Chování hráčů na hřisti

Anonym15.05.2005

Chtěl bych tu zveřejnit jednu věc, která se stala na utkání Modřice-Šacung, když hráč p. Bubniak z lavičky hostů vzal krabičku od cigeret a hodil jí za hřiště na koleje.

Jako hráč nechápu jak si tuto věc může soupeř dovolit. A jestli by byla možnost mi odpovědět jak tato věc se dá řešit?

!! Řeším to pouze z jednoho prostého důvodu, v té krabičce od cigeret bylo 1000 kč. Předem děkuji za odpověď !!

A doufám že p. Bubniak zapřemejšlí co provedl a že se už něco takové nestane.0

Reakce

37 příspěvků · poslední 26.05.
Anonym15.05.2005

omlouvám se za překlep: "takového nestane"0

Odpovědět
Anonym15.05.2005

to je pěknej vůl. akorát umí dělat machra0

Odpovědět
Anonym15.05.2005

Cígara tam nemají co dělat.0

Odpovědět
divák16.05.2005

to anonym: Taky zveřejni další věc, jak se majitel krabičky cigaret na hřišti choval. Byl 3x upozorněn rozhodčím, že se na hřišti nekouří a i přesto si drze zapálil. Bral bych to i já jako provokaci, takže Bubna omlouvám, udělal bych to taky. Jinak u nás na Moravě dáváme love do peněženky, pokud na ni dotyčný nemá, rádi se jako diváci složíme a nějakou kapesní zakoupíme.0

Odpovědět
Anonym16.05.2005

Rada pro Modřice: vykuřte si. A pro Šacung: děkujeme za Šťáhlvského.0

Odpovědět
Další divák16.05.2005

pro anonyma z 15.5. 22:34: stačilo říct, a ten míč mohl být i s podpisy0

Odpovědět
Hans16.05.2005

Je tu vůbec někdo koho jednání p. Bubniaka překvapuje?0

Odpovědět
kamil urbánek16.05.2005

každá mince má dvě strany. ten co tam nebyl , nevidí kontexty. težké!0

Odpovědět
Pražák16.05.2005

Neni! To že se chová jak debil ví každej.0

Odpovědět
Anonym16.05.2005

Zajímalo by mě jak se tato věc dá řešit, když to nemá nic společného s nohejbalem. Jinak souhlasim že Buben je opravda namyšlenej blbec.0

Odpovědět
Rozhodci16.05.2005

Mimo jine tento "vystup" ukazuje jakou uroven maji nekteri nasi extraligovi rozhodci. Je prece samozrejme, ze rozhodci vykaze hrace, ktery na hristi kouri nebo pije alkohol. A pokud "taky rozhodci" 3x upozorni hrace na nesportovni chovani a nevyvodi dusledky z toho, ze hrac neuposlechne a jeste si natruc zapali, tak rozhodne nema na to, aby extraligu piskal. Jinak nekompetentnost teto Pardubicke dvojice se bohuzel tyka i "primeho" rozhodovani na hristi (alespon v zapasech co jsem videl).

Je jasne ze novy VV nemuze tento problem vyresit pres noc, nicmene me velmi zarazilo, kdyz vedeni teto velmi citlive oblasti VV opet sveril proflaknutemu Ivanu Černému. Je jasne, ze v prvni rade jde o konflikt zajmu. Za druhe uz v lonske sezone nekolikrat "zaperlil".

Priklady (ktere jsem letos videl nebo o nich slysel):

Opetne nasazovani panu Potůčka, Kočiše, kteri dlouhodobe nestihaji (velmi eufeministicky receno).

Dale p. Černý opetne neresi, ze v nizsich soutezich piskaji otcove, zatimco jejich synove hraji (letos urcite Jihlava) -

nevim jak je to v Decine.

Jinak neni bez zajimavosti, ze p. Pešek v Jihlave reze min 15 let hosty a nic se s tim nedeje.

Urcite take nepotesi velmi rozdilny pristup rozhodcich jiz k diskutovanemu pravidlu c.49. Jeden rozhodci to vubec neresi,

dalsi malem piskaji nebezpecnou hru hlavickujiciho hrace s tim, ze slo o dotyk hlavickujiciho hrace a ne naopak (velmi by mne zajimalo, kde to v pravidlech videli), dalsi to piskaji jako faul.

Jinak obecne neresi povinnost nastupu hracu ve stejnem uboru nejen pri pozdravu, ale i ve hre. Jinym (jinak velmi zkusenym a dobrym) rozhodcim zase nevadi, ze hraci nastoupi v trenkach a bundach a pritom na trenyrkach ani na budach nemaji cisla.

Dalsim nevadi, ze nekteri "fanousci" vulgarne pokrikuji ci urazeji hrace. Jiste oni s tim nic nemouhou ani delat, protoze si domaci nazabezpecili poradatele a oni si to nezkontrolovali.

Dale zarazi, ze si rozhodci nechaji do piskani mluvit od hracu. O ruznem vstupovani do kurtu ruznymi hraci, seskupovani se hracu okolo rozhodcic atd bych mohl psat velmi dlouho.

A takhle bych mohl pokracovat.

Jiste ony jsou to v podstate drobnosti, ale pokud rozhodci nebudou drustva nutit do dodrzovani VSECH pravidel, tak se budeme blizit pralesnim soutezim.

Ale abych jen nehanel, dle meho se uroven rozhodovani o obecne zvysila. Myslim, ze je to hlavne tim, ze nepiskaji rozhodci svazani s domacim klubem - bohuzel i v tomhle se v rozhodovani I. Černeho o nasazovani rozhodcich projevuje velka neduslednost - hlavne v nizsich soutezich organizovanych svazem.

Na zaver preji VV praci zdar.0

Odpovědět
Anonym16.05.2005

to rozhodci: Souhlasim s tebou, ale tohle su Bubniak k 50 letému "skoro tátovi" nemůže dovolit, to je vrchol nevychovanosti!0

Odpovědět
Matador17.05.2005

Můžete někdo napsat, kde je zakázáno kouřit mimo herní prostor?
Viz výše..."Byl 3x upozorněn rozhodčím, že se na hřišti nekouří..."

Pokud hráč nehraje, nemá v herním prostoru co dělat. Lavička domácích a hostů, popř. tribuna jsou mimo herní prostor tak, aby nevadily hráčům. Takže pokud onen hráč nekouřil přímo při hře(to bych jako neúctu k soupeři bral), v čem je problém?

Díky za příspěvek.0

Odpovědět
Rosta17.05.2005

Odbocim od tematu, chci se zeptat. Koukal jsem na fotky ze zápasu Modřice Šacung a celkem mi překvapilo s jakým míčem se hrálo ???? Vypadá jak fotbalovej po několika sezonách !!!???0

Odpovědět
rozhodčí17.05.2005

V Modřicích je hřiště umístěno do "drátěné klece" - neboli je hřište oploceno. Lavičky pro hráče jsou umístěny uvnitř. Protože hřiště není dále omezováno - např. není nalajnován

herní prostor uvnitř kurtu, tak herní prostor fakticky zahrnuje i lavičky. Pokud tedy někdo kouří na lavičce, tak kouří nejen na hřišti, ale i v herním prostoru a tím při hře. Přitom by stačilo, aby šel kouřit mimo klec. (Osobně nechápu důvod takového chování).

Jinak je jasné, že zahazování jakékoli věci soupeře, kýmkoli během zápasu je špatné. Ovšem uvážíme-li okolnosti, tak je chování Petra Bubniaka nejen pochopitelné, ale i správné. Není přeci možné, aby předseda komise rozhodčích Ivan Černý zneužíval svého postavení - nejen, že nerespektuje pravidla (kouření na hřišti během zápasu), ale tím, že neuposlechne přímou výzvu rozhodčího (3x opakovanou) tak jednoznačně zneužil svého postavení.

A je rozhodně "zajímavé", že rozhodčí poté nemají dost rozhodnosti či odvahy aby si dodržování pravidel vynutili.

Závěr:

Petr Bubniak se zachoval správně, když zamezil porušování pravidel a zneužívání svého postavení předsedou komise rozhodčích Ivanem Černým - provedl nápravu věcí - tam kde to rozhodčí nezvládli.0

Odpovědět
Matador17.05.2005

Tak to jo. Klec je klec:)0

Odpovědět
Anonym17.05.2005

Ja to trochu nechapu. Ivan Černý byl hráč, trenér nebo rozhodčí? Nebo tam vlastně neměl co dělat?0

Odpovědět
A. Stehlík17.05.2005

Míče v Modřicích jsou speciální nohejbalové míče Gala, mají atestaci a jsou certifikovány , mají pouze jiný "disajn", neco jako "roteiro" na ME ve fotbalu. Nové pokreslení míče se však rychle smazává.0

Odpovědět
A. Stehlík17.05.2005

Nechci teď hodnotit kauzu kouření na lavičce, je však daleko více rozšířený jiný jev, která má daleko k "džentlmenství" a není rozhodčími náležitě "oceňován". Je to pokřikování na soupeře, polohlasné štiplavé poznámky, popřípadě pikantní herní "ocenění". Jsem si jistý, že právě tyto věci mohou některé hráče "rozpálit" do běla. U diváků s tím hráč musí počítat, ale u hráčů vůči sobě se mi to moc nelíbí. Horší fakt je, že se tento zlozvyk začíná rozšiřovat i u mládeže! Myslíte že rozhodčí takové poznámky i šeptem neslyší? Z vlastní praxe vím, že moc dobře!0

Odpovědět
Anonym17.05.2005

to A.Stehlík: Vím přesně o čem hovoříte a modřičtí jsou v tom opravdoví experti! Chtělo by to zamést hlavně před vlastním prahem.

to Rozhodčí: Při zápase rozhoduje rozhodčí, o pořádek se stará pořadatel a hráči hrají nohejbal. To, co předvedl Bubniak není nejen správné, ale je to nepřípustné. Braní spravedlnosti do vlastních rukou nikdy nevedlo ke spravedlnosti. Měl by být potrestán.0

Odpovědět
A. Stehlík17.05.2005

To poslední Anonym. Máš pravdu ta reakce nebyla zrovna "košer" ale zamést by se mělo před celým prahem Českého nohejbalu. Myslím, že toto není možné u žádného jiného podobného sportu. A k té zmínce o modřických hráčích jen tolik, přijď si poslechnout žáčky na jejich turnaje. :-)0

Odpovědět
Anonym17.05.2005

Buben udělal dobře....kouření se všude snaží vymítit i z veřejných prostorů (dobře dělají), jen u nás v nohejbale se provozuje přímo při zápase.....0

Odpovědět
Čoud18.05.2005

U nás ve Slaným se kouří i pod stolem.Děláš to dobře Ivánku,dobře...0

Odpovědět
Anonym18.05.2005

to rozhodčí: pokud vím pravidla jasně hovoří, že do herního prostoru nesmí nic zasahovat, tedy ani lavičky hráčů. Buď mají Modřičtí neregulerní hřiště, nebo rozhodčí nesplnil všechny své povinnosti, nebo ty nevíš co říkáš a pouze hledáš argumenty pro svůj názor na věc. Ono nezáleží na tom co si kdo z nás o kouření myslí, bohužel, ale o tom co říkají pravidla. Ty můžeme měnit podle toho co si myslíme. A pak ubude těchto střetů.0

Odpovědět
rozhodčí19.05.2005

To Anonym 18.5 10.34
Inu je to trochu jinak a hlavně neznáš přesně pravidla.

Herní prostor popsaný v pravidlech je minimální. Situace jaká je v Modřicích je mimo jiné i na dalších dvou hřištích Extraligy (nevím jak to je ve Vyškově). Existuje něco jako nepsaná dohoda mužstev, že se herní prostor, daný oplocením hřiště a umístěním hráčských laviček či diváckých tribun v areálu kurtu, nebude uměle omezovat. Není tam tedy nalajnována čára okolo laviček či tribun, která by herní prostor vymezovala. Počítá se s tím, že hráči využijí všechen prostor který mohou.

Samozřejmě pokud by některé z družstev, či rozhodčí toto omezení vyžadovali není problém okolo laviček dolajnovat čáru vymezení herního prostoru, ale dle mého názoru by to bylo kontraproduktivní.

Pokud tedy hráči a trenér Šacungu tuto situaci přijali - měl se I. Černý dále podle toho chovat. Stačilo, aby ušel 5m a mohl kouřit za plotem přímo za lavičkou svého družstva. Místo toho provokoval a nerespektoval pravidla - toto jasně popisuje PRAVIDLO č. 21 i když je tam chybně uveden pouze hráč a nikoli tak jak by mělo být uvedeno "osoba účastnící se hry" - tedy hráč, rozhodčí, trenér či jakákoli další osoba, která má oprávnění být v herním prostoru či v jeho těsné blízkosti. To znamená, že i divák, pokud není v oblasti, která je výrazně mimo herní prostor či od herního prostoru mechanicky oddělena, by neměl během hry např. kouřit, nebo mít u sebe sklo atd. Inu další námět ke změně formulace pravidel.

PS:

Ovšem těžší by bylo tuto situaci řešit v tělocvičnách. Je mnoho tělocvičen, kde jsou lavičky součástí herního prostoru a není to nijak dále omezováno. Záleží tedy na rozumu zúčastněných.0

Odpovědět
Anonym19.05.2005

to Rozhodčí: Takže jsi nám krásně vysvětlil, proč nemáš pravdu. Herní prostor je ohraničen třeba právě lavičkou, která není a nemůže být jeho součástí. A v pravidle č.21 je uvedeno pouze hráč (o posouzení správnosti pravidel ve chvíli jejich výkladu je nesmysl - prostě platí).0

Odpovědět
Vladimirek19.05.2005

to Anonym: Každopádně to nic nemění na faktu, že kouřit uvnitř oploceného hřiště je minimálně sprosté (osobně se domnívám, že i odporuje pravidlům) a "správně" bylo potrestáno odhozením kuřiva...0

Odpovědět
Anonym19.05.2005

Ale pořadatelem, a ne hráčem.

To až rozhodčí pískne poněkolikáté aut místo lajny, tak se zvedneš a zahodíš mu zápis?0

Odpovědět
Mirek19.05.2005

To anonym-ty jsi ale sulek!0

Odpovědět
Dušan Č.20.05.2005

Nepovažuji Petra Bubniaka, na rozdíl od některých anonymů, ani za namyšleného blbce ani za namachrovaného frajera. Znám ho jako normálního kluka a kamaráda.

Přesto si myslím, že jeho jednání v tomto případě nebylo správné. Není na hráčích, aby sjednávali pořádek. To je opravdu věcí rozhodčích a pořadatelů.

Na druhou stranu ve vypjatých chvílích se některé reakce a emoce těžko zadržují - ach tihle mladí úspěšní hoši :-)(a okolí jim to tak nepřeje, možná i závidí).0

Odpovědět
Anonym20.05.2005

No, konečně někdo skororozumnej.0

Odpovědět
jiný hráč20.05.2005

pro Dušana Č. o povaze Petra jsem zcela za Tebou. Další fakt je, že by hráč neměl řešit tento problém, ale Ty dvě popelnice, který měly na zádech napsaný ROZHODČÍ s tím neudělaly nic, takže Petr udělal správnou věc. Bohužel pro něj si naběhl a kde kdo se teď po něm vozí, že je namachrovanej frajer. Petr je v pohodě, kdyby takový byli všichni Ti, kteří tady v tomto povídání plivali na Petra, to by byla pohoda.0

Odpovědět
Děťátko21.05.2005

Já nevím, ale jak to čtu tak PROBOHA NENÍ O TOM CO KOMU ZAHODIL, ALE O TOM CO SI MŮŽE PŘEDSEDA KOMISE ROZHODČÍCH IVAN ČERNÝ DOVOLIT !!!!!!

PORUŠUJE PRAVIDLA, NEPOSLOUCHÁ Z TITULU SVÉ FUNKCE ROZHODČÍ - JEŠTĚ JEDNOU PROBOHA - CO CHCETE VÍC!!!!!

TAK UŽ HO PROBOHA KOPNĚTE DO ZADNÍ ČÁSTI TĚLA!!!
ČÍM DŘÍV TÍM LÍM.
VČERA BYLO POZDĚ.0

Odpovědět
Anonym22.05.2005

Černý je .......0

Odpovědět
Kacacule23.05.2005

Přeji všem v nohejbalové diskuzi hodně adresných a konkretních příspěvků typu Děťátko je to zajímavější než coby kdyby od anonyma,0

Odpovědět
sss26.05.2005

Kozel zahradnikem????0

Odpovědět
Anonym26.05.2005

skoro lepší anonym než KACACULE. to je z bláta do louže0

Odpovědět