rozhodčí v Praze to je hnus

Martas08.05.2005

Byli jsme dneska na zápase v Břve a to co tam přdvedli rozhodčí a někteří hráči domácího mužstva jsem ještě neviděl. Ukázalo se že proti pražským pepíkům s jejich rozhodčími fakt nejde vyhrát. Když za stavu 9:9 hráč domacích spadne do sítě tak že ho málem urve (široko daleko okolo něj nikdo neni) a rozhodčí řeknou že to neviděli to se mi zdá přehnané. Hned v následujícím setu pískl rozhodčí za stavu 6:6 time rozhodčího. Hráč hostujcího mužstva dostal napít a za to obdržel tento hráč od rozhodčího žlutou kartu a trestný bod. To je opravdu hnus. Zajímalo by mě jestli vůbec má rozhodčí právo za něco takového dát žlutou kartu. Takový to rozhodčí snižují úroveň této soutěže. Jsem si jist, že v jiným sportě už by si takovýto rozhodčí nezapískali. Je všeobecně známo, že rozhodčí nadržují domacím, ale na takovéhle zápasy nemá smysl jezdit. Poprvé jsem viděl, že dokáží celý zápas otočit rozhodčí. Na závěr bych se chtěl zeptat jak se proti tomuto můžou hráči hostujícího mužstva bránit a co to obnáší.0

Reakce

72 příspěvků · poslední 01.06.
Anonym08.05.2005

Skutečně z vlastní zkušenosti vím, že hráči z Břve jsou arogantní namachrovaný hajzlové. a to jsem to vyjádřil slušně. Zvláště Zajíc0

Odpovědět
papirek08.05.2005

Tohoto zápasu jsem se zůčastnil a mohu to potvrdit a jeste by jsem chtel podotknout že je od rozhodčích hloupé když si nechají radit co mají dělat např.: rozhodci dal time jak bylo zmíněno a uz chtel zahájit hru když v tom přišel k rozhodčímu kapitán Břve zajíc a řekl rozhodčímu že by měl dát tomu hráči žlutou kartu a rozhodčí neváhal a dal mu ji a rozhodčí to jen odůvodnil slovy "Já bych mu ji stejně dal" upozornuji ze ji dal hráči který se napil při timeu rozhodčího, ale do zápisu rozhodčí napsal: Žlutá karta za nesportovní chování lavičky při timeu rozhodčího. A vrchol všeho byl když jsme panu rozhodčímu ukázali že v pravidlech není napsáno nic že se nesmí hráč při timeu rozhodčího napít a on nám na to řekl že ho to nezajímá. Chápu když rozhodčí něco přehlídnou, ale tohle bylo hloupé a jen se tak ukázala pověst pražských nohejbalistů a rozhodčích, S pozdravem chlapec z jihu.0

Odpovědět
Miloš z Bělé08.05.2005

Podobné to bylo i v Bedřichově. Kluci by nás nejspíš přehráli i tak, ale rozhodčí stejně pomáhali. Např. při souboji na síti byl domácí stažen do sítě, ale sako pískl jeden z rozhodčích našemu. Když si to uvědomil druhý rozhodčí, tak odpískal nový míč. Po čárové patě našeho hráče ve druhém setu (1. vítězný)za stavu 9:9 se jen zmíním, protože se hrálo v hale a tam si domácí rozhodčí může dělat, co chce. Bránit se lze pouze námitkou do zápisu o utkání a po opakování problémů se může dostavit delegát.0

Odpovědět
honza08.05.2005

Ale Martas, chápu, že jste po vydařeném vstupu do zápasu (2-0,3-1) čekali asi víc, ale prohráli jste si to na hřišti. Rozhodčí (Potůček, Kočiš), které (nevím proč) nejmenuješ nejsou z Prahy a již dlouhodobě pískaj velice podprůměrně (tragicky). Rozhodně to nejsou naši rozhodčí (ale to by ti asi nejlíp vysvětlil Ivan Černý). Také nechápu, proč kolem žluté karty mluvíš o hostujícím hráči, když jsi jí dostal ty sám zaslouženě po předchožím zakopnutí míče. A to jsi kapitán a měl by jsi jít svému týmu (a zůčastněným šikovným dorostenců zvláště) příkladem.0

Odpovědět
Martas08.05.2005

Ale Honzo, jak můžeš říkat ty že rozhodčí pískají špatně, když jste dneska vyhráli převážně díky nim. Já žlutou kartu nedostal za zakopnutí míče, ale za to, co už bylo výše popsáno. Ten míč jsem zakopl to je pravda, ale to bylo asi o pět míčů předtím a nebyl jsem sám kdo v tomto zápase zakopl míč. Co já vím tak mladej Sachl skoro překopnul i ty tenisové hřiště. Ale to asi zase rozhodčí neviděli. Jak jinak? A jako kapitán špatné svědomí nemám. Spíš by jste se měli zamyslet sami nad sebou. Měli by jste vyhrávat předvedenou hrou a né podvodem.0

Odpovědět
papirek08.05.2005

pravda pravdoucí0

Odpovědět
honza08.05.2005

Proč bychom se měli zamýšlet "sámi nad sebou" v situaci, kdy vás údajně zařízli rozhodčí. Co s tím maj Břve společnýho? Co vlastně po nás chceš?0

Odpovědět
jojo08.05.2005

V Praze jsou rozhodčí hajzlové... Měli by tam jezdit rozhodčí z jiných měst.... Zmrdi pražští!!!!!0

Odpovědět
Anonym08.05.2005

zmrdi tě praští!0

Odpovědět
Martas08.05.2005

Já po vás nechci nic. Jen mi ještě řekni proč říkáš, že rozhodčí písjí špatně? To trošku nechápu, když vás takhle drží.0

Odpovědět
honza08.05.2005

Protože oni nikoho nedrží, oni prostě pískají špatně! My (Břve) jsme docela zklamaný, že nám budou pískat dalších x domácích zápasů. Minulej zápas zase několikrát rozhodli jasně dobrej míč proti nám. Nestíhaj, neviděj, neumějí se rozhodnout a nemaj takový zápasy pískat.0

Odpovědět
Martas08.05.2005

Bez komentáře. Vlastně by vás nám mělo být ještě líto nebo co?0

Odpovědět
honza08.05.2005

Tak jestli v tomhle duchu, tak 6-3!0

Odpovědět
Anonym09.05.2005

Martas ty seš prostě všude ublíženej. Doma tě rozhodčí řežou venku tě málem seřežou, jseš asi nějak nesympatickej dělej s tím něco. Pitnej režim učí už na základní škole, ten by si měl dodržovat. Žlutou pro rozhodčího.0

Odpovědět
M. Sachl09.05.2005

Vážení, když už jsem zmiňován, tak se také vyjádřím, abych v naší obhajobě nenechal samotného Jendyse. Podle toho, co zde píší jihočeši to vypadá, že pouze chyby rozhodčích nám vyhráli zápas. Každý trošku soudný nezúčastněný se ale může podívat na tabulku a ta hovoří jasně. To, že rozhodčí pískali spatně je nesporné. Každý, kdo zná pány Potůčka a Kočiše ví, jakou kvalitu jejich pískání má. Jejich chyby ale nejsou úmyslné, prostě vyplývají z neznalosti pravidel a problémů, týkajících se očního lékařství. Což je možná problém i vás z Č. Budějovic! Podívejte se prosím na mapu. Pánové Potůček a Kočiš totiž rozhodně nejsou z Prahy. Se svojí averzí vůči Praze jste trapní (a to nejen vy)!!!0

Odpovědět
honza09.05.2005

V Bedřichově je to taky opravdu humus. Pamatuji se asi před 3 lety, kdy nám tam rozhodčí přímo do očí řekl, že pískal pro domácí, a že se nemáme co divit, protože v Praze je to ještě horší a máme si zvykat. To se pak těžko hraje...0

Odpovědět
Martas09.05.2005

Vy tak nějak všechno svádíte na rozhodčí, ale že váš kapitán kvůli kterému byl time rozhodčích si po vypláchnutí očí šel stěžovat rozhodčímu, že jsem se napil a že bych za to měl dostat žlutou kartu. To je trošku sprostý nezdá se vám0

Odpovědět
Martas09.05.2005

to M.Sachl: Právě že každý trošku nezúčasněný, ale ten kdo viděl ten zápas by musel říct, že jste z toho udělali pěknou frašku.0

Odpovědět
Tomas09.05.2005

Na zápase jsem nebyl a nevim co se tam dělo. Že rozhodčí sem tam připísknou sporný míč domácím je všeobecně známá věc a kdo chvíli hraje nohejbal, ten to ví a nediví se tomu. Pokud se to dějě v "rozumné" míře, neni to žádná tragédie, čímž to nechci nijak omlouvat, prostě to tak je. Když ale sečtu tyto "výhody" s "ublížením" za celou sezonu, stejně nakonec nula od nuly pojde. Mimochodem - zajímavý je, že drtivá většina pražských hráčů se shodne na tom, že ve srovnání s tím co se dějě mimo Prahu, jsou pražští rozhodčí s prominutím troubové a domácím moc nepomůžou. Nikde jinde jsem se nesetkal s tím, aby rozhodčí pískl balon pro domácí a domácí hráč svým přiznáním "donutí" rozhodčího výrok změnit.

A pro martase: vyprošuju si dávat Břve dohhromady s Prahou!!!0

Odpovědět
M. Sachl09.05.2005

Zapomínáš, že jsi zakopl balon. Za to by podle tebe opravdu neměla následovat žlutá karta? To s tím tajmem je sporné a rozhodčí to neudělali podle pravidel, to máš pravdu. Přesto vaše hlášky, že se můžeme těšit do Budějovic a že budeme koukat co tam s náma rozhodčí provedou jsou ubohé. Zdar0

Odpovědět
Martas09.05.2005

to tomas: pokud se to děje v rozumné míře, tak máš pravdu, že to žádná tragedie není a každý nohejbalista je na to tak nějak zvyklí, ale co je moc to je moc. To si chtěl říct že v Praze jsou poctivý hráči a blbý rozhodčí, kdežto jinde jsou hráči s prominutím svině a rozhodčí nadržují domácím?0

Odpovědět
Martas09.05.2005

to M.Sachl: Zapomínáš, že jsi balon zakopl taky a rozhodčí tě na to ani neupozornil. A to jsi ho zakopl dál než já. A už tu píši podruhé, že za zakopnutí míče jsem žlutou kartu nedostal.0

Odpovědět
w09.05.2005

nevím,nevím Mirdas jesli mluvíš pravdu domů jedeš hodinu šalinou kopeš mimo Phu,nejsi venkovský bodlo??0

Odpovědět
M. Sachl09.05.2005

to w.: apoň, že víš, že Břve nejsou v Praze. to Martas: máš pravdu, taky sem zakopnul balon a měl jsem dostat kartu. Opravdu si myslíš, že rozhodčí tak hrubě ovlivnili výsledek?? Podle mého názoru dělali chyby na obě strany.0

Odpovědět
Martas09.05.2005

Jo já si myslím, že rozhodčí hodně ovlivnili výsledek. Řezali nás celý zápas, ale to co předvedli v poslední dvojce to rovnou mohli říct, že chvátaj domů, že stejně nedovolí, aby se šlo ještě na remízu. Nevím je možné že nemám pravdu, ale nevzpomínám si, že by rozhodčí za celý zápas pískli pro vás něco špatně. Jen tak mimochodem po trojici kdy opět rozhodčí pískli sako proti nám, které nebylo, jsem nechtěně slyšel rozhovor rozhodčích a ten co byl na straně domácí lavičky řekl, že to sako nebylo. Bohužel když jsem se ho ptal při zápase řekl mi do očí, že to sako bylo. Tak kde jsme? Proč vám to tam pískají tadyty rozhodčí, když si na ně tak stěžujete?0

Odpovědět
M. Sachl09.05.2005

Nevím, jak je to u vás, ale my si rozhodčí vybírat nemůžeme. Zeptej se kluků ze Vsetína. Ty si na duo P+K rozhodně nemůžou stěžovat!0

Odpovědět
Ultra fans Vsetín09.05.2005

to Mireček: Mirečku mi si stěžovat nemůžeme, ale myslím si jako většina, že pánové Potůček a Kočiš na pískaní už bohužel nestačí. Příležitost by se měla dát mladším a perspektivnějším, ale ty bohužel nejsou.0

Odpovědět
M. Sachl09.05.2005

Proč myslíš, že nejsou?0

Odpovědět
Radek Sokol, Košíře09.05.2005

Úvodem chci sdělit, že na zmíněném zápase jsem byl v převleku, a ještě navíc jsem seděl na stromě, takže mě nikdo ani neviděl, ani nepoznal. Plně souhlasím s tím, že hráči Břví jsou arogantní a nafoukané primadony se sklonem k alkoholismu (Javůrek, Sachl st., Zajíc, zejména však Sachl ml.), někteří dokonce se sklonem k homosexualitě (Javůrek, Sachl st., Zajíc, zejména však Sachl ml.). Zejména tito čtyři jmenovaní "takysportovci" rozhodně nedělají dobrou reklamu nohejbalu. Bylo by dobře se zamyslet nad tím, zda je skutečně nezbytně výchovné, aby ve Břvích hráči pobírali tak vysoké platy (pro nezasvěcené okolo 25ti tisíc měsíčně, Javůrek ještě o něco více), které jim umožňují nechodit do zaměstnání, prakticky po celý den popíjet alkoholické nápoje a v tomto stavu ještě odpoledne trénovat (Javůrek, Sachl st., Zajíc a zejména Sachl ml.).

Závěrem chci říci, že jsem na zmíněném zápase skutečně byl a pouze proto, abych nebyl obviněn z neobjektivního kritického postoje jsem použil zmíněné rekvizity (převlek a skrýš).0

Odpovědět
Anonym09.05.2005

Jinak rozhodčí nominoval středočeský kraj a ve stredočeském kraji dělá předsedu p. Potůček, takže se vlastně nanominovali sami. Není co dodat.0

Odpovědět
Anonym09.05.2005

Líbí se mi jak pražáci tu ze sebe dělají hrozný chudáky a při tom jsou to největší svině0

Odpovědět
Anonym09.05.2005

Seno a vidle...0

Odpovědět
Dušan Č.10.05.2005

Pánové (možná i dámy), zanechte invektiv a vraťte se k rozhodčím. Již to tady jednou jednou zaznělo, ale musím to připomenout. Rozhodčí v Bedřichově - to je tragédie. Pánové Kuchařík (nebo Kucharčík - na zápise je to dost nečitelné) a zejména Pešek, to je ostuda jak pro domácí tak pro nohejbal vůbec. Již léta "řežou" hostující družstva zcela plánovaně a systematicky. Jak ale stárnou, strácejí již i motorické schopnosti (Pešek) a tak "rozhodují" i o akcích, které vůbec nestačili postřehnout - logicky pro domácí. Jejich obrna se vždy stupňuje s blížícím se koncem setu či utkání. Jsem opravdu zvědav, jak dlouho ještě tito dva (z nichž jeden přitom neustále vyzývá hráče k férovosti) budou škodit nohejbalu. Jejich činnost je o to smutnější, že zrovna letos výpomoc rozhodčích domácí vůbec nepotřebují, přesto ji blahosklonně přijímají a někteří (J. Poul st.) i obhajují. Holt asi zvyk je železná košile a Jarda si již za ta dlouhá léta zvykl. Pro objektivnost musím ještě dodat, že u mnoha rozhodčích chyby vycházejí z toho, že "na to" nemají, nestačí rychlosti hry a nepřiznají si to, nikoli z úmyslu. Pro ty Bedřichovské to však v drtivé většině problematických verdiktů neplatí.0

Odpovědět
Redy10.05.2005

Vážení, když už jsem zmiňován, tak se také vyjádřím, abych v obhajobě nenechal na holičkách,nejen slzící poškozené,ale především ČOUDA\kontinuelně pod vlivem psychotroních látek,který se na vodáckém vikendu neutopil.Máma češtinářka ZŠ se na tobě podepsala.0

Odpovědět
Jára10.05.2005

Dušane proč. Je to chyba a už toho nech.0

Odpovědět
Čoud10.05.2005

To Redy: ty bys potřeboval k mojí mámě ruštinářce zajít na doučování, s češtinou už ti nikdo nepomůže!0

Odpovědět
piko10.05.2005

Martas - co po Honzovi chces? Aby rek, ze rozhoci piskali dobre? Kdyby to rek, zblaznil by ses. Kdyz rekne, ze si taky mysli, ze spatne, jako ty, tak taky remcas. Ty chces zkratka narikat. A na zaklade jedny spatny zkusenosti s rozhocim ze zapasu v Brve napsat "rozhodčí v Praze to je hnus" (ta uvaha ma nekolik vad) je jako pote, co te okradou v obchode v Olomouci, napsat "brnensti prodavaci jsou zlodeji".0

Odpovědět
Tomas10.05.2005

Anonyme, ty co nazýváš pražáky sviněma, nechceš se aspoň podepsat, ty ubožáku? Zamindrákovanej buran co si léčí komplex a pro jistotu se ani nepodepíše... Vivat venkov!0

Odpovědět
Znalec10.05.2005

Pánové a případně i dámi,

nevím proč si tady stěžujete, využil z vás nebo raději z nás někdo možnost podat námitku oficiální cestou a nebo je vám líto času něco konkrétního napsat a nechat projednat STK - nebo případně disciplinárkou ? Dle mých informacích rozhodčí 1. zápasu letošní Extraligy , který byl řešen na STK dostali flastr. Takže když je podnět tak se něco děje . Tak tomu pomožme a nebuďme ukřivdění!!!!!0

Odpovědět
Martas10.05.2005

Myslíš, že to má smysl. Vždyť jim teď nemůže nikdo nic dokázat. To by někdo z STK musel ten zápas vidět.0

Odpovědět
Knop Gerhard10.05.2005

A. námitka = řešení Disciplinární komisí, kde jedním z důkazů jsou i svědectví - to je restrikce a diskutabilní výsledek

B. družstva, která mají "obavy" o regulérnost mohou zažádat o vyslání instruktora - sice ho hradí, ale určitě seženeme někoho důvěryhodného "zblízka" - to je prevence

C. pro jednání VV ČNS příští týden jsem již připravil návrh na "kontrolu" výkonů.

Jen bych ještě dodal, že situaci u rozhodčích nevnímám tak negativně (asi jsem ovlivněn zejména zápasy Extraligy), protože cítím, že je každým rokem nějaká dvojice, která významně roste a je kvalitní. Věřím, že jich ještě pár seženeme i letos. Jezdíme i na utkání jiná než Extraligová, tak snad někoho najdeme.0

Odpovědět
Anonym16.05.2005

Když už rozhodčí pískají tak špatně, že ovlivní průběh celého zápasu má kapitán poškozeného mužstva podepsat zápis a pak si oficiálně stěžovat nebo jak má správně postupovat?0

Odpovědět
+16.05.2005

Když už rozhodčí pískají tak špatně, že ovlivní průběh celého zápasu má se jim kapitán vychcat do huby.0

Odpovědět
Knop Gerhard17.05.2005

to Anonym 16.5.2005, 13:08 : Ano. "Nepodpis" zápisu o utkání nic neřeší - naopak hrozí kontumace. Podpis na zápise o utkání neznamená souhlas se vším co se událo. Námitka je jediným "legálním" prostředkem na řešení těchto situací. Samozřejmě u výkonu rozhodčích je ten problém, že téměř nikdy nedojde k opravě výsledku (viz např. i mediální kauza z fotbalu), ale "pouze" k případnému potrestání rozhodčích. Myslím, že je to však nutné ty námitky podat, protože jinak se nic nemusí změnit (pokud někdo trvale píská špatně).0

Odpovědět
rozhodčí17.05.2005

Rozhodčí mají nad zápasem absolutní moc. Pokud tedy rozhodnou:
např: že se bude hrát za vichřice, bouřky, sněhu,
např: v tělocvičně, kde jsou naprosto nedodrčeny rozměry,
např: oblečení, svlečení,
prostě vymysli si cokoli, není jiná možnost - ty je musíš uposlechnout.

A až po utkání je možnost podat námitku. A potom je jen na STK a popřípadě na VV jak rozhodne. Je tedy jen na tobě jestli do toho vložíš svou energii, čas a peníze a nebo to necháš plavat.

Např. letos při zápase rozhodčí umožnili hráčům nastoupit v trenýrkách a bundách bez čísel. Po námitce, že takto nastoupit nemohou, odpověděli, že oni to umožní a pokud s tím nesouhlasíme, tak že máme podat námitku.

V tomto případě asi námitka nestojí za výsledek.

Jiný příklad letos: nástup na zápas, při pozdravu hráči jsou nestejně oblečeni (někteří v soupravě, někteří už dresu atd). Po námitce rozhodčí "rozhodl", že o nic nejde a přitom je to vlastně špatný nástup a pokud se koná takto nástup přesně v době zahájení utkání (jak má) tak by měla být provedena kontumace první dvojky pro nenastoupení k utkání.

V tomto případě by asi námitka by měla smysl (pokud by jsi byl schopen dokázat průběh "incidentu" - tedy čas, vlastní skutek, atd), ale protože takto "rozhodli" "naši" rozhodčí(rozhodčí kteří nám pískají v podstatě celou sezónu), tak asi také postrádá smysl.

Další příklad:
Nešťastné pravidlo 49:

Soupeř zablokuje míč a následně okamžitě skoro ukopne hlavu hravu nahrávači. "Rozhodnutí" pískal jsem zášlap a poté on narazil hlavou do blokaře. O tom, že by míč v pohodě odhlavičkoval, že je to faul, atd a hlavně že nedodržuje pravidla - po zápase nebyl schopen vysvětlit podle jakého pravidla takto rozhodl, ani poté co mu byl předložen výtisk pravidel.

Inu asi opět nemá význam z důvodu obtížnosti prokazování.
A ještě jeden starší:

Rozhodčí umožní start hráči, kterého by na hřište neměl pustit: Při konfrontaci, hráč zjistí, že nemá průkaz totožnosti, hráč odjede na Policii a vyřídí si tam doklad o ztrátě. Rozhodčí na základě tohoto papíru hráče připustí, protože ho zná (p. Spáčil) nebo i když ho nezná (p. Potůček, p. Kočiš). V obou případech hráči neměli být připuštěni ke hře, rozhodčí je připustili. Je na tobě zda do toho práci, čas a peníze dáš a nebo ne. Navíc je ppod, že STK pouze nechá zápas opakovat zápas (a nekontumuje výsledky tohoto hráče), protože chybu vlastně udělali rozhodčí a není možné potrestat celé mužstvo, které by třeba i bez tohoto hráče vyhrálo.

Závěr:

Vůbec nemá smysl podávat námitku tam kde nemáš žádné důkazy (věci jako lajny, sítě, bloky atd). Jediná možnost je porušení nějakého nezvratně dokázatelného pravidla a navíc pečlivě zdokumentované.

Tak asi zbývá jen pravidelné hodnocení rozhodčích, školení a nakonec i možnost vetování rozhodčích.0

Odpovědět
Maršálek17.05.2005

Plně cítím s řadou přispěvatelů. Ne vždy se rozhodčím utkání povede a pak je zle. I proto, že ve většině případů je rozhodčí jedinou skutečně placenou osobou na hřišti. Logicky ještě více, než "slepota", pobouří tolerance porušování pravidel resp. SŘ. Okamžitý lék na tyto nešvary neexistuje, postupný však ano. Ale i sebelepší školící systém nezamezí některým rozhodčím, aby nepískali rovinu. A tak poněkolikáté již mohu jen doporučit družstvu, které čeká důležité utkání nebo očekává problematický průběh utkání, aby horším případě nezapomnělo vzít sebou foťák nebo lépe videokameru (videozáznam je jeden z nejprůkaznějších materiálů - na rozdíl od tvrzení proti tvrzení), v lepším případě požádalo o vyslání instruktora. V praxi jsem měl možnost dvakrát vidět "cvrkot" rozhodčích, když zjistili přítomnost videokamery. Mohu jen vřele doporučit.0

Odpovědět
Anonym18.05.2005

na záznamu něco je. Ale do té doby dokud se rozhodčím nesáhne na peníze, jako například v "basketu" nebude to stejně nic platné.

K tomu připuštění ke hře, tam jsou ale rozhodčí mimo hru. Ze zákona nejsou oprávněni k nakládání s osobními údaji, a tedy pochopitelně ani k nahlížení, resp. kontrole, dokladů obsahujících osobní údaje hráčů. Nikdo tedy není povinnen jim je předkládat. A na tom nic nezmění jakýkoli nohejbalový předpis. Neb žádný předpis ani vyhláška nesmí jít nad rámec zákona v této zemi.

To je problém, který se vleče už hodně dlouhou dobu a asi jediným řešením by bylo zavedení registračních průkazů.0

Odpovědět
Roman18.05.2005

Chtěl bych se zeptat někoho kompetentního kolik je vlastně ligových rozhodčích a případně jestli ví kolik je nových zájemců toto dělat. Jedna věc asi bude jak rozhodčí pískají a druhá věc jak se k tomu staví hráči a týmy. U každého zápasu dojde k nějakým sporným situacím a téměř vždy se někdo cítí ukřivděný a asi to taky nebude nic příjemného jezdit týden co týden v podstatě za pakatel po zápasech a nechat si nadávat do čuráků.0

Odpovědět
karel18.05.2005

Myslím, že by nebylo od věci, aby se ligový rozhodčí po každém zápase známkovali(asi vedoucí družstva). A protože vím, že zájemců o pískání je dost, tak by ty "dědci" rozhodčí pomalu vyklidili aspoň ligový hřiště.0

Odpovědět
Knop Gerhard18.05.2005

Jak bylo již zveřejněno, některé akce se v této oblasti chystají již pro tento rok, jiné pro příští. Mj. vyjde v Časopise Nohejbal příspěvek na toto téma a výzva k diskusi bude součástí článku.

Dále včera na VV bylo odsouhlaseno vysílání "inkognito" delegátů na utkání ligových soutěží.

Listiny rozhodčích (všech existují), pro jednotlivé soutěže se připravují.
Hodnocení - návrh se připravuje. Vazba na odměňování musí být součástí.

Některé věci to však samozřejmě nevyřeší. Ve fotbale mají všechno - hodnocení, delegáty, profesionální rozhodčí a bylo jim to "houby" platný. Cíl je minimalizovat excesy a zvyšovat úroveň rozhodčích.0

Odpovědět
Maršálek18.05.2005

Své dotazy, připomínky, náměty k rozhodčím můžete směřovat i na Komisi rozhodčích - kontakty viz sekce Adresář.0

Odpovědět
rozhodčí19.05.2005

To Anonym 18.5 10.47.
Jsi velmi VEDLE pokud se týká "poskytování osobních údajů hráčů".

Dle Soutěžního řádu Ty svazu DOBROVOLNĚ poskytuješ své osobní údaje - jméno, přjmení a rodné číslo - na soupisce. Bez toho nemůžeš být připuštěn ke hře. Rozhodčí (jako delegovaný zástupce svazu) poté jenom zkontroluje tebou poskytnuté údaje a tím i tvé oprávnění nastoupit k soutěžnímu utkání.

Jediný koho se ochrana osobních údajů týká je svaz. On údaje takto získané nesmí zneužít - tedy použít je k jakémukoli jinému účelu než k evidenci a posléze případné kontrole hráčů a funkionářů za účelem nastoupení k utkání.

Závěr:

Poskytnutí dokumentu prokazujícího hráčovu totožnost je jeho nutnost - tedy pokud chce být připušten ke hře. Pokud daný dokument ke kontrole rozhodčím nepředloží - nemusí, ovšem rozhodčí ho poté nepřipustí ke hře.0

Odpovědět
Tomáš Herink19.05.2005

To Rozhodčí a Anonym (18.05.2005 10:47):

Hráč není ze zákona povinnen prokazovat se OP nebo pasem nikomu kromě přísl. orgánům PČR, MěP, soudu, úřadům apod., kterým to zákon umožňuje. Pravomoc rozhodčího sem v žádném případě nespadá. Ovšem dle vnitřní směrnice noh. svazu hráč poskytuje své osobní údaje za účelem registrace a kontroly hráčů jednotlivých odílů. Svou totožnost musí prokázat na vyžádání rozhodčímu, a to může provést libovolným způsobem, např. registračním průkazem. Nemá-li jej, což je závažná chyba, měl by se prokázat jiným dokladem totožnosti, kde bude možné ověřit fotografii a celé jméno a RČ. K tomuto může použít OP, ŘP, pas. Nechce-li hráč prokazovat svou totožnost OP nebo pasem proto, že rozhodčí nemá právo tento doklad žádat, samozřejmě nemusí nic. Pak ale rozhodčí nemusí a ani nesmí připustit hráče do hry. Skvělé na tomto je, že nikdo z nich neporuší ani zákon ani směrnici nohejbalového svazu.0

Odpovědět
Rozhodčí:19.05.2005

To Tomáš Herink:
Souhlas.
Jen co se týká registraček, tak ty zatím v nohejbale zavedeny nemáme.0

Odpovědět
rozhodčí19.05.2005

To Tomáš Herink
Jen poznámka:

Registračku by jsi asi zatím použít nemohl použít, nevím zda je průkaz, který spadá pod pojem "veřejná listina".0

Odpovědět
Tomáš Herink19.05.2005

To Rozhodčí

To je pravda, ale registračka nemusí být vydaná pouze nohejbalovým svazem, ale třeba i ČSTV. Je několik možností, jak vlastnit platný průkaz sprtovce (přináší s sebou i pravidelné lékařské prohlídky) a kdo jej chce vlastnit, aby chránil třeba své osobní údaje před rozhodčím, může si jej opatřit. Kdo toto podstoupit nehodlá, jednoduše se prokazuje OP, když jej o rozhodčí požádá.

Osobně jsem pro zavedení registračních průkazů. V době digifoto a bar. tiskáren je to záležitost 5-10 Kč. Eventualně by na soupisce mohla být kolonka pro foto cca 1,5x1,5 cm na snímek každého hráče (obdobně je např. řešen cestovní pas), myslím že k identifikaci by plně postačil i ČB tisk. Technicky jsou to velmi snadné záležitosti - než se s někým donekonečna dohadovat o OP ...0

Odpovědět
Petr20.05.2005

Celá ta "hra" s ochranou osobních údajů je směšná. Rodné číslo slouží k tomu, aby měl každý svůj osobní nezaměnitelný identifikační údaj atd., jak toto může pak fungovat, když bude rodné číslo tajné ..... !?!?!?0

Odpovědět
rozhodčí20.05.2005

To Tomáš Herink

Inu stále Ti trochu uchází, že rozhodčí tvé rodné číslo vidí už před tím, než mu ukážeš průkaz totožnosti. Tvé jméno a r.č. je už na soupisce. On je poté jen prostě porovná údaje uvedené na soupisce a tvou podobou a průkaz totožnosti.0

Odpovědět
Tomáš Herink20.05.2005

To Rozhodčí
neuchází, znám, netvrdil jsem opak. V podtatě mluvíme oba o tomtéž.0

Odpovědět
Anonym24.05.2005

bohužel, uniká zde jedna důležitá indicie.

Nohejbalový svaz není oprávněn ke shromažďování a ani jinému nakládání s osobními údaji. A za další žádný z nižších typů vyhlášek, norem apod., tedy ani žádný nohejbalový předpis nesmí jíti na rámec jakehokoli zákona ČR.

Bohužel. Tedy co se týká komplikovanosti situace.

Takže ať se to někomu líbí či nikoli. Nikdo není povinen předkládat své osobní údaje a to dokonce už z toho principu, že není nikdo oprávněn je vyžadovat. A nebude li připuštěn ke hře z tohoto důvodu je to protiprávní čin se všemi důsledky z toho vyplývajícími.0

Odpovědět
Matador24.05.2005

Nedělal bych zbytečně z nohejbalu právní záležitost. Po léta to tak fungovalo a nikdo nic neříkal. Maximálně se mohl vztekat sám na sebe, když si občanku zapomněl doma a nemohl hrát. Popř. si občanku nevzal nikdo a jelo se domů...0

Odpovědět
Dušan Č.24.05.2005

Abychom tady pouze rozhodčí nehanili, já chci jednoho (a zrovna z Prahy) vyzvednout. Na zápas II.ligy Pankrác "B"-Bělá se nedostavili delegovaní rozhodčí (to ještě není ta chvála) a tak se pískání po dohodě ujal p. Svoboda (zřejmě vedoucí domácích) a na druhé straně se střídali hráči obou mužstev. Pískal naprosto skvěle, férově a velmi přesně. Výrazně přispěl ke korektnímu průběhu jinak dost dramatického zápasu. BYL TO NEJLEPŠÍ ROZHODČÍ, JAKÝ NÁM LETOS PÍSKAL - pane Svobodo, klobouk dolů.0

Odpovědět
ja24.05.2005

Jo,to není poprvé.Sokolové umi...
Taky se málo kdo pouští do Čouda&Vepřovky.0

Odpovědět
Hasič 226.05.2005

No to teda jo!!!!! Rozhodci v Praze,to je to samy jako kdyz jedes na jatka a nezucastnis se jich jako divak ale,jako hlavni postava....... hihi

Ti jedni pražaci to je HNUS! Neumi nic!!!!!!!! jen vyhravat s rozhodcimi. cus Fíla0

Odpovědět
Hasič 226.05.2005

Nazdar Martas,tak jak valite v lize? jsem si tu pekne pocetl o tom vasem zapase a musel jsem se smat,jaky jsou ty prazaci ...... nechci byt sprostej to bych nebyl jáááááá.

Doufam,ze budu mit brzy prachy na prispevky.... zatim cus Fila0

Odpovědět
Martas26.05.2005

Nazdárek Fílo ty jsi na nás ještě nezapoměl? V lize to docela teď už jde. zatim jsem čtvrtý s čakovicema. To víš s těma pražákama nic neuděláš. Ale podle toho co se tu píše to neni jenom v Praze.0

Odpovědět
Martas29.05.2005

Musím se tady omluvit, že jsem všechny pražáky dával do jednoho pytle. Byli jsme dneska na zápase na Pankráci a výkon rozhodčích (bohužel u sebe nemam zápis, tak nevím jména) byl výborný. Pískali rovinu, ale nejen to pískali skutečně kvalitně. Takhle kvalitních rozhodčích by mělo být víc.

A abych nechválil jen rozhodčí, tak i hráči z Pankráce byli velice korektní.0

Odpovědět
Martas29.05.2005

doplňuji jména rozhodčích: pan Nový a pan Škoda0

Odpovědět
Martas30.05.2005

Vyhráli jsme - rozhodčí i protihráči tedy byli naše gusto.Prostě jsem "Buran"0

Odpovědět
Hans30.05.2005

konečně rozumný názor od Martase v této diskusi. Vlastne se dozvídáme pod diskuzí, kterou založil na téma "rozhodčí v Praze jsou hnus", že pískají v Praze dobří rozhodčí a že mimopražští (Potůček, Kočiš, aj.) stojí za ...0

Odpovědět
Martas31.05.2005

možná že jsi buran akorát ty když se neumíš ani podepsat. A o tom že jsme jak říkáš vyhráli a že rozhodčí a protihráči byli naše gusto tak o tom to opravdu nebylo.

Příště se podepiš pod svým jménem burane0

Odpovědět
Buran01.06.2005

to martas: Jsi trapný, trapný, trapný...0

Odpovědět