Pivní liga

Franta Lukáš13.06.2005

"Tak jsme zase strávili jedno příjemné odpoledne u pivka a přitom si ještě stihli zahrát extraligu". Něco podobného si asi mohli říkat hráči Šacungu po sobotním utkání s Počerady. Během zápasu se totiž vesele napájeli pivkem a to přímo na hráčské lavičce! Jen tak pro pořádek jsem se zeptal rozhodčích, jestli je to povolené. Zřejmě si mysleli, že ne, protože první odpověď byla, že nikoho nevidí. Při dalším time-outu už rozhodčí přes zřejmou ignoraci mé připomínky nemohl přehlédnout, jak pan mistr světa Makara pávě upíjí ze svého dalšího piva (za zápas stihl minimálně 3 kousky). Tak mi rozhodčí odpověděl, že neví, jestli je to pivo (Pito, které jsem si chtěl dát taky, bohužel na Šacungu neměli). Jen pro úplnost, svoje pivo si na lavičce vypili i hráči Březina a Stejskal. Ignorace rozhodčího Zasadila mě opravdu naštvala. Takže jen tak pro pořádek jsem si zjistil v soutěžním řádu následující:

"Oddíl 2.2.1 d/ - Rozhodčí jsou povinni nepřipustit do hry hráče..., který je pod vlivem alkoholu v průběhu zápasu...". Co je to tedy pod vlivem alkoholu? U řízení auta je to např. jakékoliv požití alkoholu. V nohejbale zřejmě 3 piva nejsou nic. Jinak by asi pan rozhodčí Zasadil nemohl připusti zmiňované hráče Šacungu ke hře.

Podávat námitku je asi zbytečné, protože rozhodčí vlastně nic neviděl. I když možná by to mohli dosvědčit členové výkonného výboru přítomní na utkání - Maršálek, Frélich a Pabián nebo sám nově zvolený reprezentační trenér Šmejkal.

Ale chtělo by se jim do toho? Jestli jim opravdu záleží na nové tváři našeho nohejbalu, jak proklamují, tak by tu jistá šance byla. Jinak asi z toho nohejbalu nikdy žádný pořádný sport nebude a dál zůstane jen zábavou u piva. Chtěl by někdo z vás takový sport sponzorovat?0

Reakce

43 příspěvků · poslední 21.06.
Pilsner Urquell13.06.2005

Už sponzorujeme.0

Odpovědět
Gambrinus13.06.2005

To my také, ale vsadili jsme na špatný tým - moc při zápasech nepijou a nedodržují tak podmínky sponzorské smluvy.0

Odpovědět
Krušovice13.06.2005

Ve Varech je vše v pořádku, rozhodčím to taky nevadí, na dotaz odpovídají, že jde asi o nealkoholické pivo a tak hostující hráči pijou spolu s diváky přímo na hřišti či u plotu, domácí si aspoň dojdou do klubovny...takže máme slušnej odběr. Navrhujeme dát do pravidel podmínku, že nealkoholické pivo se musí pít z certifikované sklenice....aby nedošlo k záměně s naším "královským mokem"0

Odpovědět
Pivovar Louny13.06.2005

Klid, celé to vzniklo naším odmítnutím sponzorovat extraligový tým Počerad. Důvodem odmítnutí byl fakt, že Počerady hrajou dlouhodbě blbě. A chování jejich střízlivých hráčů by mohlo být neoprávněně spojováno s naším pivovarem.0

Odpovědět
divák13.06.2005

Vážený pane Franto nebo Lukáši, nevím co je přijmení, takže vás musím oslovit takto. Na tomto zápasu jsem se zúčastnil jako divák a že by na domácí lavičce popíjeli hráči, jsem opravdu neviděl.

Je fakt, že tam pivo někdo měl, ale na lavičce domácích určitě ne. Myslím že seděl na trobunce mezi divákama, tak nevím proč tu zde píšete, že na laviččce domácích měl někdo pivo. Podal jste nepřesnou informaci !!!0

Odpovědět
divák13.06.2005

trobunce překlep --------- TRIBUNCE0

Odpovědět
Anonym13.06.2005

Nevím proč se řeší tady taková věc, já si to normálně nachám na čepovat do PET lahve a když se někdo zeptá co v tom mám řeknu, že tam mám velice teplý a chutný citronový čaj.

A z vesela si piju dál !!!0

Odpovědět
Klášter13.06.2005

To my Vám ho do těch Košíř můžem dodávat rovnou teplý a v PETkách.0

Odpovědět
Čoud13.06.2005

Teda to je mančaft, ten Šacung... Ivan Černý při zápase kouří, Makara s Březinou a Stejskalem pijou pivo jako o závod a Spíla při šoustání nešoustá...0

Odpovědět
Anonym13.06.2005

Jojo, tak je to bohužel při většině utkání.Rozhodčí jen slepě ignorují fakt, že se jim tam pár hráčů napájí.Ti, kteří mají mozek si to aspoň vypijí někde stranou nebo to srkají z kelímků.Ale je pravdou, že jsou i provokatéři, jež pijí na střídačkách.0

Odpovědět
Anonym13.06.2005

Už padlo pár návrhů, nechat si přinést tácek panáků na lavičku a rozhodčímu tvrdit, že ve skleničkách je nalitá třeba sodovka.0

Odpovědět
Petr13.06.2005

Vyjádří se k tomu tedy někdo kompetentní nebo to bude zase hozeno do autu.Chtěl bych slyšet názor výkoného výboru.0

Odpovědět
spirits13.06.2005

no ono se nemusí pít při zápase, ale stačí nechat dýchnout před zápasem a divili by jsme se kolik hráčů hraje se zbytkovým alkoholem. Sorry já taky,ale dokážu to ovládat :-)))0

Odpovědět
Maršálek13.06.2005

Co říci, tradiční a těžko postižitelná věc. Rozhodčí by musel detekovat alkohol u hráčů, protože alkohol je často podáván "v převleku". Doteď byl až na některá období tolerován i u repre, boj bude těžký. Je skutečně rozdíl z pozice rozhodčího nebo delegáta zjistit nejednotný dres, chybějící kapitánskou pásku, necertifikovaný míč či síť a nebo to, zda hráč má či nemá ve sklenici nealkoholické pivo. Dokud nebude legislativně zakotven mechanizmus kontroly, skutečně asi nemá cenu podávat námitku.0

Odpovědět
sokol14.06.2005

Marmo, ty jsi pil!!!0

Odpovědět
Vlasta14.06.2005

Byl jsem jmenován F.Lukášem, tak musím reagovat. Přiznávám trochu malé odborné úrovně týkající se řádů v této oblasti. Moje parketa je účetnictví a ekonomika, ve vrcholovém nohejbalu jsem zajíc.

Já tuto oblast - alkohol, kouření - považuji za určující pro danou úroveň sportu a ztotožňuji se s tím, že tyto nešvary nemohou náš sport posunout do vyšší vážnosti. Zároveň jsem přesvědčen, že to není až tak rozhodčích, ale úrovně a etiky trenéra těch hráčů, ať v jakémkoliv družstvu to je. A taky se v této souvislosti říká "jaký pán, takový krám".

Zažili jsme totéž i na úrovni reprezentační i s následným potrestáním, ale už jsem se také zúčastnil oficiálních akcí nohejbalu - Český pohár, kde druhý hrací den bylo skutečně velmi jasně vidět jak který klubový nebo reprezentační hráč strávil noc a ještě se potřebuje tím samým druhý den napravit a přitom ještě předvádět vážně hru zvanou nohejbal.

Na závěr - na Šacungu jsem byl jako divák se podívat s manželkou při návratu ze sobotního výletu. Máme rádi nohejbal a proto jsme se zastavili na Šacungu, kde navíc hrály Počerady z našeho regionu. I přes můj nesouhlas s chováním hráčů a trenéra Šacungu, moje výtka jde na adresu hráče Peciny a trenéra Lukáše. Svoje emoce si vybíjeli na mne a mojich kamarádech na lavičce tribunky, místo aby se věnovali hře a dění mistrovského zápasu v prostoru, který jim je vymezen řády a slušností.

V.Pabián, nohejbal Chabařovice.0

Odpovědět
Maršálek14.06.2005

To Sokol - zbožné přání. Jinak souhlas s Vlastou. Nohejbal má etiketu chlastacího sportu a bude těžké to vymýtit na nejvyšší úrovni, natož na té nižší. Páky na potlačení tohoto nešvaru se hledají, ale fakt to není jednoduché. Jen represe však nestačí, musí to jít i naproti z oblasti výchovy. Když jsme jeli z MS 2002 v Szombathely, tak opilí reprezentanti, urážející a vyhrožující funkcionářům, byli pro řadu přítomných juniorů hrdiny - jak jsem měl možnost slyšet a vidět. Podobný malér pamatujete na MS 2000. No a porovnejte s MS 2004 - obě předchozí mementa částečně rozpohybovala obě složky, výchovnou i represivní. Předpokládám, že u repre je již alkohol minulostí. U ligové soutěže, byť i té nejvyšší, nejsou kladené sportovní nároky na hráče tak vysoké, proto si může dovolit prokládat to alkoholem. Je to stále to, o čem již osobně dlouho hovořím - i extraliga je pro hráče, nikoliv pro diváky či dokonce diváky, nevázané jen na nohejbal. Vrcholný produkt je třeba hledat jinde. Kolik hráčů pije třeba na MČR, když je čeká během dne až 8 zápasů? Mnohem méně, než v lize. Dokud nároky na hráče nebudou vyšší (což pak ocení divák přímo nebo přes TV), zůstává velký prostor pro alkohol.0

Odpovědět
FL14.06.2005

Děkuji p. Pabiánovi alespoň za podporu v tom, že nesouhlasí s kouřením a pitím piva hráči během zápasu. Nicméně v závěru se nechal trochu unést a myslím, že výrok o vybíjení si emocí na něm je trochu přehnaný. Pouze nám přišlo vhodné upozornit na naši námitku členy výkonného výboru, když rozhodčí, kterého se to hlavně týká, nás naprosto ignoroval. Chápu taky, že s tím zmiňovaní pánové nemohli na místě asi nic dělat, ale aspoň to viděli a jakkoliv se z toho kroutí, protože je jim to nepříjemné, tak sami vědí, jak to bylo. Takže závěr je z toho aspoň ten, že teď je ten problém venku a zřejmě si to už teď i ten Šacung odpustí. Pro nohejbal jedině dobře!0

Odpovědět
Čoud14.06.2005

Pro nohejbal By bylo jedině dobře to,když pudete do prdele z ligy!!!
Ste akorát buřiči,který tam už nemaj co dělat.
Tonoucí se stébla chytá!!!
A to pivo se naučte pít v 1 lize a hrát taky.
Vole.0

Odpovědět
Anonym14.06.2005

Sokole, ty už seš v 11:43 zmaštěnej jak kráva! Jestli mi teda rozumíš...0

Odpovědět
Mirek Sachl14.06.2005

Omluvte moji opilost před objedem.
Místo svým jménem ,jsem se podepsal jako ztrativší se Čoud.0

Odpovědět
M. Sachl15.06.2005

Sice jsem to nepsal já, ale v zásadě souhlasím!0

Odpovědět
Čoud originál15.06.2005

ad. příspěvek Mirek Sachl: soudě dle použitého j namísto ě ve slově oběd a nevhodně použitého diakritického znaménka se zcela určitě jedná o příspěvek Radka Sokola z Jihlavy.0

Odpovědět
Sachl15.06.2005

Sokol pije aby zapomněl na hohejbal!!!
A my všichni s nim aby jsme zapomněli na něj!!!0

Odpovědět
Olda15.06.2005

Podle soutěžního řádu bodu 3.5.2 je hráč povinen řídit se směrnicí pro kontrolu a postih dopingu ve sportu. Tato směrnice zmiňuje i alkohol. Tato látka není zakázána obecně, ale pouze v určitých sportech, kde o tom rozhodla mezinárodní federace. A navíc pouze při soutěži. Je stanovena hladina alkoholu v krvi, jejíž překročení jepovažováno za doping. Zajímavé je, že mezi sporty považující alkohol za doping je např. petanque a billiard.

Cesta k řešení tedy existuje. Odhlasovat v rámci FIFTA alkohol jako doping + příslušnou hranici (petanque má povoleno nejvíce - 0,5 promile). Po doplnění nohejbalu do "alkoholového" oddílu směrnice pro kontrolu a postih dopingu ve sportu jsou jasně daná pravidla i způsob kontroly.0

Odpovědět
Anonym15.06.2005

A až to začne platit, zůstane hrát nohejbal jenom přehoněnej Doubrava.0

Odpovědět
Redy15.06.2005

Největší radost svým dopisováním děláš mámě ruštinářce.
Je jasné,že ty nemáš k danému tématu:Pivní liga vůbec co říci.0

Odpovědět
Marian15.06.2005

Chlapi.Hraju nohejbal už dost dlouho,vždy to bylo o partě a o tom,co se děje po zápase.Jestli někdo pije pivo,přejte mu to.Nikdo z nás to nehraje pro zlatý gatě.Máme to rádi,proto ze sebe každý týden děláme blbečky,kteří se honí za balonem.Až to někdy v budoucnu bude olympijská disciplina,můžem o tom rokovat,zatím je to jen obětování se něčemu,co máme strašně moc rádi.

A k tomu to pivo patří.Vždyť nohejbal vznikl na našich trampských osadách.
Tak ze sebe i z nás všech nedělejte to,co vlastně ani nejsme.
A Slováci jsou to samé!!0

Odpovědět
Anonym16.06.2005

Co to plácáš? S tímhle přístupem to fakt hrej jen na trampských osadách, ne v soutěži. Takhle to nikdy olympijská disciplína nebude. Přece musíš rozdělit, kdy si kopeš jen pro zábavu - to ti nikdo pivo nebere a snad k tomu i patří.0

Odpovědět
Anonym16.06.2005

Sokol "nepije". Sokol "pyje"!!!0

Odpovědět
Znalec17.06.2005

FRANTA LUKÁŠ - Divím se Franto , že nedáte oficiální námitku

na rozhodčí , ono je to možná tím , že to stojí 500 a pak je stím trochu práce . Vary měli podobný problém na dorostenecký lize v Č.B a předložili to komisy rozhodčích a ta pozastavila činnost rozhodčím na několik utkání . Takže nešvari které se oficiálně pojmenují tak jsou řešeny a nechtěj aby snadpřítomní členové VV na utkání doplňovali rozhodčí , ale vlastně vždy´t je tam i předseda komise rozhodčích . Jsem zvědavej na příští kolo -Šacung- Modřice , nepískaj to nějaký kámoši Šacungu ? . Tak dej podnět počkejme jak to VV vyřeší .0

Odpovědět
Anonym20.06.2005

Jsem náhodným účastníkem druholigových nohejbalových utkání. Po shlédnutí nedělního duelu Břve-Pankrác "B" jsem znechuceně odešel na pozdní oběd, neboť jsem byl svědkem toho, jak hráč domácího družstva Sachl ml. za hlasitého vulgárního povzbuzování zkušeného Zajíce šel během utkání celkem 13 x (!!!) pro šest půllitrů destistupňového piva, která následně rozdával nejen spoluhráčům, ale i soupeři a divákům!!! Jsem přesvědčen, že je nutné tento nešvar začít neprodleně potírat, dle mého názoru se v tomto případě jednalo o zcela neoddiskutovatelnou mravní újmu na nezletilých divácích (např. Cihelka ml., Cihelková ml.). Proto je zcela na místě otázka: kde jste byli páni Maršálkové, Černí, Františkové, Lukášové a jiní mravokárci a abstinenti?0

Odpovědět
A20.06.2005

Pouze bych chtěl doplnit.

.... hráč domácího družstva Sachl ml. již není nezkušen,neb viděl Liborkovu prdel!

Jinak souhlas.Co na to V.V.?Co na to mravokárci?0

Odpovědět
KOČKA20.06.2005

To že opakovaně porušuje Mirek Sachl pravidla soutěžního řádu není náhoda. Již od hráčů jeho bývalého klubu Šacung jsem se dozvěděl velmi utajovanou informaci, že Mirek měl problémi s alkoholem už když hrál extraligu. Při zájezdech utápěl svůj neobyčejný nohejbalový talent v půlitru piva a pak přes výslovný zákaz trenéra Ivana Č., opakovaně navštěvoval svého spoluhráče Libora Ch. v nočních hodinách. V pokoji ho pak nutil, pod záminkou rádoby žertovných her, o svlékání do slipů. Doufám že ho nové, více než kamarádské vzplanutí, ke svému spoluhráči Honzovi J. natolik uklidní, že ho i nadále budeme vídat na kurtech s čistou hlavou a alkoholem neutlumenou mrštností.0

Odpovědět
Č20.06.2005

Libora Ch. navštěvovat, ale nepřestal a ještě hráč Libor Ch. bude po prázdninách hájit barvy Břví. Takže staré přátelství se opět rozjíždí. Je pěkné, že si dáváte druhou sanci0

Odpovědět
d20.06.2005

Že se v roli mravokárců objeví opilci nejhrubšiho zrna svědčí o závažnosti Mirkova návyku.

Co nám chce svým přispěním do diskuze říci Kočka,Čoud,Mikota a další kumpáni co jim kape ze šosu.0

Odpovědět
Anonym20.06.2005

d=Redy0

Odpovědět
Redy20.06.2005

Sexuání orientace a množství požitých nápojů je parketa p.Čudy.0

Odpovědět
ladanovy20.06.2005

vzhledem k tomu, že při nedělním utkání jsem byl účasten podobných spekulací o vlivu alkoholu, rád bych vyzval naše odpovědné k jednoznačnému výkladu pravidel na toto téma, aby nadále nemuselo docházet k podobnostem! V tuto chvíli existuje pouze jedna cesta jak zjistit, zdali je hráč pod vlivem. A to zavolat policii ČR. Protože pouze ona je oprávněna požádat hráče o dechovou zkoušku. I když ani jí se hráč podrobit nemusí.

Takže bych rád četl z pera povolaných nějaké ukončení této kauzy. Zlepšení nohejbalovych předpisů jsou v očekávání. Ale do té doby nenechte udělat ze soutěží ještě větší tragikomedii!0

Odpovědět
Maršálek21.06.2005

Přesně to vystihl Olda Holý, je to s jakýmkoliv jiným dopingem. Je to velice těžko prokazatelná věc, zejména na amatérské bázi. A těžko lze očekávat, že na nohejbal budou chodit komisaři AV ČR pro vzorky. Je tu již tradičně ve fóru mnoho řečí, ale nikdo se již neodvážil navrhnout zaručené řešení. Ani VV ČNS není Láďo vševědoucí, s alkoholem se v nohejbalu bojuje tak dlouho, jak tu je.

Otázkou je, co nás vlastně bolí. "Jen" to, že hráč je pod vlivem alkoholu (někdy i viditelným), či i to, že v areálu před diváky nasává a degraduje tak náš sport? Tomu prvnímu nelze prakticky zamezit a kontrola je velmi problematická.

Potěmkinovským řešením toho druhého, které mě napadá, je jedině nějaká formulka v předpisech, která znemožní hráči alespoň pít před diváky. Tj. vymezit nejen jeho pití, ale i zákaz používání lahví od alkoholu a lahví pivních (ať už alko neboí nealko). Holt ať si nasávají potají z limonádových lahví (byť i to je porušování předpisů), ale alespoň to navenek nohejbal nepoškodí. Caponeho taky museli dostat nepřímou cestou. Přijde-li někdo s něčím lepším, nechť to prezentuje. Každopádně je to téma na diskusi s odborníky, které v tomto duchu oslovíme.0

Odpovědět
Franta Veselý21.06.2005

Myslím, že to všichni zbytečně kompikujete. Je to pouze o síle osobnosti rozhodčího zjednat si pořádek. Důrazně varovat kapitány před zápasem či napomenout hráče kterého vidí. Že by mi někdo řekl že se jedná o pito? Vůbec bych to neřešil a dotyčný by už nehrál. Je jen potřeba víc odvahy a taky pocitu, že ho při případném projednávání námitky Komise podrží. A to se vše dá předjednat před sezónou na školeních. Nezdá se Vám to jednoduché?

P.S. Sám se chodím(nepravidelně)napít mimo dohled....0

Odpovědět
ladanovy21.06.2005

Franto, tak přesně tohle řešení je cestou do pekel. Každý si dělá co chce! A jak chce!

Martine, já jen chci jasné vyjádření, výklad, od povolaných, a bohužel, jsem přesvědčen, že bude znít, že to není dobré, možná i proti ... ale v současné době neexistuje způsob jak to prokázat a tudíž nemá cenu se tím zaobírat během zápasů. Totéž by mělo zaznít o již probíraných konfrontacích.

Nechci aby došlo k nějakým blamažím, podpořeným právě takovým Supermanovským jednáním některého rozhodčího, které zde popsal Franta.

Všichni víme, že doba se změnila. Pravidla se přežila a jejich úprava do souladu z celospolečenským vývojem a právním systémem nejde ze dne na den.

Nezasáhnete li, hrozí velká blamáž, protože takové protizákonné jednání rozhodčího, v případě, že o něco půjde, hrozí okamžitým odporem, ale legálním, a ten v extrémním případě může dojít k pozastzavení soutěží apod., ale nechci malovat čerta na zeď. S pozdravem0

Odpovědět
Anonym21.06.2005

A rozhodčí můžou být pod vlivem alkoholu, případně mezi zápasy popíjet po kalíšcích? Nikde o tom není ani zmínka.0

Odpovědět