Milan Pivnička

Hodnocení rozhodčích21.04.2006

Myslím, že by bylo vhodné zopakovat pravidla pro hodnocení rozhodčích, myslím, že spoustě oddílů tato informace utekla. To znamená kdo hodnotí - kapitán nebo trenér, domácí nebo i hosté, jak zapisovat atd.... Pokud z tohoto hodnocení má vzejít korektní podklad hodnotící rozhodčí, je třeba, aby toto bylo korektně vyplňováno, což se myslím moc neděje. Může někdo kompetentní zopakovat ? Díky.0

Reakce

26 příspěvků · poslední 25.04.
Anonym21.04.2006

Hodnotí se to špatně zvláště v případech, kdy na vás rozhodčí vytáhne zápis bez kolonek "hodnocení".0

Odpovědět
Matador21.04.2006

Rozhodčí vytáhne zápis? To snad bude nějaká mýlka, ne? Zápis vytahují domácí, i s kolonkou hodnocení...0

Odpovědět
Milan Pivnička21.04.2006

Správné zápisy s kolonkami pro hodnocení jsme obdrželi poštou.0

Odpovědět
Matador21.04.2006

To je v pořádku, já jen aby se anonym probudil ze zimního spánku.0

Odpovědět
Anonym21.04.2006

No tak je vytáhli domácí, i bez kolonky hodnocení... a rozhodčímu to moc nevadilo.0

Odpovědět
Knop Gerhard21.04.2006
  1. Hodnocení výkonu 1-3 = subjektivní hodnocení dle textu. Každý má jiné měřítko pro to, zda někdo ovlivnil či neovlivnil utkání. Dlouhodobé hodncoení ty rozdíly setře.

  2. Nepředepsaný úbor - buď je dle rozpisu soutěže, nebo není. Takže př. tepláková souprava je za 1 bod = zhrošuje hodnocení o 1. Další př. pokud pískají dva rozhodčí a nejsou jednotně oblečeni (jeden má dlouhé kalhoty a druhý krátké), pak zase 1. Zde by se snad měla hodnocení téměř vždy shodovat.

  3. Pozdní příjezd. Dle SŘ má být rozhodčí přítomen před zahájením utkání 30min. Pokud tam není, pak je to za 1 bod. (Pokud tam není družstvo, pak samozřejmě nehodnotí a "pomáhá" rozhodčímu, ale zase, pokud někdo napíše rozhodčímu, že přijel pozdě, pak stačí jedno takové hodnocení k odhalení pozdních příjezdů - pro krátkodobé vyhodncoení).

Výsledek = součet tří známek. Př.

2+0+1 = 3 Výkon průměrný, jednotné a předpisové oblečení, pozdní přijezd na utkání.

1+1+1 = 3 výborný výkon, nejednotné/nepředpisové oblečení, pozdní příjezd.

Hodnocení je sice stejné, ale pro nás je to informace o tom, co u daného rozhodčího zlepšovat (krátkodobě). Pokud bude mít dlouhodobě hodnocení 3, tak je v zásadě jedno proč, protože to rozhodně asi nebude ideální známka pro pískání Extraligy.0

Odpovědět
Anonym21.04.2006

A co je priorita?
Pro mě výborný výkon.
A je mi celkem fuk, jestli má dlouhé, nebo krátké kalhoty.
Jestli přišel 20 místo 30 minut před utkáním.

Někdo prostě stihne provést kontrolu za 10 minut, někomu na to nestačí půl hodiny.Důležité je, aby utkání bylo zahájeno včas a bylo vše podle řádů a pravidel.

Známku 0 neznám. Navrhněte to Buzkové.

Kdo hodnotí - nezodpovězeno.Asi je to jedno.Možná dobře myšleno, ale pokud hodnocení nebude dělat nezávislá osoba,

k ničemu to nepovede - i když...víme, jak vypadá mnohdy hodnocení delegátů utkání v kopané, ale tam je to zase o jiných penězích za utkání na které je rozhodčí delegován.0

Odpovědět
Maršálek22.04.2006

SŘ stanoví některé věci, mj. i určité povinnosti domácího družstva, které rozhodčí musí zkontrolovat před utkáním. Navíc lhůta 30 min před utkáním vyplývá ze SŘ. Hodnocení vyplňují zástupci obou účastníků. Nezávislé hodnocení delegátem je zatím z ekonomických důvodů utopií, probíhá pouze u některých utkání. Jak zmínil kolega Knop, pokud toto hodnocení (a není jediné) bude prováděno dlouhodobě, nebude zase až tak neobjektivní. Účelem není sestavení žebříčku, ale zejména vytipování těch nejslabších rozhodčích. Jinak k úvodní větě - jestli není vhodně oblečen je fuk možná hráčům, ne už divákům a zejména obchodním a mediálním partnerům. Bavíme se o celostátních ligových soutěžích, ne o "pouťácích".0

Odpovědět
Anonym22.04.2006

Znovu.

Jestli bude někdo patřit mezi "nejslabší" díky oblečení, nebo proto, že chodí o 10 min. později - přesto vše zvládá

a výkony v řízení utkání jsou výborné...?

Pouťák, to není oblečení a nesmyslné termíny, ale spíš fakt,že prostě neřídím, nezvládám. Oblečený mohu být jako ze škatulky, na místě hodinu předem,ale potom to na hřišti třeba vypadá tak,že by se obchodní a mediální partneři/kolik že jich je/nestačili divit.

O tom to je a proto v tom spatřuji jednoznačně prioritu!0

Odpovědět
Maršálek22.04.2006

Taky znovu - když bude pískat špatně, má horší hodnocení (max. o 2 body). Když bude špatně oblečen, má také horší hodnocení (max. o 1 bod). Když nebude včas, má také horší hodnocení (max. o 1 bod). Všechno má opodstatnění ve vztahu k SŘ. Když těch bodů pobere více, než jiní, sestupuje do nižší kategorie. Co je nejasného?0

Odpovědět
Anonym22.04.2006

Prokristapána.
Špatný výkon - 3
Vzorné oblečení - 0
Včasný příchod - 0
CELKEM 3
Výborný výkon - 1
Špatné kalhoty - 1
o 10 min. pozdě - 1
CELKEM 3
Kterého rozhodčího berete?
Já toho se špatnými kalhotami a "opožděného"!0

Odpovědět
Maršálek23.04.2006

V těchto zmíněných případech oboje bída. Když píská špatně, tak je to problém. Když přijde 10 minut před zápasem, porušuje SŘ (2.2.1.b) a navíc těžko zkontroluje náležitosti domácího oddílu dle SŘ (3.4.2) - taky problém. Když přijde v nepředpisovém úboru (např. i bez loga titulárního partnera soutěže) - taky problém. Zkrátka, i dobře pískající rozhodčí, ale lajdák, do celostátní soutěže nepatří. Můžu být třeba taneční přeborník, ale bez předepsaného oděvu mě také na ples nepustí.0

Odpovědět
Persching-223.04.2006

Když obch. a mediál. partneři dávají peníze a prostor, tak to dávají za určitých podmínek a je slušnost, ne-li povinnost to dodržovat, pokud chceme, aby oni nadále chtěli s námi spolupracovat. Obraz sportu navenek. To je snad jasný.0

Odpovědět
777777723.04.2006

Chtěl jsem se zeptat. V Počeradech páni rozhodčí měřili kurt a vypisovali nějaký dotazník. V Děčíně nic takového neprobíhalo. Šlo o nějakou aktivitu v Počeradech nebo je to nějaké nařízení od svazu a teda v Děčíně to neproběhlo? Díky

P. S. od DN stále nic!!!0

Odpovědět
Anonym23.04.2006

Řeč byla sice o kalhotách/krátké,dlouhé/.

Je pochopitelné, že pokud rozhodčí mají trika s logem sponzora, tak nevidím problém, proč by je nenosili.

O 10 min.později je 20 min., ale i tady bylo řečeno, že stíhá/stejně bych rád věděl,kdo tohle hlídá a myslím si, že je to jen formalita/.

Jde mi o prioritu - vždyť vaše vyhodnocení staví na stejnou úroveň výborného rozhodčího s nastrojeným a dochvilným kašparem, který celé utkání může svým mizerným výkonem pokazit. A co je důležitější? Tak se alespoň zamyslete nad bodováním! Howk.0

Odpovědět
Maršálek23.04.2006

Ano, můžeme diskutovat, zda za to a to více bodů. Na druhou stranu ještě leckdy neumíme docenit dosah toho, že nám občas rozhodčí nepřijde s logem GP soutěže. Pořád na to nahlížíme jen pohledem hry. Smlouvy obsahují i citelné sankce a v případě opakovaných provinění jsou to desítky tisíc Kč. Co je pro nohejbal horší, tři zmršená utkání, nebo třeba padesátitisícová sankce? Čím bude v soutěžích více zainteresovaných obchodních partnerů, tím bude tlak na jejich řádnou prezentaci vyšší a sankce za neřádnou také vyšší. V uvedeném příkladu má rozhodčí součet 3 body a to je už špatná známka. Cílem je, aby se trojky vůbec nevyskytovaly, ať už díky mizernému výkonu, nebo lajdáctví.0

Odpovědět
Aiton23.04.2006

to 7777777: No u nas taky prvni zapas prisli s metrem a merili, takze udajne je to jen nejake narizeni do svazu takze co ja vim, i dneska na hristi jsme byly mereny, tak kdo vi....0

Odpovědět
Anonym23.04.2006

Asi se nebudu mýlit, že zmršených utkání bylo hodně a nas.. lidí ještě víc. Kolik bylo pokut?0

Odpovědět
Milan Pivnička24.04.2006

Jenom v tuto chvíli podle mě ještě není úplně jasné to, že když je na zápise napsáno, že se jednotlivé známky mají zakroužkovat, tak jak to udělat, když hodnotí domácí i hosté ???? Dva kroužky přes sebe ??? :-)))0

Odpovědět
S.M.J.24.04.2006

Souhlasím s Maršusem.

Jako vždy jde na prvním místě o peníze. Toto hodnocení se provádí u nejvyšší soutěže mužů a dorostu. Ten kdo tyto soutěž hraje na ni musí mít peníze a ty nejsou malé - počítejme statisíce na sezónu.

Pokud tedy mám sponzora a je to nenohejbalista, tak první co ho upoutá, když přijde na utkání je - řekněme "upravenost".

Jestli týmy nastoupí včas, stejně ustrojení, jestli je upravené hřiště, jak vypadají rozhodčí, jestli má na dresu svou reklamu, jestli je kurtu vyvěšená jeho reklama, kolik je diváků, atd.

Prostě první dojem.
Dále si určitě všimne přístupu hráčů k rozhodčím a naopak.
A teprve potom si všímá hry. Jejího náboje, jestli se bojuje, atd.

Vůbec nerozliší jestli někdo zahrál supr kraťas, jestli mazácky vytloukl blok a nebo patou úplně vyšachoval obranu. Jestli si všimne tak klepáku za plot či za obranu.

Proto souhlasím se systémem bodování rozhodčích.

Tedy alespoň nyní v počátku, protože až včasný příchod a ustrojenost budou normální, tak by se škála hodnocení výkonu na hřišti měla rozšířit na obvyklých 1-5 či ještě více.

K anonymům a jejich prioritám.

To co popisuješ - perfektní rozhodčí a nenapravitelný "nepořádník" je krajní možnost a dle mého nesmyslná. Pokud už někdo má schopnosti naprosto perfektně odpískat utkání, tak určitě nebude pravidelně docházet pozdě a neustrojen!

Takový rozhodčí se v extralize ani dorostenecké lize nevyskytuje - tedy alespoň pokud vím.

A něco s čím nesouhlasím s VV.

Pokud se někomu špatně shání peníze na nohejbal, tak jsou to 2.ligová mužstva. A pokud jim přijede na utkání jeden rozhodčí a není to mimořádná rozhodcovská osobnost, tak prostě přijde situace, kdy se mužstva začnou mezi sebou a rozhodčím hádat zda ten a ten míč byl tak a nebo tak. Jakmile se mužstva a rozhodčí jednou začnou přít, určitě nezůstane u jednoho sporného míče.

Jakmile toto zhlédne sponzor, tak zcela správně usoudí něco o pivním sportu a příště se bude rozhodovat zda peníze znovu dát.0

Odpovědět
Maršálek24.04.2006

Jo, už jsem si toho také všiml, to je velmi věcná připomínka.0

Odpovědět
Mirek Duspiva24.04.2006

V Děčíně se hřiště měrilo před prvním a druhým zápasem i když se nakonec hrálo v hale. A protože na třetí zápas přijel rozhodčí, který řídil i druhý zápas, tak věřil tomu, že se za ten týden hřiště nesrazilo. Vysvětlení pro sedmičku.0

Odpovědět
777777724.04.2006

Děkuji, já jen, že je neviděl. O nic nešlo.0

Odpovědět
Knop Gerhard24.04.2006

Pro "7" : Rozhodčí obdrželi dotazníky na ca 4 utkání, která budou pískat. Jde o to, abysme předešli tomu, že nemáme areály v souladu se SŘ a nemuseli to řešit ad hoc. Povinností rozhodčích je to "vždy", ale samozřejmě není nutné to dělat každý týden (proto "jen" 4 formuláře). Je jasné, že pokud dostaneme 2 formulář z jednoho místa, že vše bylo ok, pak je velice pravděpodobné, že to ok bylo. Pokud rozhodčí dotazník nevyplňoval na 1.utkání pak pochybil. O některých pochybeních proti dohodám jsme již informováni a budeme je řešit (ne zítra, ale v horizontu týdnů). Mj. to vypadá i možná na změny nominací na utkání, pokud dohody nebudou dodrženy v novém termínu.

To S.M.J. děkuji za názor. Momentálně řešíme mj. aktualizaci rozpočtu ČNS a pokud se najdou finanční prostředky (jelikož nemáme konferencí schválený rozpočet, jsme vázáni tím, abysme v žádném případě nešli do minusu), jako že to vypadá nadějně, pak je jednou z verzí dodání 2.rozhodčích na 2.ligu. Ale to je zatím předčasné - vidím to tak na další 2-3 kola ve stávajícím obsazení.

To Milan P. : Je to šotek nepříjemný. Hodnocení pište 2 vedle sebe. Tzn. např. 2 křížky vedle sebe a dolů dva součty vedle sebe.

To ostatní : zde není o čem diskutovat. My nyní nastavujeme pravidla spolupráce mezi rozhodčími, oddíly a svazem. Začínáme od píky. Tj. od toho, aby byli včas na hřišti, aby splnili své povinnosti (měření hřiště, jednotné oblečení atp.). A to platí pro rok 2006. V roce 2007 se snad posuneme a "pohyblivé" hodnocení 1 bodem upravíme tam, kde nás bude tlačit bota. Takže ty dva body nad hodnocení výkonu budou variabilní. Rozhodčí musí vědět co je pro VV priorita pro daný rok a to je tím jasně dáno. Jsme přesvědčeni, že je to pro začátek správná volba, protože námitky či jiná podání v loňském roce mířily k těmto záležitostem - oblečení, neregulérní hřiště, pozdní příjezd. To je opravdu to základní čím si rozhodčí musí sjednat respekt. Když nezvládne to, pak těžko při hře někho přesvědčí, že musí dodržovat pravidla přesně tak jak jsou daná.0

Odpovědět
777777724.04.2006

Gerčo ď za vysvětlení měření rozhodčích.0

Odpovědět
Milan Pivnička25.04.2006

To G. Knop: Díky za objasnění.0

Odpovědět