inzultace v prerove
Pry padla facka?0
Reakce
Pry padla facka?0
kdo komu0
Petrina rozhodcimu po udelene cervene karte0
Nevíte kdo tam pískal ?0
Jendřišák, Janek0
Zřejmě kvalitní rozhodčí.Po utkání vložených dvojic stav 3.2 pro Brod stihnout udělit dvě žluté a jednu červenou kartu, všechny pro hostující družstvo, tak to jsem za třicet let nezažil. Vlastně jsem neviděl udělit ani jednu. To že dá facku Míla Petřina mi hlava nebere, to musel být vytočen na maximum.Přerov zřejmě udělal klíčový krok do první čtyřky.Nohejbalu zdar!0
si za 30 let nevidel dostat nekoho žlutou? asi okres.... asi mas pravdu, že 3 je dost, ale to co se stalo , by se nemelo stat ani za 5 červenych0
je pár rozhodčích, kteří by ji měli dostat(facku) hned před zápasem a tím by snad pochopili, že mají pískat nezaujatě.0
Je zajímavé, že rozhodčí Jendrišák je člen výboru Přerova a rozhodčí Janek je člen oddílu. Za situace v I. lize docela zajímavé nasazení rozhodčích.0
Asi každý se v životě dostane do situace kdy si prostě řekne že to co dělá nestojí za to aby kvůli tomu měl snášet něco jiného.
Uplně krásně si umím představit jak po celém dni který vzal Mílovi nohejbal a nebyl tak s rodinou mu vjela do hlavy flustrace po té co mu pravděpodobně někdo lhal do očí.
To co se stalo by se mělo pořádně prošetřit a nemělo by to skončit pouze u trestu pro Petřinu. Jestli je pravdou klubová příslošnost rádoby nestraných rozhodčích tak se asi nečí čemu divit že to dopadlo jak dopadlo....Obávám se však že vše ukončí poze exemplární trest pro Petřinu a rozhodčí šmiknou příště v Přerově zase někoho jiného.0
to nemyslíš vážně , chlapi vždyť chceme aby se nohejbal někam posunul , viděl jsi to v nějakém jiném sportu? a to pískají taky s chybama....0
to 11 Tak nevim, na co se koukas? Ja osobne jsem inzultaci videl nekolikrat i v jinych sportech. Otazkou je, jestli ony "chyby" rozhodcich, byly opravdu chyby, kterych se clovek dopousti. Jako rozhodci vim, ze nekdy se muzeme mylit, ale je moc dobre poznat, kdyz se rozhodci upiskne a kdy pripiskava. Delegace rozhodcich, kteri maji nejake vazby na jeden z tymu, asi nebyla stastna. Ale byla provedena na zacatku roku, takze nikdo nemohl vedet, jak se soutez vyvine. Bohuzel rozhodcich je malo, takze jina volba zrejme nebyla. Nechci hajit, co udelal hrac Petrina, ale jako hrac vim, jake je, kdyz rozhodci "tlaci" proti. Nebyl jsem na miste, takze nemohu posoudit objektivnost rozhodovani. Muze nekdo z ucastniku napsat, za co vlastne padly karty?0
Nejde o chyby jde o schválnosti. Chyby se myslím odpouštějí. Jestli ale někdo naschvál řeže v amatérském sportu pak se takové věci dějí běžně at už ve fotbale či jíných sportech.
Příklady z z nejvyšších. Drogba tuším dva roky zpět semifinále ligy mistrů s Barcelonou napadení rozhodčího. Tuším že se všichni shodneme že je zařízli jako podsvinčata:) Dostal 3 zápasy stop.
A nechodme daleko. Viděli jste finálovou skreč víkendového tenisového turnaje v Londýně?
Takové věci se prostě stanou. Neměli by a měli by být po zásluze potrestány. Nicméně já volám po prošetření. Protože jestliže to pískali členové oddílu tak to smrdí od hlavy.
Upozornuju neviděl jsem co se stalo a doslechl jsem se to pouze z 3tí ruky.. Proto nesoudím a doufám že nám to někdo pořádně vysvětlí.0
Stejně se mi nechce věřit, že zrovna v Přerově by rozhodčí tlačili domácí tým a navíc takovým nečestným způsobem?! To je nějaký divný, kdo tam kdy hrál, ví o čem mluvím. :)0
Tak to je opravdu pecka.Koukněte se na rozlosování rozhodčích pro 1.ligu mužů. :-( Pan Jendřišák je delegován na všechny domácí zápasy!!!!! To přece nemůže být pravda!!!!!!!!! Jak někdo kdo na stránkách Přerovského nohejbalu má napsáno "Člen výboru - Místopředseda pro oblast správy a organizace, hráč" píská všechna domácí utkání!!!!!!! Je jasné, že je málo rozhodčích, ale ať jezdí pískat do Vsetína, nebo Brna, ale domácí utkání a všechny!!!!!! To je velká chyba svazu!!!!!! A teď to za tu chybu svazu asi odskáče Míla :-(.0
doufám, že tam na příští zápas bude delegát z ČNS, aby chování rozhodčích v Přerově prověřil...0
Jenom chci věřit, že to není od přerovských rozhodčích jedna z variant, jak dotlačit svůj tým do play-off jinými cestami, než těmi nohejbalovými na kurtu......0
Kluků (hráčů)se nechci vůbec dotknout. Těm to jenom ublíží. :-/ Jsou šikovný a hrajou dobře. Ty by to asi ani nepotřebovali i když se to letos zamotává. Ale tohle přece nejde. Je jasný jak facka, že člen výboru ze stejného oddílu, nemůže pískat domácí utkání. Vždycky bude pískat pro domácí. A teď když Přerovu jde o první čtyřku udělá rozhodčí tohle?! To je hrozný!0
Vskutku zajímavá situace. Suverenní Brod vede v Přerově, který je oslaben o tři hráče základní sestavy a jeho hráči se nechají vytočit takovýn způsobem, že dostanou dvě žluté a červenou a nafackují rozhodčímu. Buď to musel být totální zářez a nebo byl hráč Petřina domácími podplacen. Nechci tento čin ospravedlňovat, ale zažil jsem podobnou situaci kdysi v Jablonci, kde nám rozhodčí chtěl dát trestný bod za druhý tajm v setu a za žádnou cenu si nechtěl nechat vysvětlit, že tajm si vzali domácí. Tenkrát jsem byl od facky také nedaleko. Doufám, že svazové orgány tento případ nestranně vyšetří a potrestají VŠECHNY, kteří totu situaci zavinili.0
to 16: tak pokud je to takhle, je to opravdu přinejmenším podivné. Já osobně bych nepřijal delegaci na utkání svého oddílu (ani Bčko v kraji). Riskoval bych, že i když budu opravdu pískat rovinu a jeden jediný sporný míč utkání zapískám podle svého nejlepšího svědomí pro "svoje", vždycky to bude v očích soupeře a možná i veřejnosti "zářez". Ale to už záleží na každém rozhodčím, jak bude pískat. Nohejbalový svět je malý, takže často pískám i kamarády. Ale nikdy mě nenapadlo úmyslně někomu pomáhat. Když si to kamarád "zaslouží", klidně vytáhnu i červenou kartu.
to 17: Bohužel delegát, přesněji instruktor utkání není řešení. Ten se musí před utkáním prokázat rozhodčím dokladem od STK. Takže je jasné, že rozhodčí si pak dají pozor. Takže by musel být instruktor na každé zbývající utkání. A kdo na to má čas a peníze? Mnohokrát, když jsem slyšel o podobných případech, mě napadlo, zda by se nedalo nějak rozhodčí kontrolovat "tajně". Je ale jasné, že když přijede někdo ze svazu, tak je to jako kdyby to všem prozradili.0
Pivnička vystydni jo.0
Na VH v Praze byl vznesen dotaz, zda mohou piskt clenove oddilu nebo pribuzni. A odpoved: "no nemeli by, ale nejsou lidi" Takze pri delegacich nikdo neprotestuje, az kdyz se neco semele. Coz znam... Tim neobhajuji ani sudi ani hrace - nebyl jsem tam.0
Myslím, že kdyby Míla zápas dohrál i přes dalších 10 zářezů, tak by si vezl domů 2 body.... je to sport...
Pivnička: hráčům to jen uškodí, toto je dle mne záležitost rozhodčího, kterej pochybil - svaz ho neměl nominovat, hold to jinak nešlo. stalo se..0
to 23 Matejka: Při delegaci nikdo neprotestuje, protože předpokládá, že rozhodčí budou pískat spravedlivě, i když mají vazbu na některé družstvo. Jsou tací, kteří můžou pískat kohokoliv a pískají rovinu. A naopak někteří nemají s žádným týmem nic společného, ale z nějakého důvodu pomáhají.
Rozhodčích je málo a většina jsou aktivní hráči. A hodně z nich pak píská i soutěž, kterou hrají, takže taky prostor pro ovlivnění. Aby se zaručila naprostá nestrannost, nesměli by třeba 2.A ligu pískat hráči hrající tuhle soutěž. Což si nedovedu představit.
to 24 hrac: Asi by to chtělo otevřít téma Hodnocení rozhodčích. Ale ne jak tomu bylo dříve, když kapitáni po utkání psali známku do zápisu, ale dlouhodobější sledování. A samozřejmě to udělat tak, aby rozhodčí nevěděli, jestli je na utkání někdo takový je. Po vyhodnocení by buď nesměli pískat, protože záměrně ovlivňují, nebo už na to třeba nemají, což je také problém. Někteří vidí slušný výdělek, ale už na to nevidí, nestíhají...0
Pánové bavte se sportem, bavte se nohejbalem. Nejde o život ani o prachy jako v profesionálním sportu. Tím nohec není... a nebude... je to jen naše zábava. Žádné příkoří od rozhodčího nestojí za facku, fyzické násilí atp. To je pod hráčskou úroveň.
Neuzavírejte účet bez hostinského. Zatím je znám výklad ze strany Brodu a nevíme nic o situaci a motivacích ze strany obou rozhodčích. Oba situaci také nějak viděli a jistě se oba vyjádří (minimálně disciplinárce) ve věci Míly. Kdo ví za jaká slova či kontakt s rozhodčím karty dostal.
Minule tu byl kritizován výborný rozhodčí Pavlík za neudělení ŽK panu Bubniakovi za slovní atak a možná i drobný fyzický kontakt.
Nasazení domácích rozhodčích do zákldní části soutěže je zřejmě ofic. v pořádku - viz "Metodika delegací rozhodčích na ligová utkání ČNS" na stránkách ČNS (sekce rozhodčí).
Na závěr rada pro hráče (zvláště pro mě - nerváka):
Doufej ve spravedlnost, ale buď připraven i na bezpráví.(Seneca)0
neříkalo se někde že kraje jteré nefungujou budou rádoby trestáni tím že zaplatí víc za rozhodčí jezdící z větších dálek???
Tohle mám pocit by se líbilo každému oddílu že má vlastní rozhodčí z místa zápasu a nic za ně nakonec neplatí. TAkže vše je naopak odnáší to kraje jteré mají rozhodčí.
Tohle je pochybení svazu jako prase a nelze vymluvit. Jestli je tam píská jeden místní Ferda tak je to hustý0
naprostej souhlas....
ale rozebíraj se tu věci, který by se nikdy nerozebírali, kdyby to míla neudělal. Bohužel se stalo.0
to 26: Právě proto, že je to neprofesionální sport, ve kterém "o nic" nejde, tak nevím, proč se někdo uchyluje k nečistým praktikám. Ke konkrétnímu výkonu rozhodčích se nevyjadřuji, protože jsem na místě nebyl. Uvádím pouze, jak by to mělo být a co jsem obecně zaslechl, že se někdy na utkáních děje. Ať už se to na místě seběhlo jakkoliv, bylo by pošetilé očekávat, že rozhodčí se vzájemně "nepodrží" a napíšou do zprávy pro disciplinární komisi něco jiného.
to 27: To je sice možné, ale v tuto chvíli rozhodčího platí domácí, takže by to byl trest pro ně a ne pro nefungující KNS. Protože zrovna ten domácí tým své rozhodčí svazu poskytl, ale jiné týmy z okolí ne, tak by za to platil? Chápu, že občas se nepodaří obsadit utkání rozhodčími odjinud, ale všechna utkání v sezóně? Nechci sahat moravským kolegům do svědomí, ale je to divné. Noví rozhodčí nepřichází. Zřejmě jen nějaká povinnost by rozmnožila řady, ale otázkou je, jestli by to nebyla jen kvantita a kvalita žádná.0
to 28: o problémech s rozhodčími v některých krajích se mluví už dlouho. Tímhle se možná řešení uspíší. Jak se říká: "Vše zlé je k něčemu dobré."0
konečně rozhodčí, který se nebojí dělat svoji práci, vzpomeňte si na Austin cup a Doubravu, to je nějaká reprezentace??? se chytněte ze nos, nebo si to pískejte sami, jako to funguje v okresním přeboru.0
si to pískejte sami jako v Přerově. Sám se chytni za rypák a popřemejšlej na co tady ty lidi ukazujou. Přerov nestojí rozhodčí ani vindru zatímco 99procent ligovejch oddílů platí jak mourovatý. Mám v ústech slovo diskriminace.....0
a ještě jedna věc směrem k šetření. Hlavní rozhodčí jakožto člet domácích by měl být vyloučen z šetření a jeho výpověd by vůbec neměl být vzata v potaz. Druhý rozhodčí jak jsem slyšel má podobnou příslušnost. Stejně tak výpovědi domácí jsou od začátku ovlivněné tím že s těží budou svědčit proti svému. Takže zase podjatost. TAkže by měla být jediná výpověd od Petřiny a hostujícího kapitána. Bohužel jsem zvědav jak si s tímto svaz poradí každopádně nic lehkého. Ale vinu nese komise která nasadila. A nezlobte se na mě nehledejte žádné výmluvy že nejsou rozhodčí. Oddílů se taky nikdo nikdo neptá jesli mají bo nemají pořadatele trenéry herní prostor v pořádku. prostě jsou to povinosti a za nesplnění se trestá. Organizátor soutěže je zase povinen zajistit organizaci a regulérnost soutěže což tady zjevně zajištěno nebylo. A oddíli za to platí... Stejně Brod jak FC kotěhulky.0
To 26: Právě proto, že to každý dělá pro radost, cpe do toho spoustu svejch peněz a volnýho času. Pak tě nějaký ..... zařízne jak podsvinče a celej den je v pr....0
Bacha na Mildu Petřinu, všem!!! Je to strašnej nervák a násilník, já to vim, jezdim s nim na "soustředění".. To, že se pere, je známá věc ale hlavně strašně chlastá a pak se svlíká :-))))..
Mildo, že se nestydíš.. Dát rozhodčímu facku?
P.S. Vůbec si nedovedu představit, co se muselo stát, aby Petřiňák dal někomu facku..0
to 31: Co tím myslíš, že se nebojí dělat práci? Že dal někomu kartu? Ale byla ta karta oprávněná?0
byla0
to 37: A můžu se zeptat, za co padla?0
Trochu to rozhlásíme a o Vaše soustředění bude od teďka velkej zájem.0
Rozhodně bez znalosti komunikace mezi "hříšníkem" a rozhodčím neposoudíme zda karta byla nebo nebyla oprávněná. Jediný zářez s míčem kolem tyče by ale neměl vést k amoku hráče, zvláště po vyhrané vložce. Tak těžko vědět a odhadovat co se mezi nimi událo ...
Rozhodně je chybou moravských rozhodčích (šéfů) nasazení domácích "rozhodčích" na všechny domácí zápasy - dokonce někdy ve dvojici. Ofic. asi OK, jinak CHYBA a hrubé zvýhodnění donácích (ekonomické).
Stejně rozhodně je chybou přenést povinnosti úhrady cestovného rozhodčích na kluby. To povede k tlaku uspořit a shánět domácí sudí zdarma.0
Je to pěkná sviňárna,my dáme letos za rozhodčí skoro 20 litrů,protože nemáme žádnýho "domácího" rozhodčího + šest 300 km cest na Moravu.0
pukud budeme rozhodčí liskat, tak nejenom, že nebudete mít domácí, ale nebude mít nikdo žádné.kolik z vás odpískalo jakýkoliv zápas na ligové úrovni?0
udělej si licenci a je to ne? :-)0
:)0
to 44 Já ji mám,ale jako trenér a občasný hráč bych to fakt nestíhal.0
Přidám zkušenost Aše při zápase 1.ligy - 6.kola -12.5.12 - zápas přerov- Aš :
Bohužel musím se přidat ke kritice rozhodčího Jendřišáka. Není náhoda to jeho pískání. My měli podobný průběh při zápase v Přerově. Odhadem dal tento rádoby rozhodčí kolem 8 sporných balónů ve prospěch domácích.Musel jsem některé své hráče držet,aby se to , co se stalo Českému Brodu , nestalo již dříve.Tento rozhodčí je ostudou jinak klidných a vcelku férových rozhodování ostatních v 1. lize.
Tito drží dobrý kredit rozhodčích . Je také pravdou,že emoce cloumají všemi i mnou a po dopískání p.Jedřišáka našeho zápasu došlo k výměně názorů s domácími hráči. Kdyby rozhodčí nepřipískávali a podotýkám VĚDOMĚ domácím,vše by proběhlo normálně.
TOTO SE DĚJE POUZE V PŘEROVĚ.
Vyzývám i ostatní týmy,aby se svěřily se
zkušeností s pískáním p.Jedřišáka.
Navrhuji,aby okamžitě přestal, bohužel není pro to žádné použitelné ustanovení řádů.
P.s. toto svoje stanovisko jsem napsal i do nohec magazínu a Milanovi Pivničkovi se vůbec nedivím, že má takový názor. Plně s ním souhlasím.
Tak Přerov a anonymové do mě. Pan Jedřišák nepatří mezi rozhodčí 1.ligy ,JE JEJÍ OSTUDOU.0
to 41: Souhlas. Nevíme, co si řekli, ale asi by slyšeli i ostatní, pokud by hráč řekl nějakou nemístnou věc, kterou rozhodčí odměnil kartami.
to 43: To znamená, že špatné rozhodčí a jejich chyby nemáme trestat? To potěš koště. Pokud budou pískat špatně, tak to si radši odpískáme sami jako na okrese. Nevím, jaká je situace na Moravě, ale tady v Praze díky množství lidí, hráčů a snaze vedení, je rozhodčích poměrně dost. Jenže je to pořád o ochotě lidí něco dělat. Já osobně mám většinu (nejen) víkendů během soutěžního roku zaplněných nohejbalem. Sobota pískám, neděle hraju nebo obráceně. V týdnu vypomáhám s mládeží. Někdo holt nemůže nebo nechce věnovat tolik času, ale pak ať se nezlobí, že je rozhodčích málo.0
pane Chynoranský, jde o to, že ho přece nemůžeme liskat0
to 49: Je pravda, že násilnosti a vulgarita na hřiště nepatří. V hledišti mohou být a bývají děti, mladí hráči, kteří si pak takové počínání berou za příklad nejen do nohejbalového života. Ale jako hráč naprosto chápu emoce, které v člověku jsou, pokud rozhodčí předvádí výkon, jak ho popisuje pan Chynoranský.0
Jde o to že nelze přehlížet že v Přerově pískaj domácí. Je obrovsky zajímavé že se něco podobného co se v nohejbale nestalo snad 5 let stalo zrovínka tam kde jakoby náhodou píská domácí rozhodčí. To je ale náhodička... Zrovna Petřina je jeden z mála kdo má poměrně vysoko nastaven práh spravedlnosti. Pak asi nespravedlnost v takové hlavě funguje přesně naopak. Já tu facku nepovažuju ani jako facku rozhodčímu ale jako facku svazu za spackané nasazování rozhodčích a výsměch soupeřům Přerova. Ještě dodám že jak tak na to koukám nemuselo jít pouze o postup Přerova do play off ale taky klidně o jejich semifinalovou sérii. Je to spekulace ale speulace jistě není že pan domácí rozhodčí jistě dobře věděl o pořadí v tabulce a možném soupeři. Tohle je nevysvětlitelné pochybení komise rozhodčích. Je s podivem že máme zakotvenu takovou věc že poslední dvě kola se musí hrát zároven ve stejný čas kvůli regulérnosti. ALe nemáme zakotvenu naprosto základní věc že domácí nemůže pískat domácí. Tomuhle já říkám pravěk vesnickej sport a ne první liga. Odpuste mi ale asi mám jiný pohled na náš sport a tohle vnitřně nehodlám akceptovat. Osobně facku v této kauze považuji za bezpředmětnou. Za předmětné považuji to co se opět vyvalilo na povrch.... Těžko se ted někdo může vymlouvat že jim nepřipískává atd na to je pozdě. Mít kouska cti v těle vživotě ten rozhodčí přeci nemůže přijmout pískání domácích. Při jákémkoliv problému přeci každému muselo být jasné že se tohle pak bude přetřásat. Mimochodem dotaz? Dal někdy tento rozhodčí kartu domácím?0
ten dal kartu i sám sobě0
to 51: Souhlas. Nechci obvinit rozhodčí, protože jsem na místě nebyl, ale již dříve jsem uvedl, že nasazení domácích rozhodčí je divné. Kdyby šlo o jedno utkání, ale všechny?
Hráče Petřinu jsem pískal několikrát, i ve vypjatých duelech, a je to skutečně tak, že by přiznal snad cokoliv a kdykoliv. Chápu, že takový hráč při pocitu křivdy, zvláště pokud to bylo záměrně, reaguje emotivně.0
Z mého pohledu jde o jednoznačný úmysl napomáhat domácímu týmu k vítězství a tím i značně přiblížit k play-off Když to nejde s připískáváním bodů domácímu celku ,tak snad i ta facka je pro rozhodčí malé vítězství ... Nemusí pak vysvětlovat jejich " férové řízení" zápasu a mají co chtěly.
Jednoznačně stojím za hráčem Petřinou. Těžko teď ale hledat optimální řešení této situace. Nový zápas na neutrální půdě a hlavně s neutrálními rozhodčími ? Těžko říct,nejsem si ale úplně tak jist zda by měl být potrestaný jenom Brod a Přerov měl vyjít bez následků ...0
Chynoranský by se měl radši zdržet hodnocení a zamyslet se nad svým chováním...0
to 54: V tomto případě, pokud se nemýlím, není v řádech žádná opora pro opakování utkání. Lze pouze uložit trest(y) a vyvodit nějaké důsledky. Hráče trest určitě nemine, ale mělo by se řešit i to další. Nevidím důvod trestat Přerov. Ničím se neprovinil (alespoň co se týká předpisů). Dodal svazu rozhodčí, Ti pak byli delegováni, za což Přerov nemůže, na jejich utkání. Nelze odmítnout hrát utkání, protože se mi rozhodčí "nelíbí".0
#51 Rozhodčí měl karetní premiéru...0
Pro příspěvek č. 47:
kolo WAEL: TJ Sokol SDS EXMOST Modřice - TJ Avia Čakovice 6:0
Napsal uživatel Petr Gulda
Celý týden jsme nemohli trénovat, neboť několik hráčů skolila po návratu z PMEZ viróza... průběh utkání ...Kop však úvodní sadu zvládl a ve druhém už soupeře deklasoval.
Výsledky jednotlivých zápasů:
Müller, Kop - Cibulka, Suchý 2:0 (10:6, 10:9)......
...Kop - Pachman 2:0 (10:8, 10:2)
Diváci: cca 50
Rozhodčí: Nadymáček, Jendřišák0
Jsem rád, že se tu vyjadřují anonymové s ÚPLNÝMI informacemi.
Pokud je hráč 7x napomenut za vulgární výrazy proč se diví že dostal žlutou???
Pane Chynoranský teč bloku vedoucí do zámezí je opravdu špatný balón atd.0
to 58: Nerozumím, co tím chtěl autor říct?
to 59: Pokud byl hráč napomenut za vulgární výrazy - nevhodné chování, měl být napomenut jednou a toto mělo být uvedeno do zápisu o utkání. Při dalším opakování prohřešku měla následovat ŽK. Takže, pokud rozhodčí svojí benevolencí povolil opakování prohřešku, je to také chyba. Nebo mohla být udělena ŽK za nesportovní chování okamžitě. Ale tak, jak to popisují někteří zúčastnění, to nevypadá, že by se hráč provinil slovně.0
Rozhodčí Jendřišák pískal v Modřicích extraligu a pokud pamatuji tak bez větších problémů.0
to 61: Myslím, že zde nikdo nezpochybňuje kvality rozhodčího. Pokud píská utkání, ve kterém nefiguruje Přerov, zřejmě problém není. I když soudit tak podle jednoho povedeného utkání také nelze. Osobně pana Jendřišáka neznám, ani jsem ho neviděl pískat, takže nemohu soudit.0
Souhlasím, ani já nikoho nesoudím, jen mne uhodilo do očí že je podle příspěvku 47 ostudou 1. ligy a přitom píská i extraligu. Nic víc tím nechci naznačovat. :-)0
Jako občasný divák nohejbalových utkání na Moravě pouze konstatuji toto:
Nevím zda-li je normální, aby svaz delegoval na domácí utkání rozhodčí z domácího klubu!!! Vím,že to není bohatý sport,ale rozhodčí jsou jenom lidé a domácí prostředí navádí k pískání ne zcela objektivnímu. Jsem jednoznačně pro odstranění tohoto nešvaru v nohejbale.
A ještě jedna poznámka.Nevěřím,že je i na Moravě nedostatek rozhodčích,ale nevidím problém třeba nominovat rozhodčí z Prostějova na zápas Přerova a naopak.Je to jenom příklad a hlavně není to žádná závratná dálka a takových příkladů by se dalo uvést více.0
to 64: Souhlasím, že uvedená nominace by byla řešením. A finančně by se to až tolik neprojevilo. Stejně jako na západě jezdí např. do Zaječova či Zbiroha rozhodčí z Plzně nebo Prahy - cca 60 km.0
tady není třeba uvádět příklady. Máte naprostou pravdu diváku. ALe tohle je přeci naprosto automatická věc v jaké koliv věci kterou má rozhodovat nestranný člověk. ˇUmyslně píšu věci a né sportu.... Protože to se týká naprosto všeho. Netranost. Mám pocit že někdo neví vůbec co to je. A aní je sá nepouštím do soudů zdali byla karta oprávněna nebo ne. Jenže jestli ji dal straný rozhodčí postrádá váhy ještě dřív než ji dal... Tohle je prostě úlet jak p...
Znovu píšu kdo může ted rozhodovat o trestu??? Může se brát v úvahu výpověd rozhodčího z Přerova nebo kluků z Přerova proti svému? Je to holý nesmysl. Svaz bude zas jen bruslit na tenkém ledě a to proto že to takhle nějakej kamárád zřejmě pěkně nasadil. Jediné v co doufám že se onen kamarád ted drží za rypák. A opravdu ani nevím o kom psát víc že za to může.0
Zapomínáte kontext souvislosti kamarádství Guldy s Nadymáčkem a to, že u Vás Nadymáček nějaký čas hrál. Tudíž Gulda jako diplomat nebude nic namítat ani na Jendřišáka. Na tož si na oba rozhodčí stěžovat. Ale k věci. Rozhodčích je málo a nikdo je nepochválí. Odpískáte jeden celý zápas bez jediné chyby a v dalším uděláte jednu, dvě a už je zle. Do fotbalu chodí mladí dělat rozhodčího i třeba kvůli penězům. Někdy velkým díky úplatkům. V nohejbale je to jen nevděčná funkce.0
Pro 67: To jsou spekulace jako noha. To by ses musel bát podat někomu ruku aby tě za pár let někdo neobvinil z komplotu. Gulda už z principu nic nenamítá na žádného rozhodčího, tedy alespoň co vím. Modřice dostaly rozlosování a tam byli prostě delegováni rozhodčí. Pochybuji že by Gulda nechal prověřovat rozhodčí než program utkání schválí. To už mi připadá jako hon na čarodejnice. Vraťme se zase na zem...
Je to nová kauza a uvidíme co dalšího se ve výpovědích objeví. Možná budeme překvapeni. :-)0
máme vás rádi, nebijte nás, Darek je dobrej kluk0
Po všem, co zde bylo řečeno a naznačeno, tak být vedoucím Žďáru, tak okamžitě požádám ČNS o předelegování rozhodčích na jejich důležitý poslední zápas v Přerově, kde "věte div se" jsou delegováni opět "nezávislí" rozhodčí J plus J.
Skoro by se hodilo, aby přijeli do Přerova rozhočí až z Prahy, ještě lépe z Plzně, aby se srovnaly ekonomické výhody domácího oddílu vůči ostatním oddílům z první ligy - zvýšeným cestovným na poslední zápas v Přerově. Jinak z tohoto nevyvyne příchuť zvýhodňování Přerova s nasazením rozhodčích ze strany ČNS.
Kecy o tom, že rozhodčí nejsou, se při pohledu do registru rozhodčích poněkud míjejí ve své demagogii.0
#70 Svět už se diví nad tím co tady všichni vymýšlí za konspirační teorie :-) Všichni hráči/funkcionáři Přerova se můžou zaručit za to, že to nebyl nějaký plán získání bodů zadarmo, nebo nedejbože domluva s rozhodčíma. Divili jsme se stejně jako Broďáci těm karetním hodům. S hostujícími hráči jsme to i po ukončení zápasu rozebírali.0
tady nejde o Přerov ani o Brod. Odnesl to Míla a důvěryhodnost soutěže...
Jedině dobře jestli Mílovi pomůžete. Když jsem ho učil v 16ti jak podávat nikdy mě nenapadlo že bude ve 32 letech fackovat rozhodčí:)ale vždy jsem věděl že nikdy nepodá:)0
#72 Přece si hráč nemůže dovolit napadnout rozhodčího nebo kohokoliv jiného, ať už se stalo cokoliv. V takovém Bedřichově by se pak fackovalo ve velkém :-)0
Míla je určitě fajn kluk, ale asi se u něj projevily, byt dodatečně ty nabubřelý, čakovický manýry.0
Mi hrajeme v Přerově teď v Sobotu a je to pro nás důležitý zápas. Snad proběhne vše v pořádku, ale měli by tam poslat delegáta, museli by pískat rovinu, když by ho měli za zády....0
Oni kluci ze svazu teď mají dost peněz, tak jezdí s nároďákem A i B po Evropě propagovat mezinárodní futnet a tak pochopte, že nemají moc času na nohejbalovou národní házenou doma. Na druhou stranu zase mezinárodní školitel rozhodčích a tvořitel pravidel pro celý širý svět dělá osvětu/což je v pořádku/ v "rozvojových" zemích a tak by vám možná mohl nadelegovat nějaké rozhodčí z Turecka, nebo Dánska. Tam jsou teď v pohodě - je jich tam víc než hráčů v "soutěžích"....0
to honza š. : Podívej se na Radka Pelikána, ten napadl pořadatele v Čelákovicích a nedostal za to žádný trest. Mimochodem tomu bych taky jednu břinkl, za ty jeho kecy:-)0
Zareaguji na některé příspěvky :
-pro 63 p.Stehlíka-nezlobte se na mne,ale svým příspěvkem jste potvrdil, že rozhodčí
Jendřišák umí pískat /extraliga/ a v momentě kdy píská pro domácí Přerov, tak se z něho stává někdo jiný a to jen potvrzuje ,že to dělá VĚDOMĚ ve prospěch domácích .
pro 67 - já jsem ale ve svém příspěvku rozhodčí v 1.lize pochválil, kromě domácího
zápasů Přerova z Aší. Umím si představit co se dělo v Přerově v zápase s Brodem - facka rozhodčímu, tak jak byli naši hráči rozčileni na rozhodčího Jendřišáka, tak jsem je ještě neviděl a bohužel po zápase jsem i já podlehl atmosféře .
pro 75 - České Budějovice - není přeci nic snažšího než změnit rozhodčí na Váš zápas o víkendu v Přerově- 2 max. 3 telefonáty a je klid !!!0
už jste se posrali? a to jste ještě nenastoupili :D0
všichni se tu zastáváte Petřiny - doufám, že Vám jednu taky někdo natáhne a pak se zastávejte.0
to 81: Nemyslím si, že se jej všichni zastávají. Já osobně nepochybuji o trestu a je to tak správně. Jen z pohledu hráče chápu, co se v něm asi událo...0
Bačíku, myslíš "Krasoňovi" by jsi břinkul, já taky. :D :D :D0
to 58, 79
jestli kdokoli odpiska extraligove utkani kde modrice za hodinku v treninkovem tempu splachnou čakovice, tak to jeste neznamena ze umi piskat extraligu (jako druhy sudi)0
Brod s nskokem vede I. ligu, v Přerově vede 3:2 a Přerov je bez Miklíka a Zemánka a přesto se nechá vytočit. A rozhodčí netlačili a netlačili..... pořád mi to nesedí.0
Taky nechápu, Brodu už ,,o nic" nejde a udělají takovouhle klukovinu? To je blbost. Rozhodně to neni poprvé co tito rozhodčí tlačili domácí kupředu,,0
Na 27.6.2012 je svoláno do Prahy zasedání disciplinární komise. Zástupci obou týmů, oba rozhodčí i vyloučený hráč byli vyzváni, aby přeložili svůj popis událostí buď písemně nebo osobně na jednání. Následně bude celý případ objektivně uzavřen a rozhodnutí bude zveřejněno na stránkách ČNS.0
Souhlasím s 81. Jsem velmi zvědavá na objektivní uzavření případu .0
to 87: Tak na výsledek jsem velmi zvědav, Dušane. A myslím, že celý nohejbalový národ.
to 88: Ještě jsem nezažil, že by po dobře odpískaném utkání měl někdo potřebu fackovat rozhodčího. Ani pokud udělal pár neúmyslných chyb. Má na to nárok, je to jen člověk. Nakonec i tu chybu hráči přijmou a po utkání je vše zapomenuto. Ale pokud se událo něco výjimečného, jako že tomu vše nasvědčuje, pak byla i nepředvídatelná reakce. Nechci omlouvat hráče, protože tohle si ligový hráč nesmí dovolit, ale chápu ho.0
Podle většiny ohlasů tady patří jmenovaný hráč mezi ty klidné, nebo aspoň klidnější. Zatím zřejmě nepatří mezi problémové hádaly ... se špatnou pověstí.
Tak mě, jako čtenáře, taky samozřejmě zajímá, co se stalo, že mu bouchly saze.
Navíc za okolností, viz. 85.
(Zinedine Zidane)0
mě se na celé věci hodně nelíbí že se budou brát v potaz výpovědi (domácích rozhodčích) a domácích vůči jim. Je to střed zájmů....
Ale zřejmě nelze jinak když už to někdo tak pěkně nasadil. Nelze očekávat nic než dohodlou vzájemnou podporu obou aktérů a proti nim jedna výpověd hostí. Je to položeno jako neférové projednávání hned od začátku. Kauz jsme měli několik a tohle nemůže dopadnou jinak než špatně. Ani já předčasně nesoudím a očekávám trest pro Petřinu. Jen by mě zajímalo kdo pískal utkání s Budejovicema? Ponaučil se z tohoto svaz alespon? Dušane nezávidím hasit chyby jiných není asi nikdy příjemné...0
Podle domácích to byli ti samí rozhodčí. Musím říct, že nechápu jak mohli vůbec dostat licencni, vůbec nebrali v potaz, že první nasazují hosté. Přitom si myslím, že při správném nasazování v takto osalbených sestavách obou družstev, mohli taktikou nasazování pomýšlet domácí na lepší výsledek. Při losování se neustále ptali kdo je na řadě kapitánů mužstev. A jen díky fair play většiny zůčastněných hráčů nedocházelo k hádkám a protestům. Jen co si pamatuji tak přehlídli jasnou ruku, evidentní tři dopady a nemalý aut. Jasně, že chybi, které se stanou díky rychlosti situace se dají tolerovat, ale v takto základních a evidentních věcech by licencovaný rozhodčí měl být neomylný. Nicméně musím říct, že rozhodně jsem necítil žádný tlak k domácí straně, rozhodčí jsou prostě špatní a dělají chybi na obě strany, připádá mi, že pravidla moc dobře neznají. Je mi líto kluků z Přerova, že musí snášet podobné kecy typu, že se domlouvají a tak podobně... myslím, že tak to rozhodně není0
to 91: výpověď obou rozhodčích je po udělené ČK normální. V tomhle případě je ovšem jasné, že může být zavádějící.
to 92: Tak nevím, jestli to není ještě horší varianta, než kdyby to byli dobří rozhodčí a "tlačili". Takový rozhodčí asi nemá na ligové úrovni pískat.0
Petrina je klidas, v pohode typek. Pokud ten rozhodci umyslne piskal pro domaci a jeste se hostum smal do ksichtu a tahal karty? Je dobre, ze ho propleskl a priste to udela nekdo dalsi.0
to 95: Celkem očekávaně je článek zcela jiný než to, co padlo tady. Určitě jej upravil nějaký novinář, ale z citací rozhodčího je to zřejmé.0
přesně tak. Je uplně jiný. Z úst domácího rozhodčího.....
Volám po nepodjatosti. Volám po tom aby čns vzal na sebe ostudu s tím že domácí rozhodčí píská všechna utkání. Volám po vysvětlení jak je taková diskriminační věc možná. Volám po vysvětlení jak je toto možné a po vysvětlení všem členům čns kteří platí příspěvky ČNS proto aby on zajistil regulérnost soutěží.
Nechápu že dodnes nikdo nevzal za vzniklou situaci odpovědnost a nám všem nevysvětlil jak se věci mají. Vše ostatní je pro mě bezpředmětné. Jak trest pro Petřinu tak kontumace utkání. JAk se lze proti takové jednostranosti bránit? Když dnes někdo vyslechne rozhodčího a příště se někdo rozhodne nenastoupit k utkání kde od začátku není zajištěna nestranost bude svaz řešit tento do očí byjící konflikt?
Tento sport se bohužel řítí zpět k naprostému amaterismu při jakémkoliv trestu na základě výpovědí domácích rozhodčích a domácích k němu k bezvládíííí.
Je nemožné v právním státě řešit něco takovýmto způsobem.0
Nejsem sice povolán se k tomu vyjadřovat ale předchozí silná slova mne donutila abych sdělil svůj názor. Myslím si: 1. Finanční situace nikoho, tedy ani svazu ani klubů není taková aby na utkání jezdili rozhodčí z druhého konce republiky. 2. Já si myslím, že když už někdo má status rozhodčího, už to zaručuje jeho nestrannost i kdyby on a všichni hráči a funkcionáři spali v jedné posteli. Z toho se zřejmě vychází v komisi rozhodčích při určování sudích pro jednotlivá utkání. Výjimkou jsou samozřejmě extraligová utkání. Je to jen můj soukromý názor, nezastávám žádnou nohejbalovou instituci. Jinak pro namítající, že by neměl být brán zřetel na názor rozhodčích kvůli předpojatosti? No pak by neměl být brán ani názor druhé strany, také kvůli předpojatosti, ne? :-) Opakuji, je to jen můj soukromý názor.0
to 98: ad 1. Z druhého konce republiky jistě ne. I když v extralize jezdí rozhodčí i okolo 200km. První liga je jen o jednu úroveň níže, takže by také měli být rozhodčí alespoň trochu odjinud.
ad 2. Z toho určitě komise vychází, ale v tomto případě, jak se zdá, to úplně nezafungovalo. Spíše si myslím, že největší váhu bude mít výpověď domácích.0
To A ne asi pochopeno. Překroucení všeho k ruce své... Ale tak něco mi říká naprosto špatně. Ano nikdo nechce rozhodčí z druhého konce republiky. Ale nemůže si vybírat. A tak někdy zaplatí tisíc někdy 1500kč. V tomto připádě jde ale o domácí, nestoudnost hodnou vysvětlení.. Do očí bijícíí.
Vlastně se ve všem stotožnuji s Vojtou jen to vidím trochu víc naštvaně a neumím se podepsat. Protože přesně jak můžem sledovat. V nohejbale se může naprosté cokoliv. A já prosím všechny nezavírejte oči. protože stejně tak jak dnes může Přerov vydělávat na nás všech za co mi musíme platit peníze. Může příště vydělávat kdokoliv jiný. Přesně tak sme na tom nohejbale a přesně tomu říká kde kdo zde normální. Já nechci nic než vysvětlení. Řešení. Zminku činovníků že tohle není normální a neděje se i jinde. Protože já za to platím...
Jestiže je u vás normální aby pískal utkání domácí rozhodčí prosím pište. Moc by mě zajímalo nakolik je slovo normální normální? Je tomu tak ve víc než 5ti procentech ČR? Jestli ano nepotřebujeme rozhodčíí. Jestli ne proč bychom to měli akceptovat. Proč by měl Přerov šetřit na něčem za co někdo vynaloží značnou část rozpočtu.
Završím slovem nechutnost neslýchanost...0
Prerov by mel minimalne tuto sezonu mit rozhodci z Cech. Aby se aspon trochu ocistili. Pane A. Stehlíku co všechno znáte a dělají si z vás srandu jako z Brouka Pytlíka co všechno v nohejbalu zná. Udelejte si poradek sami ve svem kraji. Kde nohejbal hrají jen dva oddily a pak teprve neco radte fungujicim krajum a Praze vy svetoví unikati a pdovodnici poradajici tri turnaje za jediny den. Petrina bude potrestan, Brod byl potrestan a pritom to byl domaci rozhodci co se zachoval prasacky a udelal to opakovane.0
Jenom pro zajímavost naše náklady na rozhodčí za 7 domácích zápasů základní skupiny 1. ligy: bez pár korun 17 000 Kč. Ano, beru v potaz připomínku, že každý klub si může vychovat rozhodčí a tím si snížit tyto náklady, nicméně si myslím, že to je špatně.....Tito rozhodčí by neměli pískat domácí zápasy, měli by jezdit pískat ven. A toto se totiž neděje jen v Přerově, ale i jinde (to že pískají domácí rozhodčí). Nohejbal ještě nedospěl do takového stádia profesionality, aby si toto mohl dovolit. Pak to dopadá, jak v této kauze a pochybnosti a určitá pachuť bude vždy, i kdyby rozhodčí pískali jak bozi.....Tolik můj názor.0
101 by se měla podepsat a nepoužívat silná slova ! Pan Stehlík napsal pouze svůj názor !0
to 101: tady nejde o to, jestli je v kraji jeden, dva nebo deset hrajících týmů, ale o poctivost rozhodčích. A pokud píská domácí, nejen že je to finančně nefér vůči ostatním, ale samozřejmě "musí" vzniknout sporné situace. Příští rok jim tam nemusí jezdit rozhodčí z Prahy. Na Moravě jistě mají i jiné rozhodčí než z Přerova a ti to budou mít "pár kilometrů".
to 102: My hrajeme 2.ligu a díky tomu, že jsme v Praze, rozhodčí necestují tak daleko, ale stejně cca 13 000,-. Nevím o jiném případu, že by někde pískali "domácí". A že si někdo udělá licenci, protože ho nohejbal natolik baví, je jeho dobrá vůle pomoct svazu a sobě ke troše peněz. Neměl by si ji dělat proto, aby pískal domácí utkání a klub ušetřil.0
Vojto, Vojto,
peníze, peníze, peníze.Ty Tě zničí!!!0
To, co se stalo, je pouze důsledek naprosto tragického vedení nohejbalu v ČR.
Vždyť přece komise rozhodčích musela vědět, jak nasazuje rozhodčí v první lize, a zrovna tak v ligách ostatních.
Je to každý rok jedna tragická bota za druhou, která je pouze důsledkem absolutního nezájmu vedení ČNS o něco jiného, než rozvoj nohejbalu v Uzbekistánu.
Nikdo nikoho nekontroluje, každý si dělá co chce.
Začněte už proboha něco dělat taky pro nohejbal v ČR, vždyť jsme všem jenom pro smích.
Jak k tomu přijdou tam, kde to dělají poctivě?0
jeden týden nadáváte že Vás zařízly rozhodčí ,že je zabitá celá sobota a kolik to stojí peněz atd atd...a druhý týden to doma prodáte!!!!nebo Vás zase zařízly jak podsvinčata?0
ty jsi jouda :-) cekal jsem kdo první vybleje takovouhle srajdu :o) gratuluju jsi první extra de...! Kde bereš tyhle infa? Ses sám zamyslel ne? :-))0
to 105: Já neříkám, že peníze jsou ten hlavní důvod. Aspoň u mě ne. Ono za jedno ligové utkání, kde strávíš i s cestou 7-8 hodin, dostaneš 800,-, žádný velký peníz. Takže to většina dělá spíš proto, že je to baví.
to 107: Nenapadá tě, že taková událost s týmem "trochu" zahýbe? Přišli o hráče... A víš podrobnosti? Ono 1:6 nemusí být tak výrazný výsledek. Klidně mohlo být vše 10:9 ve třetím setu.0
Tak jsem koukal na nasazování rozhodčích na moravě a zjistil jsem že nasazování domácích rozhodčích není vůbec nic neobvyklého.. Stehlík - Modřice B 85procent utkání
Spáčil,Osman - Prostějov 85procent. O tom tedy žádná tuším že Zrovna Spáčil proslul svou nestraností.
No zdá se že si kucí na moravě řekli proč za to platit. At platí čecháčci:) Jinej kraj jinej mrav. Ještě ted mi zvoní v uších ty řeči jak se vše nastavuje tak aby týmy které jsou ve slabých krajích a nevychovávají rozhodčí atd na tyto věci dopláceli. Světe div se je to naopak:)
Dá se tedy předpokládat že od příštího roku budou pískat domácí rozhodčí v ligových soutěžích na všech úrovních???? Připadá mi nefér aby jedni platili a druzí ne.. A asi se tak někde někdo dohodl.
Jen dodám že podle mého selského rozumu vzešlo slovo rozhodčí ze slova soudce tedy potřeby něco rozsoudit rozhodnout.
Přiložím popis soudce v demokratickém světě: Soudce je osoba pověřená autoritativně rozhodovat ve sporných záležitostech, zejména právních. Soudce vstupuje do sporu dvou stran jako třetí a nezúčastněný, aby rozhodoval nestranně a spravedlivě. Proto musí být nezávislý a nemůže rozhodovat o záležitostech, v nichž může mít nějaký osobní zájem (podjatost).
Samozřejmě není to totéž nicméně základní princip souzení rosuzování rozhodování mezi více stranama je v popise uveden. Je to nestranost. Jestliže se dnes někdo rozhodl toto obcházet brzo narazí.
Dle mého selského rozumu ne "slezkého" majíli pískat domácí rozhodčí pak je vůbec nepotřebujem a nemusíme platit vůbec nic.0
Pro 110: http://nohejbal.org/index.php?option=com_content&task=view&id=154&Itemid=131
tohle všechno jste si museli někde schválit... jestli jsi tam nebyl tvoje chyba!0
Pro 101: Lepší být brouk Pytlík, než anonymní nula... :-)0
všeobecně by čecháčci mohly platit víc, jsou lepčí ve shánění zlaťáků a kutálení kotoučů0
Vasil Bilak?0
Co tady všichni brečíte? Si to běžte pískat sami! Akorát nevím jak by to vypadalo v zápise o utkání v kolonce sudí: Anonym, Anonym? Snad to půjde no! To si jako myslíte že jsme si s klukama sedli a řekli, tak hodíme si tady domácí rozhodčí a bude?! Fakt ubožáci! A pro Chynoranského: Ve kterém roce ten Přerovský domácí zápas myslíš? Ten jak hostující hráči dolezli do haly úplně nasračku, měli kecy ve stylu že v Přerově jsou bordely docela nahovno atd atd... Dostali za hodinu 6:0 a s totálním nezájmem odjeli spokojeně domů? Samozřejmě jsem smířen s tím že tady vyskočí zanedlouho nespočet velice inteligentních anonymních příspěvků jen do mě! Klidně i volejte rád si vás vyslechnu, 737647771.0
to 113: Tak tohle považuji za vtip. Asi jako když levicoví politici chtěli zavést progresivní daň. Když je někdo úspěšný a umí vydělat, sehnat peníze pro svůj klub, má platit víc?
to 115: Myslím, že hodně přispěvatelů , i těch anonymních, jsou nejen hráči, funkcionáři ale i rozhodčí. Pískat si to "sami", je právě to, co tady všichni kritizují. Jen pro zajímavost, kolik ligových utkání jsi odpískal?0
lepší psát jako anonym. Protože jím jsem než jako anonymní ostravar Váša šáša atd...
Ale k věci. Přesně dle mého očekávání jsem věděl že se bude dát najít nějaký omluvení toho bezvládí. Je to tu. Proto jsem poukazoval na to proč trpíme diskriminací a nikde jinde než u všech moravských se toto neděje. Prominte mi to přirovnaní ale připomíná my to vztah romů verzus společnost. Ubližovaná chudá morava může kde co. A mi jim pojdme ještě tleskat. Rozhodně takovýhle výklad nasazovaní rozhodčích neschválila žádna valná hromada a pravděpodobně spousta lidí ted jen kouká co se u nás děje. Ćlánek v nasazování někde v tichosti spatřil světlo světa. Budiž existuje akceptujme že je možné se na něm otáčet. Ale proč to co se děje u třech moravských týmů se neděje v ČR? Je tohle to opravdu v pořádku? Je vám ostatním opravdu jedno že zaplatíte cesty rozhodčím zatímco na moravě si to odpíská jeden strejda který by tam stejnak jinak točil pivo?
Mě se to nelíbí. Proto se o tom snažím alespon slušně psát. Jestli vám to přijde jako anonymní blábol nereagujte. Berte to jen tak že anonymně ukazuju na to jak to u vás "nás"funguje "nefunguje".
Nohejbalu zdar a moravské cnosti obzvlášt.0
lepší psát jako anonym. Protože jím jsem než jako anonymní ostravar Váša šáša atd...
Ale k věci. Přesně dle mého očekávání jsem věděl že se bude dát najít nějaký omluvení toho bezvládí. Je to tu. Proto jsem poukazoval na to proč trpíme diskriminací a nikde jinde než u všech moravských se toto neděje. Prominte mi to přirovnaní ale připomíná my to vztah romů verzus společnost. Ubližovaná chudá morava může kde co. A mi jim pojdme ještě tleskat. Rozhodně takovýhle výklad nasazovaní rozhodčích neschválila žádna valná hromada a pravděpodobně spousta lidí ted jen kouká co se u nás děje. Ćlánek v nasazování někde v tichosti spatřil světlo světa. Budiž existuje akceptujme že je možné se na něm otáčet. Ale proč to co se děje u třech moravských týmů se neděje v ČR? Je tohle to opravdu v pořádku? Je vám ostatním opravdu jedno že zaplatíte cesty rozhodčím zatímco na moravě si to odpíská jeden strejda který by tam stejnak jinak točil pivo?
Mě se to nelíbí. Proto se o tom snažím alespon slušně psát. Jestli vám to přijde jako anonymní blábol nereagujte. Berte to jen tak že anonymně ukazuju na to jak to u vás "nás"funguje "nefunguje".
Nohejbalu zdar a moravské cnosti obzvlášt.0
Vojta Kdo nebo Co?0
to 117: Podobné věci by se neměli dít nikde, bez ohledu na "zeměpis".
to 119: ?0
A pardon je nás z Ostravy moc moje chyba, Ostravar = Jan Ertelt0
Já tak anonymní nejsem.Na Plzeňsku mě pár nohejbalistů zná.Anonym-to je slabárna.0
Panove, smírte se s tím, ze na Moravě nejsou peníze a šetří se kde se dá. Domácí rozhodčí pískaji od prvni ligy dolu všude a když za to chcete platit tak plaťte.0
když chcete za rozhodčího platit, tak si plaťte, blbečci :D
s tím strejdou od piva to bylo dobrý. :D0
Tak to vypadá že za vás budem ještě platit rozhodčí?:) no možná že v tichosti proběhne nějaká nová směrnice a bude to:)0
No nechce se mi nijak vyhledávat adresy rozhodčích ale troufám si říc že všechna utkání pražských týmů doma řídí pražští rozhodčí... tím diskusi která je zcela zbytečná, protože proti rozlosování které dostal každý ligový oddíl se dalo protestovat a vetovat a nikdo jste to neudělali. Ani já, ani Petříčková, ani Bodó a ani Novotný nejsme členové výboru Modřic. To že moderuji a nebo fotím neznamená že budu pískat zaujatě. Navíc podle směrnice jsem povinen nabídnout k pískání 10 termínů a to je těch 85%...0
Všimněte si příspěvku pod tímto vláknem. Na Slovensku nekňourají a makají. Jenom my jednou chcípneme na žabomyší války!0
Na Slovensku jsou skoro ve všem horší než my a mají z toho náležitý komplex. Jedině v nohejbale jsou posledné roky lepší a je to hlavně proto jací lidé český nohejbal vedou.
A psát tady, že vy, vaše přítelkyně a bývalý hráči Modřic nejsou zaujatí? Všichni přece fandíte Modřicícm a vědomě je tlačíte. Spravidlivé by bylo, kdyby od druhé ligy pískali cizí rozhodčí. Třeba z vaší farmy Holubic a nebo z dalších oddílů ve vašem kraji.0
Platí bod číslo jedna. Nekňourej a makej!0
to 123: A kde bereš informaci, že v Čechách peníze jsou? Nikdo se nás neptal, jestli chceme platit. Dostali jsme rozpis se jmény rozhodčích. Mohli jsme žádat jiné, ale proč bychom to dělali?
to 124: nevím, proč tu nadáváš. Je normální, že se za služby platí. Nepochybuji o tom, že i přerovští rozhodčí dostali odměnu za výkon funkce. Zadarmo by to asi nedělali. Ale jde o to, že tým ušetřil za cestovné pro rozhodčí.
to 126: ano, je to tak. Ale je rozdíl, když je to rozhodčí ze stejného kraje a rozhodčí, který má nějaké vazby na oddíl.0
to 123: Před začátkem soutěže se řešilo, které dva týmy z Čech budou hrát východní skupinu 2. ligy. Je to samozřejmě hlavně o penězích a nějaký ten procestovaný čas. Nikomu se do toho nechtělo, takže svaz určil podle času a km, které týmy to budou. Myslím, že projezdí daleko víc peněz, než by se na Moravě zaplatilo za všechny rozhodčí. Ale chtějí to hrát, tak pro to něco obětují. Pokud nechcete nebo na to nemáte peníze, nehrajte to. Stejně tak jako všichni ostatní si můžete vybrat. Hrajte si kraj, tam budete mít jednoho domácího rozhodčího a ušetříte. Ligové soutěže už by měli mít nějakou úroveň.0
Na stránky ČNS do sekce Odborné komise-zápisy z jednání jsem vložil Rozhodnutí DK ČNS k tomuto případu.0
ROZHODNUTÍ DISCIPLINÁRNÍ KOMISE č. 03/2012
ve věci udělení červené karty hráči TJ Slavoj Český Brod M. Petřinovi a následné inzultace I.
rozhodčího v utkání 1. nohejbalové ligy mužů dne 16.6.2012 mezi družstvy TJ Spartak
MSEM Přerov a TJ Slavoj Český Brod.
OBECNÝ POPIS :
dne 16.6.2012 obdržel hráč hostujícího družstva M. Petřina červenou kartu od I. rozhodčího
p. D. Jendřišáka za hrubé nesportovní chování a za urážku a zlehčování výkonu rozhodčího
(již předtím byl napomenut ŽK nesportovní chování), v reakci na udělený trest jmenovaný
hráč inzultoval I. rozhodčího.
PROVEDENÁ ŠETŘENÍ A ZJIŠTĚNÍ :
2.1. Dokumenty použité při rozhodování
zápis o utkání s popisem událostí od I. rozhodčího D. Jendřišáka na druhé straně a dalším
volném listu
písemné doplnění popisu od I. rozhodčího pro předsedu komise rozhodčích
písemná výpověď II. rozhodčího P. Janka s doplněním vyžádaným předsedou DK
písemná výpověď oddílu TJ Spartak MSEM Přerov (zpracoval vedoucí oddílu J. Pavelka)
písemná výpověď oddílu TJ Slavoj Český Brod (v zastoupení vedoucího oddílu J. Vokáče,
který nebyl na utkání v Přerově přítomen, zpracoval a osobně na jednání předal J. Cmíral)
Pravidla ČNS, Disciplinární řád ČNS
2.2. Diskuse v rámci jednání
Potrestaný hráč M. Petřina i zástupce oddílu J. Cmíral byli na úvod jednání předsedou DK
seznámeni s obsahem písemných dokumentů.
I. rozhodčí D. Jendřišák uvádí, že předtím, než došlo k potrestání hráče Petřiny, byl nejprve
v zápase č. 4 potrestán ŽK po předešlém slovním napomenutí kapitán hostí Cibulka za kritiku
směrem k rozhodčímu a komentování situací. Poté již Cibulka vůbec nekomunikoval, ani
když ho rozhodčí povolával k sobě. Po zápase č. 5 rozhodčí zaslechl od lavičky hostí od hráče
bez dresu otočeného k němu zády „takový krásný den-akorát ten rozhodčí to kurví“- nechal si
trenérem hráče přivést ke stolku, odcitoval mu ta slova a hráč je popřel s tím, že si rozhodčí
vymýšlí a lže. Se slovy, že se o tom nebude bavit, odchází. Následovala ŽK za nesportovní
chování, na níž hráč Petřina reaguje rozčíleně a při komentáři zvedá hlas (přesné výroky
neuvedeny, hráči se začali překřikovat). Následně šel rozhodčí k lavičce hostí upozornit
Petřinu na chování, ten se opět rozčílí a rozhodčímu hrozí, že když ještě něco zkusí, tak mu
nafackuje (je přitom zadržován spoluhráčem, aby se k rozhodčímu nedostal blíž, ale snaží se
vytrhnout z držení). Následuje ČK a sudí odchází ke stolku zapsat ji. Hráč Petřina se
rozeběhne za ním a se slovy „tady máš, co jsem Ti slíbil“ ho udeří do hlavy. Poté je zápas
sudím předčasně ukončen.
V doplnění ještě p. Jendřišák uvádí, že v Přerově není příliš oblíbený a diváci mu to
pravidelně dávají znát, bydlí v okrese Prostějov (ne v Přerově) a není místopředsedou
domácího oddílu (neopravené stránky). O M. Petřinovi si nemyslí, že je to špatný kluk, jenom
to v té chvíli takhle dopadlo. Závěrem kategoricky odmítá jakékoli vědomé „připískávání“
domácím.
II. rozhodčí P. Janek uvedl, že začátek utkání byl poměrně v klidu, ale postupně se lavička
hostí začala vyjadřovat dost sprostě (asi v nelibosti nad některými výroky, byť je přesvědčen,
že pískají spravedlivě). Po odpískání míče mimo kůly ve 4. zápase proti hostům ale hosté
začali sudím nadávat víc („zkurvení moravští rozhodčí, debil, kretén“ apod.). Poté si I.
rozhodčí zavolal kapitána hostí, ale ten mu odpověděl, že se nemají o čem bavit. Před singlem
vše vygradovalo a Petřina dostal od D. Jendřišáka ŽK. Vztekal se a spoluhráči ho museli
držet, aby sudího nenapadl. Po udělení ČK se jim vysmekl a dal I. rozhodčímu facku, až mu
spadly brýle. Poté bylo utkání ukončeno. Nechápal jsem to napadení, protože Petřina předtím
při hře třeba přiznal chybu, kterou jsme nepostřehli, a já mu za to symbolicky zatleskal.
Závěrem uvádím, že hned na začátku jsem se dotazoval, zda jako člen domácího oddílu mohu
pískat domácím utkání a bylo mi potvrzeno, že ano.
V písemné výpovědi domácího družstva se uvádí, že první 3 zápasy probíhaly celkem v klidu,
až ve 4. zápase při stavu 8:2 pro domácí odpískal rozhodčí Jendřišák míč mimo kůl a po
protestech hostujícího kapitána Cibulky mu byla udělena ŽK. Ani v dalším zápase se, pokud,
vím, nic vážného neřešilo, až v pauze nastala ona zásadní událost, kterou jsem já osobně
zaznamenal až po udělení ŽK hráči Petřinovi. Dle vyjádření domácího kapitána T. Miklíka se
„něco“ ozvalo od lavičky hostí, následně si sudí Jendřišák nechal zavolat M. Petřinu a po
krátké debatě, když Petřina odcházel od rozhodčího s nějakým komentářem, který jsem
neslyšel, dostal ŽK. To Petřinu vyvedlo z míry tak, že s rozzuřeným gestem nakročil směrem
k sudímu a něco přitom naštvaně říkal, ale spoluhráči ho zadrželi. Chvíli poté Petřina dostal
ČK, na níž zareagoval slovy, že když už jí dostal, tak mu k ní dá důvod a následovala ona
facka a ukončení utkání.
Závěrem doplnil J. Pavelka svůj osobní názor, že ho mrzí, jak utkání skončilo i jaké reakce to
vyvolalo – odmítá jakoukoli manipulaci, rozhodčí Jendřišák možná nepíská bez chyb, ale ty
nejsou jednostranné. Má pochopení pro vztek a ukřivděnost M. Petřiny, ale zásadně
nesouhlasí s jeho činem.
V písemné výpovědi hostujícího družstva se uvádí, že v utkání došlo od rozhodčích (zejména
p. Jendřišáka) k několika sporným rozhodnutím, při nichž nedokázali řádně vysvětlit, co
vlastně odpískali. U sporného míče „mimo kůl“ ve 4. zápase ze svého postavení sudí neměl
šanci vidět, jak míč letěl – poté se kapitán zeptal, co bylo odpískáno a obdržel ŽK. Na dotaz
trenéra k udělení ŽK rozhodčí Jendřišák uvedl, že byl už 5 krát napomínán, aby nekomentoval
rozhodnutí. V zápise ale nebylo žádné napomenutí uvedeno – tuto ŽK považujeme za
nespravedlivou. Po 5. zápase se sudí Jendřišák oplachoval u kohoutku 3-4 m od naší lavičky,
následně si nechal zavolat M. Petřinu a napomínal ho, aby se zdržel výroků na rozhodčí, pak
následovala ŽK „za kritiku rozhodčího“. M. Petřina oponoval, že neřekl jediné sprosté slovo,
ale následovala ČK s odůvodněním „agresivním postojem“ M. Petřiny, jež byl v tu chvíli od
rozhodčího několik metrů. Po udělení ČK Petřina rozhodčího Jendřišáka inzultoval fackou a
utkání bylo ukončeno. Klub se omlouvá za chování M. Petřiny, ale také uvádí, že nikdo z
našich hráčů nepamatuje tak špatný výkon, jak předvedl pan rozhodčí Jendřišák.
Hráč M. Petřina ve své výpovědi řekl, že to co udělal v reakci na udělení ČK, je jednoznačně
špatně, o tom nelze diskutovat, takhle se věci neřeší. Mrzí ho, co udělal a lituje, že p.
Jendřišák není přítomen na jednání – za facku se mu chtěl omluvit (zváží jinou formu
omluvy). Dále uvedl, že sudí pískali s chybami (někdy dokonce vůbec a čekali na reakci
hráčů), soupeři si vzájemně přiznávali míče při sporných verdiktech. ŽK pro Cibulku
považuje za spornou, není si vědom slovního napadení rozhodčího kapitánem. Není si vědom
ani svého slovního napadení rozhodčího (a to ani nepřímého), proto se bránil obvinění p.
Jendřišáka, že to není pravda, že je to lež, proč si vymýšlí – obdržel ŽK. V emocích žádal o
vysvětlení, ale nepoužil žádný hrubý nebo urážlivý výraz. Pan Jendřišák se s ním odmítl bavit
(přitom předtím v průběhu utkání sudí s hráči – i s ním samotným – několikrát diskutovali) a
následně mu udělil ČK. Závěrem oba přítomní zástupci Českého Brodu vyjádřili nesouhlas
s tvrzeními rozhodčích o urážkách na ně i s údajným odmítnutím komunikace jejich kapitána
s rozhodčím, neboť při řešení situace p. Jendřišák nekomunikoval s kapitánem Cibulkou, ale
s trenérem Janíkem.
Poté oba hráči zodpověděli několik upřesňujících dotazů členů DK.
ROZHODNUTÍ :
DK na základě zjištěného stavu, výpovědí a platných interních dokumentů rozhodla takto :
Hráč družstva TJ Slavoj Český Brod Miloš Petřina se trestá zastavením závodní činnosti ve
všech soutěžích řízených ČNS na dvanáct měsíců nepodmíněně.
Účinnost trestu začíná dnem 17.6.2012.
V Rozhodnutí o trestu použila DK ustanovení Disciplinárního řádu čl. 8.2.6 písm. a)
s použitím čl. 4.9.2 a s přihlédnutím k čl. 5.2 písm. a), b), c) i k čl. 5.3 písm. d).
ZDŮVODNĚNÍ :
V otázce předmětu disciplinárního řízení, kterým bylo vyloučení hráče M. Petřiny a jeho
následné inzultování rozhodčího Jendřišáka, není žádných pochyb – bylo jednoznačně
potvrzené a s náležitou mírou spontánní a upřímné lítosti i doznané samotným aktérem tohoto
naprosto nepřiměřeného a neomluvitelného jednání.
Členové DK obsáhle diskutovali o řadě neshod ve výpovědích všech zainteresovaných osob a
mají za to, že v řadě případů se jedná o protichůdná tvrzení zavdávající pochybnosti o
přesnosti řízení utkání i o míře jeho zvládnutí rozhodčími, ale také některými hráči.
DK ČNS v tomto bodě předá podnět Komisi rozhodčích, aby zpracovala rozbor chyb a
použila ho v rámci semináře rozhodčích k sjednocení výkladu pravidel i postupu rozhodčích
v obdobných případech s cílem předcházet konfliktním situacím. Dále vyzve Komisi
rozhodčích k přehodnocení složení dvojic rozhodčích s ohledem na jejich zkušenosti, kvalitu i
případné klubové vazby.
DK ČNS konstatuje, že vyloučila úmyslné ovlivňování utkání rozhodčími.
Dále DK ČNS sděluje oddílu TJ Slavoj Český Brod, že bude zvažovat samostatný postih
oddílu za naprosto nepřijatelnou, nevhodnou a nemístnou prezentaci a obhajobu inzultace ve
zprávě z utkání, jejíž část byla citována i veřejně v článku Nohecmagazínu.
ÚČASTNÍCI ŘÍZENÍ :
hráč Miloš Petřina
ved. družstva TJ Slavoj Český Brod, zastoupený Janem Cmíralem
I. rozhodčí Darek Jendřišák
II. rozhodčí Pavel Janek
Rozhodnutí se dává na vědomí i sekretáři ČNS.
ORGÁN, KTERÝ O VÝROCÍCH ROZHODOVAL A DATUM :
Dne 27.6.2012 rozhodla na jednání v Praze DK ČNS ve složení D.Čukan, I. Králík, A. Stehlík
hlasováním v poměru 3 : 0.
POUČENÍ O ODVOLÁNÍ :
V souladu s ustanovením Stanov ČNS čl. 4.5.7. o) je možné se proti tomuto Rozhodnutí
odvolat do 15 dnů ode dne jeho doručení.
Odvolání musí být písemné a doručuje se odvolacímu orgánu doložené vkladem ( poplatek za
projednání odvolání) dle ustanovení Disciplinárního řádu ČNS, kapitola 6.
Doručuje se též orgánu, který rozhodl v 1. stupni (tj. DK ČNS).
Výše poplatku je dána Hospodářskou směrnicí ČNS.
Toto Rozhodnutí je zároveň Zápisem z jednání.
V Heřmanově Městci dne 28.6.2012 Ing. Dušan Čukan
předseda Disciplinární komise ČNS
v.r.0
Na stránky ČNS do sekce Odborné komise-zápisy z jednání jsem vložil Rozhodnutí DK ČNS 04_2012, jehož předmětem je peněžitá pokuta družstvu TJ Slavoj Český Brod.
Dnes byl rovněž odeslán podnět DK ČNS Komisi rozhodčích ČNS.0
Nechci se nikoho zastávat, ale nehraničí to už trochu s cenzurou? Pokud redaktoři NM uznali za publikovatelné, co vedoucí k dané události pronesl, pak je to v pořádku. Každý má právo na svůj názor a může ho říct.0
To je strašný rozhodnutí... jaká naprosto nepřijatelná prezentace??? Máme svobodu projevu, demokratický stát, jakym právem si vůbec dovolujete takto rozhodnout? Jestli chcete trestat, trestejte nohecmagazín za zveřejnění!!! Velká chyba vy tři v té rádoby odborné komisi!0
Také si myslím, že každý má názor na svůj názor a pokud má být někdo trestán tak nohecmagazín za to, že tento komentář zveřejnil.0
´Právo na svůj názor ..0
ani jsem to nečetl. Měl jsem rozepsán kolaborát k tomu rozhodnutí výše. Ve kterém jsem nalezl poměrně zásadní nesrovnalosti. A také jsem se pousmál nad chutí trestat brod za pozápasový komentář.
Nakonec jsem to neodeslal nechtěl jsem to tady ještě víc ostřit. Berme to tak že mocní chtějí ukázat Brodu že kritika se nevyplácí. Stále je to tak že máslo na hlavě má svaz. Pískal do té doby domácí rozhodčí který po utkání jako by zázrakem zmizel ze stránek vedení Přerova.
Přesně to co jsem chtěl psát zaznělo výše byl to Brod kdo publikoval článek na Nohecmagazínu? Ale mimo jiné bylo tam něco nekřestanského? Kritika opravdu tak moc smrdí? Chcete aby se zde lidi podepisovali ale když někdo napíše něco svým jménem tak útočíte? Děláte co chcete a jak chcete. Když se vám to hodilo tak jste CENZUROVALI útok Bubniaka na rozhodčího ve finále a ted chcete dodatečně trestat????
Opravdu nám tuto direktativu vyřeší jen podstoupení našeho kocourkova soudu. Protože to co se zde předvádí je nehoráznost.
Jinak k těm nesrovnalostem moc se mi líbí jak DK spojila v odůvodnění udělení červené karty s následnou inzultací potvrzenou jednoznačným doznáním. Nic takového jsem v žádné výpovědi nepřečetl. Ba naopak obrovskou zajímavostí je že nikdo jiný z aktérů neslyšel původ celého problému. Tedy že by zazněla nějaká věta od Petřiny směrem k rozhodčím. Pouze hlavní rozhodčí něco slyšel. Ale dost nejasně. Sám uvádí že ZASLECHL od lavičky hostí od hráče
bez dresu OTOČENEHO k němu ZADY „takový krásný den-akorát ten rozhodčí to kurví“- nechal si
trenérem hráče přivést ke stolku, odcitoval mu ta slova a hráč je popřel s tím, že si rozhodčí
vymýšlí a lže.
Když někdo něco zaslech neznamená to že slyšel... Když někdo sedí ve skupince k němu zády s těží může jistě určit původce... Tedy jinak by to bylo u domácích ty perfektně zná takže by dokázal rozeznat i hlas..
Takže nikdo jiný to neslyšel ale rozhodčí měl jasno že. Pro DK je jasně lepší se tomuto momentu vyhnout protože by musel prokazovat podjatost rozhodčího a to je nepřípustné. To bychom to raději zahalili cenzůrou.0
Tak český brod si prý vidělal 10.000 pokuta pro Petřinu + 4.000 pro Janíka za komentář v nohecmagazínu. Mooc pěkné. Předpokládám, že to odsral jen Brod a rozhodší se jen tlemí.0
vole lehni0
Jestliže je tedy jedno z družstev vážně nespokojeno s výkonem rozhodčího, jaké má možnosti během utkání ?
Je možná výměna mezi prvním a druhým rozhodčím ?
Musí to vydržet až do konce a napsat stanovisko do zápisu ?
Je lepší možností, než to nechat vyhrotit k inzultaci, raději skrečovat zápas a odjet, za cenu jiných postihů ?0
si děláš prdel kdes to viděl-0
Docela me sokuje, ze je mozne udelit CK za interni rozhovor v ramci hracske lavicky. Ta veta nebyla zas tak ostra a mohlo jit napr. jenom o citaci. Navic jediny, kdo zminenou vetu slysel, je trestajici rozhodci. To zavani ucelovym hledanim zaminky pro tento trest. Facku neschvaluji, ale castecne takovou reakci chapu.0
Facka „in natura“opravdu není řešením, ale pokud pro tuto soutěž a její řízení nemá platit výstižná věta z příspěvku č.51 anonyma Aybhd „Tomuhle já říkám pravěk vesnickej sport a ne první liga“, tak skutečnou facku a její příčinu je třeba hledat úplně jinde….0
Neviděl, jen se ptám.0
to 142: ad 1) Výměna rozhodčích během utkání by nic neřešila. V kompetencích prvního a druhého rozhodčího jsou jisté rozdíly, ale v posuzování chyb ve hře jsou si rovni. Takže i jako druhý rozhodčí může, pokud bude chtít, záměrně ovlivňovat. V nohejbale nemáme (bohužel nebo bohudík) "hlavního", který by měl právo definitivního rozhodnutí.
ad 2) Do zápisu o utkání jako hráč nemáš vůbec právo cokoliv psát. Po utkání můžeš poslat námitku.
ad 3) To je "zajímavý" nápad. Zde ale pozor na rozdíl mezi skrečí a kontumací zápasu (utkání). Skrečovat bys mohl zápas např. pro zranění hráče, ale všechny zbývající zápasy v utkání? To by bylo divné, ale ne proti pravidlům. Jenže tím bys nic nezískal. Všechny zápasové body by připadly soupeři. Jediný tvůj zisk by byl, že by nedošlo k inzultaci. Ale jezdit na utkání s tím, že není cílem vyhrát, ale nepoprat se? To ne!! Co se týká kontumace pro nenastoupení, asi by to chtělo si projít disciplinární řád, za co můžeš dostat větší "flastr". Ale rozhodně bych z utkání neodjížděl. Nemůžeš přeci vědět, jestli dojde k nějakému incidentu. A jsou i jiné způsoby, jak mu zabránit.
to 144: Nechci soudit sílu věty, jejíž obsah neznáme, resp. pouze z výpovědí tedy z druhé ruky, ale hráč dostal ŽK. K udělení ČK došlo až v následné "strkanici" a povyku.0
Bezva verdikt..Gratuluju!! Červenou kartu a pozastavení činnosti by si měli dát páni co nasazují rozhodčí! Dovedete si představit v jiném sportu, že by takhle důležitý zápas pískal rozhodčí spojený s domácím oddílem? Tohle jinde není mžné ani v okresní soutěži! Pak se má nohejbal někam posunout.. Petřinu znám a můžu říct jediný..Nebyl jsem tam, ale věřím, že měl k té facce pádný důvod A to rozhodnutí?To je pomalu na další facku.. Tomáš Horák0
Jak pises. I diky temto rozhodcim a starym strukturam v komisich se nohejbal porad placa na miste a nikam se neposunuje. Spis mi prijde, ze verejnost vnima nohejbal hur a hur a popularita mezi fanousky i hraci klesa.:( Loni to znechutili Solide, ted Brodu.0
To 147: Ano, za udajnou vetu byla udelena ZK, ale ta to cele spustila. V podstate to vidim tak, ze rozhodci slysel neco co si povidali hoste na lavicce a na zaklade toho zacal situaci resit a vygradovalo to az k CK a nasledne inzultaci. Jako zasadni otazku vidim to, zda je rozhodci vubec opravnen trestat nekoho za obsah rozhovoru v ramci vlastniho oddilu. To me prijde strasne snadno zneuzitelne, protoze kdyz rozhdodci rekne ze slysel to a to, tak udeli prislusny pocet CK a je hotovo.0
ze své zkušenosti vím,že v Přerově se píská,tak jak potřebují domácí,,,a to že to píská místní chachar,,tak to je vrchol drzosti a ubohosti,,a také to svědčí o tom ,,že lidé co sedí na křeslech stojí za hovno!!!!Hráč Petřina měl určitě důvod toho chacharského zmetka proplesknout,,ale musel vědět ,že to takhle dopadne...Měl ho vylizkat po zápase a to pořádně!!!!!je jen smutné,že si dlouho nezahraje,,,je to poučení...0
Rok stop je moc dlouho a velmi prisnej trest. Ta komise navic mela odezvu z dalsich klubu, ze je ten rozhodci fakt spatnej a pripiskava domacim. Tim verdiktem mozna ukoncila karieru vyborneho nohejbalisty a ten co to zavinil se smeje a dal ovlivnuje zapasy.0
to 150: Oprávněn je, pokud toto posoudí jako nesportovní chování. Pokud to budou vykřikovat na celé kolo, neváhal bych s kartou ani já. Ale pokud bych slyšel, jak si polohlasem něco takového říkají, spíše bych se zamyslel nad sebou, jestli vážně nedělám něco špatně. V tomto případě je to dost sporné, protože inkriminovanou větu zřejmě slyšel opravdu jen rozhodčí.
to 152: Rok je minimum, které mohl dle Disciplinárního řádu dostat. Komise neřešila kvalitu rozhodčího, ale trestala fakt, že došlo k inzultaci. Co se týká výše trestů, nemyslím konkrétně tohohle, jsou v nohejbale dost tvrdé.0
Tresty jsou nesmyslně tvrdé. To je ale na dlouho. Ale zrovna případ inzultace bych z problematiky délky trestů vyjmul. To je zvláštní věc která zasluhuje zvláštní řešení. Bohužel jinak ale svazové orgány řešení přestupkového řádu nechává klidným...
Tuším že délky trestů se tady přetřásali nesčetněkrát.
Když už chcem být světový a trestat dlouze hráče měli bychom umět pojmenovat i chby rozhodčích a trestat i je. Zveřejnovat jejich chyby a né je vždy jen okecat a uklidit. Ve všech větších kauzách poslední doby rozhodčí vždy měli svůj podíl viny.0
Celá tahle kauza a hlavně výrok DK vůči Mildovi a Brodu je "zrcadlem" Našeho státu.. Skuteční viníci jsou v tichosti zapomenuti a trest čeká na Brod za to, že projevil na NM svůj názor a pohled na to, co se podle nich, v Přerově skutečně stalo a hlavně na Mildu Petřinu, kterej udělal tu chybu, že se neudržel a "selhal" ;-), když mu někdo lhal do očí..
Ta facka padnout neměla, ale třeba si díky ní uvědomíme, jakou sílu má "moc", že i v takhle malém sportu je dvojí metr a že tady vůbec nejde o sport a už vůbec ne o hráče. Škoda mluvit..0
to 149: predtim Pankraci...0
to 154: Souhlas, za inzultaci bych to nechal, ale některé jiné, "lehké" přestupky bych i snížil. Ale to je na jinou debatu.
to 155: Taky si myslím, že trest za to, že se otiskl v NM něčí názor, citace, by neměl dostat klub.0
celá kauza dopadla dobře, a byla správně vyhodnocena jako nepřípustná
podobní kokoti neměli hrát0
Celá kauza dopadla dobře akorát tak pro Přerov.Je to návod jak dosáhnou přesně co kdo potřebuje a není proti tomu jak je vidět žádná obrana.Stačí jen angažovat domácího rozhodčího a výsledek se dostaví.To ostatní je už jen bonus.Škoda,že se už nikdy nedozvíme,co by se stalo,kdyby Brod zvýšil na 4:2.0
je zajímavé že nikdo kdo se zde zastává Brodu nepoužil sprosté slovo...0
to:159 :-) no Brod by vyhrál a další týden by neprohrál s Bělou páč co se stalo rozhodilo asi celý tým. Ještě že jsou prázdniny a můžou se z toho dostat.0
Ať byl důvod udělení žluté a následně červené karty jakýkoliv, ten kdo vztáhne ruku na rozhodčího musí být dostatečně tvrdě potrestán a tak se také stalo. Druhou věcí je eventuélní potrestání případné chyby nebo chyb rozhodčího v zápase a to by měla řešit disciplinárně odděleně od trestu pro hráče rovněž.0
To: 162 a reší se disciplinárně chyba rozhodčích?0
#160 jj, třeba inteligent Ulmon :-)0
to 162: Ano, inzultace neni spravne reseni dane situace, na tom se patrne shodnou vsechny strany. Jenomze jake je spravne reseni situace, kdy rozhodci hraje s domacimi a snazi se svymi kroky ovlivnit zapas v jejich prospech? Zazil jsem to za svoji karieru vicekrat a je to frustrujici. Konkretne v Prerove rozhodci dodatecne zmenil regulerne nahlasenou sestavu domacich (byl jsem u toho) a na moji pripominku, ze to je v rozporu s pravidly, se jen usmival. Jinde v ligovem zapase se na nastup postavil jako sesty hrac cizi clovek, ktery nebyl na soupisce a v zapise jako sesty figuroval hrac, ktery vubec nebyl pritomen. Zadost o kontrolu totoznosti tohoto "hrace" rozhodci odmitl s tim, ze jiz zahajil utkani. Rozhodci jednoznacne tento podvod kryl. Byl jsem kvuli tomu dvakrat v Praze na projednani namitky a vysledek byl nulovy. Zbyl jen pocit zmaru a dusledek byl ten, ze jsme se pristi rok do II. ligy neprihlasili a radeji hrali lokalni soutez. Jinde zase rozhodci opakovane za stavu 9:9 pisknul nasemu blokari sit, ackoliv se k ni nepriblizil ani na 10cm. A tak bych mohl pokracovat. Pokud hoste podaji namitku, tak maji minimalni sanci vyhrat, protoze domaci a rozhodci podaji svoje vysvetleni a je to tvrzeni proti tvrzeni v pomeru 2:1 ve prospech domacich.0
stejně je to sport pro vopilce a čučkaře, hasiče a jiné prznitele, tak proč z toho deláš takovou kovbojku???0
Mrzí mě, že se tady paušálně (možná částečně úmyslně, možná i trochu z neznalosti)slučují případy řešené v minulých letech STK (Pankrác, Solida) s tímto případem, který řešila DK. A nesouhlasím s názory, že to "někdo odskákal za někoho jiného" nebo že by se nad něčím přivíraly oči. Z pohledu DK ČNS určitě ne a i metr DK má pro každého 100 cm.
Co se inzultace týče, žádný důvod pro takovéto řešení neexistuje, ani kdyby rozhodčí opravdu "hrál na jednu stranu". DK přesto přihlédla ke všem výpovědím (i rozporům v nich obsaženým, které lecos napovídaly - posuzovala závažnost sdělení v každé výpovědi, nikoli pouhý počet) a udělila trest na spodní hranici a bez jakéhokoli dalšího finančního postihu (který u hráče může být až do výše 10 tis. Kč), tj. nejnižší možný postih za tento druh provinění.
Má-li DK řešit pochybení rozhodčího, musí někdo podat řádnou cestou podnět k disciplinárnímu řízení, což může udělat dle čl. 4.1.1 písm. e) Disciplinárního řádu výbor oddílu či klubu - tady nikdo nic takového nepodal (a na tuto dvojici sudích si vůbec nikdo oficiálně dosud nestěžoval...).
Přesto DK nad rámec "bežné praxe" zpracovala podnět pro Komisi rozhodčích, kde upozornila na chyby v řízení utkání i na nesrovnalosti ve výpovědích zainteresovaných stran, a vyzvala KR rovněž k přehodnocení způsobu nasazování rozhodčích jak s ohledem na jejich kvality, tak s ohledem na klubové vazby.
A na konec ještě k postihu Č. Brodu za komentář ve Zprávě o utkání. Rozhodně se nejedná o nedemokratický postih "za názor".
Pro názornost - hlásí-li se někdo např. k fašismu a veřejně své "názory" hlásá, dostává se do rozporu se zákony a je právem postižen. Obdobně obhajuje-li někdo hrubé nesportovní jednání nebo jej dokonce "velebí" jako naprosto oprávněné, dostává se do rozporu se sportovně technickými předpisy ČNS (zásady fair-play) a je rovněž právem postižen v rámci vnitřních norem ČNS - citace není problémem Nohecmagazínu, je problémem oddílu, že to Zprávy o utkání takto napsal!!!
A postih, stanovený DK, je na "symbolické úrovni" - hranice postihu oddílů je až na úrovni čtyřnásobku startovného. No, a teď mě můžete opět (nejlépe anonymně) rozcupovat...0
A výsledek je tedy takový, že
Přerov je brán jako banda podvodníků co jim připískává jejich vlastní rozhodčí a pro postup do PO udělají všechno. Očistit se, jim bude trvat nějaký čas.
Broďákům to svaz znechutil a budou stejně jako Pankrác znovu těžce hledat chuť do nohejbalu.
Zase se ukázalo, že nohejbal je ještě menší sport než si všichni myslíme. I proto počet nohejbalistů a mladých v nohejbalu klesá a tento sport vymírá.
Aby se někdo dočkal práva musí ideálně vozit na zápas kameramana s ruchovým mikrofonem a vše si dokumentovat pro případné podklady DK.
Rozhodně nesouhlasím s inzultací rozhodčího, ale čeho je moc, toho je někdy příliš a výchovná facka je někdy na místě. Aspoň se o tom ví, na přerováky si teď všichni posvítí a zase jsme o krůček dál.:)0
prý už je rozhodnuto0
Dobrý den
Docela by mě zajímalo jakým způsobem zareagovala a pokročila KR na podmět ke změně nasazování rozhodčích zejména s ohledem na klubové vazby? A to zejména na moravě?
Výsledky jednotlivých zápasů:
Gulda T., Nykl R. - Kubín R., Kříž T. 2:0 (10:6, 10:8)
Svoboda, Nevřivý - Vavřinová, Kříž R. 2:0 (10:4, 10:6)
Nevřivý, Vostrejš, Štěpánek - Vavřina, Kyliánek, Kříž R. 2:0 (10:1, 10:7)
Gulda T., Nykl R., Svoboda - Kubín R., Kříž T., Vavřinová 2:0 (10:3, 10:7)
Nykl M., Štěpánek (Vostrejš) - Kyliánek, Vavřina 2:0 (10:5, 10:8)
Svoboda - Kyliánek 2:0 (10:4, 10:4)
Diváci: cca 10
Rozhodčí: Gulda P., Bodó M.
Délka utkání: 1 hodina 45 minut0
Clanek na nohejbal-modrice napsal Gulda P. Piskal Gulda P a za modrice hral Gulda T. , takze se zase nic nezmenilo. Treba i prvni semifinalko modrice celakovice bude piskat Gulda P. Anebo spacil s Osmanem?0
Nemá to pískat ani Gulda, ani Spáčil s Osmanem, pokud jsem dobře slyšel, v rámci možné úspory peněz v dalších létech se mají každý jednotlivý zápas střídat v pískání zástupci z obou oddílů a uvidí se, jak to dopadne.0
Svaz má dostatek financí tak proč šetří na nesprávném místě?0
toto nestojí svaz ani korunu. Spíš bych to viděl na ústupek moravě a nedostatku rozhodčích zde. A nastavení alespon trochu stejných podmínek pro všechny. Očekávám že toto by se týkalo pouze dorostenecké ligy a třeba 2 ligy. Přesto mi to přijde jako krajně špatné řešení. Určitě například povolání alespon jednoho rozhodčího bez klubové příslušnosti s "pomocným na střídačku" by bylo pochopitelnější. Hlavní vždy může korigovat podjatosti. NAvíc by to nutilo všechny kluby mít v týmu rádoby rozhodčí.0
Omlouvám se za mystifikaci, jen jsem si chtěl ověřit, že na těchto stránkách se reaguje na každou blbost, která se zde napíše. Již tak v budoucnosti proto činit nebudu.0
je to tak, že pískat se bude, pískalo se a pískat je prostě dřina, jsem už taky něco vodpejskal a měl jsem z toho kolikrát zpocený prsa až za vušima. u nás v Praze mě i párkrát propleskli, ale nic z toho, pejskám dál a pokud mi někdo šoupne pětikilo do slipů, tak pejsknu ještě líp
zdar a sílu0