Registrace

A.Stehlík19.10.2009

Přátelé hlavně na Moravě! Blíží se termín registrací družstev a oddílů nohejbalu. Na stránkách Nohec magazínu jsou články kde prezident ČNS Kamil Kleník vysvětluje svá stanoviska. Pokud by někdo měl zájem vyslechnout si jej osobně má možnost s ním diskutovat v pátek 23. října v 15:30 v Brně v busově BTS Zámečnická 2. Příslušní předsedové KNS a ONS byli již kontaktováni. Pozvánky "visí" na stránkách Brna-města a Jm kraje.0

Reakce

30 příspěvků · poslední 02.11.
A.Stehlík29.10.2009

Vidím že se počítadlo začalo hýbat tak klidně pod anketu připojte svůj názor...0

Odpovědět
A.Stehlík30.10.2009

Oproti začátku miniankety kdy jasně převládali odpůrci registrací se situace vyrovnala a zatím je 50 na 50...0

Odpovědět
Petr30.10.2009

Myslím si, že to kopíruje to, zda je hlasující od kraje nahoru nebo z okresního či městského přeboru. Kdo chce hrát kraj nebo ligu se zaregistruje a je úplně jedno jaký na to má názor. A kdo hraje okres na to kašle, protože jeho soutěž se celá registrovat stejně nebude, navíc by ho to stálo love.

Možná by ta otázka měla být položená jinak.0

Odpovědět
A.Stehlík30.10.2009

Byl to jen okamžitý nápad ale i tak by mohl něco signalizovat...0

Odpovědět
Petr30.10.2009

Jasně. Já jen co mě hnedka napadlo, když jsem si to přečetl. Chtěl jsem hlasovat pro registraci víckrát, ale z jedno PC to nejde, sakra :-)0

Odpovědět
A.Stehlík30.10.2009

Nejde to ani z obou stránek... :-)) Uvidíme... každopádně díky za hlas!0

Odpovědět
Helemese30.10.2009

Jen pro upresneni...hlasovat vickrat je mozne a neni to ani moc tezke...0

Odpovědět
A.Stehlík30.10.2009

Z jiné IP adresy? Jestli to někomu stají za námahu? :-))0

Odpovědět
A.Stehlík31.10.2009

Zatím 10:9 pro registrace... poměr se pomoloučku kloní k tomu (podle mého názoru) správnému.0

Odpovědět
koala31.10.2009

Já myslím že je to spoustě hráčů jedno. Jde jim o to jen si zahrát. Stejně to nepřináší žádný užitek. Takže je jedno jestli budu hrát okres neregistrovanej nebo kraj registrovanej. Možná vidím jeden důvod proč se neregistrovat. Existuje sousta turnajů pro neregistrované. A tam když někdo umí trochu kopnout se dá něco vyhrát. (nějaký alkohol :-( nejspíše což je pro mladé kluky velké lákadlo, bohužel)0

Odpovědět
Anonym31.10.2009

Koalo, hybaj zpátky na strom!!0

Odpovědět
A.Stehlík31.10.2009

Škoda že si spousta lidí nepřišla podiskutovat s prezidentem Kleníkem...0

Odpovědět
Koulos31.10.2009

Coz takhle takovou debatu natocit a hodit na web? Berte to jen jako namet...0

Odpovědět
A.Stehlík31.10.2009

Debata u nás byla o 5 lidech místo pozvaných 40 takže zdaleka nemohla vyčerpat všechny náměty. V jádru je všechno v článku na Nohec magazínu ale pokud by bylo víc lidí na tom setkání určitě by se vynořila spousta dalších drobností které by žádaly o vysvětlení. Čím víc diskutujících tím víc možností jak odhalit případné nedostatky.0

Odpovědět
Tom01.11.2009

Proc proboha zavadet registraci u tymu, ktere hrajou mestkej nohejbalovovej prebor (Brno), pripadne nejakou podobnou soutez jinde v CR bez navaznosti na oficialni souteze? Tohle fakt nechapu. Kdyz to vztahnu na zminovanej Brnenskej prebor, tak myslim ze jsme banda amateru, ktery hraji nohec pro zabavu a ucast v soutezi je pro nas hlavne prilezitost, porovnat se s jinyma mancaftama, trochu se hecnout,zahrat si trochu jinak, nez porad dokola na trenale to stejny.. Jsme proste smerem nahoru uzavrena skupina - vitez preboru uz nikam postoupit nemuze, nehraje zadnou baraz, tudiz si myslim, ze s CNS to nema abslolutne nic spolecnyho a proto opravdu nevidim duvod, proc posilat do Prahy nejaky penize. O penize me tady ale vubec nejde - bez problemu a rad bych dal stejnou castku napr. panu Stehlikovi, kterej prebor zastituje, a ma to tak nejak pod palcem. Registrace ano, ale pro oficialni souteze, ktery maji navaznost na vyssi "level" a spadaji pod CNS.0

Odpovědět
A.Stehlík01.11.2009

Škoda Tome že jsi nepřišel na tu avizovanou schůzku. Škoda že jsi stejný dotaz a nebo připomínku nevznesl na toho nejpovolanějšího. Prezident ČNS by ti to určitě rád vysvětlil. Já jsem námitku v podobném duchu vznesl. Bohužel s novým uspořádáním krajů v České republice došlo k zvětšení vakua mezi ligovými a krajskými soutěžemi, o okresních ani nemluvím. A věř že by všichni byli šťastní kdyby každý vítěz okresního (brněnského) přeboru CHTĚL postoupit do kraje! Ale nikdo nechce. Prezident přislíbil že se vedení ČNS zamyslí nad větším zapojením krajských (možná i okrasních) nohejbalistů do některých celorepoblikových akcí. A věř že já sám mám minimálně dva až tři náměty jak to udělat. Měli bychom vedení svazu důvěřovat už proto že se snaží. Právě naší pasivitou ale chybí podněty zazdola.0

Odpovědět
miťka01.11.2009

Omlouvám se, že zasahuji do vaší debaty, ale jeden říká, že nikam postoupit nelze a druhý, že nikdo nechce? Tak jak to tedy je? Pokud hrajete jakoukoliv soutěž řízenou svazem, musí být vždy zajištěna možnost postupu a to by měl být hnací motor pro každého ne?0

Odpovědět
A.Stehlík01.11.2009

Samozřejmě že postoupit klasicky může do kraje a navíc do kraje by se vlastně mohl přihlásit kterýkoliv oddíl nebo subjekt z Městského přeboru. Brněnský přebor je vedený jako přebor neregistrovaných a tedy pokud by se kjakýkoliv tým zaregistroval v krajském přeboru není problém aby jej hrál. Ale bohužel nikdo nemá zájem. Podle anket které předcházely té nynější drtivá většina nechce hrát o víkendu...0

Odpovědět
Tom01.11.2009

To ze jsem se schuzky s p. Klenikem nezucastnil je samozrejme muj problem - chapu. Ale tu registraci porad ne... Vim a myslim ze to vi vsechny tymy z preboru, ze kdyby chtely, tak se do kraje prihlasit muzou. A proc se teda nehlasi? Zabitej vikend asi hraje pri rozhodovani prim a za druhe se prihlasit proste nechcou... Neni ambice hrat neco vyssiho, vyhovuje jim (nam - at jsem konkretni, tak mluvim za tym DDB) porovnat sily v nasem "malym zaprdenym" preboru, obcas se vydovadet na nejakym neregistrovanym turnajku a to je vsechno. A z tohoto hlediska tu registraci neberu. Pro CNS by mely ty nejspodnejsi z nejspodnejsich dolnich podnetu, prichazet z kraje, a ne z amaterske souteze. Kdyz to treba porovnam z volejbalem, tak funguje celorepublikova, amaterska volejbalova liga (AVL), ktera je rozdelana podle kraju a hraje se od zari do cervna. V pripade Brna to znamena, ze se zhruba 1x do mesice pronajme hala na veterine se trema kurtama, sejde se tam asi 30+- tymu (podle toho, kolik se kterej rok prihlasi) a kazdej tym odehraje v ramci te soboty 4-5 zapasu. A takhle postupne behem rocniku odehraje vsech 30 špílu, vsichni jsou spokojeni, funguje to a nikdo po nikom zadnou registraci nepozaduje. Akkorat se na zacatku zaplati startovny na celej rok a to je vse. A jak Tondo pises s tim zapojenim okresnich nohejbalistu do celorepublikovych soutezi, tak to je podle me scifi. Jednak vykonostni, jednak problem zabitych vikendu a jednak vubec otazka chuti se do neceho takovyho zapojit...a kruh se uzavrel :)0

Odpovědět
A.Stehlík01.11.2009

Je to trochu jinak, mohly by to být tak maximálně tři "zabité" víkendy. Schválně to píšu v úvozovkách. Jenže opravdu nevím co vlastně ten obrazně "spodek" chce. Má možnost hrát výš ale nechce. Je členem nějakého sportovního odvětví ale nechce přispívat na jeho činnost. Hlavně ale, jak já to vidím, nechce dělat nic navíc. Já chápu že doba je jiná než když jsem začínal já. Existenční starosti, nedostatek volného času a podobně. Je fakt že všechno se vším ale souvisí. Když nebude to široké podhoubí, nebude časem dobrý oni ten vrcholek. Jenže bez toho dobrého vrcholku který bude lákat nové členy nebude za pár let dobrý ani ten spodek. Je to cesta k vyhynutí sportu který jsme světu dali a který máme povinnost držet v povědomí. Dost na tom co nám způsobují různé mezinárodní úlety v čele s FIFTOU.0

Odpovědět
miťka01.11.2009

Vždyť můžete jako registrovaní hrát brněnskou soutěž na úrovni okresu v týdnu. V Praze se hraje také v týdnu. V každém případě nevěřím tomu, že by nikde nebyli nadaní hráči, kteří by nechtěli jít dál. Za druhé se Tome podivuji, jak s lehkostí říkáš o volejbale: "akorát na začátku roku zaplatí hráči vše, na celý rok dopředu". Proč v nohejbale je problém něco zaplatit a u jiných sportů s tím nemáte nikdo problém. Je to nějaký zvyk? nebo o co jde? Máte pocit, že by z vašich peněz někde někdo těžil a využíval je na něco, co s nohejbalem nesouvisí? Z čeho pramení ta strašná nechuť nohejbalistů pomoct nohejbalu?0

Odpovědět
soucekp01.11.2009

Protože sám AVL již několik let hraji, tak jen dodám následující ...
Startovné v AVL (http://www.avlcz.cz) je v letošní sezóně 5 500,-Kč (!!!).

Nevím jaké máte startovné v nohejbalových soutěžích v Brně, ale my v Praze máme startovné 600,-Kč (pro 2.-4. třídu), 1000,-Kč (pro 1.třídu), 1500,-Kč (pro KP). Což je o mnoho méně než AVL.

A když vezmu další rozdíly, které vidím v řízení nohejbalových soutěží v Praze a AVL v Praze:

  • vyšší soutěže v nohejbale (KP, 1.třída) pískají vyškolení rozhodčí oproti tomu AVL pískají sami hráči.

  • rozpis soutěže (kdo, kdy a kde hraje) je u nohejbalu znám dlouho před startem soutěže. Oproti tomu v AVL nám rozpis chodí cca. 2-3 dny před hracím dnem ...

  • a určitě by se našly další rozdíly.

Já osobně jsem zastáncem registrací! Jak už tady bylo několikrát řečeno, tak velká část peněz, které budou vybrány na registracích, se vrátí zpět krajům! A je už na příslušných činovnících, jak s němi naloží - já osobně předpokládám, že se zvýší komfort pro jednotlivé oddíly, hráče, atd.

Mějte se prima Petr Souček /oddíl MAESTRO CLUB Kolovraty, člen vedení Pražského nohejbalového svazu/0

Odpovědět
Tom02.11.2009

to mitka: ja jsem prece nikde nepsal, ze tu soutez kterou tedka hrajem, chci hrat zadarmo. Rad a klidne i vic nez v minulych letech zaplatim. Ale nekomu, kdo s tou soutezi ma neco spolecnyho - kdo ji nejak organizuje, stara se o vysledkovej servis, rozpisy zapasu atd. A to podle me neni CNS. Ja pro tu registraci jsem taky, ale od kraje vys. Kdo chce, ma vyssi ambice a chce nohec brat trochu vazneji, muze prece kraj zkusit. Tady me to prijde fakt zbytecny. Ale to uz se opakuju.

to soucekp: mas pravdu - startovny v AVL je celkem dost penez, za ktery je na druhou stranu celkem dost zabavy. A jak uz je z nazvu patrny, je to amaterska soutez, tak asi nemuzes predpokladat, ze by ji piskali vyskoleni rozhodci. A protoze je amaterska, tak nikdo nikoho do nejakych regitraci nenuti... i kdyz "nutit" neni asi uplne to spravny slovo. Ale proste me stve, ze kdyz se nezaregistrujem, prijdem zrejme o moznost zahrat si tu nejnizsi moznou, 100% amaterskou ligu..0

Odpovědět
Helemese02.11.2009

Tome, takze 5500 Kc je u amaterske volejbalove ligy naprosto v poradku, zatimco par stovek u stejne amaterske nohejbalove souteze uz ne? S tim rozdilem, ze jak jsem se tu docetl, ti nabizi tato soutez za mene penez vice komfortu?

Nezda se ti to byt trochu postavene na hlavu?

Jinak ono ty mestske prebory nejsou zrovna jedina amaterska liga. Ty jsou v nohejbale vsechny:-)

Registrace od kraju ti prijde v poradku, ale co si o tech krajich myslis? Ty jsou stejne amaterske jako vase mestska soutez. Ti hraci tam to take hrajou jen pro zabavu, ve svem volnem case. Mezi krajem a preborem je rozdil prevazne jen v urovni...(nechytat za slovo, ci mi tu nedavat nejake konretni priklady. To neni argument)

Tvuj pristup je s ohledem na tyto 2 veci nejen divny, ale prinejmensim dost sobecky...0

Odpovědět
Karel Jonák st.02.11.2009

Nechci se Vám do toho moc plést, protože my v Ústeckém kraji budeme mít s registrací také problémy (v sočasné době máme asi 7 registrovaných klubů-Žatec, Děčín, Chabařovice, Počerady, Jirkov, Kadaň a Meziboří).

Ale mně připadá takováto diskuze, jestli je někdo amatér nebo profesionál, trochu o ničem ! Nohejbalisté jsou v současné době všichni amatéři ! Pokud někdo nechce se se svým sportem dostat někam výše a dále, tak uvažuje podobně jako Anonymové výše !

Náš klub byl před asi 25 lety také na zrušení (okresní přebor, málo lidí) a po desti letech jsme hráli ligové soutěže.

Platí známé pořekadlo "NIKDY neříkej NIKDY !" Nikdo z Vás nemůže vědět, že nebudete mít ve Vašem klubu motivaci se dostat do vyšší soutěže, kterou zabezpečí servis ČNS a KNS !!!

A o tom to je !0

Odpovědět
Tom02.11.2009

Ano, registrace u kraju me prijde v poradku, protoze to uz je soutez pod zastitou CNS. Znovu opakuji, ze mi nejde o penize ale o princip. To je jako kdyby, Franta z horni dolni, zavolal Pepovi z dolni horni, Frantovi z prostredni a jeste par dalsim kamosum z okolnich vesnic a rekl:" hele borci, v kazde vsi si kopeme nohec pro zabavu, tak co kdybysme si udelali takovou nasi malou vesnickou ligu." Vsichni si to odkyvou, šmrdlí si ty svoje mezivesnicovy mače a najednou jede kolem pan z Prahy, kouka na to a rika:" ale panove, co to tady vidim? Vy tady snad hrajete nohejbal, nebo co? A jeste k tomu nejakou soutež? To ale takhle nejde, to musite mit prukazku a zaplatit nam za to nejaky love..." TAkze asi tak. Podotykam, ze proti panum z Prahy nic nemam - kdyby CNS sidlila v Brne, tak by ve zkazce jel kolem pan z Brna:) ale to asi kazdej pochopil. A ten nas prebor je v podstate uplne to stejny - domluvi se par tymu, zalozi si amaterskou soutez a najednou se po nich chce aby meli prukazky a posilali prachy nekomu, kdo s tim nema ale vubec nic spolecnyho.0

Odpovědět
Karel Jonák st.02.11.2009

Chápu Vás kamarádi. Nemáte však dost informací ! Nejde vůbec o žádné průkazky. Průkazky by měli mít snad jenom žáci, kteří nemají občanky (?). Tady budou prý elektronické soupisky a občanské průkazy (?). Takže ????? Máte pravdu, že je demokracie, ale takhle tomu nohejbalu moc nepomůžeme !0

Odpovědět
soucekp02.11.2009

Ještě malá poznámka. Nikdo nemůže zakázat klukům "z Horní Dolní", aby hráli své mezivesnické soutěže - ale na rovinu si řekněme, jak dlouho jim to bude fungovat? Bude to fungovat jen do doby, než se najde jeden "špatný" tým (tím myslím tým, který nebude dodržovat pravidla, atd.) a organizátor na něho nemá žádné páky, neboť je to "partička kluků, která se zná z hospody".

Pokud bude oddíl členem ČNS, tak organizátor soutěže (ČNS, KNS, ONS) může případné pokuty vymáhat na příslušném oddílu/tělovýchovné jednotě a v konečném případě se může obrátit i na soud, neboť má proti sobě partnera - právnickou osobu, která má své IČO atd.

To je také jeden z důvodů ...

A pokud jde o registrace od krajských přeborů výše, tak bych jen upozornil, že řízení Krajských přeborů je v kompetenci KNS nikoli ČNS, jak se zde mylně uvádí.

Osobně si myslím, že to v mnoha krajích dopadne tak, že KNS bude organizovat dvoje soutěže - pro registrované a neregistrované, kde pro neregistrované bude vyšší startovné, když se nechtějí na rozpočtu KNS podílet registrací ... Tím pádem finančně na tom budou registrovaní i neregistrovaní "stejně" - akorát na tom prodělá ten NOHEJBAL, který všichni (i neregistrovaní) tvrdí jak mají rádi ... NOHEJBAL přijde o členskou základnu, o finance z ČSTV ...

PS0

Odpovědět
Karel Jonák st.02.11.2009

O.K. pane Součku. Pěkně napsáno. Myslím si, že tato diskuze může pomalu končit, protože to bylo napsáno tzv. pro blbé (že tomu musí rozumět každý !). Už bylo řečeno všechno.0

Odpovědět