ME 2009 v Turecku, FIFTA a Morava
Na stránke http://www.fifta.com/ je uverejnené vyžrebovanie ME 2009 v Turecku. Medzi 14 zúčastnenými krajinami je uvedený aj Severný Cyprus (N-Cyprus). Ak je to pravda a na ME naozaj bude štartovať reprezentácia takto označenej krajiny, pre české nohejbalové hnutie vzniká (podľa môjho názoru) pozoruhodná šanca.
Namiesto zvoleného deštruktívneho prístupu na medzinárodnom poli (bojkot I. ME žien a juniorov v Oradei) diplomaticky využiť túto situáciu a na najbližšom Kongrese FIFTA oficiálne predložiť prihlášky Čiech a Moravy zvlášť (pod spoločným zastrešujúcim orgánom ČNS) na členstvo vo FIFTA. Argumenty (okrem predpokladaného štartu Severného Cypru na ME 2009) môžu byť pre nohejbalovo najrozvinutejšiu krajinu veľmi silné:
Vzorový príklad najpopulárnejšieho športu planéty futbalu – v rámci UEFA aj FIFA namiesto Veľkej Británie pôsobia samostatne Anglicko, Škótsko, Wales a Severné Írsko;
Precedens z I. MS žien a juniorov 2000 v Košiciach, kde hráčky z francúzskeho ostrova Réunion nereprezentovali Francúzsko, ale Africké ostrovy Indického oceánu;
Okrem spomínaného Severného Cypru sa na zozname kandidátskych krajín FIFTA nachádza aj Katalánsko, pričom najbližšie kongresy FIFTA sa majú uskutočniť práve v týchto krajinách (2010 Severný Cyprus, 2011 Barcelona).
V prípade účasti dvoch reprezentačných družstiev z Českej republiky by kvalita MS a ME ako vrcholných medzinárodných akcií v nohejbale mužov, žien i juniorov (podľa môjho názoru) nesporne stúpla.
Ivan Matia0
Reakce
nezapomínejme na Slezsko :-)0
Ale co se tím změní, když bude startovat Morava a Čechy zvlášť? Vám jde jen o nějaké medaile a získání co největšího momentálního zisku narozdíl od Česka. A věřím, že kdyby to šlo takhle udělat na Slovensku a postavit dvě slovenské reprazentace, tak by půlka Košic přestoupila okamžitě do Bratislavy. Jen proto, aby jste ziskali vic medaili křiváci...Vám Slovákům vůbec nejde o rozvoj nohejbalu, ale o medaile, zisk a co z toho budete momentálně mít.
V chaosu, který vládne ve Fiftě: změny pravidel podle momentální nálady, pořádání akcí z měsíce na měsíc, na postavení ČNS v této paskvilní organizaci se tím nezmění vůbec nic.0
Počúvaj, Ty najrovnejší Anonym YzJPb (01.11.2009 11:42), o čo ide Tebe?
Ivan Matia, Košice0
To jsou sračky.
Co má severní Kypr společnýho s čechy a moravou? A co Wales Skotsko a Irsko?
Pokud já vím tak Kypr je nadále jeden stát.0
Pre Anonyma neOVo (01.11.2009 15:35): Práve o to ide. Pokiaľ je Cyprus jeden štát a na ME v nohejbale bude štartovať ako samostatný subjekt reprezentácia Severného Cypru, potom rovnako môžu na MS a ME v nohejbale štartovať namiesto Českej republiky samostatne Čechy a samostatne Morava. Presne tak ako vo futbale namiesto Veľkej Británie pôsobia samostatne Anglicko, Škótsko, Wales a Severné Írsko.
IM0
V případě Velké Británie ale je to podmíněno ještě samostatnou nejvyšší soutěží... ostatní jsou zase nesmysly FIFTY...0
Pre A. Stehlíka: To je realita FIFTA. Ak pripustí na štart Severný Cyprus (alebo Katalánsko), v prípade pružnej českej diplomacie je cesta na MS a ME v nohejbale pre Čechy a Moravu otvorená.
IM0
Dobra, budeme tam mit 2 tymy (Cechy a Moravu), ale co se tim resi pro nehojbal jako takovy? Budeme mit vice medaily, tot vse...
Nechapu, co tim chces tiamate jako rict? K cemu je to dobre? A tim nemyslim jen tvuj argument ohledne zvyseni kvality...ta nic neresi.0
Helemese, Ty si kto?
Ivan Matia, Košice0
Neni jedno kdo jsem? Kdyz uz rozjedes tema, ocekavej otazky...0
Jenže tím bychom nejen potvrdili ale dokonce podporovali legislativní chaos a cochcárnu...0
Pre A. Stehlíka: Je možné, že práve vtedy by sa bossovia FIFTA zarazili.
IM0
Pochybuji, tady zdravý rozum nikdy nemůže zvítězit...0
Pre A. Stehlíka: Ale nie, až také zlé to nie je.
IM0
to tiamat: tak Severní Kypr bych sem vůbec netahal, to je dost velký rozdíl, než Čechy, Morava, Slezsko- kde každá země má svou historii, své základy, Severní Kypr z toho nemá nic, země uznávaná pouze Tureckem... vytvořená na ničem, kde obyvatelstvo tvoří většinou lidé transportovaní z Turecka, to je síla, oproti např. Katalánsku, ale je jasné, když se ME koná v Turecku, že to Turecku nebude vadit:o)0
Pre vranisa: Severný Cyprus sem neťahám ja, Severný Cyprus ťahá na ME Turecko a FIFTA.
IM0
Smysl by to mělo, jen pokud by ČR chtěla dále diplomaticky působit v rámci FIFTA a pokud by tímto získala 3 hlasy (Č, M, S) - za cenu 3 ročních členských příspěvků (pro darmožrouty v současném vedení FIFTA) a silou svých hlasů spolu se spojenci (min. 2-3) "vymetla" stávající zlořády ve FIFTA: vedení, pravidla, koncepci světového rozvoje, termínovku ...0
Pozrel som si Stanovy, resp. Ústavu (Constitution) FIFTA, a pre Čechy a Moravu by tam bol jeden háčik, ktorý sa však po právnej stránke dá celkom elegantne vyriešiť. Momentálne je to výlučne akademická debata a teória, ktorú by však do praxe mohla veľmi rýchlo uviesť práve účasť Severného Cypru na ME v Turecku.
Ivan Matia0
Pane Matio, proč takové myšlenky nezkusíte prosadit u vás na Slovensku? Chvíli je od vás klid a pak nám sem zase lezete. Mě by hrozně zajímalo, co jste vlastně zač. Čím se živíte, co děláte v nohejbale za funkci a jak ty vaše názory berou u vás. Protože co jsem i od kluků ze Slovenska slyšel, tak jste už hodně dlouho velký potížista, nikdo vás nechápe . Tady furt rozdáváte nápady jako nějaký boss, co něco vybudoval. Já se jenom divím proč když mají machra Matiu, tak to kromě repre vypadá na Slovensku na pytla. Odpovíte nám pane Matio???0
Pre Pavla xGuSX (01.11.2009 21:24): Pavel, môžete mi objasniť, prečo by som práve Vám, poloanonymnému anonymovi, mal na tomto fóre odpovedať na Vami položené otázky? Kto ste Vy? V mene koho hovoríte?
Toto vlákno diskusného fóra nesie názov "ME 2009 v Turecku, FIFTA a Morava". Založil som ho v plnom súlade s nasledujúcim textom: "Každý má právo na slobodu prejavu. Toto právo zahŕňa slobodu zastávať názory a prijímať a rozširovať informácie alebo myšlienky bez zasahovania štátnych orgánov a bez ohľadu na hranice."
Hovorí Vám tento text niečo? Hovorí Vám niečo Čl. 10 ("Sloboda prejavu") európskeho Dohovoru o ochrane ľudských práv a základných slobôd? Ratifikovala tento dokument z Ríma 1950 Česká republika, alebo neratifikovala? Ste občanom ČR, alebo nie ste? Kto ste?
Ivan Matia, Košice0
Pane Matio, opakovaně Vás žádám, PIŠTĚ PROSÍM JEN A POUZE NA STRÁNKY SLOVENSKA. Tady na Vás nikdo není zvědavej.0
Tak já nevím, co pan Matia vymýšlí. Místo toho, abychom dodržovali stanovená pravidla a každé nedodržení a fintu vedoucí k němu odsoudili, máme využít jinou fintu, aby se vedení FIFTY chytlo za nos? Zdá se být lepší varianta ČNS. Pokud někdo nedodržuje stanovená pravidla, tak já se jím pořádané akce nebudu účastnit. Myslím, že je to férovější.0
VE VŠEM S VÁMI SOUHLASÍM PANE MATIO Z KOŠIC.
VÁŠ JOSEF SPEJBL-ŘÁHOLEC0
Vážený pán Anonym Ahfkp (02.11.2009 09:33), úctivo Vás prosím o odpoveď na otázku: Čo urobíte, ak Vašej výsostne demokratickej žiadosti nevyhoviem? Predstavíte sa mi?
Ivan Matia, Košice0
to tiamat. Ja to stále nějak nechápu. žadné katalánsko tam nevidím a ten Kypr? Kde je problém jen v tom názvu?
Pokud by se jmenovali Kypr bylo by to ok?0
Pre Anonyma dBfRN (02.11.2009 11:55): Nie je v tom žiadny veľký rébus ani neriešiteľný problém. (Katalánsko) je v zátvorke, pretože sa nachádza medzi kandidátskymi krajinami, resp. regiónmi FIFTA. Ak by tam bol Cyprus ako účastnícky štát FIFTA, táto diskusia nevznikne.
Severný Cyprus ako región (nie ako štát, ale je to v súlade s platnou legislatívou FIFTA) sa nachádza medzi vyžrebovanými účastníckymi krajinami ME 2009 v Turecku. Na základe tejto skutočnosti (ak naozaj bude Severný Cyprus na ME štartovať) vzniká úplne reálna a legitímna možnosť pre štart samostatnej reprezentácie Čiech, samostatnej reprezentácie Moravy a samostatnej reprezentácie Sliezska na budúcich ME či MS pod záštitou FIFTA (pri detailnom dodržaní všetkých platných legislatívnych noriem FIFTA).
IM0
Matio, přestaň řešit Čechy, Moravu a Slezsko a vrať se zpátky na východ!0
A co sudety vole -:))0
Rozkaz, Herr Anonym MrGnH (02.11.2009 12:42)!
(Ale ja nič neriešim, iba diskutujem)...
IM0
Chápu, co chce Ivan říci, ale je to jen teoretická blbost. Možná je někde nepořádek, ale v ČR by to těžko prošlo a i kdyby, tak to náš sport v očích veřejnosti naprosto zdegraduje. Čechy, Morava, to je třeba národní házená. Pokud chceme mít účast reprezentace hrazenou, tak to podléhá poměrně přísným kritériím ze strany MŠMT ČR. Tam s takovým návrhem bychom byli dost pro smích. Ivane, radši než tyhle perličky bude mnohem prospěšnější, když svou buldočí houževnatost a kritiku nasměruješ právě na narovnání poměrů ve FIFTA. Třeba budeš mít (bez ironie) více štěstí, než všichni čeští a slovenští zástupci a něco se ti podaří změnit. To by byl majstrštyk.0
Páni, bolo pre mňa veľkým potešením s Vami na vysokej kultúrnej úrovni diskutovať. V rámci tohto fóra sa s elitou českého nohejbalu lúčim otázkou: Je existencia futbalových reprezentácií Anglicka, Škótska, Walesu a Severného Írska naozaj iba teoretická blbosť, ktorá úplne degraduje futbal v očiach svetovej verejnosti a negatívne ovplyvňuje rozhodovanie štátnych orgánov United Kingdom (t.j. Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Severného Írska)?
(Nuž čo, asi sa aj s touto otázkou ako spriaznená duša musím obrátiť na osobného psychoterapeuta Mr. Old Huga Křepelku)...
Ivan Matia, Košice0
TY VOLE TY SES FAKT VYSOCE KULTURNI KASPAR.ANEB JINYMI SLOVY TO,CO UZ NAPSAL MARSALEK....0
FIFTA bude asi jeden velkej bordel. Akorát tam asi nebudou žádný prostitutky (prostitutka - povoláná; kurva - povaha).
Jinak budu brzy dávat na WC novou mísu. Navrhněte čí foto bych si mohl do toho porculánu nechat vypálit.0
Ještě jednou a naposledy se vmísím, účast Anglie, Skotska, Walesu a Sev.Irska je !!! podmíněna !!! celostátní soutěží s názvem 1 liga nebo premier liga nebo extraliga nebo jak se to může jmenovat. To znamená že pokud by Česko ve fotbale mělo svoji ligu a Morava svoji ligu, mohly by se obě "země" ucházet o místo členů FIFA. Není to ovšem jediná podmínka. Pokud něco takového ale existuje ve FIFTě tak je to bordel v baráku...0
taky jen krátce. Je pravda že některé např Waleské kluby hrají anglickou ligu. Ale mají své soutěže. Dokonce své uřední jazyky ba dokonce figurují na mapě světa.
Kdežto Moravu jsem tam nějak nikdy neviděl. Pro mě jsou čechy a Morava něco podobného jako např kraje v CR. Co to má sakra společneho s Kyprem a Anglii?
Prostě já nevím jestli jsem jedinej na světě kdo vnímá čechy a moravu jako jeden suběkt a anglii wales a skotsko jako tři různé ale jelitomu tak tak mě jen těžko někdo přesvědčí o opaku.
Jestli je ve FIFTě bordel čemu bych se ani nedivil tak je to jina věc. Ale s fotbalem to určitě nemá nic společnýho0
I fungování bordelu má svá pravidla. Neví nevím jestli FIFTA není jen parta nadlidí, kteří si myslí, že mají patent na rozum. Ale když se člověk nepochválí sám, tak to za něho nikdo neudělá. To jsme z těch čehůnů udělali zase hodně pěkný voly.0
Velká Británie je konstituční monarchií složenou ze čtyř zemí: Anglie, Skotska, Walesu a Severního Irska.
V tomto je receno vse a srovnavat Moravu napriklad se Skotskem muze jen...0
Naivne jsem si myslel, ze nam pan Matia odhali, co tak konstruktivniho a prinosneho vidi v tom, ze bychom meli 2 reprezentace. nestalo se. Asi nebylo co odhalit. Ale zase jsme si pekne zadiskutovali o nicem .. ale zato na vysokej kulturnej urovni :-)0
Pre A. Stehlíka: Nič v zlom, ale vzhľadom na celkovú úroveň tejto diskusie mi nezostáva nič iné, len to zhrnúť „po lopate“.
A) ZMYSEL témy „ME 2009 v Turecku, FIFTA a Morava“:
Veľká Británia (ako príklad) – platná legislatíva MOV (IOC) ako vrcholnej organizácie medzinárodného olympijského hnutia umožňuje na olympijských hrách štartovať iba štátnym celkom, takže na OH vystupuje výlučne Veľká Británia (nie jednotlivé krajiny United Kingdom);
Anglicko, Škótsko, Wales a Severné Írsko (ako príklad) – platná legislatíva UEFA a FIFA ako vrcholných organizácií európskeho a svetového futbalu umožňuje na ME a MS vo futbale štartovať aj jednotlivým krajinám United Kingdom (nie výlučne Veľkej Británii ako štátnemu celku);
Severný Cyprus a Katalánsko (ako príklad) – platná legislatíva FIFTA ako vrcholnej organizácie medzinárodného nohejbalu umožňuje podľa Stanov, resp. Ústavy (Constitution of FIFTA) na ME a MS v nohejbale štartovať nielen jednotlivým štátnym celkom, resp. krajinám (Country), ale aj regiónom (Territory);
Česká republika (ako príklad) – platná legislatíva ČNS ako vrcholnej nohejbalovej organizácie v ČR umožňuje podľa Stanov „rozvíjet nohejbal ve všech jeho formách v České republice i v zahraničí“;
Česká republika (v podobnom nohejbalovom postavení ako futbalová Veľká Británia) s teritóriami Čiech, Moravy a Sliezska (ako príklad) – platná legislatíva FIFTA (ktorej je ČNS členom) umožňuje aj Českej republike (v prípade záujmu ČNS a dodržania všetkých legislatívnych noriem) postaviť na ME a MS buď reprezentáciu štátneho celku, resp. krajiny (Country), alebo reprezentácie jednotlivých regiónov (Territory) podobne ako Severný Cyprus (prípadne Katalánsko).
B) ZHRNUTIE VÝSLEDKOV diskusie k tejto téme:
Na základe konkrétnych krokov Výkonného výboru ČNS (trápne prestupové kauzy špičkových reprezentantov Slovenska a mnohonásobných majstrov sveta a Európy, bojkot I. ME ŽaJ v Oradei), na základe tejto diskusie a na základe konkrétnych vyjadrení šéfredaktora Nohec magazínu (ako mienkotvorného českého nohejbalového média financovaného ČNS) – citujem: „je to jen teoretická blbost“, ktorá „náš sport v očích veřejnosti naprosto zdegraduje“ a pred MŠMT v Českej republike „s takovým návrhem bychom byli dost pro smích“.
Vzhľadom k tomu mi naozaj neostáva nič iné, len odísť k svojej spriaznenej duši osobného psychoterapeuta Mr. Starého Huga Křepelku a prenechať celý diskusný priestor galérii elitných nohejbalových anonymov s predpokladanou plejádou ich konštruktívnych návrhov na riešenie problematiky medzinárodného nohejbalu. So športovým pozdravom
Ivan Matia, Košice0
Ani jsem to necetl, ale p.Matia ma urcite pravdu.0
Pane Matia, děkujeme za přínosné podněty a rady. Navrhuji Vám, aby polovina Košic přestoupila do některého z Bratislavských nohejbalových klubů ( nevím jestli se tam vůbec nohejbal hraje )a reprezentovala na ME západní Slovensko a zbytek co ta zůstane - východní Slovensko. Budete tak mít šanci získat více medaily a o to Vám přece jde na prvním místě. To, že budete za kašpárky Vám přece vůbec nevadí. Stejně tak je slovenská nohejbalová veřejnost už na Vaše tradá výplody zvyklá a považuje Vás za ....
Češi nechtějí z nohejbalu a ME udělat opičárnu a vystačí si s jednou reprezentací jako ve všech ostatních sportech.0
Pre Anonyma YzJPb (03.11.2009 12:27): Preboha, pochopte. Toto nie je môj návrh na riešenie, toto je námet na diskusiu o jednej z možností, ktorú poskytuje medzinárodná nohejbalová realita vyžrebovania Severného Cypru do skupín ME 2009 v Turecku. Námet na diskusiu o tom, či je vhodnejší deštruktívny, alebo konštruktívny prístup k medzinárodnému nohejbalu. Český nohejbal totiž (podľa môjho názoru) má na to, aby (eventuálne) mohol pôsobiť podobne ako futbalový štvorlístok z Veľkej Británie, kým slovenský nie. To je všetko. Ohľadom konkrétnych krokov majú výsostné rozhodovacie právomoci príslušné orgány ČNS, SNA a FIFTA.
IM0
Ivane, bojovníku za lepší zítřky. Vím, že se snažíš hledat různá, napohled možná hodně divoká řešení. Ale proto jsem ti bez ironie psal, že některá prostě v ČR nejsou stravitelná. Možná v jiných zemích ano (kde hraje pár škol a klubů bez jakékoliv registrace jako právních subjektů), ale tady je nohejbal od roku 1961 začleněn mezi oficiální sporty a musí splňovat určité podmínky střešních organizací. Protože jsem např. na obhajobě dotací pro ČNS z MŠMT byl, tak dobře vím, že tyto podmínky jsou dost tvrdě vyžadovány a kontrolovány. Proto bychom asi s moravskou, slezskou a českou reprezentací moc nepochodili. Pravdou je, že kdyby se hrála samostatná liga v Čechách, samostatná na Moravě a samostatná ve Slezsku, bylo by při současném přístupu k legislativě ve FIFTA teoreticky reálné jejich pseudoreprezentace přihlásit samostatně. Ale nedostali bychom na ně dotace ze státních prostředků, snad možná z krajských. Jenže si buď jist, že FIFTA by to nějak zaonačila, aby se tak nestalo, protože by si dobře spočítala, že tři hlasy jsou více než jediný. A doma bychom byli pro smích. Jen si představ diváka u TV, který sleduje finále MS mezi Slovenskem a Moravou a o bronz pak hrají Česko se Slezskem. Tohle přeci Ivane nejde myslet vážně. Jak jsem ti psal, kdyby jsi svou houževnatou aktivitu zaměřil na zlepšení poměrů ve FIFTA a dokázal přinést nějaké konkrétní výsledky, mělo by to mnohem větší vážnost.0
Martin, to je práve problém malosti neolympijského športu nohejbalu. Vo futbale si vieš predstaviť (teoreticky) finále ME Anglicko - Škótsko a zápas o bronz Wales - Severné Írsko?
IM0
Pane Matio, nechci svoji nechapavosti snizovat uroven diskuse, ale co vidite konstruktivniho na tom, ze bychom mely 2 reprezentace - Cechy a Moravu? Nevidim jediny rozumny duvod pro takovouto zmenu pro takovouto zmenu vyjma 2 hlasu ve fifta, ale pak to je jen habadura na partnery ve fifta, ktera by vztahy nezlepsila.
Odmitnuti ucasti na ME ŽaJ v Oradei melo sve duvody, se kterymi nekdo souhlasit muze a jiny ne. Ja osobne treba s takovym rozhodnutim CNS souhlasim a vidim v nem dokonce prinos pro vyvoj fifta.0
Pre Oldu: Čo vidím konštruktívneho? Napr. športovo kvalitný a do poslednej lopty dramatický semifinálový zápas ME Čechy (napr. Čakovice) - Morava (napr. Modřice), ktorý na základe neskresľovanej mediálnej podpory pritiahne záujem MIMONOHEJBALOVEJ verejnosti napr. na Korzike.
Čo sa týka možného(?) prínosu bojkotu ME ŽaJ 2009 z českej strany pre vývoj FIFTA, to ukáže čas. Už v Turecku sa zrejme stretnú predstavitelia vedenia ČNS a FIFTA, a snáď sa nohejbalová verejnosť dozvie optimistickejšie správy o možnostiach napredovania tohto športu, než informácie o pokračovaní studenej vojny v medzinárodnom nohejbale. Kontakty Lipnjak - Kleník v Oradei pôsobili zdiaľky veľmi odmerane.
IM0
Pane Matia, co kdyby jste se infiltroval do FIFTY a zařídil její destrukci zevnitř? Máte spoustu energie a mohlo by to vyjít. Bombardovat vedení FIFTY dotazy, náměty, stížnostmi, připomínkami každý den, až se těm neschopným potentátům zatočí hlava a složí funkce. Začal by jste tak psát novou epochu nohejbalu vstříc nohejbalu na OH.0
Já jsem tedy nějaký natvrdlý. Takže místo aby všechny svazy sdružené ve FIFTě daly najevo že se děje něco co nemá se stanovami a pravidly nic společného a buď sjednaly nápravu a nebo bojkotovaly celý srandapodnik tak chcete abychom vymýšleli zase další skrčky a další humus do legislativního chaosu který ve FIFTě vládne. Co na to etika? Nezdá se že by to byl zrovna váš oblíbený pojem. Připadá mi to jako když mne někdo okrade a já jdu a okradu zase někoho jiného! S tímhle v Čechách vážně nepochodíte, byť by to byl jen námět k diskusi...0
Pane Matio, co to udělat takhle.. Skoro každý okres v ČR má svoji ligu, tzv. okresní přebor. Takže když má svoji ligu, tak by se mohl přihlásit na MS, co vy na to? Když může hrát Skotsko fotbal na MS, protože má svoji ligu..
Že bychom si dali na MS Praha proti Brnu, Liberec proti Znojmu atd... a těch hlasů ve FIFTA, to by si už chorvat neškrtl... ále co, vykašlem se na FIFTA, udělám z ČNS mezinárodní svaz, tím bude založena nová mezinárodní organizace a z české ligy udělám MS. A je to... zahrajete si Slováci s námi? ... jo a těch medailí...0
Pre A. Stehlíka: Prepáčte, ale ak hovoríte o etike, budem sa opakovať. Ak sa VV ČNS neospravedlní za trápne prestupové kauzy (s porušením Stanov ČNS voči právoplatným členom ČNS) a česká strana nepripojí k bojkotu ME ŽaJ 2009 v Oradei aj bojkot ME mužov 2009 v Turecku, je Váš príspevok (03.11.2009 15:35) úplne bezpredmetný. Európsky šampionát mužov v Turecku organizuje tá istá FIFTA (s tým istým prezidentom Lipnjakom a s tým istým šéfom komisie rozhodcov Tavaresom), ktorá organizovala I. ME žien a juniorov. Dokáže česká strana naozaj povýšiť etiku nad peniaze, ako sa tu krvopotne snažíte naznačiť, a nevyšle ani mužskú reprezentáciu na ME napriek zakúpeným letenkám?
O akej podpore všetkých zväzov, združených vo FIFTA, to hovoríte? Kto okrem Česka (a zrejme Dánska s českým trénerom a s jedinou doterajšou účasťou na MS žien 2008) bojkotoval I. ME žien a juniorov v Oradei?
Ivan Matia0
Prosím autora tématu: neuhýbat od původního tématu - viz nadpis a viz jiné téma "Fair play" ... a nezatahovat sem další věci.
Případy Peruňská a Peruni jsou samostatná témata nechte je zde tedy odpočívat v pokoji.0
Vážení diskutující, prosím Vás přestaňte s touto trapnou diskuzí ! Cožpak nevidíte, že si z Vás pan Matia dělá legraci a snaží se svým "Švejkovským" přístupem Vás vyvést z míry ? Vždyť on nemá co na práci a tímto se náramně baví. Prosím Vás, když tuhle diskuzi čtu, tak bude opravdu nejlepší, když začneme připravovat založení nové evropské nohejbalové asociace !0
Pro: Anonym YzJPb (03.11.2009 15:32):
Pod to bych se podepsal.
Námětů spousta, energie zřejmě také nadbytek, tak hurá do toho.0
Pane bože, tohle když si přečte činovník z nějakého jiného sportu, tak nás musí mít všechny za deb...0
Pane Matia, ještě jednou si prosím přečtěte můj příspěvek...0
Pane Matio, vy jste ten největší demagog. Nepodepíšu se, protože co jsem od kluků ze Slovenska slyšel tak se vyžíváte v psaní stížností, vyhrožováním žalobama a hodně lidí už jste tím otrávil něco dělat pro nohejbal. Nrad bych k nim patřil. Vždycky když se vás někdo zeptá a vám se to nehodí, odvrátite to jinam a hodíte sem balík textu o něčem jiném. Otázka nebyla položená proč sem píšete. To jste asi nepochopil nebo nechcete. Otázka byla, čím se živíte, co děláte v nohejbale za funkci a jak ty vaše názory berou u vás na Slovensku. Je to položeno jasně, můžete odpovědět nebo se bojíte odpovědět.0
Tak, všem se asi jasné, že jde p. Matia oklikou k tomu co ho trapi predevsim ( Peruni v KV a Perunska ). Nic vic, nic min.0
Špeciálne pre poloanonymného anonyma Pavla xGuSX (03.11.2009 21:26): Predstavte si (názorný príklad), že som nezávislý pozorovateľ (Mongol Matia), ktorý sa ako člen žurnalistickej organizácie (Mongolského syndikátu novinárov) akreditoval na nohejbalových MS ŽaJ 2008 v Přerove, MS mužov 2008 v Nymburku a ME ŽaJ 2009 v Oradei.
Keďže sa mi veľmi zapáčila atmosféra, organizácia a športová úroveň svetových šampionátov usporiadaných v Českej republike, s určitým prekvapením som zaregistroval, že ČNS (ako výkonný predstaviteľ najrozvinutejšej nohejbalovej krajiny spomedzi všetkých členských štátov FIFTA) naozaj pristúpil k bojkotu I. ME ŽaJ 2009 v Rumunsku s vysoko etickým odôvodnením p. Peteru: „Česká republika prostřednictvím své neúčasti na této soutěži dokázala, že alespoň ona je schopna předřadit dodržování platných nadnárodních předpisů a dohod medailovým ziskům. Stala se tak jednoznačným morálním vítězem. Slovensko to nedokázalo.“
Pretože história naozaj pozná podobné prípady skutočných morálnych víťazstiev (napr. Mahátma Gándhí prostredníctvom hladoviek a iných aktivít duchovného i pragmatického charakteru priviedol Indiu k nezávislosti od imperiálnej nadvlády Veľkej Británie), začal som uvažovať nad prejavením sympatií tomuto českému gestu (najmä keď rumunskí organizátori a FIFTA zrušili zápasy slabších družstiev o konečné umiestnenie, čo ma ako Mongola na I. ME ŽaJ zarazilo najviac).
Keď som sa však pozrel na vyžrebovanie ME mužov 2009 v Turecku (ktoré organizuje tá istá FIFTA) s českou účasťou, tento FAKT ma ako nezainteresovaného Mongola zarazil ešte viac. Takže Česká republika si svoje „jednoznačné morálne víťazstvo“ v skutočnosti predstavuje ako „nohejbalovú hladovku pre svoje ženy a teenagerov“, kým českí muži sa pôjdu „nohejbalovo nasýtiť“ do Turecka?
Ako to bude ČNS riešiť v roku 2010, keď sa majú uskutočniť spoločné MS mužov, žien a juniorov takisto v Turecku? Ostanú české ženy a mládež opäť „nohejbalovo hladovať doma“, kým českých mužov sa táto „etická hladovka“ znova týkať nebude?
(Možno to na prvý pohľad naozaj vyzerá švejkovsky, ale... Ako to je v skutočnosti s tou etikou bojkotu I. ME ŽaJ v Oradei z českej strany?)
Ivan Matia, Košice0
Jsem pouze fanda nohejbalu, ale i tak jsem z vyhlášení ČNS pochopil, že o neúčasti na ME juniorů a žen v Rumunsku bylo rozhodnuto z důvodů porušení dohodnutých pravidel panem Tavaresem a nereakcí FIFTA. Pokud pořadatelé ME mužů v Turecku nebudou provádět podobné zhovadilosti, není důvod se tohoto ME neúčastnit a to samé platí o MS 2010 a nebo jsem úplně blbej. Skoro Mongol.0
tak já nevím ale tohle už je vážně příliž.
Myslím že ty vaše argumenty budou chodit asi do nekonečna.
Jen tak zběžně jsem ty články pročítal a byl bych rád kdyby jste to udělal taky a dal mi zapravdu.
Za prví tím největším argumentem nezůčastnit se byl pozdní stanovený termín mistrovství a tím pádem i znemožnění jakékoliv dlouhodobé přípravy. (to se zjevně netýká MEmužů) JE TO TAK pane Matia????
Za druhé--- Přehazování stropu věků u juniorských soutěžích! JE TO TAK pane Matia???? (to se zjevně netýká MS mužů)
Toto podle mě byli ty hrubé neslučitelnosti a toto byli ty hlavní důvody neučasti.
Dále se pak přiadali finance a to že si tam pak dělal s pravidli kdo chtěl co chtěl se dělo až v průběhu MEJ!! Je to tak pane MATIA????
Takže to co se dělo tam je jen ukázka toho že něco nefungovalo tam a my jelikož jsme tam nebyli jsme to nepotřebovali řešit. Naopak buduli se chovat jako vy pozastavím se nad tím jekto že si to vše nechala SR líbit????
Jakto že tam na místě nepodala podněty k námitkám a neřešili se? Jakto že si vás tam jeden Rumun vodil za nos a vy jste přihlíželi?
Neměl by jste se motat do strategie ČNS at je jakákoliv a měl by jste dělat něco pro to aby nevyzníval Slovenský nohejbal díky vám jen jako kritik všeho. Protože kritizovat a hledat slovíčka který se dají použít umí doopravdy téměř každý.
Zapojte se a něco dělejte. Když se do nich bude bušit z obou stran budou muset povolit. Ale když to budem dělat jen mi a vy budete tiše přihlížet tak nohejbal pujde do.....0
Jediné možné řešení je plodná diskuse u jednoho stolu. Zde má každý svou pravdu a k ničemu to nevede. Z tohoto důvodu se zdržím jakýchkoliv argumentů PRO a PROTI. Určitě tyto argumenty existují na obou stranách sporů.0
Nemůžu si pomoct, ale na Matiovi je hrozně vidět že už je dlouho bez zaměstnání. Žije si svůj svět a všechno vidí jeom svým pohledem. Vypadá to jako kdyby všichni okolo byli samí blbci. Už jenom to jak nám sem něco vnucuje i když o to nikdo nestojí. Nebo jak chce aby se mu někdo omlouval. Slováci už ho nemůžou vystát, tak otravuje tady. Kdyby místo těch cintů zkusil jít do práce tak ho roupy přejdou a bude se na to koukat jinak. Nic ve zlým, ale je to tak. Nevím proč mu tady dokola odepisujete. Na takové týpky je nejlepší obrana. Nereagovat!!!!!0
Ivan, ja ťa "môžem vystáť"...sme na českých stránkach, čiže: S tebou mě baví svět0
a jé, Makara0
Tak šup na ty Vaše hoši, jestli nějaké máte.0
Pátral jsem a vypadá to, že pan Matia je ve skutečnosti žena.
http://www.basnikspina.estranky.cz/0
Pre pána Beneša: Za najväčšie klady uskutočnenia I. ME ŽaJ 2009 v Oradei považujem:
Výrazný nárast motivačného faktora v nohejbale – po mužoch aj ženy a juniori dostávajú príležitosť KAŽDOROČNE sa pripravovať na medzinárodný vrchol sezóny;
Prirodzené zosúladenie JUNIORSKÉHO veku v medzinárodnom nohejbale s vyspelými olympijskými kolektívnymi športmi, ktoré sa za dlhé desaťročia vývoja vyprofilovali nasledovne:
18-19 rokov – starší dorast,
16-17 rokov – mladší dorast,
14-15 rokov – starší žiaci,
12-13 rokov – mladší žiaci,
11 rokov a menej – prípravka (mini).
Dvojročný cyklus každej vekovej kategórie je z hľadiska systematickej prípravy optimálny, pretože v 1. roku sa mladí hráči v danej kategórii „oťukávajú“ (hrajú za „B“ družstvá), kým v 2. roku bojujú s rovnocennými súpermi o popredné umiestnenie v danej kategórii (hrajú za „A“ družstvá). Najlepším jednotlivcom pritom nič nebráni štartovať aj vo vyššej vekovej kategórii (prostredníctvom tzv. „ostaršenia“).
Pokračovanie v RUMUNSKÝCH organizátorských aktivitách (kto pozná vývoj medzinárodného nohejbalu vie, že Rumuni mali na prelome storočí veľké problémy a odriekali usporiadanie im pridelených šampionátov, takže situáciu zachraňovali zväčša Maďari).
Ivan Matia0
Víš co Sašo, di do prdele!!!0
No hlavně aby se ještě nějaké ME juniorů vůbec někdy konalo.0
To určitě bude. Příští rok v Oradei. Věková hranice do 20-ti let.0
A za dalsi rok zase v Rumunsku a věková hranice do 21 let, aby tam zase mohli hrát domácí cigáni:)0
Pre zúfalých sériových anonymov - Usporiadanie vrcholných podujatí FIFTA v podaní Rumunska a Českej republiky:
1993 - II. ME mužov - Bukurešť (ROM)
2000 - IV. MS mužov - Prostějov (CZE)
2004 - III. MS ŽaJ - Bukurešť (ROM)
2004 - VI. MS mužov - Prostějov (CZE)
2005 - VII. ME mužov - Oradea (ROM)
2006 - IV. MS ŽaJ - Opava (CZE)
2006 - VII. MS mužov - Oradea (ROM)
2008 - V. MS ŽaJ - Přerov (CZE)
2008 - VIII. MS mužov - Nymburk (CZE)
2009 - I. ME ŽaJ - Oradea (ROM)
Celkový pomer zorganizovania vrcholných podujatí FIFTA: CZE - ROM 5:5.
Ivan Matia0
Ivane, když máte hovno co na práci, tak zorganizujte nějakou mezinárodní akci v SVK.0
Může mi prosím někdo dobře přeložit článek 0.1 v omto dokumentu FIFTy? Díky.
http://www.fifta.org/download/FIFTA_rules_2009.pdf0
A které strany Vás zajímají? 12 stran je přece jenom na jeden zátah dost.
Dám to v práci za úkol naší tlumočnici (má na to kulaté razítko). Bude to rychlejší, než když to budu dělat sám.
Horst H.0
Děkuji, jsem rád že je na tom někdo ještě hůř než já.. :-)) počítám že článek 0.1 asi nebude na straně 9...0
Karel Jonák st. WdyXO (03.11.2009 18:56): Vážení diskutující, prosím Vás přestaňte s touto trapnou diskuzí ! Cožpak nevidíte, že si z Vás pan Matia dělá legraci a snaží se svým "Švejkovským" přístupem Vás vyvést z míry ? Vždyť on nemá co na práci a tímto se náramně baví.
Anonym NHoto (04.11.2009 13:51): Nemůžu si pomoct, ale na Matiovi je hrozně vidět že už je dlouho bez zaměstnání. Žije si svůj svět a všechno vidí jeom svým pohledem. Vypadá to jako kdyby všichni okolo byli samí blbci. Už jenom to jak nám sem něco vnucuje i když o to nikdo nestojí. Nebo jak chce aby se mu někdo omlouval. Slováci už ho nemůžou vystát, tak otravuje tady. Kdyby místo těch cintů zkusil jít do práce tak ho roupy přejdou a bude se na to koukat jinak. Nic ve zlým, ale je to tak. Nevím proč mu tady dokola odepisujete. Na takové týpky je nejlepší obrana. Nereagovat!!!!!
Opravdu se tady v ČR najde tolik blbců, co budou stále dokola diksutovat se sockou, která stejně bude jenom rýpat do Čechů? Schválně si všimněte, že vždycky je dlouho klid a jak se něco v ČR šustne co má co do činění s mezinárodním nohejbalem, tak se tu Matia hned začne vyblejvat. Je to provokatér! Času na to má spoustu, pro podporu se i na Slovensku chodí jednou za měsíc. Doporučuju si na něj dávat velkýho majzla a držet si ho od těla. Koukni třeba na:
http://mesto.sk/prispevky_velke/kosice/ivanmatiaziadaods1047485280.phtml
http://noviny.joj.sk/z-domova/28-11-2007/clanok/za-prietahy-na-sude-zaplati-sr-spolu-9-700-eur.html
http://www.obroda.sk/clanok/10432/Stazuje-sa-na-sefa-Ustavneho-sudu/
http://www.trsr.sk/podnety2004.htm
http://dennik.sme.sk/c/2161851/jan-kozak-sa-vyhrazal-novinarovi.html0
Ale nejen Matia se dobře baví:). Ví, že nohejbal je na Slovensku v háji a jak skončí Peruni a Brutus, tak už není nohejbal na Slovensku v háji, ale přímo v prdeli. Schválně by mě zajímalo, kolik MS, ME pořádali v historii na Slovensku?:) Odpovím si sám. Nestojí to ani za zmínku. Slováci totiž celou dobu parazitují na nás.0
Ale zase na druhé straně, když je "okurková sezóna" přijde mi to docela zábavné... a hlavně nás to nutí být "furt ve střehu"!!!0
no tak ty články opravdu zajímavé a opravdu hodně vypovdají o jeho osobnosti a člověk má hned jasno kdo je.0
Pre všetkých milých poloanonymných anonymov od Petra yvWhn (04.11.2009 16:44) po Pavla xGuSX (07.11.2009 22:41): S radostným prekvapením som sa z Vašich tvorivých príspevkov obohatil o nesmierne cenné spoznanie režisérskych osobností v skrytej podobe tvorcov filmu "Pane vy jste vdova", ba dokonca aj seriálu "Třicet případů majora Zemana". Priznám sa, že doposiaľ som ani len netušil, že režisérom toho druhého je samotný "major Pavel xGuSX Zeman", ktorý zrejme dodnes využíva svoje určite bohaté a plodné kontakty so všetkými zamestnávateľskými organizáciami a subjektami obchodného práva v Slovenskej republike na čele s pracoviskami obchodného registra, živnostenského registra a Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny. Z toľkej informovanosti som celkom "na větvi". Neviete náhodou aj to, ako dopadnú ME mužov v Turecku?
Ivan Matia, Košice0
Ano pane Stehlíku, nepřečetl jsem si korektně Váš příspěvek, a nevšiml si omezení pouze na článek 0.1 a také již existující odpovědi na Vaši žádost v jiném vlákně.
Přesto děkuji za Vaše zhodnocení mých znalostí angličtiny (nechci se zde "chlubit" všemi svými certifikovanými zkouškami), ale státnici skutečně nemám.
Rád v budoucnu opět nabídnu svoji pomoc ...
Horst H.0
Pane Matia, můžete nám tady vypsat všechny mezinárodní nohejbalové akce pod záštitou FIFTA pořádané na Slovensku?:)0
Pre Anonyma YzJPb (08.11.2009 20:36): Nemôžem. Na Slovensku sa nekonali ani I. MS mužov 1994 v Košiciach, ani I. MS ŽaJ 2000 v Košiciach, ani VIII. ME mužov 2007 v Trenčíne, ani PMEK 1995 v Košiciach, ani PMEK 1997 v Košiciach, ani PMEK 2000 v Košiciach, ani PMEK 2005 v Košiciach, ani PMEK 2008 v Košiciach. Veríte mi?
Ivan Matia0
NE, NIKDO VÁM UŽ NEVĚŘÍ, BUĎTE V KLIDU.0
Pro Horsta H.: OK :-))0
pohár mistrů sem nepleťte. Správně jste napsal, že jste na Slovensku pořádali jen dvě akce mužů 94 a O7. A Slovensko je tak na úrovni Brazílie a podobných trpaslíků.
Taky si stejně jako ja myslíte, že Slováci jsou jen paraziti, kteri se přiživuji na českém nohejbalu a pak se mu na oplátku za pomoc odvděčí podrazem a patolízalstvím k FIFTE?0
Vážený pán Anonym YzJPb, tak ste ma zaskočili Vaším geniálnym príspevkom, že ho asi hneď idem preposlať do schváleného dejiska OH 2016 Ria de Janeira, a to priamo Pelému.
Ivan Matia, Košice0
Ďakujem novozvolenému prezidentovi novozaloženej Európskej futbaltenisovej asociácie (EFTA) Kamilovi Kleníkovi za oficiálne potvrdenie plnej oprávnenosti obsahovej náplne tohto vlákna diskusného fóra s názvom „ME 2009 v Turecku, FIFTA a Morava“, a to v článku Nohecmagazínu zo 14.5.2010 „Ledy se konečně hnuly, EFTA je na světě“. (Medzi oficiálnymi zakladajúcimi krajinami/regiónmi EFTA sú aj KATALÁNSKO a BASKICKO).
Zároveň Kamilovi Kleníkovi v mene Kultúrneho združenia občanov a Športového klubu Miláno 2007 Nohejbal*Footballtennis Košice touto cestou blahoželám k zvoleniu do funkcie prezidenta EFTA a redaktorovi Nohecmagazínu Martinovi Maršálkovi ďakujem za napísanie uvedeného článku a oboznámenie nohejbalovej verejnosti s podnetnými informáciami.
Ivan Matia, Košice0
saméblbosti se zde řeší0