Pánům z Prahy

kalužík21.11.2004

Kolikrát ještě budou muset sokolíci z Modřic vyhrát extraligu aby jste pochopili že hrají nejlepší nohejbal v naší krásné zemi? Jak dlouho budete přicházet na to, že kamarádičkování do české reprezentace nepatří? Píšu sem proto, že vím, že těm klukům roky nikdo nezastaví. A jestli je budete dál opomíjet tak je to od Vás nehoráznost. Všichni zodpovědní, vemte si tužku a papír a napište si na něho, kdo letos porazil SLOVÁKY ve trojkách nojvícekráte? A dlouze ale opravdu dlouze se na to dívejte. Třeba se rozsvítí.

Gratuluju klukům z Modřic. Parádní zážitek.0

Reakce

32 příspěvků · poslední 25.11.
Bob21.11.2004

Moja řeč Kalužíku.A jenom připojuju,že doufám že včera si všichni ti bafuňáři nahoře dobře všimli nejenom těch reprezentantů co reprezentovali,ale na plac se skoro nedostali...Gratuluju k titulu-včerejší utkání byla (až na maličké vyjímky-že Průcho)záležitost NOBLESNÍ.0

Odpovědět
A. Stehlík21.11.2004

Kluci, děkuju za nádhernou sobotu!!!0

Odpovědět
Helemese21.11.2004

Jojo, hraci z Modric jsou siroko daleko nejlepsi, ale presto mel misto v repre jenom Bubniak. Kalas s Pelikanem do hry da se rict nezasahly. Doufejme, ze se treneri konecne vzpamatuji a budou je nasazovat vic.0

Odpovědět
Tondas21.11.2004

... a helemese!0

Odpovědět
PRO BOBIKA21.11.2004

pro tebe jsem p. Průcha a hral jsem ve svem veku s velikou chuti0

Odpovědět
Radim Havránek21.11.2004

pro Kalužíka chlape díky Vám všem za podporu. Jak viděls na prvním zápase nebyls a hned se prohrál. Pozdravuj celý Žabčice a Unkovice.0

Odpovědět
honza21.11.2004

Nedělejte z toho národnostní otázku, z výše uvedeného je to cítit. Já nejsem z Moravy, ale jsem rád, že to vyhrálo Brno. Je pro mě daleko cennější, když si někdo dokáže lidi vychovat, než když je koupí. A myslím, že pro náš nohejbal také. A to vzájemné urážení a napadání patří sparťanům a hulvátům z Bazalů, nohejbal je lidový sport a měl by jím i zůstat!

A co se týká reprezentace a bafuňářů - co jsme si zvolili, to máme. Mě se nelíbí na součaném vedení svazu hromada věcí, ale je to obrázkem základy.0

Odpovědět
Tondas21.11.2004

To Honza: pravdu díš!0

Odpovědět
Miloš z Bělé21.11.2004

Rád bych také pogratuloval Sokolíkům. Hráli jste opravdu dobře a právem jste obhájili loňský titul! Gratulace putuje od všech příznivců nohejbalu z Bělé.

Poděkování patří i hráčům Českého Brodu, protože předvedli v nadstavbové části skvělou jízdu až do finále. Díky za nohejbalový zážitek...0

Odpovědět
....21.11.2004

Brno nic nevyhrálo - vyhráli kluci z MODŘIC!!!!!!0

Odpovědět
Anonym21.11.2004

a kolik hracu tam je z Modric? Ja bych rekl ze vetsina je stejne z Brna0

Odpovědět
Z.Opletal22.11.2004

Gratuluji a zároveň děkuji hráčům Modřic za nádherný zážitek.Hráči 1FC Brno by si měli z vás vzít příklad jak se bojuje za město.Nádherná atmosféra s nevídanou početnou diváckou kulisou.Jen mě trochu mrzí kam se stratila při předávání poháru většina diváků.0

Odpovědět
Maršálek22.11.2004

Nějak jsem to nezvládl a do Brna se v sobotu nedostal, což mě dost mrzí. Každopádně chci srdečně poblahopřát Modřicím k obhajobě titulu, která bývá těžší než první zisk. Modřice patřily i letos bez Makary mezi dva největší favority a roli potvrdily. Nic víc, nic míň = titul. Regionální spory bych nechal stranou, souhlasím, že třeba Franta s Radkem měli ve finále MS do hry zasáhnout, ale to vše je v kompetenci trenéra Hoška a něj vznášejte dotazy. Též smekám před letošní výkonností českobrodské štiky ligy, je dobře, že se tu a tam někdo vzepře papírovým prognózám - to činí soutěž zajímavější. Trenér Vokáč namíchal dobrý koktejl z některými odepisovaných Průchy a Ungermanna, novice Plachého (který svému jménu nedostál), což mělo za důsledek i oživení inventárních hráčů. K trenérskému zamyšlení je to, že kromě rozhodujícího utkání vždy platila rovnice Brod doma = porážka, venku = výhra.0

Odpovědět
M.Janeba22.11.2004

nejen to Marma: Je opravdu velmi zajímavé, že Brod v play off vyhrál vždy venku (tedy kromě posledního zápasu).

Dle mého je to hlavně způsobeno chybou v SŘ, kdy domácí mužstvo nasazuje své formace do utkání jako první. Tím se ovšem výhoda v nasazování, kterou by měli mít v play off domácí (na základě výsledků dlouhodobé soutěže), přesouvá na stranu hostů. To je první moment, který dle mého brodským pomohl k finále.

A druhý moment je také řekněme svazový. Svaz řešil remízy v play off způsobem, které není dobře zvolený. Extraliga by alespoň dle svého názvu měla být soutěží družstev. Ovšem systém, který byl letos poprvé použit a bude - dle mého bohužel - opět použit i pro příští ročník výrazně nahrává družstvům s 1 vynikajícím hráčem.

Systém soutěže družstev by neměl být nastaven tak, aby jeden hráč mohl nastoupit v nadpolovičním počtu zápasů a tím tedy celé utkání vyhrát!!!

Řešení: Místo odebrání zapasu, opačně přidání jednoho zápasu - 2 singl či 3 dvojice by hrála i "cross double". Oboje se hraje na singlové území a tím by se ani zápas příliš neprodloužil. Osobně preferuji singl, ale to je téma k diskuzi.

Třetí moment je nesporně vynikající hra družstva Slavoje v play off. K již "tradičně" vynikajícímu Vildovi se přidali i ostatní (nebudu je všechny jmenovat protože to platí pro celé družstvo).

Ovšem také jim sedl systém na 1. dvojku, kdy 3. dvojka hrála vždy protí 1. dvojce a naopak. Tím ovšem nebylo v play off nutno mít dvě vynikající dvojice a stačila jedna. To patří také k velké chybě nově zvoleného systému na 9 zápasů.0

Odpovědět
Haf23.11.2004

pro M. Janebu Mikchale mas naprostou pravdu, system byl urc en pouze pro 1 hrace. Skoda, asi se VV, CNS nebo STK nehodi jejich urceny system. Jejich chyba. Vildovi to nevyslo, tak to sand nebudou prosazovat nikomu dalsimu. Snad se pouci a udelaji vse pro vzrusatajici sme ceskeho nohejbalu.0

Odpovědět
Knop Gerhard23.11.2004

K systému : STK opakovaně navrhovala doplnění 11 zápasu v několika variantách. Tato varianta byla odmítnuta a zadání z VV znělo - play-off, pokud nebude mít 10 zápasů, zkrátit.

10 zápasů a počítání míčů za stavu 5:5 bylo pro STK (většinou lidé, kteří ten "opojný" pocit z počítání míčů po konci zápasu zažili - to drama, které nikdo kromě hráčů nechápal a diváci s novináři se ptali, kdo vlastně vyhrál) absolutně, ale absolutně nepřijatelné.

Zvolený systém jsem navrhl já a existovala např. varianta vypuštění 3.dvojice, která byla "zavržena" právě proto, že je to družstvo.

A když jsme u družstev, tak nakonec vyhrálo družstvo, protože (viz Radim v jiném příspěvku) to bylo družstvo. Prostě není udržitelné, aby 3 úrovně play-off uhrál jeden hráč a to se potvrdilo. Co se týče omezení hraní jednoho hráče všech 5 možných zápasů, platí to samé a navíc - restriktivní podmínky tohoto typu zatím v nohejbale znamenaly pouze to, že se řešilo zda někdo skončil zápas v 13:50 nebo až ve 14:10 a řešilo by se zda někdo náhodou nevystřídal na jeden balon a tudíž nehrál všech pět zápasů. Brod, přestože měl takovou individualitu tohoto nevyužil. Modřice a Vary třeba ano, ale v jiných příspěvcích o MS přece zase uvádíte, že trojice je týmová hra a jeden to neutáhne. Není to trochu rozpor?

Osobně také preferuji přidání 11.zápasu a je jednoho jakého (mj. jsme navrhovali los toho co se bude hrát, protože těžko bude dohoda na tom, co hrát a pak bude velká kritika výběru, protože ten kdo má silné singly, bude chtít singly atd...).

A co se týče stávajícího systému - mj. podle mne odhalil jednu slabinu nohejbalu ve své nahotě - kvalitu trenérů a koučů. Viděl jsem zápasy Varů a viděl jsem 2.finále - tak pasivní role koučů v různých kritických momentech je k zamyšlení - a zde je podle mne zakopán i pes, proč možná tento systém není nejvhodnější - my si s tím prostě neumíme poradit, protože nemáme dost hráčů na střídání a tudíž naše družstva stojí všechna na 2-3 hráčích a tím pádem ani trenéři nemají odvahu s tím něco dělat.

Ale chlapci, to je problém úplně někde jinde než v systému. Když doplním jedenáctý zápas, pak zase jeden hráč bude moci odehrát 6 zápasů a rozhodnout tak zápas. X let jeden hráč může zařídit remízu a v předchozím play-off tedy i výhru na sety či míče, ale toho si nikdo nevšiml.

Systém se vyznačují dvěma jistotami :

  • poměrně často se mění (podle toho, kdo má možnost je změnit a najde dost důvodů)

  • vždy existují nespokojení a to z jakéhokoliv důvodu.

A tak to bude vždy, ať je systém jakýkoliv. Pro mne, a asi i pro ostatní z STK, bylo loni prioritní zrušit remízu v play-off - to se povedlo. Pro rok 2005 navrhuji stejný systém a jsem přesvědčen, že druhý rok se družstva již přizpůsobí systému a budou něco vymýšlet.

A ještě k Soutěžnímu řádu - stejné připomínky zaznívají i odjinud a asi již dlouho - do doby než to někdo oficiálně navrhne Konferenci, se nic nezmění (já si to beru za úkol na příští rok ). Je nutné však poznamenat, že "nevhodnost" tohoto ustanovení se projevila až nyní při play-off a je otázkou jestli je to nevhodné i pro jiné soutěže. Za mne je zcela určitě nevhodné to, aby to bylo v Soutěžním řádu a KNSK/VV ČNS to nemohly změnit dle aktuálního rozpisu - to je důležitější (pro mne) než to zda to v rozpise je či není - prostě to musí být jedno z tvárných ustanovení (které tam nemusí vůbec být).0

Odpovědět
Maršálek23.11.2004

Remíza padla, výpočty setů a míčů během utkání i těsně po něm nebyly to pravé ořechové. Osobně jsem s Frantou Veselým navrhoval jakousi analogii tie-breaku (zápas na dva vítězné sety - první set trojice, druhý set dvojice, ev. třetí set singl, vše v libovolném složení). Nicméně fakt už by takový zápas trval dlouho, někdy i 5,5 hodiny. Takže bylo zvoleno dle mého názoru ještě solidní řešení.

Co se týká individuálního přínosu jednotlivce, na Slovensku měli systém, kdy jeden hráč směl nastoupit pouze ve dvou disciplínách, tj. max. ve 4 zápasech. Je to ten věčný boj nohejbalu, ve kterém se míchají soutěže kolektivní a individuální (singl versus ostatní disciplíny, republikové soutěže družstev versus jednotlivců, dvojic, trojic). Posuzuje se to těžko i z hlediska ostatních kolektivních sportů - např. ve fotbale může také jednotlivec nasázet 4 góly a je po utkání. Z toho plyne, že obě řešení jsou správná.

Co se týká nasazování do zápasů, byla zřejmě snaha amortizovat hostujícímu družstvu nevýhodu cizího prostředí výhodou nasazování. Je proto skutečně otázkou, zda ale toto "nepřebíjí" výhodu domácího prostředí. I proto by zde měl zaznít hlas kompetentních trenérů.0

Odpovědět
M. Janeba23.11.2004

To Maršálek: k nasazování zápasů: určitě ještě pamatuješ systém soutěží "Vilda" - systém na 7 zápasů, kdy jeden hráč mohl nastoupit v 5 zápasech. Toto je konkrétní příklad který DOKAZUJE, jak je nasazování do utkání důležité.

Hrálo se na 3 vítězné utkání, 2 doma (so-ne), 2 venku a další týden poslední utkání. Modřice hráli proti Solidaritě (Vilda, Honza, Kamil atd) a vyhráli 3:2 s tím, že vždy vyhráli utkání "venku" a doma lehli. Celé to bylo způsobené taktikou - utahat Vildu, tedy, aby lepší dvojice a trojice hrála proti Vildovi až druhé utkání a tím ho porazila alespoň v 1 zápase.

Letos to nebyla taková výhoda jako tehdy (systém soutěže na 1 supr dvojku), nicméně momentální systém nasazování do zápasů v utkání je výhoda pro hosty - což popírá výsledky dlohodobé časti extraligy, ale v ní i výsledky v minulém ročníku.

Hm co se týče přínosu jednotlivce a porovnání s jinými sporty osobně bych zvolil volejbal jako sport který je nám nejvíc příbuzný i když tedy mezinárodní název nohejbalu je footballtennis. Pokud bych tedy porovnal tyto dva sporty, tak tedy i ve volejbale je omezen vliv jednoho hráče rotací, tím kdo může blokovat a 3m lajnou pro smeče. Ne že bych chtěl zavádět něco podobného pro nohejbal - jen, že je ve volejbale je omezen vliv jednoho hráče.

Jinak také naprosto souhlasím s odstoupením od systému 5:5 pro play off. Důvody jsou jasné - opět možnost rozhodnout utkání jedním hráčem, v neodehrání posledních zápasů po spočítání dosavadních výsledků a i problematická prezentace výsledků v médijích kdy je výsledek 5:5 prezentován jako vítězství jednoho družstva.

Nicméně pokud by se uplatnil diskutovaný systém na 10 zápasů + přídavek (trojka, dvojka, singl) zase by to nebylo o týmové soutěži, ale o nejlepších jednotlicích.0

Odpovědět
honza23.11.2004

To M.Janeba:

Pises,ze system sedi Vildovi. Kolik zapasu hraje Vilda a kolik treba Petr Bubniak nebo Franta Kalas??

Myslim, ze u Varskych to neni jine.....
Vilda- pokud by se hralo vsech devet utkani -2x dvojka a 2x trojka.
P.Bubniak - 2xdvojka, 2xtrojka a singl.
?????0

Odpovědět
M.Janeba23.11.2004

To Gerhard Knop:

Myslím, že by bylo důležité pokud by jsi mohl uvést proč VV 11 zápasů zamítl a také kdo jak hlasoval.

Po této sezóně je jasné, kde jsou slabiny "sytému 9" zápasů (ještě jednou je zopakuji):

  1. největší je ta, že jeden hráč může nastoupit a vyhrát v nadpolovičním počtu zápasů v utkání a tak celé utkání vyhrát. Argument, že jeden hráč toto v play off nemůže dokázat je NAPROSTÝ NESMYSL. Prostě se to doposud nestalo a letos k tomu bylo blízko blizoučko!!!

  2. "systém 9" je určen pro mužstva s jednou supr dvojkou - ostatní dvojky hrají pouze 1 zápas - velký rozdíl oproti dlouhodobé soutěži

  3. 22% zápasů v "systému 9" je řekněme rekreační - tento systém nutí družstva nasadit 3 dvojku proti první a i když jsem letos viděl vyjímku potvrzující pravidlo, tak je tímto nasazením dopředu určen výsledek 2 utkání z 9 - tedy výše zmíněných 22% - a můžou se dopředu napsat na zápis!

  4. zápor je v mezinárodním kontextu - vyplyne ze závěru příspěvku

Jinak s tebou souhlasím, že restriktivní podmínky omezení počtů startů hráče v zápasech v jednom utkání by bylo kontraproduktivní. Je nutné určit takový systém, který bude systémem družstev. Souhlasím s tebou, že je naprosto nutné zvednout počet utkání na 11.

Ovšem jsem velmi překvapen a rozčarován tvou reakcí na systém, kdy se doplní singl nebo maďarská dvojka (pracovně ho budu nazývat mým). Je zřejmé, že jsi si ho nepřečetl či se ho nesnažil pochopit, protože odstraňuje hlavní "problém" - tedy jeden hráč ani teoreticky nemůže vyhrát utkání.

Cituji tě:

"Ale chlapci, to je problém úplně někde jinde než v systému. Když doplním jedenáctý zápas, pak zase jeden hráč bude moci

odehrát 6 zápasů a rozhodnout tak zápas. X let jeden hráč může zařídit remízu a v předchozím play-off tedy i výhru na sety či míče, ale toho si nikdo nevšiml."

"můj systém" neumožní žádnému hráči nastoupit k nadpolovičnímu počtu zápasů v utkání (je samozřejmé, že se jedná o 2 singla a ne o druhý zápas singlistů). Dle "mého systému" max 2 hráči z týmu mohou nastoupit k 5 zápasům, ale žádný k 6!!!! Jistě letošní systém je posun vpřed od loňského (důvody proč nehrát na 5:5 jsem už napsal výše v příspěvku Marmovi), ale i když odstranil jeho negativa přinesl své vlastní zápory.

Jinak myslím, že loni hojně diskutovaný systém na 10 zápasů + přídavek (set trojka, dvojka, singl) ssebou také přináší problém 1 silného jednotlivce a neřeší mezinárodní kontext.

Jediný systém který toto odstraní je "můj" tedy přidání singlu či maďarské dvojky hraný třetí dvojkou. Navíc existuje další důvod pro přidání těchto zápasů. Pokud se budeme koukat dál na sebe jako na nejlepší na světě a nic pro to nebudeme dělat, tak dopadneme jako letos na MS či v předchozích letech na vrcholech roku. I když dle mého názoru je v Česku mnohem více kvalitních nohejbalistů než na Slovensku a také úroveň naší soutěže je vyšší, tak na mezinárodní úrovni nás slováci, alespoň co se týče medailí porážejí. Osobně nesouhlasím se zavedením jednodopadového nohejbalu do naší soutěže, ale pokud se podíváte na systém extraligy a druh zápasů na MS uvidíte ten rozpor. Na MS se hrála 1 trojka, 1 dvojka, maďarská dvojka a byli tam 2 singlisté. Tedy 5 zástupců. U nás v dlohodobé soutěži se hraje 40% trojek, na MS to bylo 20%, u nás 50% dvojek na MS 20% a "maďarská dvojka co se u nás vůbec nehraje a nejhorší poměr je u singlu kdy u nás 10% a na MS bylo 40%! Osobně si myslím, že "maďarské dvojky" by se v dlouhodobé soutěži nemuseli hrát a bylo by to otázkou reprezentačních soustřeďení.

Pokud tedy pořád každý rok měníme systém pojďme se z co už bylo toho poučit a udělat spravedlivý systém.

Možná jedinou připomínkou která zazněla proti systému na 11 zápasů je velká časová nátočnost - s tím, že se na tak dlouhý zápas nevydrží dívat diváci. Myslím, že každý kdo byl na zápasech letošního finále musí uznat, že tato připomínka je úplně mimo mísu. Myslím, že každé utkání trvalo okolo 4 hodin a i kdyby se hrálo o 2 zápasy víc tedy řekněme max o 45 min, tak žádný divák by neutekl před koncem.0

Odpovědět
M. Janeba23.11.2004

To Honza:

Jsi mě trochu nepochopil. Systém "Vilda" - jak jsem ho pojmenoval - se hrál v roce myslím 2000. Použil jsem ho jen pro ukázku důležitosti nasazování do zápasu v utkání.

Jinak samo, že by letos P. Bubniak mohl odehrát 5 zápasů a pokud by ve všech vyhrál, zabezpečil by vítězství Modřicím - to dle mého není v pořádku. To je celé.0

Odpovědět
Marvan23.11.2004

Sitko zkrať to. Dyť podlomíš mojí reputaci. Seš moc dlouhej :-))) To sis psal někde na baru a pak to obšlahnul? :-))0

Odpovědět
Jirka23.11.2004

Krasne si tady protirecite.Chcete,aby v repre hraly snad jenom Modrice a najednou resite,ze vas mohl porazit Ungermann.Dost divny.0

Odpovědět
A. Stehlík23.11.2004

Jsou to jen úvahy, jak změnit soutěže k lepšímu! Není to o tom, jak udržet Modřice na špici! Není to zatím třeba...0

Odpovědět
M. Janeba23.11.2004

To Jirka: Ještě jednou to zkusím. Podstata toho co chci svými příspěvky dosáhnout je: nejprve rozpoutat diskuzi a poté třeba i změna systému soutěží (popř. SŘ), který dle mého není správný. To jestli se ten hráč, který vyhraje sám dlouhodobou soutěž družstev bude jmenovat třeba Ungermann, Bubniak, Kalas, Bláha, Tirpák, třeba do pár let Klapka je mi úplně jedno. Nejde o jméno ale o NOHEJBAL.0

Odpovědět
M. Janeba23.11.2004

To Marvan:
Děkuji. Uznání od Mistra vždy potěší. Tedy pokud to bylo uznání :-)0

Odpovědět
Knop Gerhard24.11.2004

To M. Janeba :

  • pokud to myslíš tak jak píšeš, přidat jedenáctý zápas jiný singl, pak máš pravdu

  • my diskutovali přidání jedenáctého zápasu (např. i singl) s možností nominovat "kohokoliv", což jak je již zde uvedeno neřeší problém jednoho hráče.

K hlasování VV :

  • zde to byla velká diskuse a každá strana (jako zde v této diskusi) má pravdu

  • hlasování proběhlo klasicky a důvod byl délka zápasu - sdílím tvůj názor, že kdo vydrží v zimě na hnusném zimáku v play-off 3 hodiny, vydrží kvůli nájezdům i další hodinu a to samé v nohejbale, protože to drama ho prostě domů nepustí

  • myslím, že zrovna toto hlasování bylo korektní a opravdu o názorech

To R. Havránek :

  • máš pravdu před pár lety to bylo fakt drsné a jeden mohl opravdu hodně

  • Volejbal a jeho libero není až tak srovnatelné, protože ten hráč svítí a je vidět a je to jeden dlouhý zápas (na volejbale je asi srovnatelné to, že hlídat, že se točí dle stanovených pravidel je asi taky obtížné a zvládají to, ale my jsme žádný takto restriktivní prvek zatím nezvládli...)

Celé je to ale asi hodně o tom co píše M.M. a M.J. ohledně poměru jednotlivých disciplín v týmové soutěži.0

Odpovědět
Karel Jonák st.24.11.2004

NOHEJBAL je "hybrid" mezi individuelním a kolektivním sportem. K názoru kolik zápasů v utkání se má hrát do budoucna, tak se přikláním, že méně než doposud - je to atraktivnější a poutavější pro diváky. Diváci nebudou tolik odcházet uprostřed utkání. V téhle sekci se však bavíme o tom, že mužstva, která mají silné individuality, tak jsou zvýhodněna při kratších utkáních. Každé mužstvo může však mít tuto individualitu a může mít 2 nebo 3 individuality. A potom mužstvo, které má přesilu individualit, tak zákonitě převálcuje mužstvo s pouze 1 individualitou. Myslím si, že je to alfa a omega každého sportu (např. ve fotbalu se nedá např. srovnávat Slávia s Realem Madrid). Otázka zní, kde ty individuality získat. Jsou dvě možnosti, buď je koupit, když na to klub má, nebo si je sysifovskou prací s mládeží vychovat. I Vilda byl jednou žákem a dorostencem. Když se do práce s mládeží vrhne více lidí než je v současnosti, bude vychováno ještě více individualit (jako se rýsuje např. dnes Michal Plachý atd.). Do budoucna to pomůže samotným klubům a také celkově našemu českému nohejbalu. Tak co je lepší, plakat, že nemám individualitu ve svém klubu nebo celkově pomoci nohejbalu na výsluní.0

Odpovědět
Manolo25.11.2004

Při vší odbornosti není dobrý zapomínat na diváky a mediální přitažlivost - proto zavádět 11. zápas, natahující při vyrovnaných soupeřích celý utkání na něco kolem 4 hodin a možná dál, považuju za absolutní nesmysl. Žádnej kolektivní sport, pokud vim, netrvá tak dlouho. Nejdelší je s dvěma a čtvrt až půl hokej. Je to dost těžký vyšetřit si takovej flák dne pro nezažranýho fanouška nebo diváka, natož pak pro televizi. I volejbal musel vyrubat ztráty aby byl plánovatelnej. Myslete proto spíš tudy, 9 je max.

A z hlediska lajckýho bych se přimlouval za zrušení nasazování hostů proti domácím nebo jakkoliv. Pokud to divákovi není vysvětlený, nechápe proč zrovna kdo jakou fintu nasazovací provedl a vyměnil vložku za tuhle nebo tamtu dvojku a přitom to může mít zásadní vliv na zápas. Návrh: napsat už před zápasem kdo bude hrát jakou dvojku bez možnosti spekulace s tím, že jako teď budou omezení v tom kdo kolik bude moc odehrát.A jasně že by se nesmělo vystřídat hned po prvním míči podle dvojky soupeře. jasně že jako nohejhráči mě teď odsoudíte, ale ten prvek nepředvídatelnosti a nejasnosti všeho dopředu by byl dobrej. To, že teď pude slabší dvojka na lepší a pak obráceně a dá se tudíž čekat jak dopadne, neni nic moc.0

Odpovědět
pozorovatel25.11.2004

to Manolo: S první polovinou příspěvku bych souhlasil. Asi by skutečně bylo třeba zápasy už dále neprodlužovat.

Ale s tím nasazováním a taktizováním bych byl malinko proti.

Už je zavedeno hodně let a stále funguje. Proč to změnit... Vždyť přeci v tom je ta síla a vtip, nečekaně a pružně zareagovat na vývoj utkání a překvapit soupeře. Při současném způsobu nasazování je přeci také přítomen prvek nepředvídatelnosti. Trenér přece nikomu dopředu "netroubí", jaké plány má.0

Odpovědět
Milan Pivnička25.11.2004

Můj názor:

  1. Zápasy rozhodně neprodlužovat, už teď jsou pro běžného diváka a média dlouhé.

  2. Co je špatného na tom, že zápas nebo celé play-off rozhodne jedna individualita ???? Není to tak přece i v jiných sportech ? (Zidane, Jágr, Davis cup atd...atd...) Prostě i v kolektivních sportech rozhodují individuality a nikomu to nevadí. Každý má možnost si takovou individualitu koupit nebo vychovat. To je dnešní sport....

Co vy na to ??????0

Odpovědět
jason25.11.2004

Aby se Bubniak zase pred finálem neposral strachy:0

Odpovědět