EURÓPSKY POHÁR ŽIAKOV - nultý ročník 2008

Tiamat08.09.2008

EURÓPSKY POHÁR ŽIAKOV V NOHEJBALE TROJÍC – nultý ročník 2008
NULTÝ ROČNÍK – 2 TURNAJE 2008:

  1. Cassovia Nohejbal Cup – Košice;

  2. Žákovská poslední smeč – Prostějov.

ZÁKLADNÉ PRAVIDLÁ:
MYŠLIENKA: rozvoj MEDZINÁRODNÉHO mládežníckeho nohejbalu;
PRINCÍP: dlhodobá súťaž KLUBOV (nie súťaž hráčov – jednotlivých trojíc);

DVE VEKOVÉ KATEGÓRIE: MLADŠÍ žiaci (v roku 2008 ročníky narodenia 1995 a ml., v roku 2009 ročníky narodenia 1996 a ml., výška siete 100 cm, 3 dopady) + STARŠÍ žiaci (v roku 2008 ročníky narodenia 1993 a ml., v roku 2009 ročníky narodenia 1994 a ml., výška siete 110 cm, 2 dopady);

KONEČNÉ VÝSLEDKY EURÓPSKEHO POHÁRA: spoločné hodnotenie (súčet bodov) starší + mladší (t.j. JEDEN VÍŤAZ);

BODOVANIE JEDNOTLIVÝCH TURNAJOV: v oboch kategóriách 1. miesto – 6 b., 2. miesto – 4 b., 3. miesto – 3 b., 4. miesto – 2 b., 5.-8. miesto po 1 b.;

USPORIADANIE JEDNOTLIVÝCH TURNAJOV: každý usporiadateľ podľa svojich doterajších zvyklostí, ale pokiaľ možno umožniť OTVORENÚ účasť (všetkým prihláseným, nie iba pozvaným – samozrejme, v rámci reálnych možností);

ROZPIS EURÓPSKEHO POHÁRA: presné a detailné dopracovanie do turnaja v Prostějove 2008.

PRIEBEŽNÉ PORADIE nultého ročníka EURÓPSKEHO POHÁRA ŽIAKOV 2008 po skončení turnaja CASSOVIA NOHEJBAL CUP v Košiciach:

  1. Sokol I Prostějov (CZE) 8 bodov (6 b. st. + 2 b. ml.)

  2. SK Kotlářka Praha (CZE) 6 bodov (ml.)

  3. KAC Jednota Košice (SVK) 5 bodov (4 b. ml. + 1 b. st.)

4.-5. NK 99 Trebišov (SVK) 4 body (3 b. ml. + 1 b. st.)
4.-5. Solidarita Praha (CZE) 4 body (st.)

  1. Spartak Trhové Sviny (CZE) 3 body (st.)

  2. Tengo Salonta (ROM) 2 body (st.)

8.-13. Hapon Horažďovice (CZE) 1 bod (st.)
8.-13. NK Zalužice (SVK) 1 bod (st.)
8.-13. NK DPMK Košice (SVK) 1 bod (ml.)
8.-13. NK Revúca (SVK) 1 bod (ml.)
8.-13. Sokol SDS Exmost Modřice (CZE) 1 bod (ml.)
8.-13. Sokol Semily (CZE) 1 bod (ml.)

  1. Slovan Chabařovice (CZE) 0 bodov (ml.)

ORGANIZAČNÝ VÝBOR nultého ročníka EURÓPSKEHO POHÁRA ŽIAKOV 2008:

Ladislav Bertko, Richard Beneš, Ivan Matia (+ otvorené členstvo pre prípadných záujemcov v roku 2009 – za každého usporiadateľa JEDEN ČLEN) s povinnosťou každého usporiadateľa prispieť rovnakým VKLADOM na ceny pre CELKOVÝCH VÍŤAZOV Európskeho pohára (výška vkladu podľa vzájomnej dohody – 100 EUR?, 300 EUR?, 500 EUR?, 1000 EUR?).

PRVÝ ROČNÍK – predpokladané 3-4 TURNAJE 2009:

  1. Zlatý Félix – Košice (máj);

  2. Česká republika? (jún?)

  3. Cassovia Nohejbal Cup – Košice (september);

  4. Žákovská poslední smeč – Prostějov (december).

Ivan Matia, Košice0

Reakce

17 příspěvků · poslední 11.09.
Anonym10.09.2008

Mladší žáci byli vždy do 12 let.Dovedu si spíš představit 13 náctiletý kluky,kteří hrají proti 15 letým,než 9 letý proti 13 náctiletému.(a ještě přes metrovou síť).Když už to tak má být,tak udělejte i přípravku do 10 let.Pak to teprve nebude mít chybu.0

Odpovědět
Tiamat10.09.2008

Ak prejaví záujem dostatok klubov (minimálne 3-4) s dostatočným počtom hráčov, potom ani súťaž vo vekovej kategórii "prípravka do 10 rokov" nebude problémom (aj výška siete sa dá upraviť podľa praktických skúseností trénerov).

IM, Košice0

Odpovědět
Beneš10.09.2008

To anonym : je to dobrá, ale trochu zcestná připomínka. Pokud by se to udělalo dle tvého návrhu, bude soutěžit max. 5 celků a to s nevalnou úrovní. Kdo bude pořadateli takovýchto turnajů ? Jinak, pokud by si byl v Košicích, viděl by jsi, že 9-10 letí kluci hráli vcelku vyrovanané partie s nejstaršími 13-ti letými kluky. I když věk hráčů je velmi důležitý, rozhoduje kvalitní příprava a herní dovednosti hráčů na hřišti.0

Odpovědět
TM - čako10.09.2008

Nemohu s Ríšou souhlasit dle mého názoru každý rok v této kategorii je znát a že pár talentů (Kalous-čakovice,Putík-kotlářka,Ftáčník-prostějov)poráží o dva roky starší hráče neznamená správnost systému navrhovaný v Evropskym poháru.

Je úplně normální když mladší žák přichází do starších a první rok dostává obrazně za uši a ti výše zmiňovaní budou zajisté hrát i v této kategorii vyrovnanou parii.

Na to aby jsme zavedli přípravku jako v jiných sportech nemáme hlavně dostatek zapálených lidí,kteří budou ochotni se tomu věnovat.Schválně jsem nejmenoval mládež,protože tam kde s mládeží chtějí pracovat tam je jí dostatek (Modřice,Prostějov,Kotlářka,Počerady adovolím si tvrdit i Čakovice).

Posunutím hranice ml.žáků zvýhodníte zmiňovaný ročníky,ale přitom přibrzdíte o dva-tři roky mladší borce,kteří čekaj na svou šanci.

Proto musím souhlasit s anonynymem když posunutí ml.žáků tak zavedení přípravky.Ono ne všechno se vyplatí kopírovat od kamarádů z východu viz jeden příklad:

Letošní mezinárodní Zlatý Félix měl v propozicích pro starší žáky - hraje se na síť výšky 1m a na tři dopady - UPOZORŃUJI PROPOZICE NA STARŠÍ ŽÁKY.

T.Macurek - TJ AVIA ČAKOVICE0

Odpovědět
A.Stehlík10.09.2008

Dovolte abych i já přišel se svým názorem. Vlastně jsem s tím přišel já na cestě do Košic a určitě ne ze zištných důvodů protože my Modřice nemáme silná želízka v ohni jako třeba Kotlářka. Důvod je prostý. Všimněte si kolik je tradičně družstev mladších žáků na republice a kolik starších žáků na republice. Posunutím věkové hranice na 13 let by se však zvedl nejen počet družstev ale i úroveň mistrovství. Když chlapci začínají s nohejbalem v 11 letech tak za rok končí ve své kategorii. Ne každý může začínat brzy jako Kalous, Putík a Ftačník. A jenom opravdu výrazný talent se za rok prosadí. Mám tu zkušenost že chlapci se opravdu hlásí tak kolem 11. roku když třeba nechávají fotbalu nebo i jiných sportů a nohejbal objevují. Prostě na nižší věk není nohejbal pro kluky dost atraktivní.

Dokonce byžch se nebál zřídit kategorii mladšího dorostu 16-17 let. Prostě by to bylo jen jedno MČR navíc a mohli by v něm startovat i dorazoví žáci, protože třeba letošní finále v Košicích mělo dorosteneckou úroveň. Tak se mi to jeví a tak si myslím že by se zabránilo ztrátám hráčů pri přechodech mezi kategoriemi. Ale je to jen můj názor, který však měl mezi některými trenéry kladnou odezvu a nebo jej hned nezamítli.0

Odpovědět
TM - čako10.09.2008

Jen jedna připomínka z devadesáti procent jadna a tatáž osoba dělá žáky (ml. a st.) dále dorosteneckou ligu a už se kolikrát stalo krytí jednotlivých akcí.

Hlavní problém vidim v nedostatečném počtu trenérů a vedoucích .

Mládežnická základna není tak velká aby jsme si mohli dovolit MČR ml.žáků,st.žáků,ml.a st. dorostu,juniorů do 21.let i to by se dalo pořádat.

Dle mého názoru až se zvětší mládežnická základna a týmy s extraligy,1. a 2. ligy budou mít fungujicí mládež a která bude pravidelný účastník MČR žáků,dorostu Českého poháru atd

pak můžeme přidávat kategorie.Nynější situace vypadá tak,že je zbytečné pořádat jednotlvé kvalifikace na MČR pro malí počet uchazečů.Tam vidím nynější problém a ne posouvání věkových hranic.

To to je jen názor člověka co nemá zdaleka tolik zkušeností jako p.Stehlík a p.Beneš přezto si dovolim říci co mám na srdci a na jazyku . Díky0

Odpovědět
A.Stehlík10.09.2008

Souhlasím ale pro nás je momentálně řešitelnější přidání jedné kategorie než zvýšení počtu trenérů. Musíme efektivněji pracovat s tím co je protože lepší to zatím asi nebude. Ani co se týká trenérů mládeže ani počtů mladých nohejbalistů. Ale možná se mýlím, je to jen názor. V žádném případě nechci něco vnucovat. Je to jen k úvaze.0

Odpovědět
Karel Jonák st.10.09.2008

Celá otevřená záležitost mládežnických kategorii je na diskuzi v Komisi mládeže. Dejte nám někdo ucelený návrh a probereme to nejdříve v KM a potom v plénu mládežnických trenérů. Ikdyž z výše uvedené diskuze se současné skutečnosti blíží nejvíce Tomáš Macurek. Kolik je u nás nohejbalových klubů, které disponují dvěma či více trenéry mládeže ? Ve většině klubech to dělá jeden zapálený "blázen" !

Z 25 leté praxe v práci s mládeží mám tyto poznatky:

  1. Průměrný věk mladších žáků, se kterými lze začít trénovat nohejbal, je cca 10 let (ikdyž se najdou i výše zmínění opravdoví ještě mladší talenti).

  2. Před těmi 25 lety jsme začínali až s tréninkem cca 15-16 letých dorostenců. Dnes víme, že tento věk je v průměru velice pozdní !

  3. V současné době je taková situace, že který klub chce hrát nepřetržitě Dorosteneckou ligu, musí se starat o žáky, aby měl hráče na doplňování dorostu. Jenže my jsme v práci s mládeží už o hodně dále. Dnes už jsou i Ti starší žáci velice vyspělí (technicky i takticky), takže nás to přímo donutilo oficielně schválit kategorii mladších žáků (do 12 let). Podle mého názoru bych s touto hranicí v současné době nehýbal, protože bych současně musel změnit i další hranice (je to na zamyšlenou). Tato hranice nás bude ale nutit mít tu tzv. "Přípravku", o které je výše zmíňka. Je fakt, že s tou přípravkou, která bude složena např. z kluků od 7 do 9 let toho v nohejbalu moc nenaděláte. Pro tyto kluky je nohejbal na učení velice těžký. To fotbal je lehčí.

  4. Protože je to nutnost neustále snižovat věk žáků, se kterými musíme něco dělat, tak jsem se rozhodl, že tu přípravku budu dělat jako sportovní kroužky na základních školách, ale budu je učit pouze běhat a kopat do míče-zkrátka tyto kroužky budou se zaměřením Fotbal-nohejbal. Postupem času jim a pro ně nevědomky budu přidávat cviky, které jsou důležité pro nohejbal - kop do míče z ruky=servis, kop do míče po skoku od země=přihávka, kopy nártem a vnitřní stranou nohy, hlavičky apod. Teprve v těch 9-10 letech jim natáhnu síť 100 cm vysokou a zkusíme to tady se hrou.

Jestli má někdo z Vás nějaké doplnění, tak sem s ním ! Díky za každý námět a zkušenost.0

Odpovědět
Beneš11.09.2008

Ať o tom přemýšlím z jedné či druhé strany, pořád vidím jako nejlepší řešení posunutí hranice ml. žáků do 13-ti let, jak o tom psal Tonda Stehlík a to i s jím uváděnými důvody.Diskutovali jsme o tom cestou do Košic.Vytvoření kategorie ml.dorostu stojí za zváženou, ale ani to není úplně špatná myšlenka. Hráči, kteří mají 15,5 roku nemají v dorostu do 19-ti let nějaký ten rok žádnou šanci. Při celkovém pohledu musíme pominout mimořádné talenty, kteří to jak u ml. žáků, tak i u dorostenců zvládají již dříve než ostatní, ale tak je to v každém sportu. Při navrhování řešení musíme brát průměrný stav a průměrnou úroveň, pokud mi rozumíte. Faktem je skutečnost, že např. při vytvoření kategorie ml. dorostu by bylo 1 mistrovství ČR navíc oproti současnosti - to zase není tak mnoho a mužstev by určitě bylo těch 16 jak bývá v rozpisech. Zkuste se na celou věc dívat nezaujatě ku prospěchu hráčů a zvyšování jejich výkonnosti.

K tomu, jak píše výše Tomáš, že když se posune hranice ml. žáků budou dostávat Ti nejmladší za uši připomínám, že ještě před pár roky byla pouze kategorie "žáci" tj. do 15-ti let a trvalo to pár roků než se prosadila správná myšlenka a změna. Tehdy to nevadilo nikomu, že hrají 15-ti letí třebas s 10-ti letými?! Pokud by ovšem bylo k dispozici v republice např.50 mladších žáků do 10 roků, já bych byl největším zastáncem přípravku utvořit0

Odpovědět
Bertko11.09.2008

Prikláňam sa k názoru p. Stehlíka a p. Beneša. Rozdiel medzi fyzickou a psychickou vyspelosťou 9(10)-13 ročných chlapcov je oveľa menšia ako medzi 13- 14(15) ročnými. 14 a 15 ročný by mali tvoriť určite samostatnú kategóriu.0

Odpovědět
Anonym11.09.2008

Chlapáci, my jsme hrávali od 11 let s klukama staršíma o i 6 let. A šlo to. Ze začátku jsme dostávali čočku my (i s nulou), ale během tří let to bylo opačně. Nikdo se nás neptal na psychickou odolnost. Taky jsme hrávali od 15i krajské přebory. Nevymýšlejte další kategorie...0

Odpovědět
Maršálek11.09.2008

Je nutné poznamenat, že během poslední dekády došlo ke skokovému nárůstu jednorázovek z 9 na současných 22 akcí ročně. A to i v mládeži (nově MČR kategorie mladších žáků + PČNS dorostenců + PČNS žáků + PČNS základních škol). To přirozeně klade zvýšené nároky. Zajistit další pořadatele akcí, zajistit a zaplatit licencované rozhodčí, zajistit vedoucího akce z řad STK či KM ČNS, hospodář ČNS musí provést vyúčtování, zajistit další volný termín v nabitém termínovém kalendáři... Takže je určitě dobré přemýšlet o dalších kategoriích a akcích, ale s tím je vždy nutné přemýšlet i o jejich personálně-ekonomicko-technických nárocích a možnostech jejich pokrytí.0

Odpovědět
Vondrášek11.09.2008

Trochu nechápu iniciativu rozšířit soutěže žáků o další kategorii. Vzpomeňte si na letošní MČR starších žáků dvojic a trojic kolik bylo přihlášeno týmů. Do trojic 10 a do dvojic dokonce jen 9. Jenom úsilím pořadatelů se podařilo dohnat toto na standartních 16 týmů. A to zde startoval nejeden mladší žák. Zústaňte na zemi a nedrobte ten drobíček mladých co existuje. Pokud někdo sám chce ať si udělá turnaj třeba do 10ti let. Nikdo mu v tom nebrání. Nezakládejme však další oficiální kategorii. Jak zde již pravil Ríša Beneš, v oddíle se v 99% věnuje mladým jeden člověk a další kategorie mu přidělá více starostí nejen s účastí na turnajích, ale i v soukromém životě, kterého tito lidé o víkendech prakticky nemají!!0

Odpovědět
Anonym11.09.2008

Tady se nejedná o iniciativu rozšíření soutěže žáků i když by to pro nohejbal bylo dobrý,ale o posunutí věkové hranice mladších žáků na 13 let.

Učíš sedmiletý děti kopat a oni ti v 10 letech utečou,protože nehrají zápasy a když by hráli ,tak proti 13,5 letým, který je vykostí podáním. To je jen druhá strana názoru.0

Odpovědět
Karel Jonák st.11.09.2008

Vážení, ale uvědomte si, že nohejbal není fotbal a lední hokej, kde hrají v žákovských soutěžích žáci jednotlivých tříd a jejich mužstva tvoří žáci jednoho ročníku narození. Jsem skeptik v tom, že v současné době si opravdu nemůžeme dovolit vytvořit "oficielní" kategorie, které budou tvořit např. věk od 14 do 15 let (2 roky). Myslím si, že kategorie mladších žáků do 12 let je vpořádku a musíme si uvědomit, že je to nejnižší kategorie, ve které hrají převážně 10, 11 a 12 letí kluci a k nim se mohou zařazovat další mimořádně talentovaní žáci, jejichž věk může být 9 i 8 let. Když jsem viděl letos v zimě hrát na turnaji v Čakovicích 9 letého kluka z Prostějova, který všechny starší kluky převyšoval svojí technikou a taktikou, tak ten současný systém funguje.

Dále si uvědomte, že mezi jednotlivými kategoriemi existuje prolínání, že např. 13 letý talentovaný žák (např. další hráč Prostějova Pacejka) mohl hrát za dorost. Je fakt, že se ve 13 letech nemohl srovnávat s 19 letými dorostenci, ale vždyť od tohoto kluka nikdo nechce, aby vyhrál titul na MČR, ale aby perspektivně rostl ! Není to jen o vyhrávání soutěží a titulů. Je to především perspektiva. Podobně funguje prolínání z kategorie starších 15 letých žáků do mužů apod.0

Odpovědět
Vlasta11.09.2008

Nechci se moc míchat do odborné diskuze na téma mládeže, ale pro nás by mělo být především cílem sjednotit věkové kategorie v rámci mezinárodního nohejbalu - dorost-junioři 19/18, mladší žáci 12/13. Pokud tedy chceme na mezinárodním poli v mládeži být aktivní, což nezpochybňuji. Zde se hovoří o Evropském poháru žáků, ale nemáme jednotná pravidla - ČR, SR, RUM ... Ti mladí vůbec nechápou, proč když vyjedeme na Slovensko, musejí se řídit jinými pravidly (věk, výška sítě, počítání setů ...). A zákonitě se nás ptají - PROČ? A dokonce v rámci 2 akcí na Slovensku se hraje podle jiných pravidel - to už nechápu ani já, natož ti mladí kluci.

V.Pabián, Chabařovice.0

Odpovědět
Karel Jonák st.11.09.2008

Vlasto, máš pravdu, že by to mělo být sjednoceno. Souhlasím, ale vždycky, když přijde nějaká změna, tak se musíme vždy přizpůsobit my ! Ale v tomto případě máš pravdu zejména v kategorii dorostu (juniorů), že bychom eventuelně přijmout horní hranici 18 let. Je to na diskuzi. Co je také u nás a v Evropě jiné, je počítání setů do 10 a 11 bodů. V tomto případě si dovolím tvrdit, že tento fakt nás připravil už o několik titulů na MS a ME.0

Odpovědět