Euro Cup Košice 2008 - Pozvánka
V Košiciach sa 26. januára 2008 uskutoční veľký medzinárodný turnaj v nohejbale.
Na tejto adrese nájdete propozície a pozvánku k turnaju
http://www.nohejbal.net/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=10
Reakce
Zabudol som dodat, ze tam zároveň nájdete i prihlášku do turnaja0
Záväzne prihlásené družstva na EURO CUP 2008 v Košiciach :
NK DPMK 1. ( P.Perun, M. Perun, Brutovsky )
NK DPMK 2. ( Ižol, Stupák, M. Žigala )
SK Liapor Karlové Vary „A“( Vanke, Kokštein, Dvořák )
SK Liapor Karlové Vary „B“( Kubát, Bíbr, Vopálenský )
NO KAC Košice ( Bertko, Galus,Ňaršanský,Belanský )
NK 99 Trebišov ( Rusnák, Danko, Benedek )
SK Šacung 1947
TJ Avia Čakovice
Divoká karta ( Ungermann, Hošek, .............. )
Predbežne je prisľúbená účasť TJ Spartak Čelákovice a TJ Sokol SDS Exmost Modřice0
Ďalším záväzne prihláseným je družstvo TJ Spartak Čelákovice(Spilka, Doucek,Flekač)0
NK DPMK 1. ( P.Perun, M. Perun, Brutovsky )
NK DPMK 2. ( Ižol, Stupák, M. Žigala )
SK Liapor Karlové Vary „A“( Vanke, Kokštein, Dvořák )
SK Liapor Karlové Vary „B“( Kubát, Bíbr, Vopálenský )
NO KAC Košice ( Bertko, Galus,Ňaršanský,Belanský )
NK 99 Trebišov ( Rusnák, Danko, Benedek )
SK Šacung 1947
TJ Avia Čakovice „A“
TJ Avia Čakovice „B“
Divoká karta ( Ungermann, Hošek, .............. )
TJ Spartak Čelákovice
TJ Sokol SDS Exmost Modřice0
TJ Sokol SDS Exmost Modřice (Gulda Petr,Skřejpek Petr, Pelikán Radek )0
Čakovický na "divokou kartu" ?0
Do seriálu EP jsou přihlášeni také ze Sj.Český Brod. Zatím je tam nevidím.
Oficiální přihlášky do seriálu EP jsou : Modřice, K.Vary, Čelákovice, Šacung, Košice, Č.Brod. Ostatní obsazují jednotlivé turnaje EP na pozvání pořadatele bez možnosti se zapojit do celkového hodnocení seriálu EP (dotace 55.000 Kč).
V.Pabián, Chabařovice0
Rozumím-li dobře Rozpisu EP - v čl.1.7. - Přihlášky do soutěže do 2.12.08 (viz. stránky ČNS sekce dokumenty)- ti "ostatní", přihlásí-li se např. v květnu, měli by být zapojeni do celkového hodnocení ?0
V rozpise je chyba, správné datum je 2.1.2008
Omlouvám se, pokud rozpis někoho zmátl.0
NK DPMK 1. ( P.Perun, M. Perun, Brutovsky )
NK DPMK 2. ( Ižol, Stupák, M. Žigala )
SK Liapor Karlové Vary „A“ ( Vanke, Kokštein, Dvořák )
SK Liapor Karlové Vary „B“ ( Kubát, Bíbr, Vopálenský )
NO KAC Košice ( Bertko, Galus,Ňaršanský,Belanský )
NK 99 Trebišov ( Rusnák, Danko, Benedek )
SK Šacung 1947 (...................................)
TJ Avia Čakovice „A“ (...................................)
TJ Avia Čakovice „B“ (...................................)
Divoká karta ( Ungermann, Hošek, .............. )
TJ Spartak Čelákovice (.................................)
TJ Sokol SDS Exmost Modřice ( Gulda, Skřejpek, Pelikán )
NK CLIMAX Vsetín ( Gebel, Nezval, Zbrožek )
NK Revúca ( Kilík, Szilágyi, Pety, Kozlík, Černota )
Oddiel TJ Slavoj Český Brod sa ospravedlnil z turnaja.0
Co ty tečky místo jmen? To nebyl pořadatel schopný zjistit jména hráčů???0
Súpisky hráčov majú povinnosť prihlásené družstva zaslať do 15.1.2008.0
na nohejbal.net je už kompletný zoznam prihlásených mužstiev na Euro Cup 2008 v Košiciach a aj zadelenie do skupín + pavúk pre play-off0
Je to tak, ale co ten Šaluňk? Kdo za ně kope? Oni nemají tu povinnost? Už je 18ého...0
SK Šacung 1947 (Kalas, Řehák, Stejskal...)0
A aby som nezabudol, pozdravujem ZuZu...0
Jeej ahoj Patrik :) Ty si urcite tusil, ze sa tu pridem pozriet. Myslim na teba a silno drzim prsty :o)0
Podle důležité aktuality z webu ČNS koukám, že naše STK rozhoduje dokonce i o zařazení DPMK do "Evropského"poháru!
Zařazení např.Čakovic, Vsetína zřejmě rozhodne zase ŠTK našich sousedů?!..ale co když ne?
No nic, konec ledna bude teplý, nasněží až v půlce února..ale
co když ne? No nic, už toho nechám...ale co když..ale jo, jdu si zatočit do Maunfildu, abych vyhrál gogogo0
Ááá, pán J.H. Alblu, bez adresy, bez mena. Vitajte vo Výkonnom výbore NK DPMK!
Ako to stíhate - byť zároveň "JÁ, HRAD" v STK ČNS, "JA, HOVORCA" v ŠTK SNA a predpovedať počasie?
Ako ste dokázali tak majstrovsky predvídať, že slovenský nohejbal pre vyvedenie zo súčasnej krízy potrebuje práve Vás, prototyp muža činu s označením "JÁ, HRDINA"?
Už ste zrušili fiftu? Vy osobne, ako "JEDINÁ HODNOTA" v nohejbalovej Európe a s víťazným pokrikom "JE HOTOVO"?
Čudujem sa, že pri toľkých Vašich okamžitých reakciách ste ešte neodpovedali na moju osobnú VIP-pozvánku (dvakrát zopakovanú) prihlásiť sa do Exhibície v rámci Euro Cupu Košice 2008. Žeby ste už nevládali tlačiť pred sebou tú Vašu guľôčku?
Nechce sa mi veriť, že Vaše pravé meno by naozaj mohlo byť "JÁ, HOVNIVÁL"...
Nie, to nie je možné. Neverím.
(Alebo sa mýlim?)
Kedy nabudúce sa Vám naskytne taká príležitosť osobne a priamo v Košiciach "těch pět 'slovenských-košických' sundat z trůnu"? Hoci ste už aj rozhodujúcim činiteľom vo VV NK DPMK, ešte stále neviem, komu a kam mám poslať tú pozvánku...
Ivan Matia, Košice0
Ty si fakt pako jéháku, sereš se do všeho, nadáváš Slovákům, svazu, všem. Vůbec bych se nedivil, až tě tady správce odmázne a už se sem nedostaneš. Svou ubohostí otravuješ všechny kromě pár blbečků s IQ 80. Možná se najde druhej jéhák a můžete si spolu vzájemně vynadávat do sytosti. Kdybys už radši místo keců něco udělal pro nohejbal, ale to by na tom IQ se muselo hodně přidat viď.0
Pánové, trochu kloužeme do osobního napadání... já myslím že i anonymové mají právo se vyjádřit a někdy je na jejich tvrzeních hodně pravdy. Pokud vám nevyhovuje jejich způsob vyjadřování buďte nad věcí ale respektujte je. :-))0
Péťo, komu já tady nadávám? Zklidni hormón a hezky se usměj. Sranda musí být, ne? Pá.0
Pane Matio, ještě jednu akternativu jste nepoužil. Až někdy půjdete do divadla a koupíte si program, tak tam někdy za jménem bývá j.h., berte mě takto i v této diskusi a zachovejte si "glanc" skororežiséra a tvůrce filmového trháku s olympijskou tématikou.0
pro J.H. přesně tak. Nevšiml jsem si, že by jste někoho urážel. Každý může vyjádřit svůj názor a vždy se to někomu nebude líbit. Je snadné držet hubu a krok a jít jako stádo s ostatními. Mistr Matia to psychicky nezvládá a ztrapňuje se čím dál víc urážkami a napadáním. Jako pisálek třetí kategorie je k smíchu, jeho řeči o nohejbalu a olympiádě jsou více než úrážející pro MOV, nohejbal nikdy hrát neuměl. Nejsem sám, komu je jeho dokument ukradenej a to ho asi pěkně štve. Pak tedy nezbývá, než se snížit k...Nic proti Slovákům, ale jejich komplexy vůči nedostižným Čechům v 90% oblastí je budou deptat vždycky.0
Tak po delší odmlce vidím, že se přitvrdilo. Berete si na paškál i Ivana Matiu a já jen řeknu, že na rozdíl od některých přispěvatelů alespoň viditelného něco dokázal a ještě dokáže. Ten pisálek třetí kategorie totiž mj. mnoho let působil ve sportovní redakci, vyšlo mu pár publikací, nohejbal sice moc neuměl, ale v jiném a olympijském kolektivním sportu to dotáhl až do repre, hrál jako legionář v zahraničí, jako trenér vychoval další reprezentanty a olympioniky... Nohejbal zviditelnil v publikaci, pravidelně ve slovenských denících, na dvou mezinárodních filmových festivalech, v nohejbalovém časopise, na olympiádách mládeže, na besedách olympijského výboru atd. A tím to asi nekončí. Taky se pak nedivím, že má komplex z těch zde publikujících nedostižných Čechů.0
takže zamindráklej sk škrabálek regionálního formátu a chtěl by radit????????0
Pre M. Maršálka: Martin, Martin, nemáš pravdu. Nedostižný Čech Archanděl Gabriel je ešte príliš jemný a taktný. Ja som nohejbal totiž nikdy nehral a naozaj ma až neskutočne štve, že pre ľudí jeho typu (na rozdiel od vplyvných osobností medzinárodného olympijského hnutia) môže byť ten dokument ukradnutý.
Vieš si vôbec predstaviť, že by sa nedostižný Čech Archanděl Gabriel znížil k diváckemu sledovaniu športového dokumentu, ktorý hovorí o česko-slovenskom nohejbale a jeho historickom vývoji od prvých začiatkov v trampských osadách po majstrovstvá sveta? Veď ten film bol v Miláne predstavený s totálne zakomplexovaným slovenským textom (v anglickom a talianskom preklade) v nasledujúcom znení:
"Nohejbal (...)lympijský: Unikátne prepojenie lyriky a športu v tomto poetickom filmovom dokumente symbolizuje skutočnosť, že nohejbal - ako pôvodný česko-slovenský šport a pozoruhodný príspevok do európskeho kultúrneho dedičstva - je športom pre všetkých vo svojej kolíske, avšak okolitý svet nevie o ňom takmer nič, hoci má svoju vlastnú históriu, tradíciu, svetové a európske šampionáty, ba aj skrytú olympijskú túžbu. Pôvabný poetický zjav záhadnej cudzinky-čarodejnice kontrastuje a zároveň harmonizuje s každodennou realitou diania v nohejbale."
Martin, naozaj musím sebakriticky a na 90% zakomplexovane voči nedostižným Čechom typu Archanděla Gabriela priznať, že tento koprodukčný film je pre MOV viac než urážajúci, pretože o počte dopadov je v ňom iba nepatrná (dvoj či trojslovná) zmienka.
Ak mi Archanděl Gabriel okrem svojho pôvodného českého mena oznámi ešte aj presnú nebeskú adresu, v najhlbšom predklone pobežím na najbližšiu poštu a s pokorným ospravedlnením Slovenskej olympijskej akadémie, FICTS a MOV mu pošlem milánsku cenu Mention d'Honneur. Patrí skutočne iba jemu.
Ivan Matia, Košice0
Pre A. Stehlíka: Do určitej miery súhlasím s Vami, že aj anonymovia majú právo vyjadriť sa. Ak však nejaký programátorsky zdatný anonym dokáže hackersky vstúpiť do uverejneného príspevku a zmenou niekoľkých písmen sa pokúsi o zosmiešnenie tohto príspevku alebo jeho autora, to už zaváňa niečím iným, nemyslíte?
Ivan Matia, Košice0
Pane Matio,já se k této mezinárodní"superakci" o které vlastně ani nevím, kdo ji řídí/Česko?Slovensko?obavšichni najednou?- vy to ale jistě víte/,nehlásím.
Přeji hodně zdaru a pořadatelé,organizátoři - polepšete se!0
Milý pane J.H. Alblu, pokojne sa hláste u Archanděla Gabriela.
Trikrát som Vás osobne pozval na exhibíciu, a Vy už neviete ani to, k čomu sa hlásite a k čomu nie. Veď ešte v nedeľu (20.01.2008 17:18) nejaký pán J.H. Alblu v nejakej inej diskusii zablúdil ku košickému turnaju takto - citujem: "Slovo 'nýmand' použité nějakým panem Pabiánem - docela s ním v této souvislosti souhlasím. Euro Cup - řekl bych, podle přihlášených, že se jedná spíš o SRČRCUP - a k tomu názvu se hlásím!"
Keď spolu s nedostižným Čechom Archandělom Gabrielom prídete na to, k čomu sa vlastne hlásite, a k čomu sa nehlásite, pokojne zorganizujte Váš vlastný J.H. Alblu Nebeský Cup. A nemusíte sa ani polepšiť, Archanděl Gabriel Vám s radosťou vystaví toľko odpustiek, koľko len budete chcieť.
Ivan Matia, Košice0
Pro p. Matiu: V tom případě by asi měl zakročit Administrátor. Jinak samozřejmě chápu že anonymové dokážou být někdy krutí pod dojmem neodhalitelnosti ale jak říkám, v jejich názorech právě pod dojmem té neodhalitelnosti bývá i dost závažných argumentů. Berme to i s humorem!!! :-))0
Pro p.Matiu.Já si velmi cením, co pro nohejbal děláte a neberte to prosím osobně jako útok, ale mě vadí, že se tady pořád kecá o nějakém filmu, který nemám možnost nikde vidět.Znám ho od Vás s popisu, z vyprávění, ale to jediné, co na něm bude cenné bude asi nesporně to, když ho bude moci co nejvíce lidí vidět.
Na tom by se asi mělo pracovat nejvíc a né se hádat o blbostech.
Nechápu, jak se může nechat takovejhle starej mazák jako vy nechat takhle vytáčet.:-)0
Pre A. Stehlíka a M. Šnídla: Samozrejme, že humor je korením života, ale čas pre uvedenie tohto filmu v reálnom slovensko-českom mediálnom a nohejbalovom prostredí zrejme ešte nedozrel.
A nebojte sa, dokiaľ poniektorí prispievatelia do diskusie chápu poetický filmový dokument (ktorý nikdy nevideli) a jeho názov "Footballtennis (...)lympic" ako zakomplexovanú slovenskú propagandu jednodopadového nohejbalu na olympiáde, z toho som vytočený asi tak, ako nórske trio v paródii "Raske Menn - Tsjekkoslovakisk Fotballtennis". Pozreli ste si to?
IM0
Pane Matio, také vy nechcete jít s "kůží na trh" a předvést Váš "poetický filmový dokument" pro všechny zájemce, nohejbalisty v ČR. Také já jsem tento dokument neviděl a nemohu tedy posoudit nakolik má být údajnou propagandou jednodopadového nohejbalu, jak se obáváte ve svém příspěvku výše. Zájem o shlédnutí bych měl také, jako diskutující výše, ale šance asi není (snad jedině pokud bych byl členem úzkého vedení ČNS ...).
To že je myšlenka nohejbalu, jako olympijského sportu, desetiletí vzdálená realitě již i v jiných příspěvcích zaznělo, nedělejme si tedy iluze. Přesto jakýkoli dokument o našem oblíbeném sporu není zbytečný, naopak prospěšný věci propagace a šíření povědomí, i kdyby opravdu propagoval jednodopadový nohejbal. A díky za něj (za dokument). Jenom nesmí zůstat ve Vašem trezoru.
Abych se vrátil od dokumentu zpět k nohejbalu: dovolím si připojit své postřehy o praktických rozdílech dvou a jednodopadové verze.
Na první pohled zaujme obrovský nárůst chybovosti hráčů v okamžiku snahy o rizikovější průběh hry (rizikovější myslím snahu o přímý útočný bod mimo postavení hráčů v soupeřově obraně). Pokud zůstává cílem výměny pouze udržení míče ve hře (neudělat vlastní chybu), pak se ze hry stane překopávaná. Při přechodu tréninků našeho oddílu z 3 dopadového na 2 (dávno tomu) nepamatuji takový extrémní nárůst chybovosti oproti našim současným sporadickým pokusům o 1 dopadový trénink. Úroveň nižších ligových soutěží - nikoli extraliga. Subjektivně jsem neměl zásadní pocit výrazného zrychlení hry u 1 dopadu - asi právě pro častou "udržovací" variantu hry.
Stálo by to za hlubší analýzu zkušeným nohejbalovým metodikem a statistikem, provést např. rozborů zápasů MS, ME a 2 dopadových turnajů, zda a jak se hra na 1 dopad zrychlila oproti 2 dopadům a rozdíl v chybovosti hry. Hodnotit atraktivitu hry pro nenohejbalovou veřejnost - náhodné diváky si vůbec netroufám posuzovat ani radit jak ji měřit.
Počtem diváků-počtem sponzorů-reklam-výší "prize money"-počtem televizních přenosů pak měřme úspěchy nohejbalu. Nechci zesměšňovat počet medailí kterékoli země z akcí pořádaných FIFTA, ale pomůžou medaile zásadně (opravdu zásadně) rozvoji a šíření nohejbalu ve světě, aby se jednou stal ...lympijský?0
Tak to se musím přiznat že jsem to viděl poprvé (Raske Menn - Tsjekkoslovakisk Fotballtennis) a svým nepřekonastelným humorem mne to načisto dostalo! Inspirace třeba pro skupinu Těžký Pokondr natočit něco dejme tomu o baseballu a nebo o americkém fotbalu a dát na You Tube. V USA by se určitě potrhali smíchy!!! To už jsem se raději podíval na:http://www.youtube.com/watch?v=E2Om9Z7zDbk0
Já osobně si myslím, že celková herní doba určitě není kratší u jednoho dopadu, než u dvou.
Za prvé vycházím z toho, že veškeré náhry se pomalu otírají o strop hal, aby směčař vůbec stihl zaujmout nějakou pozici.
Za druhé jak už píše JJJ, většina pokusů o zrychlené, nebo technické zakončení je většinou chyba a bod pro soupeře, tudíž je z toho překopávaná na jistotu.
Jinak si myslím že to, že nějaký pěkný kousek ještě vůbec vidíme, je nesporně zásluhou toho, že ti, co je umí zahrát, hráli a nebo ještě hrají dvoudopadový nohejbal.0
Jen na vysvětlenou. Pravda je vždycky někde uprostřed. Zmiňovaný film o nohejbalu a olympiádě jsem také osobně neviděl.
Chodí mi však domů zpravodaj ČSTV - Tělovýchovný pracovník. V prosincovém čísle 10/2007 je na straně č.8 článek "Světová přehlídka filmů se sportovní tématikou vyvrcholila v Miláně".
Přečtěte si to ! Tam je uvedeno, že do Milána postoupilo celkem 6 vítězných snímků z 10.národního finále - sportovních filmů SPORTFILM LIBEREC 2007 - ale mezi nimi nohejbal vůbec není ! Tak jak to doopravdy je ?0
Kdyby jsi Karle četl Tělovýchovný pracovník č. 10/2007 pečlivěji, na straně 9 by jsi si se to dočetl. Na straně 8 jsou uvedeny pouze snímky, které reprezentovaly ČR. Nohejbal (...)lympic je veden podle země režiséra jako běloruský. Jinak pro klid duše lze nahlédnout přímo na stránky festivalu (kolega Matia to tu někde popisuje opravdu důkladně).0
Vážení diskutující, pro vysvětlení bych rád uvedl, že ČNS nemá dokument pana Matii k dispozici, tudíž ani členové VV jej neviděli. Reaguji tak na připomínky, které se objevily. Nicméně pamatuji si, že na vyhlášení nohejbalistů roku 2006 v Praze byly použity některé záběry ve znělce, která celý večer vyhlášení provázela.0
Pre p. Jonáka: Žiadny z 9 kvalifikačných festivalov (Bombaj, Varšava, Liberec, Hanoj, Krasnogorsk/Moskva, Teherán, Kampala, Taškent, Lipeck) pred milánskym finále nebol výlučným národným finále.
Náš film (ktorý okrem skrytej nohejbalovej túžby svojím obsahom nemá s olympiádou nič spoločné - viď niektorý z mojich predchádzajúcich príspevkov) sme do požadovanej taliančiny a angličtiny preložili, nadabovali a otitulkovali tesne pred pravidlami určenou uzávierkou (8. júla 2007) a do Milána sme ho krvopotne doručili 6. júla. Organizátori nás vtedy informovali, že bude zaradený do niektorého zo štyroch festivalov, ktoré potom prebehli v lete a v jeseni.
Spomedzi 978 prihlásených filmov bolo v Miláne premietaných 150, na Listinu nominácií v každej zo súťažných kategórií sa mohlo dostať max. 7 filmov, a z Listiny nominácií iba jediný film získal hlavnú cenu Guirlande d'Honneur (zlato), kým 2-3 ďalšie boli odmenené cenou Mention d'Honneur (striebro). Filmu "Footballtennis (...)lympic" bola udelená cena Mention d'Honneur.
To je všetko. Bližšie informácie: www.sportmoviestv.com.
IM0
Pre M. Maršálka: Ďalšie skreslenie. Ten film je koprodukčným slovensko-česko-bieloruským dielom (režisér športovej časti SVK, režisérka poetickej časti BLR, hlavný kameraman CZE), nad ktorým po jeho zhliadnutí prevzala patronát Slovenská olympijská akadémia a ktorého prvú časť ("What is footballtennis...") podporil ČNS (so záverečným konštatovaním "slabý odvar původního záměru").
Kvôli oficiálnemu patronátu SOA (kedy do tých čias sa nohejbal stretol s podporou olympijského hnutia?) bola pri filme "Footballtennis (...)lympic" ako krajina uvedená Slovenská republika (viď www.sportmoviestv.com). Bielorusko nie je členskou krajinou FICTS a film nie je bieloruský.
Poetický filmový dokument "Nohejbal (...)lympijský", v anglickej verzii "Footballtennis (...)lympic", získal cenu Mention d'Honneur v Miláne vďaka slovensko-česko-bieloruskej tvorivej činnosti, ktorá zviditeľnila pôvodný česko-slovenský šport nohejbal (Taliani predstavili obsah filmu ako "východ slnka nového športu") na najprestížnejšom festivale športových filmov na svete pod priamym patronátom MOV.
Ako vidím, nič horšieho sa nohejbalu nemohlo stať.
Ivan Matia, Košice0
Pane Matio.
V koprodukci moje zdravice - blahopřejeme, blahoželáme, pozdravljajem vas s bolšim uspěchom!!0
Pre Jeho Veličenstvo J.H. Alblu, splnomocneného veľvyslanca Archanděla Gabriela:
Ďakujem pekne, Děkuji pěkně, Spasibo, Tante grazie, Thank You very much, Obbligatissimo.
Z celého srdca sa teším na "Sport Movies & TV 2008 - 26th Milano International FICTS Festival", aby som na vlastné oči videl, ako Vám počas Award Ceremony prezident FICTS odovzdáva hlavnú cenu Guirlande d'Honneur ako úspešnému nástupcovi Osobnosti roka svetového športu - Personality of the Year 2007 - Jeleny Isinbajevovej.
Som pevne presvedčený, že osobnú pozvánku Prof. Ascaniho (na rozdiel od tej mojej, trikrát zopakovanej, nýmandskej) neodmietnete.
Ivan Matia, Košice (Slovensko)0
Späť k téme - Euro cup v KE. Na stránke nohejbal.net budú online výsledky. Aktuálizácia bude prebiehať priamo z haly a po každom zápase!0
Abychom to zmatené plácání nějak shrnuli.
Kdo má prosím práva k distribuci tohoto snímku?
Má někdo vůbec zájem to dostat mezi lidi?
Pokud ano, kdy a kde.
Já tomu prostě vůbec nerozumím.Buď je to natočeno z komerčních důvodů s jasným cílem výdělku, proto je to jako trhák schované v trezoru, nebo z propagačních důvodů (což si myslím že je pravděpodobnější)a potom nechápu, proč to už dávno nemůžu někde na internetu vidět.
M.Šnídl, Jenštejn0
Pre M. Šnídla: Zopakujem, o čom sme už spolu súkromne komunikovali. Perspektívnou myšlienkou je dostať tento filmový dokument na obrazovky. V prípade verejného záujmu pokiaľ možno čo najskôr.
Bez partnerskej pomoci sa však nezaobídeme, budeme hľadať možnosti aj v Českej televízii, aj v Slovenskej televízii, aj v súkromných TV. Možnože sa nájde sponzor, ktorý tomuto filmu na obrazovky pomôže.
Ak nie, v danej chvíli je úplne zbytočné sa o ňom baviť. V sobotu sa v Košiciach začína koprodukčný 4-dielny česko-slovenský seriál z dvojdopadového nohejbalového prostredia pod názvom Euro Cup 2008.
IM0
Hluboce se omlouvám Martinovi a panu Matiovi. Opravdu jsem přehlédl pokračování na straně 9 Tělovýchovného pracovníka 10/2007. Je to moje chyba. Jednal jsem rychle a zbrkle, podobně jako při hře, aby mi nespadl míč na zem při footballtennisu o maximálním jednom dopadu.
Takže na straně 9 TP je úplně v posledním odstavci uvedeno, že v Miláně na festivalu dosáhl úspěchu slovensko-bělorusko-český nohejbalový dokument Footballtennis (...)lympic. Oceněny byly celkem tři dokumenty v kategorii "Sport a společnost, sport pro všechny, výchova, technika, didaktika". ČNS je jedním z hlavních partnerů úspěšného dokumentu.
Rád bych tento dokument spatřil. Ta kategorie má celkem zajímavý název a velký záběr. Přesně vystihuje původní záměry nohejbalu:
sport pro všechny - to znamená pro začínající hráče i Mistry Světa
výchova - každý sport vychovává
technika - maximální možnosti v technice poskytují původní pravidla nohejbalu s maximálně třemi dopady.
didaktika - to znamená učení od nejjednoduššího k nejsložitějšímu - proto pořád nechápu státy, začínající s nohejbalem, že chtějí hrát footballtennis s maximálně jedním dopadem !0
2tiamat: co pouzit k sireni filmu internet? video.google.com, tam vysel napr. i dokument zeitgeist, kazdy ma moznost si ho tam shlednout i s ceskymy titulky ... a o to by melo jit i v tomto pripade, sirit mezi co nejvic lidi. internet mi pride v dnesni dobe mnohem mocnejsi medium, nez nejake ceske/slovenske lokalni televize. v televizi to odvisilaji jednou, mozna dvakrat. na internetu si to muzu poustet do zblbnuti a hlavne temer kdekoli. je to pouze nazor cloveka co na tv temer nekouka, noviny necte, vse si najde na internetu ... takze pokud je v tom nejaky hacek ktery toto neumoznuje, nekamenujte me prosim ;)0
Pre ogamiho: Na internete nie som veľmi doma, počas košického turnaja bude asi príležitosť hovoriť s viacerými ľuďmi z českého i slovenského nohejbalového hnutia, zvážime aj takúto možnosť.
IM0
2tiamat: zvazte to, urcite by to bylo v dnesni dobe lepsi. moznosti je vicero, ne jen mnou zminovany server, pokud mate onen dokument v digitalni podobe (dvd treba), umisteni na internet je otazkou dnu, s minimalnimy bo nulovymy naklady. myslim, ze by byla velka skoda nevyuzit teto moznosti, na internetu se pohybuje dost prevazne mladych lidi, kterym by mohl tento dokument v tv lehce uniknout ... a myslim, ze prave mladez je budoucnost vseho ne jen nohejbalu ;) samozdrejme nevim, jak je to s autorskymy pravy a zdali je to vubec proveditelne. pokud ano, nevahal bych ani vterinu. sem pripadne ochoten pomoct/poradit jak na to, pokud bude zajem.0
Hotel, ako aj športová hala na Hotelovej akadémii ( Južná trieda č. 10 ) sa nachádza v blízkosti námestia Osloboditeľov ( cca 500 m ). Jedna zastávka električky smeron na sídlisko Nad jazerom ( na ľavej strane v smere jazdy električky ).0
Priebezne vysledky su na www.nohejbal.net0
Skupina A, B
DPMK Košice 1 - Trebišov 2:0 (11:2, 11:2)
Karl. Vary A - Juniorka DPMK - Šaca 2:0 (11:6, 11:6)
Veteráni Československa - Vsetín 0:2 (7:11, 6:11)
Šacung - Revúca 2:0 (11:1, 11:4)
DPMK 1 - Vsetín 2:0 (11:4, 11:5)
K. Vary A - Revúca 2:0 (11:9, 11:7)
Veteráni Československa - Trebišov 2:0 (11:7, 11:6)
Šacung - Juniorka DPMK Šaca 2:0 (11:4, 11:8)
Vsetín - Trebišov 2:0 (11:9, 11:9)
Revúca - Juniorka DPMK Šaca 0:2 (4:11, 7:11)
DPMK 1 - Veteráni Československa 2:0 (11:9, 11:2)
K. Vary A - Šacung 1:1 (10:11, 11:8)
Skupina C,D
Čakovice - Zalužice 2:0 (11:1, 11:2)
Modřice - Solidarita 2:0 (11:10, 11:7)
Čelákovice - KAC Košice 1:1 (11:5, 6:11)
K. Vary B - DPMK 2 0:2 (4:11, 4:11)
Čakovice - KAC 2:O (11:7, 11:10)
Modřice - DPMK 2 2:O (11:10, 11:8)
Čelakovice - Zalužice 2:0 (11:3, 11:6)
K. Vary B - Solidarita 1:1 (11:9, 8:11)
Modřice - K. Vary B 1:1 (10:11, 11:7)
Čakovice - Čelakovice 1:1 (9:11, 11:5)
DPMK 2 - Solidarita 2:0 (11:10, 11:5)
KAC Košice - Zalužice 2:0 (11:6, 11:8)
Zostavy:
NK DPMK 1. ( P.Perun, M. Perun, Brutovský)
NK DPMK 2. ( Ižol, Stupák, Forrai, M. Žigala )
SK Liapor Karlové Vary „A“ ( Vanke, Kokštein, Dvořák )
SK Liapor Karlové Vary „B“ ( Kubát, Bíbr, Vopálenský )
NO KAC Košice ( Bertko, Galus,Ňaršanský,Belanský )
NK 99 Trebišov ( Rusnák, Danko, Benedek )
SK Šacung 1947 (Kalas, Řehák, Stejskal)
TJ Avia Čakovice „A“ (J.Suchy, M. Suchy, Mrákava, Hofman)
Juniori NK DPMK-ŠACA ( Križan, Csorba, Talpas)
Veteráni Československa ( Ungermann, V. Simon, Ivanecký)
TJ Spartak Čelákovice (Spilka, Doucek, Flekač)
TJ Sokol SDS Exmost Modřice ( Gulda, Skřejpek, Pelikán )
NK CLIMAX Vsetín ( Gebel, Nezval, Zbrožek )
NK Revúca ( Kilík, Szilágyi, Pety, Kozlík, Černota )
TJ Solidarita Praha (Vamberský, Sankot, Musil)
NK Zalužice ( Michalko, Výboh, Frič )
SKUPINA A:
NK DPMK 1. ( P.Perun, M. Perun, Brutovský )
Veteráni Československa ( Ungermann, V. Simon, Ivanecký)
NK CLIMAX Vsetín ( Gebel, Nezval, Zbrožek )
NK 99 Trebišov ( Rusnák, Danko, Benedek )
SKUPINA B:
SK Liapor Karlové Vary „A“ ( Vanke, Kokštein, Dvořák )
SK Šacung Benešov 1947 (Kalas, Řehák, Stejskal)
NK Revúca ( Kilík, Szilágyi, Pety, Kozlík, Černota )
Juniori NK DPMK-ŠACA ( Križan, Csorba,)
SKUPINA C:
TJ Avia Čakovice (J.Suchy, M. Suchy, Mrákava, Hofman)
TJ Spartak Čelákovice (Spilka, Doucek, Flekač)
NO KAC Košice ( Bertko, Galus,Ňaršanský,Belanský )
NK Zalužice ( Michalko, Výboh, Frič )
SKUPINA D:
TJ Sokol SDS Exmost Modřice ( Gulda, Skřejpek, Pelikán )
SK Liapor Karlové Vary „B“ ( Kubát, Bíbr, Vopálenský )
NK DPMK 2. ( Ižol, Stupák, Forrai, M. Žigala )
TJ Solidarita Praha (Vamberský, Sankot, Musil)
Pavúk pre play-off:
Štvrťfinále E: DPMK Košice I vs. Čelakovice
Štvrťfinále F: Modřice vs. Šacung
Štvťfinále G: Karlove Vary A vs. DPMK 2
Štvrťfinále H: Čakovice vs. Vsetín
Semifinále A: E vs. F
Semifinále B: G vs. H
Finále0
Štvrťfinále E: DPMK Košice I vs. Čelakovice 2:0 (11:2, 11:3)
Štvrťfinále F: Modřice vs. Šacung 0:2 (8:11, 7:11)
Štvťfinále G: Karlove Vary A vs. DPMK 2 2:0 (11:8, 11:5)
Štvrťfinále H: Čakovice vs. Vsetín 2:0 (11:7, 11:9)
Semifinále A: DPMK I vs. Šacung 2:1 (11:5, 10:11, 11:9)
Semifinále B: Karlove Vary vs. Čakovice
Finále
DPMK 1 vs. ...
(zdroj: www.nohejbal.net)0
Kokám Šacung je pěkně potrápil.0
Franta Kalas hral naozaj neskutocne. Klobúk dolu. V najblizsich dnoch prinesiem rozhovory s Frantom i P. Kopom0
Gratulace varským klukům ke stříbru, paráda, díky.0
Taky velká gratulace !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!0
Velká gratulace našim hochům SK Šacung a zvlášť hráči "B" družstva Vencovi Kadeřábkovi, který odehrál celý turnaj místo nepřítomného Petra Stejskala!0
na www.nohejbal.net postupne pridavam v sekcii fotogaleria fotky z tohto turnaja. Budem to doplnat cely den, urcite pridam viac ako 100 fotiek. Nafotenych ich mam okolo 550, takze je co robit :-)0
Gratuluji i Modřickým! Sice se zdá že to není nic moc ale klobouk dolů, mám pro ně uznání!!!0
Pěkný fotky, co máš na to za techniku?0
Gratulace českým týmum dalo se čekat že to tak dopadne jen košice mohou konkurovat české špičce jinak úroveň 2 LIga
Copak tomu říkal odborník MAtia neujel slovákum vlak
Jinak gratulace do čakovic igdyž to není překvaPení0
Moc pěkné fotky. Předpokládám že když jsou na netu je možné je stáhnout... nebo ne? Díky!0
som rád, že sa vám páčia. Kľudne si ich stiahnite :-)0
Díky moc!!!0
mimochodom, prave som dal na web rozhovor s Frantom Kalasom. Hlavne na temu SR vs CR, ale i jedneho dopadu. Nedávno sa tu o tom diskutovalo, myslím ze v tom rozhovore sa vyjadril jasne :-) Pripravené mám ešte rozhovory s P. Kopom i J. Vankem. Všetkým tímom z ČR inak ďakujem za kvalitné výkony na turnaji a na bankete :-) Už teraz sa teším na ich ďalšiu návštevu KE0
Fotečky jsou opravdu parádní. Díky za zprostředkování jistě kvalitního turnaje.0
Pridal som na web veľmi peknú analýzu tohto turnaja z pera Ivana Matiu. Dúfam, že poteší a priaznivcom nohejbalu, ktorí v Ke neboli priblíži priebeh podujatia0
pekná analýza nohejbalu vot nenohejbalisty naozaj zaujme0
Takže zřejmá oslava dvoudopadového?! Škoda, že se to nehrálo na jeden.To by teprve bylo něco,něco!! Určitě by se přihlásily i některé vynikající trojky/a že jich mají na výběr/z Francie,Švýcarska,Maďarska,Rumunska, ale možná
i z Itálie,Turecka,Polska a pěkně by nám to znepříjemnily. Tenhle dvoudopaďák totiž podle nich/bohužel i podle některých našich "odborníků"/ stojí za prd. Na to se nedá koukat,to je pomalá flákačka a my to už pomalu akceptujeme, že jo?
Vzpamatujte se a nedejte si vzít NOHEJBAL!
Nazdar.0
Je někde plakát této akce?0
Plagáty boli. K akcii i plagáty nohejbalového klubu DPMK + bulletiny k tomuto turnaju. Klub to má všetko k dispozícii0
Jan Vanke: "Jednodopadový nohejbal je rýchlejší a je pre fyzicky vyspelejšie typy hráčov. O tom by ale mal byť každý šport. Aj nohejbal by sa mal zrýchliť a ja som jednoznačne za jeden dopad! V reprezentácii to trénujeme a špekulácie o nutnosti dvoch dopadov sú len výhovorkou. Samozrejme, že takto to sedí viac pomalším hráčom, ale ja som za to, aby sa to zrýchlilo a pohli sme sa tak dopredu."
zdroj: www.nohejbal.net0
Já jsem asi ten a spol. Jednoznačně pro mně není jeden dopad krokem dopředu... i to zrychlení je diskutabilní! Už jsem to jednou psal, jako by baseballisti měli pálit tou užší stranou jen aby zápas byl rychlejší. Také by to samozřejmě bylo těžší... tak nějak to cítím. Zlobte se nebo ne! :-)) Je to můj názor!0
Dovolím si jednu malou poznámku.Byl jsem loni přítomen na ME v Trenčíně,byl jsem na PMEZ v Modřicích a viděl jsem ze záznamu set z trojic na SuperSix.V sobotu jsem byl svědkem utkání Košice-Šacung na Eurocupu v Košicích.V žádném utkání na jeden dopad jsem neviděl takový nohejbal jako v sobotu právě při tomto semifinále.František Kalas podal fantastický výkon a dost dobře v jeho případě nechápu proč se mu líbí víc jednodopadový nohejbal kde smečuje maximálně dvakrát za set,kdežto tady odtáhl sám celou trojku a byl vyjimečné Slovenské trojici naprosto vyrovnaným soupeřem.Několikrát taky v tomto utkání nahrával Řehák z voleje a Franta si vždycky nechal míč spadnout na zem.A tady je právě ten rozpor.Kdežto při dvou dopadech může naznačit a pak provést nějakou chytrou kulišárnu a dát bod,při jednom dopadu musí tupě přehrát míč někam do pole jen aby nezkazil a maximálně nadělal soupeři nějaký problém.Dovolím si tvrdit že pro diváky je dvoudopadový nohejbal daleko lepší na dívání,protože hráči musí používat hlavu0
Jeden dopad beru jako zpestření treninku a nácvik techniky... http://www.n-joy.cz/video/trenink-zaku-4/b8aegltq6l8hfyyt/0
Pokuď budu Doubravou,Vankem,Spilkou atd.,tak budu asi také pro jednodopad.Proč? Budu jeden z deseti nejlepších a budu repre,jsem mladý a ještě se to více naučím...Pokuď budu hrát na dva,tak nejlepších je nás už padesát a pokuď na tři,tak můžu občas prohrát i s hráči krajské soutěže.Samozřejmě,že se mnou by neprohráli ani na pět dopadů,v okrese jsme samí kopejtka.Nemyslím Kopejtka=Kopecký,ale fakt kopyta.0
Pokud budeš hrát bez dopadu budeš nejlepší na světě!!! :-))0
pro jazva mužeš dát plakát do internetové podoby potřeboval bych si ho stáhnout dík0
blahozelam chalanom z kosic !!!0
Pánové, když už Vanke, protože je mladý,nezkušený, ani Kalas, protože je "starý" a měl by být zkušený nechápou, nebo nevidí, že ve dvoudopadovém jsou "doma", tzn.borci, tak by jim trenéři měli vysvětlit, že NOHEJBAL je pro ně to pravé ořechové, ne FOOTBALLTENNIS ve kterém jsou oba poloviční /Vanke v Trenčíně tragický-a to i díky kaučinku/, zatímco v Košicích,Praze oba zářili. Že by zrovna Vanke byl "rychlík" jsem si nevšiml. Že by jednodopadový byl rychlejší zatím nikdo neprokázal. Že to je na podívanou bída, to už vidí hodně lidí/zatím také bez průzkumu/.Že je footballtennis v provedení hráčů jiných států než SR,ČR i po 20 letech jejich usilovného prosazování a "trénování" stále mizérie,je snad zřejmé. Že ti,kteří to nehrají je přesto porážejí, už snad také není tajemství. Tak bych se rád zeptal hráče Vankeho, Kalase,dřeváka i dalších, trenérů a zodpovědných funkcionářů, kam že se to má pohnout dopředu???
Chcete hrát něco, co je jednoznačně horší než to, co umíte, než to,co se líbí, než to, co mohou hrát tisíce už od mládí,než to co vám tvrdohlavě vnucují ti,kterých je pětapůl a ještě nic,kromě řečnění, nedokázali?
Čím vás,proboha, přesvědčili? Cožpak jste slepí?0
jazva co ten plakát mohu si ho nekde stáhnout?0
Pro J.H.)Jak jsi vydedukoval,že sympatizuji s jednodopadem? Já jsem naopak jeho velký odpůrce,byl jsem na dvou jednodopadových akcí a s nohejbalem to nemá nic společného.Klidně bych byl pro trojdopad.Několikrát jsem se na těchto stránkách ptal,v čem je dvoj oproti trojdopadu lepší a atraktivnější a odpověď žádná.0
Pamatuji si na záznam v TV z posledního třídopadového Posledního smeče (a to je už hodně let). Jestli si dobře vzpomínám, ve studiu seděl jeden z bratří Suchých a na otázku komentátora, proč se všechno hraje z voleje,odpověděl, že jinak už se v podstatě nedá dát bod. Tím chci říci, že to tenkrát byly třídopadová pravidla a stejně většina vyspělých mužstev hrála na dopady dva. Protože to mělo smysl a "byla to zbraň".... Jestli tou zbraní je jednodopad, proč ho normálně neuvidíte používat ve dvoudopadových pravidlech ??? Protože tou zbraní není, spíše naopak. Sympatizuji s myšlenkou pravidel max. 3 dopady, byly by to jednotná pravidla pro všechny (od mladších žáků přes rekreační nohejbal až po nohejbal vrcholový)a stejně by vyspělé mančafty hrály na dva. Ovšem pochybuji, že někdo by hrál na jeden.... :-) Jenom můj názor, tak mě neukamenujte.0
Je možné tedy někde sehnat plakát k této akci0
To Milan Pivnička: To je přesně moje filozofie. Ten, kdo umí, tak převyšuje své soupeře zbraní, která je nejúčinnější a která ho dovede k vítězství ! A pravidla musí být jednotná pro všechny hráče a nesmí žádného svazovat ke stereotypní hře.Ti, kteří chtějí dnes vítězit, musí trénovat všechny varianty hry, které mu pravidla dovolí. V případě pravidel nohejbalu na maximálně 3 dopady je neomezená možnost herních a technických variant a některý míč se může zahrát i se všemi voleji. Nejpoužívanější varianta je varianta se 2 dopady, kdy už trenéři a vyspělí hráči říkali před 30 lety, že ten kod chce vyhrávat, tak musí zahrát minimálně 70 procent smečů z voleje ! Na této podle mého názoru nejlepší variantě pravidel se zatím nic nezměnilo.0
Naprostý souhlas s M.pivničkou.
Snižování dopadů je jenom omezování možností hry.Vůbec nechápu, proč na dvoudopadovém turnaji nevyužívají takoví zastánci jednoho dopadu jako je F.Kalas tak skvělou možnost na něj hrát, totálně soupeře nezničí tou ohromující zbraní a ještě si nechají nahrávat na skok.
Proč Slováci na posledním smeči nehráli raději na jeden a totálně, minimálně o třídu nepřehráli všechny ostatní touto mocnou zbraní?
Proč, když je to tak skvělé, proč to nikdo v lize na Slovensku ani v Čechách nepoužívá jako zbraň rozhodující utkání v dvoudopadovém zápase?
Je někdo schopen to normální formou vysvětlit, aniž by tady cintal nějaké nesmysly o přirozeném vývoji, nebo severském lyžování?
Opravdu chceme aby naše děti za pár let hrály takovej humus jako ten celej slavnej zbytek světa, co se mu mermo mocí snažíme přiblížit?
Opravdu, nohejbalový svět je velmi pokrokový a moderní, jistě má tady u nás ,,těch pár lidí", co to tady hraje co dohánět.
Vždyť to vymysleli někde v tramtárii, tak co si dělat nějaký morální nároky.
Na Slovensku to hraje 100 lidí a mají k tomu dokonce olympijský film (trezorový sice ale...)U nás to hraje jenom pár desítek tisíc lidí a jedinou olympijskou Touhu co máme je, zalézt tomu ohromnému nohejbalovému světu do zadku.
Argument, že můžou vedle sebe stát v jednom šiku všechny tři druhy hry je nesmyslný.Žádný kluk nechce trénovat něco jiného než hraje jeho vzor, připadá si méněcenný.I muži z nižších soutěží mají zájem sledovat mistry v tom, co sami hrají akorát ve vrcholné formě.
Chtít prosazovat něco jiného, než hraje většina, proti jejich vůli, chtít drze těžit z jejich jak finanční tak hráčské základny, to by byla nehorázná drzost.
Je třeba jasně deklarovat, že to je jiný sport a ať si jde svou cestou i se svými obdivovately, proti kterým nic samozřejmě nemám, každému se líbí něco jiného.
Nejsme Slovensko, nebo Rumunsko, máme tolik kvalitních hráčů že když tito ,,vyznavači jednoho dopadu" přejdou do jiného sportu, nebude problém je ve velmi krátké době nahradit.
Jenom aby potom zase nemluvily do kamery podle toho, odkud bude foukat lepší vítr.0
Porovnání jeden dopad a dva:
JEDEN +
velké zvýšení technické a fyzické náročnosti
možné oslovení nových zájemců
sjednocení s mezinárodními pravidly
zájem ze strany hráčů světové špičky (těch kterých by se týkal)
DVA +
větší možnost kombinačního pojetí hry
TŘI +
dá se hrát téměř do smrti a po jakémkoliv množství alkoholu
Každý má svou hlavu a ať si zváží které plusy jsou důležitější. Osočování příznivců multidopadového nohejbalu je zbytečné. Nikdo jim jejich názor nebere a taky tu a ani nikde jinde nezazněl názor, jak demagogicky píše JH, že dvoudopadový nohejbal stojí za prd. Mě osobně se moc líbí, ale myslím si že jednodopadový nohejbal by posunul nohejbal jako sport dále. Ale respektuji, že někdo mu na chuť může přijít později a jiný vůbec.
Pozn. Člověk, alespoň trošku přemýšlející ví, že pravidlo které zvyšuje nároky a obtížnost provedení není zbraň, ale přítěž, která mění způsob pojetí hry. Obdobně jako zavedení jiných ztěžujících pravidlech v jiných sportech např. malá domů ve fotbale.0
Tak to nesouhlasím, ale to je tak vše:))
1.velké zvýšení technické a fyzické náročnosti-nerovná se kvalitě
2.Oslovení nových zájemců??Když se nový poteciální mladík mrkne na nohec o 1dopadu a 2dopadu,na 90% si vybere 2dopad
3.Ale já opravdu nechápu proč se nikomu podřizovat,ať si hrají ten svůj krásný,dynamický,jednodopadový sport,v tom jim přeci nikdo nebrání
4.No a ta světová špička??to je kdo??Češi a Slováci??To není mnoho.Ta změna vedla k ůplně ničemu jinému ať si to každý přebere sám.
Samozřejmě máš pravdu Romane že sport by sem měl vyvýjet směrem dopředu,ale zrovna u toho "NAŠEHO" nádherného sportu bych to nedělal.Ještě jedna věc myslíte si že 1dopad přiláká více diváků,sponzorů atd...třeba ano třeba ne,já si to nemyslím,ale chce to čas a uvidíme0
to formi:
obvykle se při zvýšení náročnosti trénováním zvyšuje i kvalita... (samozřejmě záleží kdo kde tu kvalitu hledá)
pokud se mladík mrkne a nohec vůbec začne hrát, tak je to z našeho hlediska jenom dobře a je jedno na jaký se mrknul a který hraje, další postup už má možnost si pak zvolit podle sebe. Ale myslím že by mohl oslovit náročností ty aktivně sportující lidi, kteří už nohejbal znají jako překopávání a pivní sport.
nikdo se přeci nechce podřizovat, myslím že nastal čas kdy docházíme k jednomu dopadu sami a je potom jenom výhodou že se můžeme konfrontovat s jinými státy, než mít sport který v dané podobě nehraje nikdo
špička je vždycky úzká :)), a buďme jenom rádi že to jsme mi
A právě si myslím že by jsme se měli odprostit od toho "našeho", byla by škoda zarytě trvat na něčem, každý sport prochází vývojem, tak proč by neměl i nohejbal.
A jestli přiláká to taky nevím, ale věřím že minimálně diváků zvědavců ano, a aby někdo hrál, tak nejdříve musí být divák ;)0
Romane, Tvé porovnání je také trochu tendenční. Mohlo by se snadno parafrázovat opačně:
1+
překopávaná, s počtem chyb jako po větším množství alkoholu
2+
razantní dynamická hra
3+
jednoduchá hra pro metodické vedení začátečníků
možnost návratu ke kořenům sportu
zájem hráčů široké členské základny všech věkových kategorií
Ale zpět k podstatě:
Analýzu zrychlení a náročnosti a chybovosti hry při jednodopadové variantě těžko někdo (ČNS) seriozně provede - není zájem zjistit možná nepříjemné skutečnosti. Fakt, že při dvoudopadové hře nepoužijí ani hráči úzké výkonnostní reprezentační špičky, jednodopadové úderné zrychlení, hovoří sám za sebe. Tak jak píše pan Šnídl.
Reprezentanti ale mají opravdový pocit, že hrají rychleji a dynamičtěji. Subjektivně mám při této hře také tento pocit (při sporadickém tréninku 1 dopadu). To ale paradoxně pramení často z toho, že míč nepřiletí ke mě (na provedení nahrávky či smeče), ale hráč musí běžet za míčem, který letí "někam" do prostoru. A provádí nepřipravený úder. Nezlobte se páni reprezentanti, ale na Vaší úrovni se Vám to stává také dost často.
Pro diváka naopak ztrácí jednodopadová hra kouzlo nečekaného, ale získává dojem stereotypu, nudy, cizosti. I laik neoceňuje jen náročnost a rychlost, ale i dokonalost akcí a strategické myšlení obrany a útoku.
Proto nelze než souhlasit s panem Pivničkou, je to sice asi utopie, ale byla by krásná - tím myslím jednotná pravidla od žáčků, po ženy, od nejnižší soutěže po MS. Všichni víme, že to není samospasné, ale je to třeba základ od kterého je možné budovat firmu (organizovanou nadstavbu nohejbalu zvanou ČNS a FIFTA) dále.0
To Roman: Hodnocení pravidel nohejbalu tak, jak jste je nahoře nastínil u varianty JEDEN + je dost nereálné a zejména v bodě 2. a 4. v současné době nerealizovatelné. Polemizovat se dá i o zvýšení techniky v bodě 1. u JEDEN +. Myslím si, že je to úplně naopak. Jedině mohu souhlasit s citací bodu 3., ale když ten svět tomu našemu sportu vůbec nerozumí, tak potom vymyslí taková nesmyslná pravidla. Takže z Vašich plusů jsou ve variantě JEDEN + samé minusy. A to nestačí ani na jeden + ve variantě DVA + ! Ve variantě TŘI + jste to nemyslel vážně s tím alkoholem. To je asi záležitost normálních turnajů, ale v soutěžích to nebude mít do budoucna místo. Já si myslím, že ten hráč, který je zvyklý si dát před utkáním nějaký alkohol, tak si ho dá a nebude koukat podle kterých pravidel hraje ! No a hrát a sportovat do smrti, to je štěstí každého člověka.0
Konečně jsem slyšel to,co jsem slyšet chtěl.Můj názor na pravidla je stejný,jako pana Jonáka,Pivničky a dalších.Pan Pivnička to řekl naprosto přesně.0
To Roman: Tak jsem slyšel, že jsi své reformátorské myšlenky jednodopadového nohejbalu chtěl prosazovat v Hranickém oddíle a za odměnu jsi byl zbaven předsednické funkce a přeřazen do B týmu(škoda, že se za čarodějnictví už nekončí na hranici "v Hranicích").Že by tvoji spoluhráči nechtěli být fyzicky a technicky dokonalí jako kamarádi z Košic?0
Ako dozvuky k tomuto turnaju som dnes pridal ešte rozhovory s P. Kopom a M. Perunom. Tak športu zdar a už sa teším na ďalšie vystúpenia chlapcov0
Fajn rozhovory! Jak píše Pavel Kopík Peruni jsou Peruni ale Brutovský je podle mne nejefektivnější smečař jakého jsem kdy viděl... hraje zdánlivě jednoduše ale vybere většinou tu nejlepší alternativu!!!0