nohejbalový míč

Mirek12.03.2008

Zdravim,chci se zeptat, zda někdo víte o obchodu, kde je možné koupit starší model nohejbalového míče? (číslo nevím), poslední 2 roky hrajeme s novým (BN 5022) a jejich životnost je nesrovnatelně kratší. Někdy je vezmem na asfalt a to je úplný konec....díky za info0

Reakce

61 příspěvků · poslední 22.04.
formi13.03.2008

To už tu bylo, mrkni na něco starší příspěvky.Ale abych tě uvedl do reálu BEZ ŠANCE bohužel.A byl to model BN 5012S0

Odpovědět
formi13.03.2008

Jo na těch odkazech skutečně jsou ale jenom na obrázku.Už jsem to sem psal mnohokrát tento model je minulost a to doslova.Volal,psal jsem do Galy a ptal se jich na názor co se týče kvality modelu BN5022 S.Bylo mi řečeno že tech.postup je naprosto stejný se starým modelem,jediná změna je v designu-potisku míče což osobně pochybuji a že ze strany zákazníků-nohejbalistů žádná záporná reakce nezazněla.Už to sem někdo psal myslím že Miťka aby co nejvíce oddílů je jedno jaké výkonnosti napsali nechci říct stížnost ale lehce vražednou urgenci:) že tento model opravdu nedosahuje kvalit svého předchůdce0

Odpovědět
Maršálek13.03.2008

Už jsem to někde uváděl. Na základě vesměs negativních reakcí proběhlo jednání s Galou ohledně "dvacetdvojky". BYlo nám sděleno, že tento typ je vyráběn stejnou technologií, jediným rozdílem je povrchová úprava, která je prováděna potiskem (barva tedy není obsažena přímo v materiálu a proto se časem potisk zničí). Sdělili jsme jim negativní reakce z hnutí a vysvětlili, že na rozdíl od fotbalu, kde je to jedno, je u nohejbalu viditelnost vzorku (barevné odlišení) povrchu velmi důležitou vzhledem k nutnosti sledování rotace míče. Uvidíme, zda to bude mít odezvu.0

Odpovědět
formi25.03.2008

Ještě před zahájením soutěže se chci zeptat, nevíte o něj. nových hostováních nebo změnám v ligov. týmech?0

Odpovědět
Petr25.03.2008

Formi, tohle téma je k balonum, ne hráčům. Už jsi jak Kubek před zhruba dvěma roky.0

Odpovědět
Vlasta25.03.2008

Pokusím se navodit tady jakousi anketu, která by mohla znamenat návrat zpět k míči BN5012S.

Byl jsem u rozhovoru s představitelem firmy GALA (na ME v Trenčíně). Tam nám sdělil, že pro firmu není velkým problémem vrátit se zpět s výrobou původního typu, ale s ukončením tohoto typu a pochopitelně s nějakou časovou prodlevou na přípravu a zajištění materiálu od dodavatele. Jde jen o to, zda ČNS se vyjádří jasně a dostatečně silně, že si to přeje.

Pokud tedy budeme mít v ruce dostatečně silný hlas k návratu ke staršímu typu, předáme výrobci a pokusíme se mu připomenout to prohlášení v Trenčíně.

Vyzývám tedy registrované i neregistrované hráče, kluby, a družstva, regionální svazy, tedy všechny, kterým jde o tento návrat.

Na tomto diskuzním fóru se přihlašte se svým názorem, budeme sčítat hlasy a nejpozději koncem dubna předáme výrobci Snad by od nového roku stihli změnit výrobu.

V.Pabián, sekretář ČNS.0

Odpovědět
milne25.03.2008

Teoreticky tady může být vlákno s 10.000 příspěvky...0

Odpovědět
Roman-Romario25.03.2008

Náš klub NC Chotěboř s 33 členy je jasně pro znovuzavedení výroby staršího modelu GALA 5012S, jehož vlastnosti jsou skutečně trochu jiné-lepší a barva černo - bílá vydrží.0

Odpovědět
Michal Janeba25.03.2008

Za sebe i za Modřický klub jsem pro návrat k míči GALA 5012S.0

Odpovědět
Vlasta25.03.2008

Díky, pánové, doufám jen, že to je začátek smršti spravedlivých, kteří nejsou s dnešním míčem spokojeni. Vyzývám k následování.

V.Pabián.0

Odpovědět
Kubrt26.03.2008

Za Sokol Semily určitě návrat ke starému modelu míče.0

Odpovědět
Luboš26.03.2008

Rozhodně starý model míče.0

Odpovědět
Martin S.26.03.2008

TJ Spartak Čel rozhodně starý model0

Odpovědět
Rohlík26.03.2008

Je to jasnej fakt, kopem u nás za humny U Brabčárny a s tou novou mičudou to není dobrý, nožičkama to doufáme taky tolik neni. Se starou merunou to bylo o třídu lepší.Co maj teprve říkat 1. ligový. R.0

Odpovědět
Kubis26.03.2008

Starý míč GALA 5012S, jinak končím s nohejbalem! A to by byla škoda.0

Odpovědět
Nekopa26.03.2008

Musíme prosadit zpět starý míč GALA 5012S, kdyžtak ať vyrábí i novou verzi Každý si může vybrat.0

Odpovědět
milne26.03.2008

Mě je to jedno. Míč jako míč. Pro oba je stejný.0

Odpovědět
Rosťa26.03.2008

můj názor je vrátit se ke starému typu, jen aby použité materiály apod byly totožné, aby z toho nebyl nějaký nový typ č.3.

Jinak se i pro ponechat nový model míče.0

Odpovědět
miťka26.03.2008

V čem spatřujete zásadní rozdíly mezi starým a novým typem?
Pouze v kvalitě použitých materiálů, nebo i v herních vlastnostech?0

Odpovědět
V. Simon26.03.2008

nový míč je výborný, ale bohužel po 2 měsících používání
vypadá jak starý typ po 2 letech!!!0

Odpovědět
Vlasta26.03.2008

Takže zatím 12x odpůrci nového typu a návrat ke starému. Ano, určitě by se muselo projednat s návratem na starý typ ale taky s materiálem se kterým byl míč dříve vyráběn. Tady jde o kvalitu a opotřebování na antuce, asfaltu a jiných površích.

V.Pabián.0

Odpovědět
Čenda26.03.2008

Rozhodně starý míč Gala 5012S je lepší.(hraju za jednu vesničku Kotěhůlky a tam ho chtějí všichni)0

Odpovědět
Zeli26.03.2008

Čaute všeci,chci se zeptat,kde se hraje v Ostravě nějaká liga v nohejbalu,chtěl bych se podívat na nějaký zápas.Nemůžu na netu nic podobného najít.0

Odpovědět
Evžen26.03.2008

jo jsem pro starý míč zdarec.0

Odpovědět
Martin28.03.2008

Starý míč!!! Hrajem na asfaltě(což je náš problém, ale už to tak je) a starý míč vydržel několik sezón, nový jen jednu...0

Odpovědět
to Zeli29.03.2008

v jine diskusi mas odpoved0

Odpovědět
Mirek31.03.2008

Za Černý Baron Prádlo (13 hráčů) rozhodně návrat ke starému modelu!!!0

Odpovědět
Roman V.02.04.2008

SK DRAK Dalečín (15-hráčů, kraj) návrat ke staršímu "kvalitnímu" modelu Gala 5012S...není co řešit0

Odpovědět
rourostřelec03.04.2008

Starý model je kvalitnější - má lepší materiál na lepených dílcích míče a to je asi ten rozdíl. starý míč zpět.0

Odpovědět
Big kopyto03.04.2008

Nový model vydrží v lepených dílech nesrovnatelně míň. Starý model zpátky.0

Odpovědět
Tonda Vořežprut03.04.2008

zdar upřímně novej míč stojí úplně za hovno vůbec se s nim nedá hrát hraju za TJ Traktoristy(30 lidí)a všichni jsme pro starej míč!Tak zdar.0

Odpovědět
Petr :04.04.2008

Nový míč je lehčí,měkčí,techničtější,bohužel nevydrží.Zatim to řešíme nový míč do haly,starý model ven.0

Odpovědět
miťka04.04.2008

Že nový míč nevydrží to co ten starý typ už je více než jasné.
Nelze však upřít novému míči jeho přednosti, o kterých píše Petr.

Máme hromadu nových míčů, a když vyndáme do hry starý typ, je to proti novému jak když dostanete ránu šutrem.

Tak že si myslím, že je to debata pouze o výdrži a financích.

Pokud bych měl neomezený počet peněz a nemusel počítat každou korunu, nechal bych si raději nový typ.

Nejsem si jistý, zda lze vůbec vyrobit míč, aby byl tak tvrdý, pevný a odolný jako starý typ a zároveň tak poddajný, lehký a měkký, jako typ nový.

Pokud by se mělo rozhodnout tak, že by se vyráběli oba dva typy, do hry by měl být oficiálně schválen typ jenom jeden.

Pokud by nový typ míče stál do pěti set korun a měl trvanlivější potisk, myslím, že by nikdo po starém typu míče nevolal.

Jinak chci říci, že jsem zkoumal náhradní řešení a musím říci,
díky Gale máme s čím hrát.
Nikdo nic obdobného v takové kvalitě nevyrábí.0

Odpovědět
milne04.04.2008

Co Molten (nebo jak se to jmenuje)? Zkoušel ho někdo?0

Odpovědět
Hools04.04.2008

Jo, s Moltenem jsme to zkoušeli, ale kam se hrabe na Galu! Je to puchr!0

Odpovědět
Bobr04.04.2008

Z nový mičudy se drolí po pár trénincích kousky pěny, je to poměrně šunt za ty peníze.0

Odpovědět
Roman V.04.04.2008

2.4. - Jsem psal dotaz přímo do Galy, protože máme 6 míčů téměř K.O. a nic nového mi nebylo řečeno. Jen že byli míče testovány na velkých akcích a prošli, jenže tyto akce se hráli v halách a tam jsou jiné podmínky na antuce atp. Starý typ byl vhodný i např na asfalt hřiště a když jsem viděl na turnaji v harrachově jak vypadal nový míč po jednom turnaji, prostě totálka...jinak souhlasím že se s novým typem hraje líp

...tož doufejme že s tím galáci něco udělaj...jinak si vzpomínám že mi někdo říkal o nohejbalovém míči NIKE nevíte někdo jestli NIKE něco dělají?0

Odpovědět
Maršálek05.04.2008

To Petr a Miťka: Zajímavý postřeh, protože když nová "5022" přišla do hry, bylo potřeba ji více hustit než "5012" a díky tomu byla tvrdší a možná více vyhovovala smečařům, ale polařům určitě ne. Zřejmě se vývoj pohnul. Nebo na to může mít vliv právě to rychlejší zbroušení povrchu. Jak nám ale bylo řečeno, rozdíl by měl být jen v povrchové úpravě svrchní vrstvy, ne v materiálu.0

Odpovědět
Rej08.04.2008

Nový míč má špatnou finální vrstvu, proto se na antuce ihned odře. Pokud výrobce zkvalitní tuto vrstvu, bude to dobrý.0

Odpovědět
Mirek Duspiva08.04.2008

Postřeh za NK Děčín - několik let jsem objednával míče k nám do oddílu a je pravda, že dnes z cca 10 míčů je stále funkčních více jak polovina staršího typu a v lepším rozlišení barev, než nový typ. Takže jsem také pro starší typ, když GALA nedá jistotu, že vytvoří nový model, který bude splňovat požadavky proti oděru atd. Jinak poznámka k Moltenu, máme i s ním několik zkušeností (když byla nouze o GALU) a řekl bych, že Molten možná dokáže vyrobit dobré míče na volejbal,ale na nohejbal NEPOUŽITELNÉ !!!0

Odpovědět
Tomas10.04.2008

Nový i starý typ míče stojí za hovno. Ani s jedním mi to nikdy nešlo.0

Odpovědět
Srk Jedle10.04.2008

My kopeme jen venku, takže opetřebení nových míčů je stašně rychlé. Jednoznačně prosazujeme starý typ míčů - samozřejmě v původní povrchové úpravě.0

Odpovědět
HK - čako13.04.2008

Za Čakovice - starý model.0

Odpovědět
miťka13.04.2008

Jak je zřejmé, absolutní většina volá po starém modelu míče.

Je tedy potřeba aby se toho někdo zodpovědně ujal, zorganizoval nějakou petici napříč nohejbalovými kluby a předal to svazu, či přímo Gale.0

Odpovědět
Srk Jedle14.04.2008

Ahoj Miťko, tak až pojedeš na nějaký turnájek na Jedli, přivez petici, my ti jí s radostí podepíšeme i s razítkem. :)0

Odpovědět
Vlasta14.04.2008

Díky za Vaše reakce, tuto diskuzi jsem odstartoval kvůli podkladům pro jednání s Galou. V pátek tento týden máme jednání o nové smlouvě na rok 2008 a při této příležitosti s podporou této diskuze budeme jednat s firmou GALA.

V.Pabián.0

Odpovědět
Anonym14.04.2008

Aby jsme se nevrátili ke starému vzoru , ale s novým nekvalitním materiálem.V dnešní tržní době,není cílem aby měl výrobek dlouhou životnost.0

Odpovědět
miťka14.04.2008

Přesně toho se obávám, protože přímo z Galy mi odpověděli, že na nové míče používají stejné materiály, jako na staré, (což jak všichni máme odzkoušené nemůže být pravda).0

Odpovědět
Bumerangúder14.04.2008

To je sakra pravda, že to není pravda. Ten materiál na dnešních míčích je kvalitou jak z Číny. Mám bílý kopačky a mám je normálně z nový mičudy zašpiněný černou - nekvalitní potisk-barva asi z vodovek.0

Odpovědět
Roman15.04.2008

...no je pravda že je lepší prodat více nekvalitních míčů pač zákazník si mnohem dříve musí koupit další a další...takže je pro galu mnohem výnosnější tento stav, a nějaké ty negativní poznámky ke kvalitě hážou za hlavu0

Odpovědět
Vlasta15.04.2008

Prosím o konstruktivní návrhy a názory na míče obou verzí a vyvarujte se tady osočování firmy GALA. Jen z toho důvodu, že chci tuto diskuzi v pátek předložit na jednání se zástupci firmy GALA.

Děkuji. V.Pabián0

Odpovědět
Anonym15.04.2008

Je pravda nemělo by tady zaznít vulgarismus a urážky nicméně příspěvky "Roman a Bumerangúder" plně vyjedřují momentální stav a nemůžou nikoho urazit0

Odpovědět
Lukáš15.04.2008

Je v zájmu Galy vrátit se zpátky k dřívější kvalitě. Pokud si neváží zákazníků, je jen otázkou času než je někdo trumfne kvalitou i cenou a začne vozit ve velkém kvalitnější míče za nižší cenu a dodávat je přímo oddílům.0

Odpovědět
Vlasta15.04.2008

Ano, nikoho neurážejí, jde mi jen o dobrou polohu pro jednání ve firmě GALA. Jak jsme se již dříve dozvěděli, výroba míčů pro nohejbal není pro firmu nic důležitého a pro ekonomiku firmy znamená téměř zanedbatelný užitek. Výroba jde do stovek míčů za rok, ostatní míče (volejbal,fotbal,basket,házená) se vyrábějí v naprosto neporovnatelně větším množství, včetně exportu.

Ano, jsme v tomto ohledu malý sport, Gala nám vychází vstříc i sponzorskou smlouvou, takže aniž bychom byli zalezlí v koutku, skromnost a vstříctnost je na místě. Navíc vedení firmy nám slíbilo tuto spolupráci a naslouchání našich poznatků.

Po pátku snad budu referovat o výsledcích jednání více.
V.Pabián0

Odpovědět
Roman-Romario15.04.2008

Myslím si, že pro GALU je nebo by měla být, zajímavá myšlenka, že se z Našeho "malého sportu" se může stát sport větší,nejen v ČR. A kdo bude dělat nejlepší míče, bude vždy prodávat. Toť další informace pro jednání s Galou. Proto jsou reakce a zkušenosti s míčem 5022 na místě, rovněž kritické hodnocení, zkrátka stav věcí.0

Odpovědět
Roman16.04.2008

...trochu odbočím...a jak ostatní výrobci, nikdo nevíte o jiných míčích než GALA a MOLTEN?0

Odpovědět
Bumerangúder17.04.2008

Gala má i přes pár zhoršených faktorů na 5022 nejlepší nohejbalový míče na světě, tak doufám, že se dál zhoršovat nebudou, naopak vrátí to k větší spokojenosti nohejbalových hráčů.0

Odpovědět
Roman-Romario21.04.2008

Jak tedy dopadlo jednání s Galou?0

Odpovědět
Vlasta21.04.2008

Pro nohejbal dopadlo jednání na firmě GALA velmi pozitivně. Podíl firmy podepsanou smlouvou je velice potěšující, když MS mužů je řešeno přímým kontaktem s pořadatelem, MS juniorů a žen bylo předběžně dohodnuto s velmi zajímavou spoluúčastí.

Pokud se jedná o posouzení varianty dřívějšího modelu a dnešního, je třeba vysvětlit, že změnu na nový model tehdy odsouhlasilo bývalé vedení ČNS po údajném testování nového modelu (r.2004). K tomu je třeba jen sdělit, že původní dodavatel materiálu zkrachoval (konkurzní řízení) a nelze najít vhodného dodavatele na cca 500 m2 ročně materiálu v určité kvalitě a barvě. Materiál v současnosti používaný má svoji kvalitu, ale nástřik barvy nelze na hrubších materiálech (asfalt,škvára, i antuka) udržet v náležité barevnosti po dobu životnosti míče.

Při vzrůstajících nárocích profesní konkurence (objevil se dokonce falsifikát současného modelu z čínské provenience) nelze příliš očekávat podřízenost přání nohejbalu a výrobní a ekonomické možnosti výrobce. To je i odpověď na zdejší diskuzi, že by firma GALA záměrně chtěla snižovat kvalitu aby byl větší obrat. Pro obrázek - výroba míčů nohejbal 3 tisíce ročně, výroba volejbalových míčů 300 tisíc ročně.

Dohodli jsme se, že není důležité měnit obraz míče, ale jeho kvalitu. Kvalita materiálu je obdobná proti dřívějšímu, metoda výroby je rozdílná jen v udržení původní barevné kombinace.

V této diskuzi se několikrát projevilo, že kvalita nových, resp. zánovních míčů je lepší než u původního modelu (měřeno vrcholovým nohejbalem), kvalita z hlediska možného dlouhodobějšího použití, včetně barvy, je asi nižší pro kluby nižších soutěží a neregistrované hráče, kde je více brána důležitost časové upotřebitelnosti.

Pracovníci firmy GALA přislíbili podíl na této diskuzi, takže vyčkejme jejich zapojení do této diskuze.

V.Pabián. ČNS.0

Odpovědět
Bumerangúder22.04.2008

Jak tu psala většina hráčů nohejbalu, tak se materiál na vrchní části změnil i to potvrzuje sama GALA.Materiál trochu ovlivnil vlastnosti míče, ale popravdě to tak hrozné není, jen venku se na antuce životnost míče značně snížila, ale snad lepší toto, než nějaká třetí verze.Na stávající míč si už myslím všichni zvykli. S černou barvou na kožce bílé je to opravdu na štíru, buď zůstane na botech nebo na hřišti a to ve velmi krátkém čase. Snad to nemá cenu ani barvit.0

Odpovědět