Pravidla

Alesh27.12.2005

Tak procitam pravidla, jelikoz se blizi termin turnaje u nas ve vesnici a mel bych k nim par dotazu nebo pripominek:

  1. bod B3 - tady se mysli zadak z minule hry, ac to tam neni vyslovne uvedeno, je to tak?

  2. bod B5 - rozdava znova i v pripade prvni chyby nebo jen pouze pri chybach dalsich?

  3. bod B16 - zde se hovori o hranici 150Kc, pritom spravne by melo byt 750x zaklad

  4. bod B17 - co se presne rozumi tim, ze existuje teoreticka sloha 100 mariasu proti akterovi?

  5. bod C15 - ty karty musi lezet na stole, pokud to udela driv, tj. tesne predtim, nez je na stul hodi, je to v poradku, ne?

Jinak dale by me zajimalo, v pravidlech jsem na to jaksi nenarazil, ze tedy nahlizet se smi jen na posledni stych, pokud se tedy hrac podiva na stychy starsi, je to renonc? Ja to v pravidlech nenasel!

Dik za pomoc!0

Reakce

25 příspěvků · poslední 18.01.
Karbous28.12.2005

B3-karty snímá zadák z hry nastávající a také licituje.
B5-rozdává stále jeden a ten samý

B16-Pokud se zapojí 3 hráč do flekování na loženou hru neplatí pauzír a jeho částka se rozdělí mezi dva hráče obrany.Limit je 100 kč tudíž kilíčko pazíra se rozdělí mezi obranu to je oněch 150,-Kč

C15-Jestli chcete karty míchat, hrajte míchaný.0

Odpovědět
tesla29.12.2005

Alesi, to neni poprve, kdy stejnou otazku kopirujes na mariasovy server i na zzzz. Priste se ptej jenom tady. Vsichni, kdo jsou schopni takove otazky spravne zodpovedet, ctou urcite zzzz. Nekteri ctou i server (jako bobes, karim, finist,...). Ale zzzz sleduje vic (pro podobne otazky relevantnich) hracu, nez server.0

Odpovědět
Alesh01.01.2006
  1. ja teda nevim, ale my + v sirokem okoli a pak dalsi lidi, kterych jsem se ptal, to delaj tak, ze vlastne ten, kdo rozdal je zadak a zacina s licitaci na hrace po levici a to je forhont, karty mu snimal stred, v pauziraku potom snima zadak a rozdavajici je pauzirujici, takze jak je to tedy spravne?

  2. ok

  3. chapu jak se to deli, me jde jen o to, ze 150,- je to v pripade 20h mariase v pripade 10h mariase je to 75,- a 375,- v pripade 50h mariase, tj. je presnejsi uvadet nasobek zakladu a ne fixni castku, ktera se prece lisi v zavislosti na zakladu!

  4. nechcem michat, jde mi o trest, tomu, kdo to udela!0

Odpovědět
Anonym02.01.2006

Teoretická sloha sto mariášů? Uplatňuje se v bodovaném mariáši,když mají protihráči všechny hlášky.Tím pádem nemůžou prohrát hru.Dostanou zaplaceno,ale nedostanou body za fleky.0

Odpovědět
surga02.01.2006

Ked hráč urobí renonc platí stále hru aj paušál. Dohráva sa iba kvôli PB, hre nad resp. pod sto, popr.sedme. Čiže dohráva sa, aby sa určilo koľko má zaplatiť hráč, ktorý urobil renonc, aktérovi naviac. Tretí hráč môže dohrávku beztrestne ovplyvniť, namaže napr. pri stovke aktérovi – tak mu to vyhovuje. Alebo, zoberme si takýto príklad A – aktér hraje durcha. B flek. C urobí renonc. Kedže hráč A má bodovaný durch – dohrávame, môžem iba získať. PB však získa flekujúci, lebo ho chytil na 2 chytáky. Za durcha však zinkasoval iba hráč A – B utrel ústa. Je to správne ?

Nemalo by sa v takých prípadoch platiť podľa výsledku dohrávky (zaplatí aktér, ked to chcel dohrávať a neodhadol to) a hráč, ktorý urobil renonc by zaplatil iba paušál. Potom by stále tretia strana bola zainteresovaná, nepoškodzovaná.0

Odpovědět
Alesh03.01.2006

jeste bod C16, tedy eso nebo desítka v talonu (vyjma betla a durcha), plati se za kazde eso nebo desitku nebo i za dve se plati jen jeden pausal?0

Odpovědět
Luk03.01.2006

Vy teoretici, kdybyste radsi poradne hrali!
Alesh: je jedno, jestli je v talonu 1 ostra nebo 2 ostre.
Body a penize pri renoncu:

Pri dohravce: dejme tomu, ze hru ohlasila strana A, renonc spachala strana B. Narok na body ma pouze ta strana, ktera vyhrala, ovsem ten, kdo se dopustil renoncu, nema narok na body v zadnem pripade. Pokud vyhraje A, hrac z B plati A za vsechny. Pokud vyhraje B, pak plati A normalne. Navic hrac, ktery se dopustil renoncu, plati pausal vsem.

Pokud strana, ktera se nedopustila renoncu, netrva na sehravce, plati se pouze zakladni sazba plus platne fleky (za hru, stovku). Pri slozitejsich situacich si radsi zavolejte rozhodciho.0

Odpovědět
Alesh03.01.2006

takze plati 1x pausal2, at je desitek v talonu kolik chce?0

Odpovědět
Luk03.01.2006

Kolik chce ne, kdyz tam da vic jak 2, pak plati pausal1, stejnetak kdyz da do talonu jen jednu a k tomu vice nez jednu dalsi kartu, pripadne jen jednu ostrou, pac prvotni renonc je nespravny pocet karet v talonu. :)0

Odpovědět
Alesh03.01.2006

jezis tak jasny, ze da jen 1 nebo 2, oboji stoji stejne nebo ne?0

Odpovědět
surga03.01.2006

Vdaka Luk. Z ofic.pravidiel ČSM to nie je také jasné, ako vysvetľuješ ty. Bod D2 to pletie. Ved pozri :

D. Další řešení renonců:

  1. Strana, která udělala uznaný renonc (vyjma C8 a C12), okamžikem uznání při všech sehrávkách prohrála, netrvá-li protistrana na dohrávce

2.Volící hráč platí všem ostatním, protihráč platí volícímu za všechny. Paušál platí hráč, který se dopustil renoncu, všem ostatním.

3.Renonce se dohrávají pouze na přání protistrany a v případě že prohraje, platí výsledek dohrávky podle bodu D2, jako kdyby v předchozí hře nedošlo k žádnému renoncu (vyjma zaplacení paušálu).

4.Hráč, který se dopustil renoncu, po kterém nenásleduje dohrávka, platí základní sazbu hry + paušál. V případě, že následuje dohrávka, platí hráč, který se dopustil renoncu, pouze paušál a výsledek dohrávky se platí až po jejím skončení podle bodu D2.0

Odpovědět
Karim04.01.2006

Surga, u tvého durcha: pokud chce aktér po renoncu dohrávat a prohraje, platí hru (prohraného durcha) protistraně (obraně) a hráč, který udělal renonc platí paušál všem0

Odpovědět
Karim04.01.2006

Surga, u tvého durcha: pokud chce aktér po renoncu dohrávat a prohraje, platí hru (prohraného durcha) protistraně (obraně) a hráč, který udělal renonc platí paušál všem0

Odpovědět
Anonym04.01.2006

Surga, bod D2 nic neplete. Pokud udělá renonc např. hráč B obrany a aktér A chce dohrávat a prohraje platí všem včetně pauzíra a hráč B platí všem paušál za renonc. Pokud aktér A vyhraje, platí hráč B aktérovi A za všechny a všem platí paušál za renonc. Pokud udělá renonc aktér A a protidtrana chce dohrávat a prohraje, platí každý z protistrany aktérovi za hru a aktér platí všem paušál za renonc.0

Odpovědět
Luk04.01.2006

Jo, asi uz zase platej body za fleky.

Je to patrne tim, ze vetsina borcu hrozne rada mlati do karet a chtej za to neco taky urvat, kdyz uz to vyjde. Me ta zmena netesi.0

Odpovědět
Tygr07.01.2006

On se hraje durch se stem? Ze to nekdo chtel nekdy jako akter dohrat? ;-) :-)))0

Odpovědět
Tygr08.01.2006

Po precteni celeho prispevku - To Alesh: tvuj bod 5) C15 - to se tyka rozdavajiciho, aby pri skladani karet ke snimnuti nerezal hromadky karet do sebe. Teda aspon si to myslim a na turnaji bych tak rozhodl ?:-)

To surga: Karim to rika presne, akter tedy realne bude chtit dohravat hru po renoncu obrany pouze pri stovce, kdyz dela nad sto. Pravo na PB ma totiz i pri nedohrane hre, jestlize jiz nema v momente renoncu hru prohranou - tj sedma pri hre Sedma jeste nevylitla nebo obrana pri hre Sto jeste nema uhrano dostatecny pocet ostrych, postacujicich k prorazeni stovky. U durcha je sitace o to jednodusi, ze v momente renoncu obrany nelze mit durcha jiz prohraneho, kdyz se porad hraje. ASI. (viz muj nasledny dotaz)

Pravidla nepripousteji pri posuzovani prohranosti ci neprohranosti:

teoreticke varianty - kdyby meli hraci obrany IQ aspon 50 (dohromady :-)), tak by vyhrali. (pravidla koncipovana dobre - podle me)

Pravidla nepripousteji ani varianty - hra sice jeste neni prohrana, ale jiz neexistuje sehravka, ktera by vedla k vitezstvi aktera, i kdyby hral ze vsech karet sam, to co uzna za vhodne (pravidla koncipovana spatne, ale koncipovana, takze platna. rozhodcimu by se asi tezko na turnajich mnoho takovych pripadu dokazovalo). Bohuzel to ma za nasledek ten, ze pokud ma akter uz jen netrumfovou barvu, kterou nikdo z obrany jiz nema, a pusti stych obrane, treba na posledniho trumfa ve hre, nemuze uz nikdy vyhrat, pokud jsou ve hre jeste 3 ostre. Vse jde za obranou, vcetne posledniho stychu. V te situaci udela obrana renonc a akter ma body.

A ted dotaz - na LUKA nejlepe. Pac stejne nema co delat, jen kouka na monitor kdo co napise, aby se moh blejsknout. Co s pripadem, kdy je hra prohrana ve stejnem stychu jako je spachan renonc? Varianta 1. akter A - s durchem, B-zabiji stych, C dela renonc. Je hra jiz prohrana v momente renoncu? Varianta 2. akter A - durch, B renonc, C - ma dobiraka na akterem jiz vynesenou kartu. Je hra jiz prohrana v momente renoncu?0

Odpovědět
Plesky10.01.2006

Dle meho nazoru konci obe varianty u hrace B
add 1) B zabiji stych a hotovo C az si haze co chce
add 2) B renonc, neni treba aby C prihazoval0

Odpovědět
Luk11.01.2006

Spravne, Plesky, taky bych to tak resil.

Hra je ukoncena v momente, kdy je vysledek sehravky jiz jasny. Teda v durchu, jakmile akter pousti stych.

ad 1) B zabije, hra konci, C je pak dement, kdyz se jeste snazi udelat renonc. :) Nicmene sudi by moh mit jinej nazor, schvalne to nekdo na turnaji zkuste...

ad 2) B renonc, A rychle jeci konec, nebo to jeste proseru, C pochvali spoluhrace za demenci, moh brat, takhle plati jak mourovatej...

Proto treba jakmile pri dvou sedmach v obrane dobiram osmy stych, zahazuju karty a nepokracuju ve hre, aby nahodou spoluhrac v pripadnem 9. pichu nechtel udelat renonc.0

Odpovědět
Luk11.01.2006

Jo, a Tygr se zdrzi drzych poznamek, nebo ho priste u stolu dorazim panakama tak, ze nebude schopnej ani vzit karty do ruky! :)

PS: Bud ma ctyri nebo zadnou! Grr!! Kdopak te to naposledy chvalil? :))0

Odpovědět
Tygr12.01.2006

Proti tobe, na vynose mi staci i dve. Kdyz mam jeste tri nejvyssi triumfy k tomu :-)))) No ale zpet k tematu. Ja jsem chtel slyset citaci z pravidel, nikoliv jak byste to prakticky resili. Samozrejme ze bych to resil take tak. No ale je to podle psanych a platnych pravidel spravne?

Varianta s renoncujicim hracem B je jasna, ale s renoncujicim hracem C nikoliv - kdyz jsem hadanku rekl v hospode, jeden celkem svetaznaly hrac, ikdyz ne mistr, mi rekl, ze durch je jiz prohran a plati ho akter, nicmene hrac C plati pausal za renonc vsem. (to se lisi od vase,ze uz si muze hazet co chce). Nemel jsem argumenty v pravidlech, jak mu to vyvratit. Ja si ale myslim jeste neco uplne jineho. Kdy akter prohrava? Kdyz ztrati zdvih, nikoliv kdyz mu zabijes kartu. Definice vyhraneho durcha je totiz uhrat vsechny zdvihy, nikoliv vynest 10 karet, ktere nemuze obrana prebit. Obrana durcha tedy vyhrava, az kdyz sebere zdvih. Pri sebrani zdvihu je jiz renonc hracem C spachan. Jsem zvedav, jak bys mi to vyvratil. Pokud hrac C prehlidne ze ma take tu barvu a neprizna ji, podle me vyhrava durcha akter.0

Odpovědět
Luk13.01.2006

Nic nevyvracim, jedu domu.0

Odpovědět
Bobes16.01.2006

to Tygr: Vrať se k definici durcha "uhrát všechny zdvihy". Není povinností obrany alespoň jeden zdvih získat, je povinností aktéra všechny uhrát. Ve chvíli, kdy na stole leží aktérova karta zabitá jednou kartou obrany, už to nejde.0

Odpovědět
Tygr18.01.2006

Ve chvili kdy ji vynesl, uz to nejde. (pomuze jen renonc)0

Odpovědět