Euro Cup 2008 - Přerov - 9.2.2008

J Pavelka16.01.2008

.
Na adrese
http://nohejbalprerov.cz/

najdete pozvánku a propozice k mezinárodnímu turnaji konaném v Přerově, který patří k sérií turnajů Euro Cup 2008. Datum turnaje je 9.2.20080

Reakce

130 příspěvků · poslední 29.02.
Lubos17.01.2008

Kolik je zatim prihlasenych tymu ?? a kdo ma jistou ucast..?? dekuji0

Odpovědět
Jiří Pavelka23.01.2008

Jistou účast mají STK schválená "Pohárová družstva" - Čelákovice, Košice, Modřice, Šacung, Karlovy Vary a Český Brod. Jinak přihlášky je dle Rozpisu Evropského poháru možno podat do středy 6.2. do 12.00 u STK ČNS. Počet sestav je zatím omezen jen číslem 20 :-).0

Odpovědět
Anonym29.01.2008

Tak kolik už máte přihlášených týmů?0

Odpovědět
Jiří Pavelka01.02.2008

My - doma v Přerově k dnešku (a oficiálně): 9 - Košice, Čelákovice - 2x, Český brod, Vyškov, Kroměříž, Přerov, Bedřichov, Vsetín.

Ještě zvažují, jak na to jít - Karlovy Vary, Trnava, Modřice, Šacung. Ostatní - spící medvědi :-) Ale nevíme, co už je podáno u Organizátora Poháru - STK ČNS. V každém případě - už se těšíme! Místo zatím je.0

Odpovědět
Koky02.02.2008

Karlovy Vary dvě trojice...probuzený medvědi :-)0

Odpovědět
J. P.02.02.2008

No konečně .... vy snad ty ceny (co Vám nabízíme) ani nechcete!! (UŠETŘÍME) Jo, ještě je možné, že se bojíte, že nebudete ani do toho 8. místa (to ještě bude brát věcnou cenu asi tak za 1200,-)0

Odpovědět
Anonym06.02.2008

Je středa po 12hodine a nidke žádnej seznam přihlášených, nalosované skupiny apod. bude něco vubec?0

Odpovědět
Maty06.02.2008

je tam nějaký vstupný?0

Odpovědět
Kosta06.02.2008

Vstupny je sedesat korun ... Pro deti do patnacti let zdarma.0

Odpovědět
Jan Pavelka06.02.2008

Doposud prihlasena druzstva:
Košice
K.Vary A
K.Vary B
Modřice A
Modřice B
Čelákovice A
Čelákovice B
Český Brod
Šacung
Přerov
Vsetín
Vyškov
Kroměříž
Bedřichov
Břve
Bělá
Trnava
---celkem 17 tymu
Maximalni pocet trojek je 20. Volna mista stale jsou..0

Odpovědět
Anonym06.02.2008

Dekuji za info, ale podle propozic jsou přihlášky do 12hod. ? nebo se pletu akze volna mista k čemu?0

Odpovědět
Maršálek06.02.2008

To se týká pohárových a náhradních družstev. Divoké karty nejsou termínově limitovány.0

Odpovědět
Jiří Pavelka06.02.2008

A tak já to Info ještě aktuálně doplním. Kromě běžných záležitostí - jako že nikdo z hráčů neodjede s prázdnou (přinejmenším hráči mají oběd zdarma + "pitný režim od Hanácké kyselky" :-)) - vím o chystaném PŘEKVAPENÍ, které by se mělo týkat všech zúčastněných (a je to s vazbou právě na Memoriál). Takže se dá očekávat i "společenské vyžití".

I pro diváky (platící) jsou připraveny zajímavé ceny pro slosování vstupenek. TV Ostrava slíbila 40 min. natáčení - je šance, že se uvidíme "v bedně". A přihlášky uzavřeme (jako pořadatel) až v pátek. A tak ještě jednou: NASHLE v Přerově!0

Odpovědět
Maty08.02.2008

budou ještě listky když přijedem mezi 9:00-9:30 ? předpokládám že jo ale aby sme nejeli zbytečně....dík0

Odpovědět
Jiří Pavelka08.02.2008

Předprodej lístků jsme tentokrát nedělali :-), ale kapacita haly je taková (400 míst jen k sezení), že i když nám dojdou vstupenky, určitě nepojedete zbytečně (mluvíme-li o tom, že byste se chtěli mrknout na nohejbal).0

Odpovědět
Cminda08.02.2008

To Jirka: Uz vite, jak budou skupiny?
Diky0

Odpovědět
Anonym09.02.2008

To není v tom Přerově nikdo schopen sem průběžně něco dát???0

Odpovědět
zuzu09.02.2008

Nejake priebezne vysledky by sa nenasli ???
Dufam ze ano ;)
Dakujem0

Odpovědět
Kady09.02.2008

tak Marma volal vysledky:

  1. DPMK Kosice (nejspis Peruni s Brutusem (muj osobni tip :)))

  2. Karlovy Vary (Vanke, Kokstain, Kubin)

  3. Sacung (Doubrava, Kalas, Rehak)

  4. (Blaha, Voldrich,? (snad Prucha, ale to nevim jiste))

Kaderabek (Sacung "B")0

Odpovědět
Kady09.02.2008

za chyby ve jmenech se omlouvam... (Kokstein) jsou to velka jmena a jen co je slysim se mi rozklepaji kolena0

Odpovědět
vanous starší09.02.2008

jak se dnes hrálo v Přerově ve skupinách a kdo postoupil0

Odpovědět
miťka OoZuc09.02.2008

Na svazových stránkách ještě běží pohyblivě pobídka k urychlenému přihlášení do Přerova a sám pořadatel také nic nepíše, tak že já si myslím, že se ještě ani nehrálo.

Pokud ano, zřejmě se jedná o nějaký bezvýznamný turnaj s bezvýznamnou osvětou.
Ó, pardón, teď jsem se dočetl, že je to nějaký Euro Cup, mezinárodní turnaj.0

Odpovědět
Pavel09.02.2008

mitko,kamarade,o dva prispevky nad tebou jsou napsany vysledky a Ty napises,ze si myslis,ze se jeste ani nehralo.

Jsi debil a nebo jenom provokater?0

Odpovědět
DUDAK09.02.2008

Skupiny - dle umístění : A) 1. Košice

  1. Vsetín

  2. Čelákovice A

  3. Břve

B) 1. Modřice A

  1. Bělá

  2. K.Vary B

  3. Čelákovice B

C) 1. Šacung

  1. Modřice B

  2. Trnava

  3. Kroměříž

D) 1. K.Vary A

  1. Sportcentrum Cibulka (DK)

  2. Vyškov

  3. Přerov

  4. Č Brod

KO - Košice - Modřice B : 2:0
Šacung - Vsetín : 2:1
Modřice A-Sportcentrum Cib. :1:2
K.Vary A - Bělá : 2:0
Košice - Šacung : 2:0
Sportcentr. Cib.-K.Vary A :0:2
o 3. místo - Šacung - Sportcentrum Cib. : 2:0
F - Košice - K.Vary A : 2:1

Děkuji všem zúčastněným za předvedené výkony, zvláště finále bylo hodné mistrů, chyběl jen krůček..... Velký dík pořadatelům v čele s ředitelem turnaje J. Pavelkou.

Jan Dutka.0

Odpovědět
miťka OoZuc10.02.2008

To: Pavel, já se samozřejmě nesnížím k podobě tvého primitivismu o debilech a pod.

Ale to byly oficiální výsledky?
To si snad děláš srandu.

Jestli se na vrcholných akcích, (což podle mě ta dnešní byla)chcete informačně chovat takovým to způsobem, tak se ani nedivím nad tím, že je nohejbal chudý sport.

Kdo by do toho šel.
Ještě s lidma jako jsi ty, kteří umí jenom hrubě urážet??......0

Odpovědět
to mitka10.02.2008

mitka je kokot. Nevšiml si těch dvou předchozích příspěvků a hned psal sračky.... a s tím jestli je to oficiální: copak tu sem někdy někdo napsal schválně jiné výsledky než byly? Proboha, vzpamatuj se a než něco napíšeš, tak si přečti to co psali před tebou..... A co děláš pro nohejbal ty? Asi hovno co?0

Odpovědět
Kosta10.02.2008

Ja si myslim ze velice povedeny turnaj, vcetne organizace, cen, atd atd......Velky dik organizatorum a vsem co se podileli na godu turnaje.0

Odpovědět
Kosta10.02.2008

chodu.. heh0

Odpovědět
skřejpe10.02.2008

turnaj super, ceny dobrý organizace výborná, co víc dodat...0

Odpovědět
Maršálek10.02.2008

Turnaj EP v Přerově byl v duchu předchozích ročníků uspořádán kvalitně a důstojně, což je dobře i pro další roky. Spokojen by určitě byl i bývalý krajský předseda nohejbalu Pavel Holík, jemuž byl memoriál odkázán. Asi mohlo být více diváků, ale jinak všechno bylo OK. Do svědomí by si spíše měla sáhnout některá družstva, ví proč.

Jinak je už zde standardem, že zatímco u mládežnických akcí (viz např. nyní PČNS ve Žďáru) se v diskusi hýří pochvalami, u akcí mužů se stále něco kritizuje. Je to "zetkový folklór" a ukazuje, že mládežnické struktury si daleko lépe váží úsilí a podmínek, které jsou jim nabízeny.0

Odpovědět
blazni10.02.2008

Martine,s tim svedomim u nekterych druzstev by si mohl podat strucnejsi info,myslim,ze spousta z nas by podobnou informaci uvitala.Vim ale,ze se nebudes zase chtit dostat do nejakeho slovniho ataku od anonymu,kterym by si eventuelne sahl na "jejich" mancaft,ale kdyby si to chtel risknout,uvitalo by to dost lidi si myslim,sportu zdar0

Odpovědět
Anonym10.02.2008

Musim říct že turnaj se mi moc líbil organizace připravenost, všechno bylo jak mělo jen tak dál.... jedine takové akce mužou dostat nohejbal dál, ale kdyř svaz umí bojkotovat vůči největší akci ve vsetíně tak mi to přijde ubohé..0

Odpovědět
Anonym10.02.2008

Moderátor akce upozorňoval za záznam, který má být odvysílán dnes večer na ČT 4 Sport. Podle programu to má být 21:45. Vřele doporučuji, bude na co koukat, (nejen) finále bylo parádní.

Dále bych se taky připojil ke gratulaci organizátorům, "na východě" nebývají takovéto svátky nohejbalu k vidění moc často.0

Odpovědět
Petr Čunek10.02.2008

pardon, unikl mi podpis :o)0

Odpovědět
Mr.Kwicka10.02.2008

Koukám že tento turnaj se dostal i do hlavního vysílání BBV...to je paráda ;)0

Odpovědět
A.Stehlík10.02.2008

ČT4...zatím dobrý nohec!!!0

Odpovědět
A.Stehlík10.02.2008

Jen občas komentátor uvádí špatná křestní jména... Jinak zatím dobře provedený záznam...0

Odpovědět
Maršálek10.02.2008

Na ČT teď běží téměř každá mezinárodní akce kategorie mužů, což je dobře. Problematické jsou jen období, kdy se hraje např. play-off hokeje apod a nejsou kapacity na tvorbu záznamu. Stále však existují markantní rozdíly v kvalitě záznamu technické i redakční. Poslední tři záznamy (Memoriál JB, Poslední smeč, Supersix) nasadily laťku hodně vysoko, bohužel ten z Přerova této kvality z obou pohledů nedosahoval. Veřejnost naštěstí nepozná pomršená jména hráčů či klubů, upozornění na nejednotná čísla na triku a trenýrkách však posílá jasný vzkaz. Škoda, zejména vzhledem ke stopáži záznamu.0

Odpovědět
A.Stehlík10.02.2008

Jinak bezva nohec a gratulace Varským k výkonu.0

Odpovědět
Martin10.02.2008

Musím že po dlouhé době dobře natočený nohejbal0

Odpovědět
Anonym11.02.2008

já sem to promeškal..je ten záznam někde na netu prosím?0

Odpovědět
Petr Nadymáček11.02.2008

Dnes je na ČT4 Sport ,dle programu, opakování ve 13:10 .0

Odpovědět
Rosta11.02.2008

bohuzel vodei zaznamu se nespousti !?0

Odpovědět
Radek11.02.2008

V jakém složení hráli Břve, a jak si vedli.0

Odpovědět
trenér11.02.2008

je to samej otazník ???
kdo se podepsal pod propagaci-seznam jmen+oddílů???
informovanost na webu???
ten blb co do teho slintal v tv je na drogách???to sem zažil na Svačince...
jináč super sport0

Odpovědět
Anonym11.02.2008

Ten komentář opravdu nic moc, včera jsem to pustil a těch přeřekunutí a špatných jmen bylo moc. Taky se mi to zdálo dost pomalý, co to tam bylo za povrch??? Také bych to nehrál na tenisovém hřišti, působí to nepříjemně svojí rozlehlostí. Překvapilo mně, že trenér Širocký i když není nejmladší, dost pochvalně hovořil o výhodách jednoho dopadu. Těžko říct, jak by to vypadalo, pokud by se to tak hrálo. Ale co, důležité bylo že nohejbal je v v telce. Existují někde nějaké píplmetry na to kolik lidí se na to dívá???0

Odpovědět
Petr11.02.2008

Bylo tam docela dost kraťasů, hrálo se i na dva smečaře, minimum nevynucených chyb apod. To byl ten rozdíl oproti jednodopadovému.0

Odpovědět
Roman11.02.2008

jo jo, oba dva finalisti byli typickým příkladem hry na dva smečaře ;)0

Odpovědět
Rosta11.02.2008

nevite proc to nejde na strankach CT ??0

Odpovědět
Karel Jonák st.11.02.2008

Postřehy z televizního záznamu z Přerova

Tyto postřehy jsou věnovány hlavně těm fanouškům a příznivcům nohejbalu, kteří neměli možnost televizní záznam spatřit na vlastní oči.

Druhý turnaj Euro Cupu 2008 v trojicích mužů měl velmi dobrou atmosféru, poměrně dost diváků a v utkáních ze záznamu velmi dobrou úroveň hry. Hrálo se v krásné tenisové hale s červeně zbarveným povrchem, připomínajícím antuku. I záběry v detailech z blízka byly už velice dobré, ale celkové záběry na celý kurt byly z dosti značné vzdálenosti a zkreslovaly hru na kurtu, která se zdála být dost pomalá. A pokud budou kameramani nohejbal zabírat z takové velké vzdálenosti, tak bude v jakékoliv variantě hry (3, 2 i 1 dopad) vždy pomalá !

Polovinu semifinálového a celý finálový zápas spolukomentoval s komentátorem z televize také známý matador a trenér Ruda Široký z Opavy. Komentování člověka z televize bylo opravdu amatérské a je mi divné, že se ho ani Ruda nesnažil trochu usměrňovat. Opravdu televizní komentátor svým komentováním udělal nohejbalu „medvědí službu“. Připadal jsem si jak na nějakém osadním turnaji a ne jako na vrcholné soutěži Euro Cupu. On mimojiné říkal, že hráč Kamil Průcha má na dresu číslo 15, ale na trenkách číslo 11. Po skončení zápasu také postřehl, že tutéž závadu měl hráč Petr Voldřich. Kluci sebraní ze tří klubů měli asi potíže sehnat stejné dresy a trenky. Ani se nedivím. Divím se ale pořadatelům, že když věděli, že televize bude snímat část semifinálového zápasu, že jim nepůjčili svoje stejné dresy. Ostuda pro veřejnost už je, že takový sportovní podnik přijme do své soutěže trojku, která není žádným nohejbalovým klubem. Vždyť tito skvělí hráči mohli startovat např. pod názvem „Ligový výběr ČR“, a byla by to pravda. Nedivím se, že se veřejnost na nohejbal neustále dívá jako na pivní sport.

Ale k samotné hře ve finále. Viděli jsme velice dobrý nohejbal a souboj momentálně nejlepších smečařů-blokařů na světě. Duely Košic a Karlových Varů jsou provázeny již od konce minulého roku souboji těchto hráčů.

Košice začaly první set vlažně až profesorsky. Na druhé straně jejich soupeř ze západu Čech začal z ostra a chtěl Mistrům Evropy z Košic oplatit porážku, kterou utrpěl v prvním turnaji v Košicích. Honza Vanke v prvním setu přehrával svůj protějšek Jana Brutovského jak ve smečích, tak i v blocích. Přes velkou převahu karlovarských set však skončil zdánlivě milosrdně pro Košice jen 8:10. V druhém setu opět na začátku kouzlil Honza (krásný světový zákrok měl z voleje háček na síti i se zášlapem – 1:2) a Karlovy Vary se dostaly hned do vedení 1:3. Potom se však začal více a více prosazovat Brutovský, Košice nejen vyrovnaly hru, ale i stav na 3:3. Po krásném Brutovského kraťasu – 4:3. A hned jeho blok znamenal – 5:3. V této době se zdálo, že Vanke trochu odpočívá. Ale vzápětí dokázal také svým blokem snížit vedení soupeře na – 5:4. V této fázi druhého setu však začal pracovat celý košický team-work a udělal trhák na 7:4. Potom ještě vykřesal jiskru naděje Michal Kokštejn, kterého nazýval komentátor Jiří, a upravil stav na 7:5. V koncovce setu však byly Karlovy Vary už v útlumu a prohrály poměrně velkým rozdílem 10:5. I Vlasta Kubín by se divil, že z něho udělal komentátor Martina. Ale tyto údaje asi dostal od pořadatelů (?).

Ve třetím zkráceném setu měli úvodní podání karlovarští, ale Košice tuto výhodu hned nevyužily, protože jim soupeř první útok chytil a rozehrával svůj útok k důležitému vedení 5:6. Ale to se nepovedlo, protože Vanke zahrával kraťas na pásce a míč skončil v síti. Stav zápasu byl tedy opačný – 6:5 ! Pak se po velmi dobré hře stav utkání střídal, až skončil na score – 7:7. V této fázi zápasu však Košice udělaly rozhodující trhák na 9:7 a už je nikdo nezastavil k dalšímu celkovému a cennému vítězství.

Na závěr musím ocitovat slova spolukomentátora Rudy Širokého: „České nohejbalové hnutí lpí na dvoudopadovém nohejbalu. Jestliže chceme uspět, tak musíme hrát Extraligu na jeden dopad !“ Proč však hrát v ČR Extraligu na jeden dopad, když náš největší soupeř SR hraje svoji nejvyšší soutěž také na dva dopady ??? Pes je zakopaný někde jinde !

Mne to od takového matadora dost překvapilo a není to náhodou, že jsou zneužívány televizní záznamy pro veřejnost k takovým tendenčním výrokům. Není to poprvé, kdy se někdo snaží ovlivňovat přes televizní kamery nohejbalovou veřejnost a celé nohejbalové hnutí.

Ruda tam také komentoval jednu pravdu, když v určité fázi zápasu říkal, že: „Teď Košice hrají jen na jednoho smečaře.“ Ano na obou stranách hráli převážně jenom hlavní smečaři, protože je to určitá deformace ze hry na jeden dopad. Na štěstí ve hře došlo i na druhé smečaře, kteří rozhodovali v koncovce setů. Takhle udělal např. Vlasta Kubín důležitý desátý bod v prvním setu, když pomohl Honzovi Vankemu. A na druhé straně několikrát pomohl svým zakončením i Patrik Perun Janu Brutovskému.

Nejdůležitější je, že opět zvítězil NOHEJBAL !

A pořadatelé a funkcionáři, nezlobte se, že jsem opět tak trochu kritizoval. Mám totiž nohejbal rád a svým poukazováním na některé chyby chci, aby se do budoucna neopakovaly. Jedině tak lze pomalu, ale jistě dostávat náš sport na vyšší patra ve sportovním světě.0

Odpovědět
Maršálek11.02.2008

Nohejbal hraný na velkém tenisovém hřišti samozřejmě nemá tu atraktivnost, jako ten, hraný na malých hřištích, kde vyniknou "totální" údery i pohyb hráčů na menší ploše. Vycházejme však z daných reálných možností jednotlivých hal či venkovních areálů. Naopak halová tenisová hřiště mají zase tu výhodu, že většinou mají barevné odlišení hřiště a výběhů. Sledovanost nohejbalu by už mohla být v ČT zaznamenávána, před nějakou dobou jsme mluvili s oddělením sociologického výzkumu a tehdy tam nohejbal neevidovali. Tak jsme požádali o nápravu. Otázkou je, jaká čísla nás oslní.0

Odpovědět
Jiří Pavelka11.02.2008

Oprávněná kritika pořadatelů. Jako ředitel turnaje s Vámi v mnoha bodech Vašeho příspěvku souhlasím. Vše je o to cennější, že jste celkem dobře vystihl atmosféru a "celkový dojem" z turnaje i když jste viděl jen záznam závěru turnaje. Hodně mě inspiruje (a jsem si jist, že příště už mě to nezaskočí) nápad s půjčováním dresů pořadatelů těm, kdo mají jiná čísla na trenýrkách a jiná na tričku ...:-). Nevím, jestli jste někdy viděl přerovské hráče, ale do jejich dresů se už asi nikdo jiný nevleze :-).

Co se týká podezření, že jsme podstrčili televizním komentátorům špatná jména ke známým příjmením - no, schválně to určitě nebylo, a náš příslušný "sekční šéf" (ten co měl tento úsek na starosti) už jistě zpytuje svědomí. Mimochodem, byla u nás točit ostravská redakce ČT a víte proč? Říká se, že pražští sporťáci vyrazili do Ostravy na Davis Cup, a tak ostravští měli volno a mohli do Přerova...:-)

Ale popíšu Vám skutečný průšvih (organizační), který jste nemohl vidět v TV, protože se stal v Semifinále. Viděno mýma očima: Po jednom z razantních útoků skončil odražený míč ve stěně tribuny asi 3,5 metru vysoko a nešlo na něj jen tak dosáhnout. Dívám se na to z tribuny a vidím, že rozhodčí nemá druhý míč a tak nemůže zahajit hru (proč ji zahájil bez dvou míčů předtím - netuším). Vzápětí vyskakuje z lavice diváků náš Luďa Szabo (výškou asi 160 cm) a bezmocně šermuje pacičkami..A čas běží ... No, co, šel jsem pro další míč - někam (nevěděl jsem kde jsou uloženy). Pikantní na tom je to, že se to stalo právě ve chvíli, kdy jsem si plnil svou jinou pořadatelskou povinnost - poloodborně jsem na tribuně pokecával s vysoce postaveným představitelem sponzora - firmy GALA, která nám na tento turnaj poskytla jako svůj sponzorský příspěvek několik - mnoho míčů, svých výrobků. Podívali jsme se na sebe a křečovitě se zasmáli. Během asi tří minut byl další míč na světě a hra pokračovala. Takový okamžik se nezapomíná. Z toho pohledu si myslím, že i nadále mě nějaké trenýrky hráčů i nadále nedostanou!

Se sportovním pozdravem Jiří Pavelka - v sobotu ředitel0

Odpovědět
miťka OoZuc11.02.2008

Mě mrzelo na takovém turnaji to, že za celý den nebyl nikdo schopen průběžně informovat o průběhu akce.Vím, že to není žádná povinnost, ale je spousta lidí, kteří se nemohli jet podívat a velmi je zajímalo co se tam dělo.

Doufám, že mě zase někdo vynadá do debilů, jak je zde u anonymů dobrým zvykem.
M.Šnídl, Jenštejn0

Odpovědět
A.Stehlík11.02.2008

Ne, myslím že máš pravdu... on line zpravodajství by z Evropského poháru být mohlo... zvlášť když v Přerově jsou samí mladí kteří by to zvládli levou zadní!!! :-))0

Odpovědět
Jiří Pavelka11.02.2008

Tak tohle beru. To jsme fakt mohli, stačilo by málo. Bylo to asi tím, že mladí celé dopoledne ťukali do balónku a nám starším to tak trochu nedošlo :-). Dobře - nechte se příště překvapit.0

Odpovědět
A.Stehlík11.02.2008

Nic ve zlém!!! :-))0

Odpovědět
Vlasta12.02.2008

pro K.Jonáka : kritizuješ televizi, ale ve svém "Postřehu" jsi zkomolil 2 jména (Širocký,Kokštein). Ale to se stane, i já mám takové úlety. Jinak R.Širocký má asi jiný názor na 1 dopad, ale ty to komentuješ jako "zneužívání tendenčních výroků v televizních záznamech". Tady bych mohl polemizovat kdo je tendenční.

V.Pabián, Chabařovice0

Odpovědět
Karel Jonák st.12.02.2008

Pane Pavelko, nic ve zlém. Vidím, že to berete sportovně a správně. Vím o čem mluvím, protože i u nás v Lounech pořádáme velké halové turnaje mužů, žen, dorostu a žáků. Tu a tam se nějaká chybička vloudí, jsme jenom lidi. Horší situace je, když je to v televizi a sledovanost je vyšší a komentátor není dostatečně informován o nohejbalu. Nelze to podceňovat, takovýto člověk udělá o nohejbalu ve veřejnosti jen paniku.

Naše turnaje zveřejňuji zde na zetkách, např. pořádáme 17.11.2008 ve sportovní hale v Lounech již 15.ročník Energie Cupu ve dvojicích mužů. Zvu tím i Vaše muže k účasti.

Ještě výše k mému příspěvku: trochu jsem ne moji vinou zkomolil Rudovi jméno, když automat mi vyhazoval "c" a já jsem se toho nevšiml. Samozřejmě, že se jedná o známého nohejbalového potentáta, který se jmenuje Rudolf Širocký. Tímto bych se mu chtěl omluvit.0

Odpovědět
Karel Jonák st.12.02.2008

Mezitím, co jsem psal poslední řádky, tak mě předběhl Vlasta Pabián. O Rudovi jsem napsal aniž bych četl jeho příspěvek. A k tomu, kam by se měl nohejbal ubírat do budoucna, tak já znám názory Vlasty a skoro celého VV ČNS na pravidla nohejbalu a respektuji je. Já mám jinou a dost podstatně odlišnou filozofii v pohledu na pravidla a je to můj názor, který si nedám vzít ! Mám jen dosti malou šanci ovlivňovat větší počet lidí, v televizi to nesporně je. A ještě jsem v žádném TV přenosu nebo záznamu neslyšel, že momentálně ty naše porážky od Slováků jsou prostě tím, že oni jsou momentálně LEPŠÍ ! Není to vina toho, že se nehraje extraliga na jeden dopad ! Je to tím, že si Češi v posledních 10 letech zvykli na to, že v tréninku se jenom hraje a hráči se jen baví. Ta filozofie je jinde. Hráči sami musí chtít na trenérech, aby oni jim vštěpovali nový styl a pohled na trénink, a to bez ohledu na pravidla. Pravidla nesmí omezovat hráče v technické tvořivosti a umožňovat jim pestrost hry a střídání tempa hry (někdy pomalejší, rychlejší a rychlé podle potřeby). Na hře na jeden dopad nic technicky těžkého není. Je to jen opět a opět větší a větší psychické zatížení na hráče, kteří při hře musí stále myslet na to, aby jim nespadl vícekrát míč na zem. Ty samé potíže mají i rozhodčí.

S dorostem a někdy i se žáky trénuji střídavě všechny varianty hry (3, 2 i 1 dopad). Každý žáček od 13 do 15 let se může naučit hrát na jeden dopad, ale to není nohejbal, to je jen pouhá třetina nohejbalu ochuzená o techniku a myšlení při hře. To nám před těmi 20 lety tolik svět záviděl, tak se ubírá jinou cestou, ale podle mého názoru cestou zcestnou !

Budoucnost ukáže, kde je pravda o nohejbalu. Možná, že ani já ani Vlasta tady už nebudeme.0

Odpovědět
Jiří Pavelka12.02.2008

Přece ještě jeden malý vstup. U těch jmen jsme měli od začátku nekonečné potíže - je získat. Neměli jsme soupisky (jako pořadatel), zástupci ČNS neměli soupisky, hráči si nepřivezli soupisky. A jak se to všechno dávalo dohromady vlastně ani nevím, protože jsem měl dle našeho "bojového rozdílení" jiné úkoly. Ale tady se nám prolnul úsek prezentace, kde jsme měli také pomoc dvou svazových delegátů (pánové Dutka a Králík) a úsek technického zajištění haly, kam připadlo i zabezpečení TV štábu. Mimochodem Ti se chovali velmi samostatně, moc informací nám nedali, takže co potom šlo do záznamu jsme jako pořadatelé téměř vůbec neovlivnili. Asi jsme přijali v nohejbalu zavedené "volnější pojetí" nezbytné předturnajové administrativy. Příště více pohlídáme, ale když k nám někdo přijede přes celou republiku (i z druhé strany bývalé), tak se člověkovi (pořadateli) dělat obstrukce ani nechce...

A ještě jednou ty trenýrky - doufám, že to před Karlem ustojím, ale prásknu to - Co jiné číslo?! V základní části turnaje hrál Karel Bláha v děravých trenýrkách (na což mě upozornily okolosedící dámy v publiku :-))). Asi mu při některém zákroku na síti praskly a chvíli mu trvalo, než to objevil. A ani nevím, jak to vyřešil - pokud to vůbec řešil :-)0

Odpovědět
Anonym12.02.2008

Krásně napsané pane Jonáku. Můžu s Váma jenom souhlasit.0

Odpovědět
Karel Jonák st.12.02.2008

Je zajímavé, že Honza Dutka a Ivan Králík jsou oba z Karlových Varů, a oba znají hráče Karlových Varů dokonale. Asi ale neslyšeli komentář do televize. Jinak by museli celou záležitost se jmény napravit. Jestli jsem se dobře díval, tak jsem v záznamu zahlédl také šéfa SK Liapor Vláďu Hlavatého.

S těmi soupiskami by se mělo něco dělat. Pokud je to oficielní turnaj Euro Cupu mužů, tak by ty soupisky měly být povinné. A jestli jsou na turnaji vypsány nezvykle vysoké ceny pro nohejbal (tuším 1.cena - 30 000,- Kč), tak také musí pro to vedoucí trenéři a hráči udělat ! Ligovou soutěž také nesmí hrát bez soupisky ! Pořadateli by ale měl pomáhat garant celého poháru, který je pověřený VV ČNS, nebo se snad mýlím ?

Jinak k anonymovi WjTuc: Díky za komplimenty. Já si však více vážím toho, že se alespoň někdo pozitivně ozve, že opravdu v současné době nejde tak o vítězství za každou cenu, ale jde přeci o sport, jde o nohejbal ! Hra pouze na jeden dopad je footballtennis, a je to výmysl lidí ve FIFTA, kteří tomuto sportu těžko porozumí, pokud nebudou chtít.0

Odpovědět
J.H.12.02.2008

Včera, tj. ve stejný den, jsme měli možnost vidět na čt4
dvě akce. Z Přerova nohejbal a z Prostějova volejbal.

Ta první se honosně zve EURO CUP a má opravdu důstojné obsazení i "B" oddílových družstev/chybí snad 6 medvědů

s Cibulkou/.
Druhou akcí byl ČESKÝ POHÁR.
Neporovnatelné!
Diváci,reklamy,rozhovory,komentář - učit se,učit se,učit se!0

Odpovědět
miťka OoZuc12.02.2008

Souhlasím s p.Jonákem, že by svazoví činitelé, příznivci FIFTY, či jejich přátelé, což jsou pořád jedni a ti samí, neměli neustále zneužívat možnosti plácat do kamery nesmysly o krásách jednodopadového nohejbalu a neustále lidi masírovat proti vůli většiny, kterou by měli zastupovat.

Většina si přeje dopady dva, tak ať to prosím respektují a na propagaci svých myšlenek nechť využijí možnosti placené inzerce ze svých kapes.

Opět je mi záhadou, proč jinak výteční Slováci ve chvílích, kdy jim teklo do bot, nezdecimovali Karlovi Vary jednodopadovou hrou.

Je to přece tak rychlé, dynamické, krásné, tak proč to proboha nikdo nehrál???

Obvzvláště Kalas, kterému to dokonce Řehák hraje všechno na skok a přitom to má tak rád, ten jeden dopad, jak jsme slyšeli v tv.0

Odpovědět
Anonym12.02.2008

to miťka : máš pravdu , hrajme si na svym písečku ! A´t jde svět do pr.... ! Budeme hrát svý soutěže a basta ! Ach jo :-(((0

Odpovědět
miťka OoZuc12.02.2008

A Slováci snad hrají anonyme doma na jeden?

Kvůli tomu, že vytvořili nohejbalovou obdobu ruské sborné se přeci nemusí nic předělávat.

Oni prostě denně ,,trénují", proto jsou nejlepší.

Jinak máš docela pravdu, nohejbal opravdu je ,,náš píseček", ale na to už asi většina z vás zapomněla.

Necháme toho, nebo to zase bude mít 500 příspěvků o jednom a tom samém a stejně se nic nevyřeší, protože kluci na svazu mají svoji vizi stejně jasnou, ať si říká kdo chce co chce.0

Odpovědět
miťka OoZuc12.02.2008

A Slováci snad hrají anonyme doma na jeden?

Kvůli tomu, že vytvořili nohejbalovou obdobu ruské sborné se přeci nemusí nic předělávat.

Oni prostě denně ,,trénují", proto jsou nejlepší.

Jinak máš docela pravdu, nohejbal opravdu je ,,náš píseček", ale na to už asi většina z vás zapomněla.

Necháme toho, nebo to zase bude mít 500 příspěvků o jednom a tom samém a stejně se nic nevyřeší, protože kluci na svazu mají svoji vizi stejně jasnou, ať si říká kdo chce co chce.0

Odpovědět
miťka OoZuc12.02.2008

pardon0

Odpovědět
vl12.02.2008

Budou fotky?0

Odpovědět
tadeas13.02.2008

to J.H.: Cibulka tam byl a hrál za Č. Brod akorát nevím kolik měl sebou medvědů......0

Odpovědět
Petr13.02.2008

Miťko, kde bereš tu jistotu, že zrovna 2 dopadový nohejbal je nejlepší? A když někdo zmíní 1 dopadový nebo 3 dopadový, tak je podle tebe debil nebo zrádce? Všude v okresech a mládeži se hraje na 3 dopady, většina turnajů taky. Když se zaváděli 2 dopady, tak jsi také takhle byl aktivní a napadal jsi? Taky jsi bojoval za přání většiny, která určitě chtěla 3 dopady? Ty furt jenom všechny tady napadáíš, svaz, trenéry a protože sám jsi to nikam jako hráč nedotáhl, tak nikdo jiný taky nesmí.0

Odpovědět
hráč13.02.2008

Propagování jednodopadového turnaje R.Širockým je proti většinovému názoru v celém hnutí(to chce dva dopady).Je to zajímavé.Širocký nohejbalu rozumí,členové VV ve většině ne.Zřejmě se chtěl Ruda zavděčit,brzy končí špatný trenér ŠMEJKAL a ŠIROCKÝ ho může vystřídat.Největší klad turneje byla neúčast státního trenera.Karlovarští to zvládli důstojněji než on s reprezentací.To o něčem vypovídá.0

Odpovědět
miťka13.02.2008

to Petr:Můžeš mi říct, kdy jsem kde napsal, že je dvoudopad nejlepší? Kdy jsem někoho urazil nějako nadávkou jak píšeš?

Srovnej si to prosím tě v té hlavě, než zase někoho napadneš nějakou snůškou vymyšlených nesmyslů.0

Odpovědět
Laďa Štěpánek13.02.2008

ťo Hráč: nemáš pravdu. Jedna věc je, co se nám líbí, ale mezinárodně se hraje a bude hrát na jeden dopad.Trenér Šmejkal je kvalita, začlenil do mužstva mladé hráče a určitě končit nebude. Samozřejmě na turnaji byl.

K turnaji. Finále mělo nadějný začátek a Slováci byli pod tlakem. Honza Vanke byl na síti úspěšnější než Brutus. Škoda, že nevycházeli kraťasy, zatímco jim jo. Jedině pestrou hrou na dva smečaře lze Slováky na dva dopady porazit. Např. desátý bod Vlasty Kubína.0

Odpovědět
Anonym13.02.2008

láďo nějak se v tom motáš obhajuješ jednodopad - fotbaltenis a přitom řikáš pestrá hra na dva smečaře.To v jednodopadu ani hvězdní slováci nedokážou0

Odpovědět
J.H.13.02.2008

Tak Laďa Štěpánek už ví, že trenér Šmejkal končit URČITĚ nebude! Pane jo, to jsou zprávy! Tak to ostatní případní zájemci už to můžete zabalit, protože kvalita je holt kvalita....

Může to Laďa nějak rozvést, protože to ani na hradě nemají po první volbě tak jasno!0

Odpovědět
Maršálek14.02.2008

Ad 1-3 dopady - Nemá smysl tady někoho osočovat, že v TV pochválil to či ono. Proč by zkušený trenér nemohl zmínit některé výhody jednoho druhu hry oproti druhému? Přeci to není tak, že jeden je 100% dobrý (a pro koho?) a druhý 100% špatný. Je to hodně o té otevřenosti umět z jednotlivých druhů hry poznat a uznat jejich výhody. Když už jsme u věčného téma dopadů, tak pak skutečně se stále nejvíce hráčů v ČR věnuje hře na tři dopady.

Ad trenéři obecně - Jak jsem opakovaně zmiňoval v různých příspěvcích, u mužů je to děs a bída. Jen si spočítejte, kolik ligových družstev má trenéra jen formálně, ve skutečnosti to vede jeden z hráčů. Kolik mizerných trenérů vede tým jen za zásluhy, protože dělá zároveň ve vedení klubu. Kolik trenérů působí celou kariéru jen v jediném klubu. Kolik trenérů se prezentuje svými názory na školeních, kolik jich veřejně publikuje, kolik jich pomáhá s diplomkami, zpracovává analýzy apod. Kolik se jich bez limitujících podmínek (jeden nechce jezdit po republice, jiný zase chce ještě hrát ligu, jiný...) zúčastňuje výběrových řízení u repre, o klubu nemluvě. Dnes trenérskou kvalitu vidíme spíše u mládeže, což je ale dobře. Je to očekávaný jev, protože u mládeže či žen je progres a tedy i přínos trenéra mnohem znatelnější, než u mužů, kde min. poslední desetiletí není zvykem v klubu trénovat, pouze hrát.0

Odpovědět
Karel Jonák st.14.02.2008

Martine, jestli dovolíš, tak bych Tě ještě na téma kvalita trenérů trochu doplnil. Za svou hráčskou a trenérskou karieru mám dost zkušeností jak z mládežnického, tak i s dospělého nohejbalu. Máš pravdu v tom, že část trenérů v mužstvech je současně hrajících trenérů. Je to pro trenéra nejobtížnější role, neboť on musí i hráčsky vysoce převyšovat ostatní. Ale máme trenéry, kteří už nehrají vůbec nebo hrají za B-mužstvo nižší třídu. To je nejlepší varianta.

Největší kámen úrazu při posuzování kvality trenérů vidím v tom, že oni nedonutí hráče k pravidelnému a náročnému tréninku. Na druhé straně se tady za posledních cca 15 let vžil názor především ze strany hráčů, že oni patří mezi nejlepší na světě, nemají dost motivace, a nemusí náročně trénovat ! Minimálně v polovině případů to vidím tak, že sami hráči nechtějí trénovat a učit se nové věci a zdokonalovat se ve věcech, které umí. Oni sami nutí trenéry, aby přistoupili na méně náročný trenérský proces, a chtějí na trénincích převážně jen hrát a bavit se, aby to moc nebolelo. Je to takový pseudoamatérský přístup, protože i cílevědomý amatér se snaží maximálně se zdokonalovat ve svém umění. Potom se může někdy stát svým myšlením profesionálem. Této úrovně docílili v současné době především někteří hráči Košic. Možná, že to některé současné mladé reprezentanty ČR nakopne a začnou se také takto chovat. Každý proces však má svoji konstantu setrvačnosti, takže se to hned na výkonech neprojeví.

Ale jak se říká, když hráč moc netrénuje a tím i podvádí především sebe, tak se v mnoha případech stává, že ztratí formu během 5 minut. Potom mu trvá třeba půl roku, než se do bývalé formy dostane. A pokud se tam chce dostat, tak je to především za cenu tvrdého tréninku ! Žádná jiná cesta k tomuto cíli nevede (v žádném sportu).

Takže neviňme jenom trenéry, podívejme se na celou věc komplexně !

A pokud budou hráči sami nutit trenéry, aby vedli tréninky, jak se má, tak i oni začnou mít motivaci a začnou opět studovat tréninkové materiály, jako tomu bylo cca před 30 lety. A potom nastane doba renezance kvalitních tréninků a projeví se to na herní kvalitě hráčů a teamů !

Je to složité jako začarovaný kruh.

A k dopadům mám jen jeden názor. Neexistují určité druhy hry, jak uvádíš ve Tvém prvním odstavci. Existují jen jedna pravidla nohejbalu, která umožňují jednotlivé varianty hry, které kvalitní hráči umí v určitých fázích hry používat, aby byli úspěšní.0

Odpovědět
Maršálek14.02.2008

Ano Karle, je skutečně těžké vštěpit 30-ti letým hvězdám, že musí ne jen hrát, ale i trénovat. Sám dobře víš, jak pochodil třeba Vlasta Stehlík, když chtěl s reprezentanty začít trénovat servis, dlouhodobě nejslabší HČJ české reprezentace. Ale přesto všechno vidím vinu u těch trenérů, protože oni tento stav svými ústupky hráčům a podporou lajdáctví umožnili a mezera se rozevřela tak neúnosně, že dnes i průměrní trenéři od mužů odcházejí k ženám či mládeži. Jsem si jist, že pokud se ti mladí hráči naučí pracovat a nespadnou po přechodu výše pod pseudotrenéry, tak se tréninkovému procesu nebudou na výjimky vyhýbat. Já už jsem to zde jednou zmiňoval, chtěli jsme dát do časopisu článek o extraligových trenérech a vyžádali jsme si od vybraných hráčů každého týmu jejich názory na svého trenéra. Sešly se tak silně negativní, že jsme od článku raději upustili. Dokládá to věrně však současný stav v nejvyšší dlouhodobé soutěži.0

Odpovědět
Karel Jonák st.14.02.2008

Martine, pokud to budeme svádět jen na trenéry, tak to může být ještě horší ! Co z toho ten trenér má, když nemůže pracovat podle svých představ a je neustále zaměstnán tím, že přesvědčuje hráče, aby:

  1. Chodili na trénink

  2. Když už přijdou, tak aby trénovali zodpovědně

  3. Když mají nějakou překážku, tak se předem řádně omluvili

  4. Tento nešvar se objevuje dnes i mezi mládeží

  5. Atd., atd.

Když to trochu někde klape, tak se po nějaké době dostaví výsledky i úspěchy. Dnešní trenér, vedoucí nebo funkcionář musí mít opravdu nohejbal rád, protože když to trochu klape, tak jedinou odměnou mu jsou dobré výkony jeho svěřenců. Ale když to nemůže ovlivnit, tak i někdy ten džbán přeteče, a od nohejbalu odchází. Zůstávají jen opravdoví blázni.0

Odpovědět
Anonym14.02.2008

Na všechny opravdové blázny,kteří zůstávají/p.Jonák/,
mají vybraní hráči silně negativní,nepublikovatelné názory/p.Maršálek/.
No nazdar! Quo vadis,nohejbale?0

Odpovědět
Maršálek14.02.2008

Karle, a kdo jiný má nastolit řád v organizaci tréninkové přípravy, když ne trenér, potažmo vedoucí družstva? Já beru, že je to řehole, na druhou stranu je to i o autoritě trenérů (viz ta má poznámka o připravovaném a nevydaném článku) v očích svěřenců. Vím, že kvalita od mužů odchází k mládeži (či ženám) a zůstává nižší kvalita (buď blázni jak píšeš, nebo uspokojovači vlastního ega bez autority, nebo ti, co to dělají souběžně s jinou funkcí). Ale řekni mi, jak je možné, že v jiných sportech na amatérské úrovni chodí hráči na tréninkovou jednotku 3x i 4x týdně? Asi je to baví více. Domnívám se, že momentální situace je neudržitelná a že jí kvalitní kluby a tlak od mládežnické sféry časem vyřeší. Kluby přehodnotí, zda je lepší investovat do dalších hráčů nebo kvalitného trenéra, hráči přecházívší z mládeže do mužů budou také požadovat skutečnou přípravu. Tohle ovšem netrvá rok ani dva a ČNS tomu musí být nápomocno zajištěním kvalitního systémemu vzdělávání trenérů. To J.H. - není vždycky posvícení, tento stav se dal předpokládat.0

Odpovědět
Hools14.02.2008

Na tréninky se v jiných sportech chodí, protože je tam tlak o místo v sestavě a to v nohejbale nehrozí. Každý tým je rád když se sejde v sedmi lidech na zápas. Prostě má každý své místo jisté! V našich ligových soutěžích to platí na 90%.0

Odpovědět
Anonym14.02.2008

Pokud se dal předpokládat, tak co se udělalo pro to, aby se tomuto stavu předešlo?

Hools má, bohužel, pravdu, ale nebude to jediný problém...
Asi by se mělo někde nejenom posvítit, ale rosvítit!
A začal bych právě publikováním zmíněných názorů.0

Odpovědět
Maršálek14.02.2008

Těch příčin je samozřejmě více, mj:

  1. Změna společenského klimatu po roce 1989 (větší časové nároky na zaměstnance a podnikání), která ovlivnila jak možnostui hráčů, tak i trenérů.

  2. Odchod velké části silné generace trenérů (např. jen v Praze mě napadají jména jako Maličký, Kovanda, Jakoubek, Mašát, Pecl, Chvalovský, Soukal, naposledy Kopecký), která však z nějakých důvodů nedokázala předat štafetu rovnocenným nástupcům, resp. nástupce nalézt.

  3. I to minimum dříve publikujících trenérů se nedočkalo odezvy z hnutí (pozitivní i negativní).

  4. Vznikla velká mezera v publikační metodické osvětě po Kovandovi, větší boom v této oblasti (na nohejbalové poměry) nastal až před 5 lety.

  5. Někteří kvalitní trenéři jsou aktivní pouze regionálně a nesledují republikové trendy.

  6. Existuje skupina neodvolatelných trenérů "za zásluhy", která je mocensky zadrápnuta v klubu (VV, Rada apod), tím nemusí na sobě pracovat a navíc snižuje počet míst k realizaci nových trenérů.

  7. Kluby investují do nových hráčských posil, ne už do kvalitních trenérů. To demotivuje trenéry na sobě pracovat.

  8. Cirkulace trenérů je minimální, chybí tak praxe z různých klubů a úrovní.

  9. Nekvalitní trenéři poztráceli u hráčů autoritu, rezignovali na jejich komplexní vedení a zůstali jen formálními trenéry. Hráčům se tak snížily nároky a to se vždy vrací blbě nazpátek.

O stavu znalostí a schopností trenérů např. vypovídá analýza Mgr. Kresty (viz stránky ČNS - sekce Projekty - odkaz Analýzy). Neuspokojivý stav začal kumulovat koncem 90. let a trvá dodnes. Otázku, proč se tomu nepředešlo, by asi měl zodpovědět někdo, kdo byl za tuto oblast zodpovědný. Teď se to samozřejmě dohání, zejména u mládeže je vidět pozitivní vývoj. Musí však nezbytně svou filozofii (viz body 6-9) změnit i kluby, tj. umožnit realizaci kvalitním a perspektivním tvářím.0

Odpovědět
miťka14.02.2008

Nedá mi to se nezeptat.V trenérských licencích existuje nějaká hiearchie postupu.Nemůže si člověk dělat vyšší zkoušky, když nemá ty základní.

Jakým způsobem se může začít vzdělávat zanícený, začínající trenér, když jediné školení, které proběhlo, bylo min.před rokem na Pankráci.

Vždyť při sebelepší vůli se tady nikdo stát trenérem ani nemůže, pokud nevystuduje fakultu těl.výchovy.

Potom celé trenérství spočívá v tom, že kdo má zájem, koupí si od p.Stehlíka knihu o metodách trénování a musí to považovat za vrchol toho, co mu současný stav v nohejbale nabízí.

Pokud se mýlím, opravte mě prosím.

Říkáte jak je jednoduší sehnat někoho k dětem, nemyslím si to, je to velmi těžké, když nejste starý zaběhnutý klub s odsloužilými hráči0

Odpovědět
miťka14.02.2008

pardon: tak nemáte skoro šanci někoho sehnat.Již jsem se jednou na to někoho ptal a bylo mi odpovězeno, že školení byla zrušena, protože byl malý zájem.

jsme na tom tak blbě, že školení by se měla dělat snad i jenom pro tři lidi, protože i když ty odradíme, tak pak už nevím.0

Odpovědět
Jan Dutka14.02.2008

Prosím někoho ze Vsetína, kteří byli v Přerově, můžete mi napsat sestavu v jaké jste hráli? díky0

Odpovědět
neVsetíňák14.02.2008

Vsetín: Lumír Gebel, Aleš Zbrožek, Josef Nezval0

Odpovědět
Maršálek14.02.2008

Mílo, metodiku organizace školení ČNS najdeš např. na stránkách ČNS - sekce Trenéři a rozhodčí (v odkazu Dokumenty je úplný materiál, v odkazu Vzdělávání pak další informace, vč. termínů a doporučené literatury). Různé KNS pořádají školení trenérů licence "D", bohužel ne vždy i přes opakované urgence se republikový ČNS o těchto školeních předem dozví tak, aby právě do zmíněné sekce informaci o pořádaném školení včas uvedl. Teď jsme např. připravili dodatek Směrnice pro řízení KNS(RNS), kde je požadavek na předání informace o pořádání školení ještě více zdůrazněn. Co se týká republikového ČNS, organizuje nyní každým rokem školení a doškolení trenérů licence "C" a totéž u rozhodčích. Získání licence "C" není podmíněno držením licence "D". Např. na posledním školení trenérů bylo min. 20 osob. Nevím, kdo ti nabulíkoval, že byla školení zrušena a že není zájem.0

Odpovědět
miťka15.02.2008

Můžeš tedy prosím tě Martine uvést školení trenérů , které jsou v nejbližší době aktuální? Díky, ahoj.0

Odpovědět
Maršálek15.02.2008

Mílo, ty jsi lenoch, vždyť jsem ti psal, kde je to uvedeno. Takže pro tebe - 29-30.3. v Praze 4, hala TJ Pankrác, školení licence "C". Přihlášky na sekretariát ČNS.0

Odpovědět
miťka15.02.2008

Promiň, díky :-).0

Odpovědět
Pepa15.02.2008

Pánové, podle mého názoru je to všechno o profesionálním sportu, pokud by se do hry dostaly peníze tak bychom se už dávno nebavili o dopadech, kvalitních trenérech, přístupu funkcionářů a hráčů atd., nevím jak je moc složité převést neprofesionální sport na profesionální, asi je to všechno o sponzorech a asociacích. Ideální by byl systém soutěže jako má volejbal (hlavní sezóna v tělocvičně v zimě, televizní přenosy atd.)0

Odpovědět
Anonym15.02.2008

Z toho, co je uvedeno v Dokumentech na které odkazujete ve věci školení trenérů je nasnadě, že pokud vám stačí tyto povrchní informace, které se navíc ještě dublují, tak není divu,že je stav takový jaký je a že se hráči vyjadřují k práci trenérů s despektem.

Nenovější studijní materiály jsou z r.2003, nejstarší z r.1996...0

Odpovědět
Martin Kubín15.02.2008

To mám kurva chytat v Přerově v hluchym prostoru s levákem Jirkou a ještě ti mam radit kdy je školení trenérů? Zavolej si Rudovi do Opavy ten má přehled...0

Odpovědět
Anonym15.02.2008

Trenérem se člověk nestane po dvoudením školení.To akorát získá licenci,s kterou může zastřešit nějaké svazové požadavky.

Na kvalitního trenéra musí být několikaleté studium a nějaké zkušenosti.Takovíto trenéři si nechají svou práci pěkně zaplatit a do nohejbalu,kde pracují všicni zadarmo se nepohrnou.0

Odpovědět
Anonym15.02.2008

Vyjádřeno naprosto přesně.0

Odpovědět
Maršálek16.02.2008

Hovoříme tady o trenérech "nižší" úrovně, tj. licencí "C" a "D". Vyšší úroveň zatím v ČNS není organizována a pro tento sport bude obtížné zajistit školení pro licenci "B", zejména ve speciální části školení (všeobecné zajišťují TV VŠ). Za posledních šest let vzniklo více metodických publikací, než za celou éru předtím. Takže základní teorii hry je kde čerpat, ostatní metodiku lze užít např. z volejbalu, všeobecnou metodiku pak z dalších sportů. Vzhledem k dnešnímu počtu soutěží a zvýšení jejich podílu v TV je možné si poměrně dobře doma provádět rozbory zápasů a analyzovat je. Jinak papírově je trenérů hafo, jen moc nejsou vidět.0

Odpovědět
Anonym16.02.2008

Mluvíte o "trenérech", nebo těch, co získali papír za účast na několikahodinové akci?0

Odpovědět
kopík16.02.2008

zdravím vás, nenašli jste náhodou někdo můj dres???:( byl i podepsaný bílý... děkuji kdyby se někdo ozval!0

Odpovědět
STREJDA alias 77777716.02.2008

Děcko, děcko. To se stává v Modřicích jen Vám z Východních Čech. Ale buď klidnej, Tvůj bývalej spoluhráč HRYZEC prohospodařil komplet celou výbavu...0

Odpovědět
kopik17.02.2008

no jo, al on ho neztratil po měsíci užívání:)0

Odpovědět
STREJDA alias 77777718.02.2008

To teda ne, hrál v něm asi 2 zápasy...0

Odpovědět
Začínající trenér20.02.2008

Situace u trenérů je jak většinou píšete opravdu špatná.Vezměme jako příklad reprezentaci.Nedávno zaznamenaly mikrofony pokyny trenéra Šmejkala.Byla to hrůza a jednalo se spíše o zmateční výkřiky.Mnohem lépe bylo rozumět zkušenému Bubniakovi.Ten nechal Šmejkala vykřičet a pak řekl jasné pokyny.Slyšel jsem,že pan Šmejkal v minulosti jako trenér nikdy nic nedokázal.Údajně prý trénoval nejvýše druhou ligu?Proč byl ale jmenován do nejvyšší funkce.Je to stejné jako kdyby šel ve fotbale trenér Krče trénovat nároďák.Nechápu jak mohli lidé jako Knop či Maršálek tuto volbu podpořit.Vždyť už pracují dost dlouho.U dalších(Frélich,Pabián)to chápu.V nohejbale pracují krátce a neznají ještě vše co je třeba k výkonu jejich funkcí.0

Odpovědět
Maršálek20.02.2008

Trenér Šmejkal byl vybrán ze čtyř kandidátů. Každý z kandidátů měl min. jeden velký nedostatek. Rudolf Širocký (dostal druhý nejvyšší počet hlasů) - nebyl ochoten jezdit po republice a do zahraničí sledovat hráče. Aleš Opravil - měl výsledky, ale nezvládal eliminovat opakované excesy hráčů. Petr Nadymáček - chtěl i nadále jako hráč hrát 1.ligu, která se termínově kryje s nejvyšší soutěží, chyběl věkový odstup od hráčů. Nedostatky měl i trenér Šmejkal, nicméně nikdo není dokonalý, včetně nás a nakonec byl tedy zvolen trenér Šmejkal. Zejména proto, že v této době bylo pro nás prioritou neopakovat ty hrůzy s alkoholem, hulvátskými projevy, děvkami, nočními tahy, arogantním chováním k funkcionářům, médiím. V tomto trenér Šmejkal odvedl vynikající práci, až mu dnes v nadsázce vyčítáme, že by týmu prospěl i nějaký gauner s respektem. Za nároďák se nyní stydět rozhodně nemusíme, redaktory při rozhovoru už nikdo na panáka nezve. Očekávali jsme i zvýšenou celkovou bojovnost týmu, tam jsme někdy trochu zklamáni alibistickými prohlášeními. Že Šmejkal není analytik a teoretik Csaplár, to víme. Ale to není ani třeba praktik Růžička. Těžce bylo Slovákům, když jsme měli Bláhu, Tirpáka, Ungermanna. Těžce je Čechům, když nyní odešli a Slovákům dorostli Peruni s Brutovským. A k vaší otázce ještě moje. Kde jsou ti skuteční odborníci (absolventi TVVŠ, trenérských kurzů vyšší úrovně), proč se nepřihlásí, proč nemají zájem se věnovat repre, ligovým družstvům? Pak musíme při výběru vycházet z toho, co je k dispozici. Jinak si buďte jist, že zmínění kolegové Pabián a Frélich patří do funkcionářské extraligy a možná i právě proto, že nejsou zatíženi lety, strávenými v prostředí "rodinného" nohejbalu. Možná od pár zhrzelců uslyšíte opak, ale to je jejich problém.0

Odpovědět
Anonym20.02.2008

Můžete říci,pokud to není tajemství, jak kdo tehdy hlasoval, když Širocký dostal druhý nejvyšší počet hlasů?0

Odpovědět
Maršálek20.02.2008

Na rozdíl od českého prezidentského specifika jsou v normální demokratické společnosti všechna hlasování o konkrétních osobách prováděna tajnou volbou, taktéž i v ČNS dle jednacího řádu orgánů ČNS. Takže nemohu sloužit, byly by to jen dohady.0

Odpovědět
Anonym20.02.2008

Vrabci na střeše si cvrlikali, že jediný, kdo dal hlas p.Širockému a ne p.Šmejkalovi byl p.Knop!

Pan Opravil měl výsledky asi proto že se dodržoval se pitný režim.
Pan Šmejkal nemá výsledky asi proto, že se nedodržuje pitný režim!
Tak vám nevím, nevím, hmm.....0

Odpovědět
jjj21.02.2008

Kde jsou ti skuteční odborníci (absolventi TVVŠ, trenérských kurzů vyšší úrovně)? Na to je jednoduchá odpověď.

Spíše se ptejte - kdy budou také v nohejbale.

Až je zaplatíte! Až nebude nohejbal chudou popelkou. Až seženete peníze (grantové, ČSTV, sponzorské ...)

Na bohatě dotovaný turnaj vám jistě všichni přijedou i když ho vypíšete na 5 a více dopadů nebo bez dopadu.

Není třeba se naivně ptát. Schánějte peníze!!! Osobně toto vidím jako primární úkol ČNS, pak dlouho nic, pak mládež, soutěže, rozvoj ...0

Odpovědět
Maršálek21.02.2008

Ano peníze je nutné zajišťovat, ale bez dlouhodobě fungujícího systému se rozkutálí jak nic a nese to sebou i další problémy. Protože jsem pár korun také zajistil, tak vím jedno. Kdybych měl zajistit pro nohejbal několik milionů, hodně bych se rozmýšlel. Proč? Takové peníze neseženeš jen na dobré slovo, ale budou podmíněny plněním ze strany ČNS. Uděláš smlouvy, rozpustíš peníze do soutěží, regionů... Pak se modlíš, aby v nohejbalovém prostředí fungoval smysl pro plnění smluvních závazků. Tvůj donor se přijede inkognito podívat na ligový zápas a ejhle, ona tam místo tří reklam visí splihle jedna špinavá, za celý rok jí nikdo nebyl schopen očistit. A dvě jsou zničené, nikdo si nové nevyžádal. Podruhé zase uvidí, že se hraje na necertifikovanou síť a hráči sedí mezi diváky s půlitrem v ruce, při třetí návštěvě rozhodčí nemá jednotný úbor a reklama chybí zcela. On pak nebude volat STK, ani VV, ani DR ČNS, ale tebe, protože ty svým jménem budeš reálně garantem, ne smluvní ČNS. Pošle tě do pr... a zkus za rok či dva za ním přijít znovu, byť na zcela jinou aktivitu. Máš smůlu. Riskneš to?

Na konci minulého roku měly extraligové kluby dodat na ČNS v předepsané formě zprávu o propagaci titulárního partnera soutěže. Takže zcela standardní věc při smlouvách o reklamě ve sportu. Na jejím základě se přidělovaly peníze, maximum bylo tuším kolem 17 000 Kč. Zeptej se sekretáře, kolik klubů to předalo v termínu, v předepsané formě. Riskneš to?0

Odpovědět
hugo22.02.2008

Musím zareagovat na příspěvek Martina-Vlasty Kubína. Dík, Mates, to se Ti fakt povedlo, velice jsem se pobavil. Pozdravuj Hynka, Viléma a Jarmilu!0

Odpovědět
Anonym22.02.2008

To Maršálek: tak to není problém snad jednotlivých klubů. Jediný problém je snad s tou rozbitou reklamou. Jinak hráče mezi divákama má snad vyřešit rozhodčí a ten úbor by jste si měli vyřešit nahoře.0

Odpovědět
Anonym22.02.2008

Jaký pán, takový krám. Co na to jinak říci?0

Odpovědět
Hráč z Plzně27.02.2008

K diskuzi o trenérech chci říci,že i v Plzni která teď není úspěšná je hned několik trenérů kteří mají vyšší kvalitu než současný trenér repre na př.Stehlík,Včala,Pavlík a další.Dnešní trenér dobré a některé i výborné hráče naučil jediné a to prohrávat.Je strašná škoda,vždyť takový Vanke na Slováky má.Neměli by ho Varáci stahnout z repre aby si tam nezničil psychiku a nezačal jít dokonce s výkonností dolu.K volbě trenéra píše se tu,že jediný Knop byl proti.Tomu chápu,byl poslední kdo nohejbalu ve VV rozumněl.Škoda,že odešel,mohl něco ovlivnit.Maršálek se odvolává na tajnou volbu-dnes se stydí za to jak hlasoval(Šmejkal).Pokud označuje Pabiána za funkcionářskou extraligu.Možná se dobře stará o servis kluků v repre a je tedy v něčem platný,ale je zcela bez zkušeností v nohejbale.Tím ho nechci snižovat,ale vyjádření Maršálka o extaligovém funkcionáři je legrační a zcela degraduje současný VV.0

Odpovědět
Maršálek27.02.2008

Tak už se mi zase vrací jak bumerang má aktivita zde, najděte si jinou kavku na nářky, nejsem snad jediný, kdo se v nohejbale pohybuje. Zpochybňuješ (nevím, jak oslovovat někoho, kdo píše pod třemi jmény) Šmejkala či Pabiána. Proč se tedy nepřihlásil někdo tak kvalitní, jak říkáš? Kde byli? A Pabián? Jeho úkolem není trénovat, jeho doménou je každodenní rutinní práce na sekretariátu, ekonomika a hospodaření. A to dělá dost slušně. Nevím, zda by mu třeba při sestavování rozpočtové rozvahy nebo daňových sestav pomohlo, kdyby měl tři tituly mistra republiky.0

Odpovědět
Anonym27.02.2008

2Hráč z Plzně HFHYq: Doufám, že s těmi jmény to byla jenom legrační vsuvka kritického článku. Z těch tří, co píšeš, to může být POUZE jeden.Jestli jsi opravdu z Plzně a trochu sleduješ situaci, tak je doufám jasný, o koho se jedná...0

Odpovědět
Anonym28.02.2008

musím reagovat na příspěvěk JJJ. Opravdu si myslíš, že odborníci nebo lepší trenéři se najdou v absolventech vysokých škol TV, prober se, copak se snad někdo na VŠ učí, jak trénovat nohejbal, maximálně tě naučí, jak máš dobře dělat fyzičku nebo zlepšit psychiku hráče, ale to, co je opravdu důležité, tj. jak se správně postavit k bálonu, jak do něj kopnout, atd. to opravdu těžko. Zajímalo by mě, kdo je pro tebe tedy ten odborník....0

Odpovědět
Anonym28.02.2008

Odborníci vědí jak trénovat rychlost,výbušnost fyzičku a to všechno tak,aby si ve 20 letech nebyl mrzák se zničenejma kloubama.0

Odpovědět
Anonym28.02.2008

nevíte někdo nohejbalove stránky karlových varu? díky0

Odpovědět
Anonym28.02.2008

děkuju...tam mají jen tu propozici na turnaj??? nic víc?0

Odpovědět
A.Stehlík28.02.2008

Nevím, nejsem Varský, jenom to je adresa jejich stránek...0

Odpovědět
milne28.02.2008

Pro Hráč z Plzně HFHYq: když už jsi z té Plzně, proč tedy Plzeň loni sestoupila, když tam jsou tak kvalitní trenéři, letos asi zase spadne ještě níž, béčko prodalo soutěž a hráči jsou pěkně naštvaní. Proč se tak kvalitní trenéři nepřihlásili do konkursu na repre. trenéra? A neberte si furt do huby p. Maršálka. Neznám jiného člověka, který by se tolik obětoval pro nohejbal a ještě se tady obtěžoval reagovat na stupidní dotazy anonymů, kteří nic pro nohejbal neudělali a ještě se bojí podepsat!0

Odpovědět
Mikyska28.02.2008

Jenom pro upřesnění. "B" tým měl stále zájem hrát 2.ligu,ale z vyšší moci byla prodána i přes nesouhlas hráčů.Proto většina hráčů "B" družstva přestoupila jinam(i do nižších soutěží).Jak to bude letos s Bílou Horou v 1.lize je ve hvězdách.Ale to už je zase jiný téma.0

Odpovědět
jjj29.02.2008

to anonym sXwNq (28.02.2008 18:25):

Já si to naopak nemyslím (to že kvalitní trenér=absolvent TVVŠ, trenérských kurzů vyšší úrovně).

Jenom jsem uváděl větu z příspěvku výše nad mým pana Maršálka, který ji zde uvedl první (20.02.2008 16:44).

A tím, že je na to jednoduchá odpověď jsem myslel, že asi jinde než v nohejbale. A je to tedy blbost a že nás mají zajímat peníze, protože ty k sobě jako magnet přitahují (mimo jiné) i kvalitní hráče, trenéry funkcionáře ...

Pochopil jsi mě tedy špatně.0

Odpovědět
jjj29.02.2008

Pardon. Nepřečetl jsem si to po sobě ...
Chybí mi čárka mezi "trenéry, funkcionáře"0

Odpovědět