Den česko-slovenského nohejbalu

Stejskal26.10.2005

V sobotu 17.12.2005 se v Praze koná zatím první "Den česko-slovenského nohejbalu". První část akce začíná ve 12 hodin v nohejbalové hale TJ Pankrác (Lomnického ulice, Praha 4). K vidění bude mezistátní utkání Česko - Slovensko se zápasy všech reprezentačních kategorií a vložené exhibiční zápasy veteránů, osobností a fotbalistů. Druhá část akce začíná v 18 hodin v kině Bio Illusion (Vinohradská třída, Praha 2). K vidění bude vyhlášení anket ČNS a SNA Nohejbalista roku ve všech kategoriích , zařazení prvních členů Síně slávy nohejbalu, tisková konference. Záznam z akce bude vysílán ČT v neděli 18.12. během druhé přestávky hokejového utkání Česko - Rusko. Hlavním moderátorem akce je sportovní redaktor a dramaturg ČT Radek Bauer. Vstupenky v místě na obě části akce i společné, lze též předem objednat na tel: 604 852 483, e-mail: nohejbalfootballtennis@seznam.cz0

Reakce

203 příspěvků · poslední 27.12.
Beneš26.10.2005

Výborná myšlenka i samotná akce, jsem přesvědčen, že to je opět krok vpřed. Pouze je mi smutno ze skutečnosti, že v Praze se funkcionáři nemohou domluvit na termínu, neboť v tento termín měl probíhat velký dorostenecký turnaj (konečně!) Poslední smeč dorostu. Tím dojde zřejmě u tohoto turnaje k posunu a já se obávám, že nový termín zasáhne další velkou akci Poslední smeč žáků v Prostějově.0

Odpovědět
Knop Gerhard26.10.2005

Richarde,

podle mých informací, které zazněly i dvakrát na VV je termín Poslední smeče dorostu týden před touto akcí. 17.5. byl tento termín uveden v zápise z jednání VV a na posledním jednání jsme to ověřovali proti tomuto zápisu.

Datum 17.12. je pro mne novinkou. Zde musím trochu "do vlastních" řad - bylo by dobré, aby tyto informace dostával aktuálně člen VV a nebyly drženy pod pokličkou v komisi.

Samozřejmě, i kdyby jsme se to dozvěděli na posledním jednání, změna Dne čs nohejbalu by se asi neuskutečnila, ale na druhé straně - třeba je to možná právě dobře, protože družstva, která vypadnou mohou sjet na Pankrác. Navíc překryv diváků obou akcí asi nebude největší.

Pokud je datum 17.12. pravdivý, pak je na čase, abyste se spojili s A. Opravilem a M. Frélichem a dohodli jak sladit obě akce než se vydají propozice turnaje - mj. součástí zápasu se Slovenskem jsou utkání juniorů!0

Odpovědět
Stejskal26.10.2005

Termín je záměrně shodný s tradiční pražskou Poslední smečí, která se již nekoná a byl navíc předán od dosavadního dlouholetého "držitele" tohoto termínu M. Svobody, čímž jsme ctili nepsané zásady. Též jsme obdrželi informaci, že juniorská Smeč se koná o týden dříve. A pokud by z nějakých důvodů k překryvu došlo, tak divácký souběh asi nehrozí.0

Odpovědět
Martin Hlavička27.10.2005

Turnaj Poslední smeč dorostu přádá SK Metrostav Kotlářka a plánován byl na víkend 17. - 18.12. Propozice mám připravené, ale ještě jsem je nezveřejnil, protože je ve hře několik hal. O plánované akci "DenČeskoslovenského nohejbalu jsem se náhodou dočetl minulý týden na netu. Protože by bylo škoda, aby došlo ke kolizi obou akcí, směřuji jednání k termínu 18.12. Pokud vše dobře dopadne, měla by být k dispozici hala se čtyřmi kurty, což by umožnilo odehrát turnaj v jednom dni. Věřím, že vše dobře dopadne a příští týden budu moci vyvěsit na netu propozice a pozvánku. Bude to turnaj dvojic a bude otevřený pro všechny oddíly. Tento týden jsem obdržel propozice na český pohár dorostu, ve kterém ale mohou startovat pouze ligové oddíly a počet účastníků je omezen na 16. Já bych ale rád turnaj otevřel pro všechny zájemce, ve stejné podobě, jako probíhá již tradičně Poslední smeč žáků v Prostějově. To je zatím vše, ozvu se příští týden. M.H.0

Odpovědět
Maršálek27.10.2005

Martine, koukal jsem teď do zápisů z VV a všude (ze 17.5. a 12.10.) je u tohoto mládežnického turnaje uváděno dřívější datum - 10 nebo 11.12. V termínu sobota před Vánocemi byla cca 20 let pořádána "originál" Poslední smeč, od jejího pořadatele byl pro Den česko-slovenského nohejbalu v duchu nohejbalové etiky termín po dohodě převzat. Tento termín má také vazbu na ČT, která s ním v tuto dobu tradičně počítá.0

Odpovědět
Knop Gerhard30.10.2005

Martine, termín 10.-11.12. (společně s informací, že bude předtím v pátek probíhat turnaj škol) mám od tebe. Proto to tak bylo v květnu v zápise.

Co se počtu účastníků týče, tak čteš špatně Rozpis. O tom, co plánuješ víme a je to přece podchyceno možností dohody s pořadatelem (stejne jako účastníci mimo ligová družstva - i v počtu 16 jsou divoké karty pořadatele). Pokud potřebuješ s něčím pomoci, víš (doufám), že kontaktní osobou pro pořádání této akce je za VV M. Frélich (také v květnu v zápise).0

Odpovědět
Anonym30.10.2005

Na jake pravidla se bude hrat?0

Odpovědět
Maršálek31.10.2005

Protože to není oficiální soutěž FIFTA, může se hrát na jakákoliv, která stanoví pořadatel po dohodě s ČNS a SNA. Vzhledem k charakteru akce by stálo za to předvést v některém(ých) zápasech utkání i jednodopadový nohejbal.0

Odpovědět
Stejskal31.10.2005

Za pořadatele můžu slíbit, že se drtivá většina zápasů bude hrát na dva dopady. Nicméně všechno je věcí dohody s ČNS, SNA i reprezentačními trenéry. Proto není vyloučeno, že se nějaký zápas odehraje na jeden dopad. Já osobně bych ale preferoval hrát ve všech kategoriích na dva dopady.0

Odpovědět
SVK31.10.2005

Jasné, že sa bude hrať na 2 dopady. Doma predsa takú hanbu ako v Rumunsku nechcete. Muhehe0

Odpovědět
Ode zdi ke zdi01.11.2005

Proč ne na 3 dopady, ať si to každý zrychlí a ztíží dle libosti.0

Odpovědět
ČR02.11.2005

pro SVK Chachare, proč si nepíše do diskuse na vašich stránkách a montuješ se do našich?0

Odpovědět
Stejskal02.11.2005

pro Ode zdi...: Tři dopady už přece jen patří minulosti, nicméně se jich taky oko lačného diváka dočká prostřednictvím exhibičního utkání veteránů a známých osobností.0

Odpovědět
Jarda02.11.2005

A kdo by měl reprezentovat???0

Odpovědět
Rosta02.11.2005

Je někde programový rozpis akce vč, časů?0

Odpovědět
Stejskal02.11.2005

Akce je zahrnuta do oficiálního programu obou reprezentačních mužstev, takže by se měly sejít ty nejsilnější výběry. Nominace však prozatím není zanámá. Přesný program akce ještě není hotov, ale sportovní část začíná v hale TJ Pankrác ve 12:00, společenská pak v sále kina Bio Ilusion v 18:00, jak už bylo uvedeno výše. Podrobnější harmonogram bude včas oznámen.0

Odpovědět
Anonym04.11.2005

Já bych hrál na jeden dopad aspoň muže. Ať se ukáže, jestli jsou slováci tak dobří, jak o sobě prohlašují. Něco jiného je vyhrát v Rumunsku a něco jiného v Praze!0

Odpovědět
Pajas04.11.2005

to anonym: A pak na to nepude. Proč si kazit dojem z nohejbalu, když si to můžeme jednou hrát podle svýho. Není to přece oficiální akce.0

Odpovědět
Rosta04.11.2005

Můj názor je, že by určitě alespoň jeden ze zápasů měl být hrán na 1 dopad. Ačkoli nijak nepodporuju jednodopadový způsob hry nohejbalu, určitě by spoustu lidí ( a to i těch odpůrců ) rádo shlédlo tento styl hry a mohlo si udělat přesnější posudek, zdali se více utvrdí ve svém přesvědčení, čí se začnou na to koukat i z jiné strany.0

Odpovědět
anonymík04.11.2005

JÁ BYCH HRÁL NA 3 DOPADY A JEŠTĚ BY TO MOHLO DOPADNOUT MIMO HŘIŠTĚ, TAK JAK TATÍCI U HOSPODY S KRYGLAMA V RUCE, TO BY SLOVENŠTÍ KLUCI ČUČELI :-))0

Odpovědět
to rosta06.11.2005

My hrajeme na dva dopady, na Slovensku to hrajou stejně. Jiná země nepřijede, akce je neoficiální. Tak proč vymejšlet nějakej jeden dopad.0

Odpovědět
Rosta07.11.2005

Ja myslim ze jsem to predtim vysvetlil jasne. Jsem zvedavy jak to vypada ve skutecnosti od profiku, kdyz jsem nebyl na ME. A myslim ze nebudu sam koho to zajima shlednout.0

Odpovědět
jäzva07.11.2005

Slováci, ktorí boli v Rumunsku vraveli, že hra na jeden dopad vyzerala až prekvapivo dobre. Najmä Rumuni a Frantíci hrali ako ďábli. A keďže boli počas víkendu v Košiciach i Česi (vratáne starého a nového repre trénera), tak viem, že rovnaký názor majú i oni. Jedného dopadu sa teda netreba báť. Ak sa niekto bojí dynamiky a rýchlosti, tak nech ide hrať šach a nie nohejbal0

Odpovědět
Janička07.11.2005

Pro Jazvu

No jo, ale kdo na to má koukat?. Ty tam jsou krásné finesy, na kterých oko diváka zálibně spočinulo. Nedá se nic dělat, budeme si muset zvykat na nové finty a styl hry.0

Odpovědět
Karel Jonák st.07.11.2005

pro jäzva : Máte pravdu, já to také říkám. Když někdo fňuká, že např. fotbal je tvrdá hra, tak mu řeknu jdi hrát šachy. Ale jedno mi nemůžete upřít. Fotbal i šachy mají stabilní pravidla pro všechny hráče. Při šachu mohu vyhrát šustrmatem nebo klidnou a pomalou kombinační hrou. Při nohejbalu na 3 dopady mohu své tempo na vlastní polovině hřiště zvolit buď jako klidnou a pomalou kombinační hru nebo zahraju rychle na 1 dopad a překvapím svého soupeře tím šustrmatem, když není na něj připraven ! Nikdo mi nemůže podle pravidel toto zakázat. Při footballtennisu na 1 dopad mám jen jednu možnost, a to zahrát jen ten šustrmat rychle ! Každá hra pro masový rozvoj musí mít shodná pravidla pro každého zájemce - ať je to začínající hráč nebo Mistr Světa. A ted si musíme ujasnit, co pro další rozvoj a vývoj této krásné hry je důležitější - podle mého je to umožnit hrát každému, kdo to chce hrát jako v jiných sportech - mužům, veteránům, ženám, dorostencům, žákům atd. Velice dobří hráči a Mistři Světa vyrůstají z masové základny, která je důležitá i v příštím období pro naši snahu se dostat do Olympijského hnutí ! Ti, kdo propagují pravidla footballtennisu na 1 dopad (ne samotnou hru jako variantu), jsou škůdci tohoto sportu a budoucnost to dokáže, věřte mi !0

Odpovědět
Anonym07.11.2005

dva dopady je akorát, na tři už je to dost pomalé a nezáživní na dva dopady, si vyberu jestli budu hrát na jeden nebo dva, myslím že stávajíci soutěže jsou dobré.0

Odpovědět
Janička07.11.2005

Pro pana Jonáka.

Pokud hrají amatéři na svém hřišti svojí "krýglovou" ligu, nikdo jim nemůže nakazovat, na kolik budou hrát dopadů. Pokud by to tak bylo, masovost tohoto sportu by skončila. Naprosto s Vámi souhlasím, že by měl mít hráč možnost volby stylu hry při pravidle 3 dopadů. Bohužel dnes se již hraje na 2 nebo 1 dopad. Je to smůla, ale od nás a námi podobných asi žádný Místr Světa nevzejde.0

Odpovědět
Berry to Jazva07.11.2005

To je přesně ono. Dynamika a rychlost, to je zaklínadlo dneška. Takže bych to ještě zrychlil, hrát bez dopadu to teprve bude fofr. Nevím, kde se bere názor, že když je nějaký sport rychlý, je taky zajímavý...Postavme proti sobě dvě družstva, jedno bude hrát "Váš" jednodopadák a druhé nohejbal. Kdo vyhraje a čí výkon bude pro diváky zajímavější?0

Odpovědět
Rudolf Širocký08.11.2005

Trénuji nohejbal víc než dvacet let a vychoval jsem tři hráčské generace, se kterými jsem získal několik titulů mistrů republiky. Jsem zakladatelem dorostenecké ligy, kterou jsem několik let řídil a působil jsem u české reprezentace jako trenér na ME v roce 2001 a na MS v roce 2002. Proto si myslím, že mohu přispět svými zkušenostmi do nohejbalové debaty.

Všechny sporty postupně spějí k rychlosti a síle, to je neoddiskutovatelný fakt. Já vzhledem k svému věku mohu porovnat vývoj kolektivních sportů za uplynulá léta a musím konstatovat, že nohejbal se této skutečnosti brání. Je pravdou, že nohejbal hráli většinou bývalí sportovci, kteří nechtěli měnit pravidla. Proto přišly změny zvenčí, které změnily dopad mimo hřiště a posléze i hru na dva dopady. Obě tyto úpravy se osvědčily a nyní přichází hra na jeden dopad a opět se k tomu stavíme konzervativně. Podle mého názoru nohejbal zcela jednoznačně spěje ke hře na jeden dopad a jen ten, kdo to nezkusil, je proti. Jen si vzpomeňte s jakou nedůvěrou a skepsí jsme přijímali singl. Jestli ČNS bude se změnou váhat, tak opravdu skončíme jako česká házená. Dále je nutno změnit systém dlouhodobých soutěží, protože čtyřhodinová utkání diváky nemohou bavit a někdy se zdá, že nebaví ani hráče. Další problém nohejbalu spočíva v tom, že extraligová družstva prakticky netrénují. Hráči se v utkáních koučují sami a fyzická příprava neexistuje. Kruhový intervalový trénink je pro většinu nohejbalistů španělskou vesnicí, a to nemluvím o pravidelném posilování a rehabilitaci. Mou snahou bylo přenést tyto prvky na reprezentanty, aby je uplatnili v oddílech, protože v ostatních sportech je to zcela samozřejmé. Jako dlouholetý sportovní zpravodaj ČTK a Sportu mohu porovnat přístup hráčů v jiných sportech a nohejbalu, je to diametrální rozdíl. Jsme amatéři a já jen doufám, že jimi nezůstaneme napořád.0

Odpovědět
honza08.11.2005

Souhlasim s Rudolfem Sirockym.0

Odpovědět
Amatér08.11.2005

Rudo, chceš říci, že jednodopadový nohejbal je pro masovku, pro žáky, pro ženy!? Co se týká singlu, také byl vymyšlen jinak a nedalo se na to koukat.Teprve po přidání dotyku/čí návrh?/se z toho stala disciplína která se dá hrát.

Jinak s Tvými postřehy nemám problém.0

Odpovědět
Asi nohejbalista09.11.2005

Pro p. Širockého. Já bych to hrál na 1 skok od stavu 5:5, na dva sety a jen singl, dvojku a trojku. Stačí 3 lidi a pro TV to bude určitě atraktivní. Bude to rychlý, dynamický a ti zbývající 3 lidi z týmu můžou jít hrát ty šachy jak někdo napsal. Zápas potrvá 2O minut a fyzičku nebude nikdo potřebovat a trénink taky ne. Jinak jsme a dlouho ještě budeme pitomí amatéři. Neznám žádnýho hráče, kterej by chodil na rehabilitace. Klub mu to nezaplatí a bohužel to nestojí pětikačku.0

Odpovědět
Maršálek09.11.2005

Ba ne, Ruda ví, o čem mluví. Jde o to, že je sice pěkné mít 10 000 registrovaných hráčů v soutěžích, ale alespoň těch prvních 100 (1%) by mělo náš sport tlačit dopředu (sportovně, společensky, mediálně). Jedině tudy vede cesta vzhůru - aby se hráči dočkali zajímavých příjmů z akcí i většího společenského uznání. Obráceně to nefunguje, bohužel je to pohodlnější. Míchat špičku dohromady s masovostí je nesmysl.0

Odpovědět
Asi bejvalej noh...09.11.2005

Hlavně, že všichni víte o čem mluvíte. Su zvědavej kolik hráčů zůstane hrát soutěž na 1 dopad. A kolik bude chodit fanoušků. Ale aspoň by vás nemuselo být na svazu tolik. To je jediná výhoda. Na těch 100 hráčů bude stačit 1 člověk. Hodíte si pak korunou a je to. Hlavně, že bude nohejbal v TV. Super přístup.0

Odpovědět
Knop Gerhard09.11.2005

Asi bejvalej noh...:

  • toto je diskuse, takže každý názor dobrý

  • prosím tě koho že je na svazu hodně? členů VV, členů komisí či koho myslíš?

  • soutěž na jeden dopad - kolik zůstane diváků - kterých diváků myslíš? Těch 10-20 co chodí "stabilně" na polovinu družstev Extraligy?

Paradoxní na tom je, že my - členové VV - zde diskutujeme na téma jednodopadový nohejbal a lidé mimo nás veřejně vyjadřují svůj názor na tento druh pravidel, ale členové VV jsou omýlání jako hlavní propagátoři. Na rozdíl od ostatních nohejbalistů my tu "dvojjakost" pravidel vyřešit musíme, ať se nám to líbí nebo ne.

P.S. : Docela by mne zajímalo jak dlouhá diskuse probíhala o změně pravidel na dva dopady a kolik lidí se k ní mohlo tehdy vyjádřit. Anebo ještě dále - kolik lidí se mohlo vyjádřit ke změně pravidel na nemožnost dopadu mimo hřiště. Jinými slovy - o tom je internet a demokracie, že čím dál více lidí může vyjádřit svůj názor a tím "lobbuje" za svůj. Nepamatuji si nějaké mimořádné konference či velké nepokoje nebo snad odhlašování ze soutěží při změně pravidel na dva dopady. Pamatuji si jen vyloučení V.Stehlíka z VV za tento návrh, který pak "potichu" prošel.

Ne každému hráči či trenérovi se dobře čte v novinách, že byl při "největším propadáku nohejbalu", kdy skončilo naše družstvo na 3.místě bez šance ovlivnit pravidla či přípravu družstva. A je jich ještě méně těch, kteří chtějí toto číst každý rok.0

Odpovědět
Karel Jonák st.09.11.2005

Martine, já s Tebou souhlasím, že současně s rozvojem základny nohejbalu musí být v extralize Ti tahouni, kteří nás potáhnou nahoru. Nic jiného si nepřeju. Ostatní sporty to také tak dělají, ale ne změnou pravidel ! V tomto směru mám jinou filozofii. Dnes při tréninku učím žáky jednak hru na 3 dopady, aby uměli všechny možné údery ze skoku a současně při jiném tréninku hrají také na 2 dopady, kde se musí naučit voleje, lepší příjmy a nahrávky. Možná až tito budou v dorostu a nepřestanou, tak s nimi budu absolvovat také mimojiné hru na 1 dopad, aby se naučili také nahrávky z voleje, zpřesnili a zrychlili hru. Všichni mi hrají na tréninku také singl. To všechno by měli do budoucna umět a ovládat, ale proboha proč se tato záležitost neustále řeší změnami pravidel ? Do budoucna bychom měli vychovávat mladé nohejbalisty tak, aby sami od sebe hráli rychlý, moderní a atraktivní nohejbal. Neustále jim vštěpovat do hlav, že pokud chtějí vyhrávat, musí umět daleko víc a rychleji ovládat míč než soupeř atd. Nemůžeme hráče neustále tlačit dopředu odebíráním dopadů. To by měli dělat sami a automaticky. Pravidla by měla být už TABU ! Možná dnes, když ani naši reprezentanti a Mistři světa na trénincích netrénují, ale jen hrají, že je to tím, že nemají žádnou motivaci. Až budeme hodně prohrávat např. s Francií, tak se to možná otočí a mladí si dají říci a trénovat začnou. s tou motivací je to jako v jiných sportech. Anglie vynalezla fotbal a za celou dobu vyhrála jen jednou MS, protože ze začátku se MS ani nezúčastňovala. Kanada, ačkoli vynalezla lední hokej, tak měla v posledních 30 letech na MS také problémy.

Jsem u nohejbalu už přes 30 let, předtím jsem hrával také fotbal na velice dobré úrovni. Hráli jsme také pouťáky se slabšími soupeři a přehrávali jsme je technikou, rychlostí a myšlením. Ale pravidla byla pro oba soupeře pořád stejná. Ukažte mi dnes nějaký sport, který má rozdílná pravidla např. v 1.lize a v okresním přeboru. Evropa by chtěla hrát všechno z voleje, ale nikdo ještě vůbec neviděl jejich práci s desetiletými kluky. A kolik zemí od roku 1987 do dneška už vystoupilo z FIFTA - možná, že je to vinou neustálých změn pravidel v honbě za zvýšením atraktivity. Každá hra si v minulosti prošla určitý vývoj a ten se moc přeskočit nedá. Neřekl bych, že naše země nebyla vůči Evropě a Světu dost vstřícná. Za tu dobu od roku 1987 se udělalo hodně vstřícných kroků a kompromisů v pravidlech. Celé desetiletí nám trvalo, než jsme začali hrát např. na 2 dopady ve všech soutěžích od extraligy až po krajské přebory. Teď je to opravdu na naší diplomacii, abychom cizí země zvali už od kategorie žáků až po muže a ženy do naší republiky a ukazovali jim, jak se hraje nohejbal na všech úrovních.0

Odpovědět
Radim Havránek09.11.2005

Pane Jonák souhlasím naprosto s Vámi.0

Odpovědět
Amatér09.11.2005

Příjemně jsi mě překvalil, Karle!Myslím, že ani Ruda proti tomu nic mít nebude, I když "jeden" ví o čem p.Širocký mluví.0

Odpovědět
berry09.11.2005

Poklona panu Jonákovi a výjimečně nesouhlas s Maršusem. My přeci musíme míchat masovost se špičkou!!!! Když nebude masová základna, nebude ani ta špička. Z čeho by nám ti machři na jeden dopad asi vyrůstali? Extraliga má pochopitelně být výkladní skříní nohejbalu, ale když nebude mít z čeho brát... Nezapomínejme, že tam dole, tam se to dělá POUZE z nadšení a zájmu o sport, netečou tam peníze, spíše je do toho každý hráč strká a kdo dělá s mládeží, ten do toho investuje čas. My bychom naopak měli dělat vše pro to, abychom dosáhli oné masovosti, podívejte se na strmý vzestup florbalu, hraje se na každý škole a repre začíná málem prohánět i Švédy....A na jeden dopad žáčky neseženem.0

Odpovědět
Radim Havránek09.11.2005

Berry TAK TAK.0

Odpovědět
Maršálek09.11.2005

Berry, přál bych si realizaci tak, jak píše Karel. Jen mám dojem, že současné úspěchy jednodopadových zemí na letošním ME nám situaci ještě zhorší. Znáte to, když čuchnete k medaili. Já si myslím, že vždy stále můžeme sáhnout za záchranou brzdu v podobě rozdělení na dvě sekce - FT a N (horší trucvariantu záměrně neuvádím). Zatím však vedle sebe tyto řekněme varianty nohejbalu dokázaly i v našich soutěžích vedle sebe vstřícně existovat (tzv. pásmové řešení) a nebál bych se jej využívat i nadále. Pak není žádný větší problém - lepší hráč = vyšší soutěž = vyšší nároky. Jen mužské soutěže ČNS mají 4 až 7 stupňů.

Nebudeme plakat nad FIFTA-ou, to nevede k řešení. Dlouhodobý problém je trochu v tom, že český nohejbal neexpanduje ven. Myslím tím trenéry a schopné organizátory. Pokud by v pár členských zemí FIFTA nějakou dobu takové osoby působily, muselo by se to projevit ve zpětné vazbě. Zatím však nic takového neprobíhá.0

Odpovědět
Kotas09.11.2005

Které jsou ty jednodopadové země?
Jaké jsou jejich současné"úspěchy"?
Jaký je zájem o naše trenéry, hráče v zahraničí?

Co pozitivního, kromě snahy o destrukci krásného a zavedeného sportu, udělaly nemedailové a pro mě zatím neúspěšné země?

Co víš o systému a řízení jejich soutěží, členské základně, metodice, kterou zřejmě mají dobře zpracovanou a před námi ji tají...?

Odpověz a zdůvodni, proč jim se jim chceš přizpůsobovat?0

Odpovědět
Anonym10.11.2005

KONEČNĚ .............
SNAD NEJSI ZFETOVANEJ
M-TY BLÁBOLY ZKRAŤ!0

Odpovědět
Beneš10.11.2005

Myslím si, že je v každém případě dobré, že jak o jednodopadovém nohejbalu, tak i o dalších možných změnách (např. herního systému apod.) se diskutuje. Bohužel,v mnoha případech se u diskuse spíše vybíjejí osobní averze hráčů či funkcionářů mezi sebou, což se mi nelíbí. Pro ty neustálé kritiky bych měl jednu dobře míněnou radu a současně otázku : Kolik podnětných návrhů jste dali pro VV nebo některou z komisí, aby se tím zabývala a problém řešila? Většinou je to tak, že VV nebo některá komise navrhne určité řešení, které samozřejmě nemusí být vždy ideální a většina z pléna nehledá na novém způsobu to pozitivní, ale šíleně kritizuje každý i nepatrný nedostatek.

Pokud se týká jednodopodového nohejbalu, otevřeně říkám, že osobně jsem pro dvoudopadový nohejbal, ale pokud se bude ukazovat, že pro budoucnost nohejbalu je nutné přejít na jednodopadový nohejbal budu už vzhledem k budoucnosti našeho nohejbalového mládí prosazovat jednodopadový nohejbal. Ve své trenérské praxi vidím, že mladým technicky dobře vybaveným nohejbalistům to totiž nedělá vůbec žádné problémy. Nelze totiž vše posuzovat podle sebe a doporučovat pro budoucnost to, co vyhovuje mě.

Jinak pevně věřím, že časem dojdou i do komise mládeže podnětné návrhy na možné reorganizace apod.0

Odpovědět
jan10.11.2005

to Stehlík: Tak jinak. Proč teda těm všem zastáncům jednodopadového nohejbalu neukážete hru na tři dopady, na dva dopady na jeden dopad. Udělat takovou zkoušku (ukázkové zápasy) ať teda se mají konečně objektivně podle čeho páni ve FIFTA rozhodovat a ať proti sobě postaví nejdřív muže, dorostence pak žáky popř. ženský a natočí to na video z různých zemí nejen těch medailových. A mohou srovnávat do alelúja. Když máme ty prostředky, proč je kurňa nevyužít, že? Pokud se o to někdo nepostará, tak nemá smysl se o něčem bavit.

to Maršálek: Souhlasím opět s panem Jonákem st., kde budete chtít brát tu špičku, když nebudete mít za čas z koho brát (viz. případ Slovenska)? Jestli vím, tak většinou pyramida se staví od spoda, to samé platí i o sportu, kde je nutná základna. Z vlastních zkušeností víme, že je docela problém takového hráče z dorostence, žáka, kopyta vypiplat natož pak u nohejbalu udržet. Takže je nutná podpora dole, jestli chcete stavět na budoucnosti spičky, která dříve nebo později doslouží, tak to můžeme rovnou zabalit. Možná také by bylo nejlepší začít u sebe v ČR a dořešit všechny problémy a až potom se někde nabízet, ale přizpůsobovat se neustále někomu, to je na pytel. Poučme se už konečně z minulosti a nebuďme přizdisrá...

to Maršálek:

P.S.: Kdy uvidím na Sportu ČT 24 konečně zhodnocení ME v Rumunsku? Škoda jen, že neuvidím nějaký delší sestřih z té akce, docela by mě zajímalo, ale asi nejen mě, jak vypadají ty křížové dvojice, potom jak se hraje na ten jeden dopad, jak moc je to atraktivní atd.0

Odpovědět
jan10.11.2005

to Beneš: Otázka ale z kolika dětí ty mladé technicky dobře vybavené nohejbalisty uděláš? Ze sta, z tisíce? A kolik času zabere udělat z kopyta špičkového hráče? Přijeďte se někdo podívat do Libereckého kraje, jaká je to tam bída s nouzí, co se týče žákovské a dorostenecké soutěže! Např. žáci jsou v kraji snad všeho všudy 4-5 a ještě navíc 3 z našeho mužstva. A jsme zase u toho!

Nebo je budete postupně klonovat?0

Odpovědět
Maršálek10.11.2005

Já tak trochu některé přispěvatele podezírám z toho, že nemají úplně fundovaný přehled o činnosti a stavu FIFTA. Protože mi některá vyjádření občas přijdou jako silácká gesta bez rozumného řešení. Teď trochu fušuji do řemesla kolegovi Stehlíkovi, nechť mě kdyžtak opraví. Prosím vycházejte u svých příspěvků z těchto základních faktů:

  1. FIFTA je nejvyšším mezinárodním orgánem, v jejíž stanovách se mj. členské země dohodli, že budou respektovat její rozhodnutí (mj. i pravidla). Že se to v řadě zemí nedodržuje, je věc druhá.

  2. FIFTA je jediným mezinárodním orgánem a pravděpodobnost vzniku konkureční federace je tak 1:50 (tradičně - nejsou lidi).

  3. ČR nechce stát mimo mezinárodní struktury a následovat tak příklad národní házené. V tu chvíli se mj. výrazně omezuje jak přísun financí od ČSTV i sponzorů, tak medializace. Navíc Stanovy ČNS jasně říkají, že cílem svazu je mj. rozvíjet nohejbal v zahraničí.

  4. ČR má ve FIFTA jeden hlas jako ostatní země. Je velmi neprůchodné, aby ČR měla vícenásobný hlas, než jiná země se stejným druhem členství.

  5. Tzv. jednodopadové státy typu Rumunska a Francie každým šampionátem zlepšují své výsledky.

  6. Od roku 2000 se v ČR hraje "pásmový" systém 2-3-dopadových pravidel a členská základna neklesá.

  7. ČR v roce 2006 zpracuje odbornou analýzu všech druhů hry a pravidel, kterou předloží i FIFTA.

  8. V ČR je jediný braný důvod ostatních zemí FIFTA na jednodopadová pravidla ten, že nám chtějí ztížit pozici. Jen málokdo bere ten druhý důvod, že je žádoucí zvýšit atraktivitu hry zvýšením nároků na hráče.

Vycházejte prosím z výše uvedeného, navrhněte, jak situaci řešit elegantněji a pak můžeme psát o přizdisr....0

Odpovědět
Maršálek10.11.2005

Ještě k dvěma dotazům:

ad beseda ČT24 - již podruhé došlo k přesunu (naposledy vinou událostí ve Francii), s tím nic nenaděláme. Byli jsme ujištěni, že v nejbližší době bude.

ad Kotas - Mezi hlavní propagátory jednodopadových pravidel dlouhodobě patří např. Rumunsko, Maďarsko a Francie. Mají své pravidelné soutěže a je to vidět, jeden dopad mají fakt nadřený - ostatně to každý bude moci posoudit z DVD dokumentu z ME, který bude do konce měsíce hotov. Úspěchy - Maďarsko stagnuje, prochází generační výměnou. Rumunsko druhý rok po sobě získává zlato, k tomu letos stříbro. Francie skončila jen s 5-6. místy (mimo singl) a letos udělala dvě "brambory". Kdo zná mentalitu jejich hráčů, tak ví, jak každý měřitelný posun vpřed jim dává energii do dalšího růstu.0

Odpovědět
Dušan Čukan10.11.2005

Čau Maršus. Možná je to víc o "zákulisní" diplomacii. Asi nestačí jenom přednášet své návrhy nebo výhrady při jednáních FIFTA. Musí se hledat spojenci již před jednáním, skusit získat jiné hlasy vysvětlením nebo přesvědčením o prospěšnosti našich návrhů. Jinak při systému 1 země - 1 hlas nelze prosadit prakticky nic, byť by to bylo sebelepší. Izolovat se je samozřejmě nesmysl a jenom brečet, že nás zase ostatní přehlasovali, je taky k ničemu.0

Odpovědět
Karel Jonák st.10.11.2005

pro Dušan Čukan: Máš naprostou pravdu. pro Martin Maršálek: Jednak navím, kam se dávají ty podněty a návrhy na změny např. pravidel (zkoušení) nebo návrh nové reorganizace soutěží např. se změnou herního období na "Podzim-jaro", což by pomohlo vyřešit do budoucna mnoho našich problémů.

Potom k Tvé větě: - "Mezi hlavní propagátory jednodopadových pravidel dlouhodobě patří např. Rumunsko, Maďarsko a Francie. Mají své pravidelné soutěže a je to vidět, jeden dopad mají fakt nadřený" - musím opravdu říci, že v tomto máš pravdu, to jsi tedy trefil hřebíček na hlavičku - ano oni mají všechno nadřené, ale myslet už moc při samotné hře nemusí. Myslím, že této situace plně využívají v posledním období naši bratři Slováci. Také mají všechno nadřené a chtějí nás jenom otrávit. Ale ať vyhrávají, když jsou nejlepší, možná, že až začnou prohrávat, tak se budou smát jiní. Opravdu v rozvoji jakéhokoliv sportu nemůže být odtržena špička od základny, to je do budoucna sebevražda a úpadek.

K těm předešlým návrhům se nyní pokusím Vás seznámit touto cestou s dalším návrhem na zkrácení utkání, které patrně vyzkoušíme v soutěži mládeže v ústeckém kraji v roce 2006:

Jeden z mnoha návrhů změny v systému zápasů v utkání nohejbalu

Další návrh nového systému je jedním z mnoha alternativních systémů, které byly prezentovány a je nutno se nad ním alespoň zamyslet a vyzkoušet ho (má datum 27.10.2005)

Systém s maximálně 7mi zápasy v utkání

V ústeckém kraji máme vyzkoušen systém 7 zápasů v utkání (KP mládeže a RP mužů-okresy). Tento systém má dost výhod a důvodů alespoň k vyzkoušení nebo například k zařazení do experimentálních analýz typu SWOT.

Nespornou výhodou je, že je nejekonomičtějším systémem v dlouhodobých soutěžích družstev. Jezdí se ven na utkání jedním autem (4-5 hráčů). Utkání je svou délkou v dimenzi po které voláme – trvá v průměru cca 2 hodiny. Utkání lze i v začátku soutěže v dubnu i v konci soutěže v září hrát od 17.30 v týdnu. Pro další zkrácení průměrné doby, atraktivnosti a motivace družstev hrát do samého konce utkání s nasazením všech sil mne napadla další pravidla.

Nový návrh:
Počet hráčů v jednom družstvu:

Družstvo tvoří minimálně 4 hráči. Maximum hráčů může prozatím být dáno podle možností pravidel, ale sama praxe ukáže, kolik hráčů bude tvořit optimum.

Počet zápasů v jednom utkání: (v jednom utkání se hraje maximálně 7 zápasů)

  1. D1 - D2

  2. D2 - D1

  3. T1 - T1

  4. S - S

  5. T2 - T2

  6. D2 - D2

  7. D1 - D1

Přičemž pro alternativu minima 4 hráčů je povinnost zařadit do sestavy druhé trojice (=T2) jednoho dalšího hráče, který nehrál v sestavě první trojice (=T1).

Motivační pravidla:

Celé utkání končí buď dosažením pátého bodu některého z družstev (5:0, 5:1, 5:2) nebo 4:3 (3:4).

Utkání je tedy za stavu 3:3 ještě nerozhodnuto a je bezesporu atraktivní pro diváky a motivující pro oba soupeře až do konce.

Aby bylo ještě utkání motivující pro obě družstva např. za stavu 4:0 navrhuji:

  • V případě vítězství 5:0 a 5:1 pro vítěze započítat do tabulky 3 body a pro poraženého 0 bodů.

  • V případě vítězství 5:2 a 4:3 pro vítěze započítat do tabulky 2 body a pro poraženého 1 bod.

Praxe ukáže, jestli se bude hrát s největším úsilím až do konce utkání a prokáže, jaká bude průměrná celková délka utkání. Pokud bude třeba, tak pro další rozvoj nohejbalu se pokusím tento systém navrhnout do dlouhodobých soutěží roku 2006 v ústeckém kraji a po jedné sezóně jej vyhodnotíme. Otázkou je také neustále se diskutující maximální počet dopadů míče do hřiště. Preferuji maximální počet 3 dopady s tím, že každé družstvo může hrát tak, jak to nejlépe umí !

FAKTA: Minimální délka utkání (5 zápasů 2:0) vychází podle statistik na cca 1,5 hodiny, maximální délka (7 zápasů 2:1) vychází na cca 3 hodiny. Z praxe se průměrná délka utkání pohybuje cca od 1,5 do 2,5 hodiny. Možná, že vznikne více družstev v jednom klubu nebo více klubů.

Líšťany dne 27.10.2005 ing.Karel Jonák st.-předseda KTR ČNS0

Odpovědět
Ota Buriánek10.11.2005

Líbí se mi konstruktivní a dlouholetou praxí podložený přístup a návrhy pana Jonáka a tento trend budu podporovat! Zdravím.0

Odpovědět
honza10.11.2005

Tento systém má jeden háček. Jeden hráč může hrát 5 zápasů ze 7. Dříve se tak hrála třeba dorostenecká liga (bez singlu) a třeba Neštěmice s Pepou Tirpákem všem naložily, když Pepa byl a od všech dostaly, když nebyl. To není soutěž družstev, ale jednotlivce a party nosičů vody.0

Odpovědět
Anonym10.11.2005

Souhlasím, bylo by to pouze o jednom hráči a to přeci nechceme0

Odpovědět
Ota Buriánek10.11.2005

tak to je tedy fakt, to musím uznat. Začínám propadat beznaději, že je to neřešitelný rébus!0

Odpovědět
M. Janeba10.11.2005

Souhlasím s Karlem v tom, že pokud se rozhodneme pro zkrácení doby utkání, tak je jediná cesta systém 1 auta (4-5 hráčů). Jím navržený systém bych ovšem upravil v 5 zápase tak, že místo upravené trojky bych hrál druhého singla.

Tím 1 hráč nemůže udělat 5 bodů a zároveň se i přizpůsobíme současnému trendu na ME či MS, kde se singly hrají dva.0

Odpovědět
honza10.11.2005

to M.Janeba: Tím jsi to narovnal. A zbyde jenom jedna trojka. To bude teda nohejbálek.0

Odpovědět
Olda10.11.2005

Zamlouvá se mi návrh K.Jonáka modifikovaný M.Janebou. Dva singly se mi líbí z toho důvodu, že by to mohlo pomoci rozkvětu této opomíjené disciplíny.0

Odpovědět
Karel Jonák st.11.11.2005

pro Michala a Oldu: úprava jednotlivých zápasů je na diskuzi - v pořádku. Pro Honzu: Kdo chce vyhrávat, tak se musí snažit hráče typu Pepíka Tirpáka nebo Vildy Ungermanna buď získat ev. přestupem nebo si ho vychovat ! Každý je však nemůže mít, ale může mít např. vycházející hvězdu Michala Plachého atd. Kdo má hráče tohoto typu, tak každý musí počítat, že toto mužstvo bude vyhrávat, kdo ho nemá, tak má smůlu. Jedno mi nemůžete upřít, že na hvězdy v každém sportu také začínají chodit nebo chodí diváci. Tímto systémem rostou individuality a to snad chceme všichni, nebo snad ne ? Nohejbal, ať chceme nebo nechceme, patří do tzv. hybridních sportů a více inklinuje ke sportům individuálním. Dokladem toho je, že i jednorázové turnaje např. v Českém poháru více táhnou jak diváky, tak i sponzory - a někteří hráči už třeba nehrají ani extraligu, ale hrají jen ty turnaje a také je vyhrávají ! To neznamená, že zatracuji soutěže družstev, které mají nesporně svou atraktivitu a neopakovatelnou atmosféru. Musíme si však položit jednu otázku - jde nám o nohejbal jako sport a nebo chceme za každou cenu jen všude vyhrávat ?0

Odpovědět
Olda11.11.2005

Mně nevadí, že by v pěti zápasech mohla rohodnout výsledek "individualita". Mne se moc nelibi, že by se hrala 2x temer ta sama trojka. To neni atraktivni ani pro divaky, ani pro hrace.0

Odpovědět
Ondra11.11.2005

No a co? Kdyz uz mluvime o zatraktivneni tohoto sportu, myslite, ze se nekdo bude chodit divat na ty nosice vody?

Dyt jsou nekdy zapasy tretich dvojek uplny trapas, a ty byly pridany prave kvuli nazoru o moznem rozhodnuti individualit. At hrajou ligu individuality, pro ostatni jsou taky souteze. Popripade, kdyz bude dobrych hracu vic, muzou postavit B-tym.0

Odpovědět
jan11.11.2005

Mám stejný názor, přece jenom raději půjdu jako divák na zápas, kde mohu vidět nějakou výraznou osobnost Vilém Ungermann, Josef Tirpák, Karel Bláka aj. Ale na druhé straně je zase pravda, že bez těch nosičů vody by nevynikla ta výrazná osobnost:-)0

Odpovědět
Rosta11.11.2005

Abychom se vrátili k tématu: už je nějaký časový harmonogram programu? A ještě dotaz, zdali původní termín 17.12. pořád platí?0

Odpovědět
berry11.11.2005

No nevím, změna je potřeba, ale když mluvíme o pěti hráčích...co ten zbytek, nemohu postavit oddíl na pěti lidech, pro dlouhodou soutěž jich musí být alespoň osm až devět. U mládeže by to vyhovovalo ale co dospělí?0

Odpovědět
Stejskal11.11.2005

To Rosta: stačí si přečíst úvod, jsou tam všechny údaje, i ty časové. První část trvá asi 4 hodiny, druhá asi 2,5 hodiny. Změna není.0

Odpovědět
Maršálek 10.11.9:0811.11.2005

Abych předešel podezření přiznávám a předem se olouvám za malou fundovanost a velkou zvědavost.

K uvedenému příspěvku pár replik.
ad 1 Pokud se členské země dohodly/mimochodem s tvrdým y

jinak to není ono a to tak i tak/, že budou respektovat rozhodnutí a pravidla a řada z nich to nedodržuje - to není věc druhá, ale ZÁSADNÍ!

Nač jsou potom tyto dokumenty?
ad 2 Souhlasím.

ad 3 Píšete, že Stanovy nohejbalu říkají o cílech rozvíjet nohejbal v zahraničí. Tedy NOHEJBAL! Hodně často slýchám, že hra na jeden dopad, který FIFTA schválila, není již nohejbal.Potom se domnívám,že tento cíl se nedaří naplňovat.

ad 4 To je logické. Čína má jeden hlas, stejně jako Monako.

ad 5 Sleduji to a když se podívám na výsledky, tak Francie zatím v mužské kategorii medaili nezískala. Letos je tedy čtvrtá, ale zřejmě ji k tomu dopomohla neúčast a krize maďarských sportovců. Rumunsko patří dlouhodobě ke sběratelům 3.míst. Lepší umístění-dokonce titul- získalo díky netradiční disciplíně, ale v soutěži jednotlivců neudrželo svá dobrá umístění. Zisk 2.místa ve trojicích před ČR je dost překvapivé. Už jsem tu četl,že před přípravou na ME dostala přednost dohrávka soutěže.Nechci spekulovat, ale myslím že by se dalo zařídit, aby příprava reprezentantů na ME byla upřednostněna před domácí soutěží.

ad 6 To je dobře.
ad 7 Záslužná práce.Hodně zdaru.

ad 8 Protože jezdím a viděl jsem několik šampionátů,musím říci, že jistý posun ve výkonnosti u hráčů zemí, které nemají nohejbalovou tradici, tu je. Ovšem do úrovně reprezntantů ČR a SR mají ještě dost daleko a nemyslím si, že přechodem na jeden dopad tuto ztrátu smažou.Zvýšením nároků na hráče po stránce fyzické,rychlostní,silové atd. ještě neznamená zvýšení atraktivity. Pozor!Může tomu být i naopak. Je to o sportech a jejich specifice a image. Některé potřebují sílu, jiné vyšší či nižší váhu, některé rychlost a postřeh, odvahu, jiné klidnou hlavu,přemýšlivost, tu zase razanci,jinde naopak chytrost, fintu a čas. Divák ocení, co je pro něj přitažlivé, na co půjde podívat a co není jeho šálek čaje.

Jakpak to asi bude u nohejbalu????Přemýšlejte!0

Odpovědět
Maršálek11.11.2005

Ad 1) Znáte to, jakákoliv dohoda či smlouva bez sankce je na dvě věci. FIFTA nemá takovou sílu vynutit důsledné dodržování svých předpisů. Bohužel a pro někoho bohudík. Vystihuje to stav, ve kterém se FIFTA nachází.

Ad 3) To je na dlouhou diskusi, i "český" nohejbal za desítky let prošel evolucí (mj. změna výšky sítě, zrušení dopadu mimo hřiště, snížení dopadů ze 3 na 2, změna velikosti herního prostoru).

Ad 5) Francie prodělala boom na MS 2002, kde v juniorech zatřpytila. I u mužů sice medaili neudělala, ale nechybělo moc. Země typu Francie, Švýcarska, Ruska či USA si nesmírně váží jakéhokoliv posunu o jedno místo vpřed. Rumunsko po odchodu bombarďáka Tabarcea Petre (sorry, jestli to špatně skloňuji) vůbec nekleslo a třeba takový stárnoucí Purice zvádl jako jediný 4(!) disciplíny, lepší se Seler nebo Bobis.

S přípravou byl problém, protože ještě o prázdninách nebyl termín ME jasný.

Ad 8) Já tedy, pokud porovnám výkonnost těchto celků od MS 2000, vidím dost rapidní vzestup. Škoda, že jste nebyl teď na ME. Pokud shlédnete DVD z něj, tak to uvidíte. Osobně jsem jako hráč byl "postižen" 3 i 2 dopady, takže mě těžko někdo může podezřívat z nadržování jednomu dopadu. Ale neodsuzuji ho, nevypadlo to tak nejhůře a skutečně je tam rychlejší pohyb, viditelný i při sledování na obrazovce. Diskuse na toto téma je nekonečná a trochu mi zde celkově chybí vyjádření těch, kteří to mohou posoudit z pozice "na vlastní kůži" - hráči reprezentanti.0

Odpovědět
Persching-212.11.2005

Je pravda, že ze zápasů 3. dvojek často bolí oči. Sám hraju jen OP a mnohdy je můj výkon i v jiné dvojce, než 3. špatný - ale mistrák - to je pro začátečníky jiné kafe, než každý trénink. Zápasy a turnaje v létě, kde o něco jde, kde jsou nervy - to je ta nejlepší škola, kde se hráč otrká, zízkává zkušenosti a přivykne atmosféře zápasu. A nejsou začátečníci jen 8 - 10 -ti letí kluci, ale i 15, 20 i 30-ti letí, kteří nám občas přicházejí a zozšiřují základnu a partu. Myslím, že i ty 3. dvojky mají smysl alespoň na nejnižší úrovni. A jak jsem psal v jiném tématu už dříve, stávající systém soutěží u mužů má svou logiku v tom, že s vyšší soutěží stoupají i dovednosti jednotlivců v mužstvu a v jejich ochotě sami na sobě víc pracovat. Z toho potom vyplývá možnost hry na míň dopadů a - dejme tomu i možnost uvažovat o vyřazení 3. dvojice z mistrovského utkání.0

Odpovědět
Anonym16.11.2005

Tak uz se vi, kdo bude za jednotlive tymy startovat??????????0

Odpovědět
Tomas20.11.2005

Verim, ze se Cechum podari odveta za Rumunsko, budou mit mnohem vetsi podporu fanousku, nez tam. Taky se primlouvam, aby se muzi hrali na jeden dopad. Protoze pak to bude skutecne radna odveta.0

Odpovědět
Stejskal23.11.2005

V rámci akce představí své nohejbalové umění i fotbaloví internacionálové, kteří sehrají exhibiční utkání mezi sebou a následně i v souboji pohlaví vyzvou na utkání trojic reprezentantky ČR. Účast přislíbili Ladislav Vízek, Ivan Hašek, Antonín Panenka, Miroslav Beránek, Karel jarolím, Karol Dobiaš... Asi netřeba blíže představovat. Na koho byste vsadili? Holky nebo fotbalisté?0

Odpovědět
Helemese23.11.2005

No jednoznacne na holky.Fotbal neni nohejbal a rozhodovat bude vek:-)0

Odpovědět
Jarda-Zruč n.S.23.11.2005

100% vyhrajou holky!Panenka s Dobiašem byli u nás na akci pro dětský domov,hrali s námi také nohec a bylo to o ničem.Holky z Brodu(vím,jak hrajou)jsou minimálně o dvě třídy výš!0

Odpovědět
checht23.11.2005

Měl jsem tu "čest" vidět hrát Panenku s Dobiašem - rozhodně to žádný kouzelníci nejsou. Nohejbal neumí vůbec.0

Odpovědět
V.Štěpánek26.11.2005

Fotbaloví internacionálové nemají šanci. Viděl jsem je na Austin Cupu ve Vsetíně a nic moc (patičky,kolínka, hlavičky). Všichni stojí v hřišti a nejraději u sítě. Prostě by na ně stačili naši starší žáci.0

Odpovědět
Anonym26.11.2005

mladší0

Odpovědět
Maršálek26.11.2005

Bohužel, nicméně ve Vsetíně jste si mohli všimnout i druhé věci - když Panenka a spol dohráli, odešla min. třetina haly domů, ač se poté hrál finálový blok.0

Odpovědět
Tomáš26.11.2005

No to musí ty kouzelníci dostat pěknej ranec, když se přijedou při svém jménu a pověsti ztrapnit... A lidi se na to ještě vydrží dívat...0

Odpovědět
Maršálek26.11.2005

Myslím, že každý při průměrné inteligenci pochopí, že účelem exhibice je něco jiného - v tomto případě prezentovat propojení osobností s naším sportem, kteří zase přilákají diváky. Funguje to všude. Na Wittovou také přijde spousta lidí jen kvůli jménu, přitom je 15 let za výkonnostním zenitem.0

Odpovědět
Stejskal27.11.2005

Účast osobností podobného kalibru, aspoň podle mého názoru, může prezentaci nohejbalu v médiích a před neodbornou veřejností jedině pomoci. Kdo už by měl lépe zviditelnit takto malý sport než olympijští medailisté, evropští šampioni či účastníci MS v nejpopulárnějším sportu planety. Taková reklama je k nezaplacení. A co se týká těch kouzelníků, Tomáši, musím ti říct, že jejich přístup je velice vstřícný. Hlavním důvodem jejich účasti je zkrátka služba sportu, který je zaujal a jemuž se rádi ve volném čase věnují.0

Odpovědět
BRIKNER27.11.2005

VIDÍM PANENKU S VÍZKEM V PLEJBOJI.....
JAK TO MŮŽEŠ SROVNÁVAT???
JESTLI TAM PŘIŠMAJDAJ DOSTANOU KANÁRA0

Odpovědět
Beneš28.11.2005

Jednoznačně je toto potřebné a nutné. Když si vezmu, kdo všechno hraje např.při exhibicích jagrtýmu tenis a jak ho hraje je to hrůza, ale pro danou věc a popularizaci tenisu je to potřebné - možná méně potřebné, než u našeho nohejbalu. Proto jen tak dále.0

Odpovědět
Lajk29.11.2005

Taky si myslim, že holky sou favoritky. Ale jestli se bude hrát na tři skoky a fotbalisti k tomu přistoupěj zodpovědně, tak je můžou slušně potrápit. Sem na to zvědavej.0

Odpovědět
Martin K.30.11.2005

Nápad s internacionály je super. Holky je ale jednoznačně porazí, tedy pokud nebudou mít přehnanou úctu -:)0

Odpovědět
Skorolajk02.12.2005

Já si myslím, že holky už hrajou ryze nohejbalově. A pokud na ně nastoupí fotbaloví technici s takovým tím "strejdovským" stylem, že hodně chytí a budou to na tři dopady šmudlat přes ulejvkama, může se stát lecos. Ale pravda, v akci jsem zmiňované pány neviděl.0

Odpovědět
Anonym02.12.2005

Fotbalisti jednoznačně vyhrajou. Jsou to bývalí profíci a mají balón v noze, to jim nikdo nevezme. Jedině že by to pustili z galantnosti0

Odpovědět
Helemese02.12.2005

No ja jsem je videl hrat na Austinu a neverim ze by mohli vyhrat. Jedine ze jim to holky pusti z galantnosti:-)0

Odpovědět
Anonym02.12.2005

hej ja nevim kdo to je ale ten co tam pise ze fotbalisti muzou porazit zensky tak je uplnej blazen...videl sem je hrat na austinu ve vsetine a byla to tragedie...urcite je to dobre pro nohejbal ze se takovy osobnosti ucastni tyhle akce ale nemaj nejmensi sanci vyhrat...0

Odpovědět
Anonym02.12.2005

Porazí parta vysloužilejch házenkářů repre volejbalistek v odbíjené? Taky se to hraje rukama a maj přece cit pro míč.0

Odpovědět
Lajk02.12.2005

No uvidíme. Asi to holky vyhrajou, ale já každopádně přijdu povzbudit chlapy. Holt mužská pýcha. Holka přece nemůže zvítězit nad chlapem v žádným odvětví. Tak se kluci držte, bojujete za nás všechny.0

Odpovědět
Janička02.12.2005

Pro Lajka
:):):):):):):):):):):):)0

Odpovědět
Anonym02.12.2005

to Lajk: šíleně se pleteš. Třeba v odvětví histerie se ženským zdaleka žádný chlap nepřiblíží...0

Odpovědět
Patrik Perun03.12.2005

No podľa mňa je to asi tak: V prvom rade je to super pre nohejbal, že sa taký zápas odohraje. K zápasu medzi ženami a futbalistami len toľko, že ženy to už nejaký ten rôčik hrajú a keď sa stretnú tak nejaký ten rôčik budú mať o čom rozprávať, koho porazili:)Futbalisti to už pozične nehrajú dobre a české kočky sú nohejbalovo úplne niekde inde minimálne o pár tried. A pre všetkých lajkou na uzrozumenie aj medzi tenisom a stolným tenisom je veľký rozdiel a nepôjde len o ten stôl:)0

Odpovědět
anonymus03.12.2005

Kdo hlasuje o udělení jednotlivých cen?? Už se ví nějaké podrobnosti??0

Odpovědět
Maršálek03.12.2005

Systém anket je přesně dán - viz zápis z VV nebo časopis Nohejbal.0

Odpovědět
Gabriel - SK04.12.2005

Súhlasím s Patrikom, že je to super akcia pre nohejbal. Aj keď sa nebude hrať o medaile, určite tam bude tá správna športová atmosféra.

Pre slovenských fanúšikov, ktorí by sa chceli tohoto podujatia zúčastniť, mám ešte jeden odkaz – do Prahy sa cestuje autobusom a ešte niekoľko miest je voľných. V prípade vážneho záujmu nech sa informujú u Gabriela Viňanského.0

Odpovědět
Stejskal05.12.2005

Ještě jednou upozorňujeme na možnost rezervace vstupenek na tel. 604 85 24 83 nebo e-mailem: nohejbalfootballtennis@seznam.cz.

Vstupenky budou k vyzvednutí u vchodu pro diváky v hale TJ Pankrác (Lomnického 1, Praha 4)od 11:00.0

Odpovědět
Anonym06.12.2005

Už se ví, kdo bude hrát za nás a za slováky?0

Odpovědět
Anonym06.12.2005

Za ČR: Řehák, Spilka, Mrákava. Sehrávali se na repre soustředění. Druhá elitní trojice je Turek, Kopecký, Kokštejn.0

Odpovědět
trenér06.12.2005

Informace anonymů není správná, v akci uvidíte všechny medailisty ankety Nohejbalista roku mužů.0

Odpovědět
MS06.12.2005

To Anonym (06.12.2005 17:27) - Jsi trapnej0

Odpovědět
MS06.12.2005

To Anonym (06.12.2005 17:27) - Jsi trapnej0

Odpovědět
Anonym06.12.2005

to MS: á zdravím pana Spilku :-))0

Odpovědět
Stejskal08.12.2005

Nominace:

ČR - ženy: Fischerová, Chuchlová, Majerová, Möglichová, Řezáčová, Vejdovská, Vokáčová, Vrtišková

  • junioři: A. Hlavička, Janík, Kop, Musil, Tůma

  • muži: Bláha, Bubniak, Holub, Plachý, Ungermann

SR - ženy: Beďová, Peruňská, Viňanská

  • junioři: Krajčík, Stupák, Zvonček

  • muži: Brutovský, Makara, Perun M., Perun P., Tomčišák0

Odpovědět
Anonym08.12.2005

Čo sa týka repre Slovenska najzaručenejšie správy sa dozviete jedine na www.nohejbal.net/diskusia, p. Stejskal mate zle infos lebo M. Tomčišák na 100 % na Dni Československého nohejbalu nebude!!! Ale kto číta vyššie menované stránky to už dávnejšie vie!!!! A čo sa týka našej juniorky sú to dobrí hráči, nech to dopadne ako chce, JUNIORS pamätajte jedno titul MS vám už nikto nikdy nezoberie :))))))))))))))))))))))))) Veľa šťasťia, aby sa vám darilo aj o pár rôčkov vo vyššej kategórii.

Fanda svýho klubu!!!0

Odpovědět
Anonym09.12.2005

Dostanete přes tlamu mončičák, nemončičák.0

Odpovědět
Lajk09.12.2005

A nahradí ho někdo? Nebo Slováci přijedou ve čtyřech?0

Odpovědět
ZLEJ SEN11.12.2005

Co dělá v nominaci Vilda??? Měl o p. Šmejkalovi lepší mínění, ale Solida je Solida. Tak ať se daří repre a Vildovi zvlášť, hlavně v té Brazílii, kam se na jeho triko nedostane někdo, kdo si to určitě zaslouží víc.0

Odpovědět
fanda11.12.2005

Nevím o nikom kdo by si to měl zasloužit víc,za to všechno co pro český nohejbal udělal a snad ještě udělá.0

Odpovědět
ZLEJ SEN11.12.2005

To budeš asi z Prahy. Hraje už dlouho špatně a za zásluhy už se snad nikam nejezdí!!!0

Odpovědět
Stejskal11.12.2005

Vilda startuje na přání pořadatelů. Trenér Šmejkal nominoval čtveřici hráčů, pátého zvolil po domluvě s pořadatelem. Ungermann je stále hráčem, který asi nejvíc přitahuje pozornost diváků, navíc je asi jako jediný znám i v mimonohejbalových kruzích. Zkrátka je to jméno, které vyvolává emoce. A takových hráčů je dneska málo.0

Odpovědět
Anonym11.12.2005

Je to osobnost jako Beckham ve fotbale0

Odpovědět
Stejskal12.12.2005

Ve výběru SR nahradil Marka Tomčišáka Milan Ižol.0

Odpovědět
Radek13.12.2005

Prý na Dni nohejbalu budou hrát dokonce osmdesátiletý veteráni. Je to vůbec možné? A kdo to teda bude?0

Odpovědět
Anonym14.12.2005

To ZLEJ SEN:Proto jedem přes půl republiky,abychom Vildu viděli.Jeho způsob hry je divácky nejakrativnější.Ať žije Vilém!0

Odpovědět
ZLEJ SEN14.12.2005

Tak ať se Vám Vilém líbí. Jestli jedete po D1, tak vyražte dřív, ať o něho náhodou nepřijdete, to by pro Vás byla hrozná tragédie, když hraje tak atraktivně.0

Odpovědět
Stejskal14.12.2005

Nominace veteránů (nad 70 let): Vilimovský, Ludl, Diviš, Hanák, Šmejkal st., Kovanda, Braha, Kulhánek. Všechno hráči z legendární trampské ligy, prvních republikových šampionátů, někteří údajně hrávali i s Bicanem.0

Odpovědět
Divak14.12.2005

tak sem si objednal listek e-mailem a nic......0

Odpovědět
Radek15.12.2005

Dotaz na pořadatele. Prý máte nějaké problémy se slováky. Kromě zajištěného ****hotelu ještě údajně požadují další peníze na výdaje. To je kec, nebo je hodláte takto rozmazlovat? Uvědomte si proboha, že tak poškozujete ostatní pořadatele!!! Co budou chtít příště???0

Odpovědět
Radim Havránek15.12.2005

Taky jsem to slyšel.0

Odpovědět
Anonym15.12.2005

Jo, jo, je to tak, když chceš aby přijeli oni sem musíš jim vše zaplatit a možná ještě něco víc. Když jedou češi na turnaj na Slovensko nechcou zaplatit nic. Jen tak dál. Ale třeba se o tom tady někdo z nich vyjádří, když se pletou skoro do každé diskuse v ČR.0

Odpovědět
karel15.12.2005

Mam stejny nazor!!!0

Odpovědět
Maršálek15.12.2005

No vidím, že máte informace přímo od zdrojů. Byl jsem VV a pořadatelem pověřen koordinovat akci se SNA. Předběžná nabídka pořadatelských podmínek byla zajištění ubytování 1 noc (hotel na periferii Prahy v ceně cca 500 Kč/noc za dvoulůžkáč) a strava. Případně částka 1 000 Kč/osobu a SNA si zajistí vše sama (byť někteří zástupci SNA hovoří, že pochopili hotel a 1 000 Kč na stravu - byl bych zvědav, kdo vyplácí takové diety). Pořadatel uzavřel se SNA smlouvu na zajištění ubytování a stravy, resp. možnosti nahradit tuto podmínku finanční částkou (výše nespecifikována). Pořadatel po dohodě se SNA zajistil ubytování na 2 dny a to v nadstandardní kvalitě (hotel 4hvězdičky vč. snídaně, 2 400 Kč/dvoulůžák) a požádal SNA o dohodu v oblasti neproplacení stravy. SNA však dosud trvá na částce ve výši 1 000 Kč/osoba (= 16 000 Kč/výprava).

Přesně teď slyším hlasy, které poukazují na nerovnoměrné podmínky českých (vyšší dotace na ceny, vyšší sportovní kvalita, lepší podmínky pro zahraniční účastníky) a slovenských akcí a na heslo "podáš prst, utrhnou ruku". Faktem je, že doba, kdy naši slovenští přátelé spali ve spacácích v hale, byla přátelštější. Je to o lidech a z praxe již přesně vím, kteří lidé se okamžitě shání po proplacení výdajů dříve, než se vůbec kopne do míče.

Věřím, že nakonec dojde k rozumné dohodě mezi SNA a pořadatelem, tj. že SNA sleví ze svých nároků (těch 1 000 Kč není smlouvou nijak podložených) a její členové ocení kvalitu akce i ubytování v hlavním městě. Vzhledem k tomu, že jsem zároveň VV ČNS pověřen vyjednávat se SNA o vzájemné spolupráci při účasti na akcích obou zemí, doufám, že nebudu muset SNA předávat požadavky na zajištění kvalitního ubytování plus 1 000 Kč/osobu pro českou účast na slovenských akcích. Ale možná podceňuji slovenské pořadatele.

Radek a Anonym mají v jedné věci pravdu - kdo s čím zachází, tím také schází. Zastánci tvrdého postoje ke Slovensku mají další argument. Přesto si myslím, že nové slovenské vedení může s tím českým dojít k daleko širšímu znění Dohody mezi ČNS a SNA.0

Odpovědět
Persching-215.12.2005

Pro:Anonym (15.12.2005 17:40 - Ať sem píšou, většinou to má hlavu a patu - na rozdíl od kdekterých anonymů ( tím nemyslím tak docela Tebe ), aspoň je vidět, že ZZZZ je zajímavej nejen pro nás. Projeď si diskusi na slovenské adrese, která je tady mnohdy zmiňovaná a zjistíš, že je asi 1 000 x menší.

Jinak, jestli si to mají platit sami, tak je to pro ně z Košic výlet za několik tisíc na osobu, takže pokud jim to nezaplatí nějakej jenerální sponzor ..., nevím. A taky nevím, jak to platí lidi od nás, když jedou na Slovensko na víkend na turnaj.0

Odpovědět
bimBim15.12.2005

tak nam ta slava jeste nezacala a uz neprijemnosti s nasimi vychodnimi bratry...tak jim tu stravu zajistete - napr. koupi 20 kg tocenyho kabanosu, par chlebu a je to. taky pamatuju doby, kdy spali primo v hale a jedli parky a jak jim bylo dobre klukum. Jestli to pomuze, mam v mrazaku dve kurata, ktery mohu upeci a v kroji servirovat:-)0

Odpovědět
Stejskal16.12.2005

Podrobnosti k akci - viz stránky ITD-divize Sport na www.itdsport.cz0

Odpovědět
Anonym16.12.2005

Co je memoriál Josefa Bicana? Nikdy jsem o tom neslyšel. A co je zajímavého na Benešově, kromě toho, že tam hrajou okres?0

Odpovědět
Anonym16.12.2005

Pro:Persching-2. Zaplatí ti ubytovnu z pátku na sobotu, cesta a když tam chceš zůstat do neděle tak za své. Ceny na jejich turnajích se s našimi hlavními nedají srovnat, takže končíš v slušným mínusu. Ten litr na stravu je fakt síla. Teď mě napadá, že řeknu našemu vedoucímu aby nám zvedl diety:-)0

Odpovědět
Rosta16.12.2005

To anonym 9:07, hmm když si vemu že já na služebce dostávam za 8 hod cca 80,- Kč a za celej den je asi 140,- Kč, tak to je síla :-))))))))))0

Odpovědět
Rosta16.12.2005

Na druhou stranu, když jsem celej den v +R93i, tak to hod9 45.- euro :-)))0

Odpovědět
Rosta16.12.2005

Na druhou stranu, když jsem celej den v ŘÍŠI, tak to hodí 45,- euro :-)))0

Odpovědět
Janička16.12.2005

Já snad začnu ten nohejbal trénovat poctivěji. To je teda slušnej vejvar. Před vánocema výlet do Prahy, ubytování ve 4hvězdičkovým hotelu na celý víkend a ještě cca 1300 Sk! A to nepočítám ceny. Za těch 16 000,- by se dala pronajmout hala skoro na celej rok!

Možná by naši bratři slovenští mohli příští rok zůstat doma.0

Odpovědět
Anonym16.12.2005

jojo, stejne se jenom prijedou ozrat a delat machry...pritom sami ani nemaji poradny souteze a turnaje, na ktery by mohly pozvat.0

Odpovědět
Pavka16.12.2005

No tak hosi, nebudte zase debilove.0

Odpovědět
Beneš16.12.2005

Važme si vůbec myšlenky, že někoho napadlo uspořádat podobnou akci. Každý z odborníků a myslím i laiků ví, že my a Slovensko jsme ve světě nohejbalově nejvýše a to jak po stránce kvality nohejbalu, tak i soutěží. Naším společným zájmem je a musí být spolupráce ku prospěchu nohejbalu jako takového - viz polemika ohledně jednodopadového nohejbalu, v budoucnu mohou být další problémy v pravidlech, které většinou pocházejí z nohejbalově méně rozvinutých zemí. Jsem přesvědčen, že podobně jako v hokeji určují další vývoj i pravidla zakládající a hokejově rozvinuté země - Kanada, USA, Rusko, my a další, ve fotbale zase Brazílie, Anglie, atd. měla by bát v nohejbale hnací silou dvojice Česko-Slovensko. Z tohoto důvodu považuji výše uvedené diskusní příspěvky za trapné.0

Odpovědět
bimBim16.12.2005

Myšlenky si nejenom vážíme, ale ji i podporujeme a děkujeme českým pořadatelům. Slovenští přátelé to svými nároky ale vůbec neulehčují...každý ať si šáhne do svého svědomí. Konkrétně pan Beneš jezdí pravidelně na turnaje žáků do Košic. Kolik asi dostává na dietách od pořadatelů a kolik ho vlastně celý "výlet" stojí?0

Odpovědět
Vašek16.12.2005

delší dobu sleduji všemožné diskuse a po jejich vyhodnocení si nejvíce cením názorů Karla Jonáka st. Pokud byl 1975-76 v Dukle Písek na vojně zdravím ho a snad někdy na nohejbale na viděnou Vašek z Prahy0

Odpovědět
Radek16.12.2005

Pane Beneš, jestli se nemýlím, tak přesně v tuto dobu se v Praze hrávala poslední smeč. A na ní každý rok hráli slováci. A co vím, tak si o nějakých dietách a ubytování v hotelu od pořádající jednoty mohli nechat jen zdát. Najednou dva úspěchy na MS a skromnost je fuč. Přesto ale nevěřím, že teď za požadavky stojí hráči. Spíš to vidím na bafuňáře, aby měli na dárky. Trapně bude vám, až si jednou na vaší žákovské smeči řeknou o tágo na hlavu.0

Odpovědět
Anonym16.12.2005

Pokud vim, tak se vzdycky rikalo o Rumunech, ze se nejvice zajimaji o penize a dalsi vyhody. Taky z hotelovych pokoju toho docela dost po jejich pobytu zmizlo. Snad nasi hosi slovensti se ted v Rumunsku neinspirovali0

Odpovědět
Maršálek17.12.2005

Teď jsem se vrátil od části výpravy SNA a cesta sem nebyla pro ně jednoduchá. Myslím, že ten zmiňovaný problém je vyřešen a všichni se mohou plně koncentrovat na hru a na večer. Tak ať to zítra (resp. už dneska) stojí za to.0

Odpovědět
Ďoďo17.12.2005

Anonym (16.12.2005 19:09): Pokud vim, tak se vzdycky rikalo o Rumunech, ze se nejvice zajimaji o penize a dalsi vyhody. Taky z hotelovych pokoju toho docela dost po jejich pobytu zmizlo. Snad nasi hosi slovensti se ted v Rumunsku neinspirovali

pre Teba: Ty si čo myslíš o sebe...??...že si stále väčší, starší, múdrejší brat...??...načo tu rozdúchávaš vášne, vieš dobre, že na Slovensku, keď máme hosťa, dáme mu posledné, lebo to máme v krvi !! Spýtaj sa hráčov, keď prídu na Slovensko hrať ako sa tu cítili.0

Odpovědět
VP17.12.2005

Skončila sportovní část Dne ČS nohejbalu. Po remíze 8:8 celkem na sety uhráli Slováci rozstřel na 1 set v trojkách na 1 dopad (celý turnaj se hrál na 2) vítězství 11:9 a tím celý duel 9:8.

Ženy v singlu, dvojkách a trojkách prohrály 5:1, junioři remizovali 2:2 (bez singlu) a muži - Plachý vyhrál 2:0, Plachý s Ungrmanem 2:0 vynikající zápas, trojky Holub,Bubniak, Ungrman prohráli 10:5, pak Plachý místo Vildy a vítězství 10:8,rozstřel viz výše.

Výborná atmosféra, téměř plná hala. Díky organizátorům P.Stejskalovi, M.Maršálkovi, M.Frelichovi atd...

V.Pabián, ČNS0

Odpovědět
A17.12.2005

jedin0ho hr84e co sem viděl je wili ty čoboli si mu nekouknou ani k prdeli|(v ůtoku)

nechápu gdo ho střídal..............0

Odpovědět
Anonym17.12.2005

Tak jsme šťasně dojeli,D1 katastrofa!Super nohejbal v podání juniorů a mužů.Jednoznačně nejlepší Vilda,pěkně hrál M.Plachý.Jak spolu vypráskali Peruny,to se jen tak nevidí.0

Odpovědět
Persching 217.12.2005

Těším se na podrobnější zprávy z akce. Jak dopad mač žen proti fotbalovým vysloužilcům? A jak to vypadalo?0

Odpovědět
Anonym17.12.2005

pro vp aby ses tam organyzátorům vešel..........
mě se nejvýc lýbyl JAVOR ve víčepu
asi wilda je jinde,gde bili legendy??????
jo a též panenka překvapil+ten dřevák co se motal s ním.......0

Odpovědět
Jarda18.12.2005

Vysloužilci překvapili jak sestavou,tak hrou.Mohli hrát na tři dopady a hlavně hrál D.Herda,který na saku s přehledem bodoval.A.Panenka hrál klasiku,moc toho nenahrál a jeho syn vybíral a nahrával s přehledem.0

Odpovědět
A. Stehlík18.12.2005

Pár fotek ze dne Česko-slovenského nohejbalu a vyhlášení nohejbalistů roku 2005 na stránkách Modřic /Fotky,Momotématické foto/. Omlouvám se za světelné podmínky na fotografiích. Lépe to nešlo!0

Odpovědět
Radim Havránek18.12.2005

Fotky jsou old. Díky Toňas0

Odpovědět
A. Stehlík18.12.2005

Dík Raďo, nohec byl taky nádhernej, od juniorů po muže a ženy to určitě napraví na nejbližším MS!!! :-) P.S. Podle mého nejlepší hráč celého dne Michal Plachý!!!!0

Odpovědět
Radim Havránek18.12.2005

Balónů tam moc nebylo, ale vypadalo to, že je Klapka v pohodě. I Vildovi se zdálo, že pěkně nalívá. Bylo plno? Chtěl jsem se tam taky vydat, ale D1 mě odpudila. Ten návrat by stál za prd. Prej ju v noci zavřeli0

Odpovědět
A. Stehlík18.12.2005

No, Radime, Vilda hrál famózně, nevím podrobnosti střídání, bylo to tam napjaté ale s příchodem Klapky hra naší trojice ještě gradovala a když dostal Jirka Holub dobrou náhru měli slováci pěknou honičku. Ve dvojici se mi přeci jen potvrdilo že Peruny může porazit jen pravák s levákem. Vilda dirigoval Klapku a ten byl míč o míče lepší. Co se týká diváků plno myslím nebylo a je to škoda. Taky zápas Ženy - Panenka a spol. měl podle mého překvapivě dobrou úroveň a fotbalisti dali posměváčkům ze ZZZZ stránek jasný signál že zase tak špatně na tom s kopací technikou nejsou. Celkově musím pochválit /pochva, pochva/ organizátory jak celého dne tak i vyhlášení Nohejbalisty roku.0

Odpovědět
Radim Havránek18.12.2005

Super. Díky za info. Seš na icq? Ať Tě můžu (po)řádně vyzpovídat.0

Odpovědět
A. Stehlík18.12.2005

Pro Radima: Teď už jo...0

Odpovědět
Stejskal18.12.2005

Rád bych uvedl na pravou míru situaci s vyplacením diet pro slovenskou výpravu. Nic není černé nebo bílé, jak se asi některým přispivatelům do této diskuse zdá. Jejich soudy mi připadají poměrně unáhlené a celé věci dvakrát neprospěly. Spíš naopak. Nicméně celý problém, který tkvěl v trošku váznoucí komunikaci mezi českou a slovenskou stranou, nebyl tak dramatický, jak se některým "odborníkům" zdálo. Nakonec obě strany vcelku snadno dospěly ke vzájemné dohodě, takže myslím, že není třeba se k onomu vracet.

Jinak co se týká vlastní akce, přístup i výkony hráčů byly skutečně vynikající, za což jim patří dík. Připravili divákům velký zážitek a de facto tím akci "udělali" sami. Večerní společenskou část s vyhlášním anket zvládl moderátor Radek Bauer s grácií, přestože na přípravu měl jen pár hodin.

K exhibičnímu souboji pohlaví fotbalových legend a žen: myslím, že jsme mohli vidět kvalitní nohejbal, ve kterém internacinálové (hlavně díky pestrému útoku Dušana Herdy) porazili ženský reprezentační výběr dvakrát 10:9. Pravdou je, že měli narozdíl od holek zvýhodněná třídopadová pravidla.

Sestřih v TV se, myslím, celkem vydařil. Když se ještě organizátoři poučí z některých chybek, kterých se samozřejmě nevyvarovali, mohli bychom tady mít celkem zajímavou akci do budoucna. Tak ještě jednou všem díky.0

Odpovědět
Radim Havránek18.12.2005

Tak Petře napiš nám všem, na čem jste se dohodli, ať to víme a nemusí nikdo polemizovat.0

Odpovědět
Maršálek18.12.2005

Též díky pořadatelům, že s výpravou SNA nakonec nalezli společnou řeč. Asi jsem byl moc tvrdý vyjednavač, šlo mi však o princip. Nová pražská akce ukázala životaschopnost a i mě mile překvapil slušný divácký zájem. Na atraktivitě akce měli lví podíl samotní aktéři, předvedli vynikající výkony.

Ženský nohejbal jde velmi rychle kupředu, škoda, že naše ženy tradičně srazila vlastní tréma. Za jejich nejlepší výkon bych označil "exhibiční" trojku proti Panenkovi a spol., byť prohrály. Dušan Herda byl ale skvělý - kdo by býval na fotbalisty vsadil? Hrozivý stav utkání otočil až výkon juniorů, byť i ty srazilo selhání v jednom z jasně vyhraných setů. Udrželi však naději. Prapor zvedli muži, výkon Ungermanna v deblu a Plachého v obou disciplinách byl excelentní. Jak to nevypadalo, utkání dospělo až do jednodopadového tiebreaku, který zatím lépe sedí Slovákům. Velký rozdíl je v přípravě útoku, nahrávač Martin Perun je taková slovenská analogie nedostižného Honzy Hoška.

Diskutovalo se i o systému utkání, děvčatům přišlo líto, že utkání načínají a divácká kulisa není ještě tak vyburcovaná. Střídání kategorií by však zcela narušilo výkonnostní gradaci utkání, tak nutný prvek u akcí tohoto typu. Projevilo se to např. u zápasu legend nad 70 let, kdy atmosféra byla vlažná. Škoda, že večerní pokračování nezaplnilo sál kina, ocenění hráči a legendy by si to zasloužili. První ročník je za námi, tak zase za rok.0

Odpovědět
Jarda-Zruč n.S.19.12.2005

Pro A.Stehlíka:Vůbec se mi nelíbí vaše věta"Fotbalisti dali posměváčkům zzzz stránek....1.Z internacionálů,kteří přislí účast tam byl jen A.Panenka(byl nejhorší na kurtu)2.Mohli hrát na tři dopady.3.Panenka ml.není žádný internacionál,hraje krajskou soutěž ve fotbale.Podotýkám,že kdyby hráli vyjmenovaní internacionálové na dva dopady,tak neměli šanci!Jinak super akce!!!Také si myslím,že hala na Pankráci už dosluhuje a mohlo se vybrat kulturnější zařízení?0

Odpovědět
Karel Jonák st.19.12.2005

to Vašek z Prahy (16.12.2005 13:40): Díky za komplimenty. Vycházím z letitých zkušeností z fotbalu (za mlada) a nohejbalu (od roku 1974) jako hráč a funkcionář. Jinak v Písku jsem v letech 1975-76 nebyl, to jsem už pracoval v Elektrárně Počerady, náš klub ELNA Počerady byl v té době cca 2 roky starý a hráli jsme KP severočeského kraje. V letech 1970-71 jsem hrál fotbal za Duklu Tábor. Až v roce cca 1993 jsme hráli nově utvořenou 2.ligu nohejbalu a tuším, že jsme se zachraňovali v soutěži posledním dvojutkáním v Dobříši a odpoledne na Dukle Písek.

Ještě ke včerejší velice hezké akci. Ve většině názorů souhlasím s Martinem Maršálkem. Michal Plachý byl duší našeho mužstva a Vilda si s ním dobře rozumí (to rozhodlo ve dvojce). Ve trojce hlavně ve hře na jeden dopad jsme bohužel neměli klasického nahrávače typu Hoška a Martin Perun nám dal lekci (z množství nahrávek z voleje, a to i od zadní čáry, se mu snad jenom jedna nepovedla). Hru v posledním setu také rozhodlo, že nastoupil mladý Brutovský a hrál docela dobře. Až asi po dvou autech ho nahradil Makara a ten to zkušeně dotáhl do konce. Takže když se to shrne, tak Slováci měli bez pochyby lepší příjmy a skvělou nahrávku a oproti nám ještě dva střídající blokaře. V prvních dvou zápasech v singlu a dvojce na dva dopady jsme jim však dali lekci my. Jinak hra na jeden dopad mi nepřipadá až tak rychlejší než hra na dva dopady a je moc stereotypní - dá se nadřít, což naši hráči v současné době asi nejsou ochotni přijmout. My máme jinou mentalitu než Slováci, jsme hravější, techničtější a lépe nám sedí hra, při které se musí trochu myslet!

Jinak bych byl rád, kdyby se Vašek z Prahy přihlásil na můj e-mail: Karel.Jonak@cez.cz Díky.0

Odpovědět
Stejskal19.12.2005

Takže na doporučení Radima ještě jednou k dohodě se Slováky. Slovenská strana po bezproblémovém jednání přistoupila na náš návrh. K ubytování a částečně zajištěné stravě jsme vypláceli 400,- Kč na hlavu. Dopravu si slovenská výprava hradila z vlastních zdrojů.0

Odpovědět
Anonym19.12.2005

Ještě by to možná chtělo dodat, že Dušan Herda hraje už leta pražskou nohejbalovou soutěž a poté, co jsem ho viděl hrát fotbal na podzimní exhibici Bohemians, je to už spíš nohejbalista než fotbalista.0

Odpovědět
Rosta19.12.2005

Několik fotek z akce najdete na stránkách
www.nohejbal-dobrany.wz.cz
sekce aktuality0

Odpovědět
jäzva19.12.2005

"Jinak hra na jeden dopad mi nepřipadá až tak rychlejší než hra na dva dopady a je moc stereotypní - dá se nadřít, což naši hráči v současné době asi nejsou ochotni přijmout. My máme jinou mentalitu než Slováci, jsme hravější, techničtější a lépe nám sedí hra, při které se musí trochu myslet! "

Hehehehe, tak tomu sa môžem len zasmiať. Bol som v Prahe a je veľmi zaujímavé, že hra na jeden dopad sa nepozdávala len starým podnapitým divákom na tribúne. Zo strany hráčov som nepočul žiadne sťažnosti na jeden dopad. Jasné, že je ľahšie vypiť pred každým zápasom pivo, potom sa motať po ihrisku a hrať na 3 dopady. Kým prejde lopta na druhú stranu, tak si môže súper lústiť krížovky. Ale ked treba pridať, zvýšiť kondičku a techniku, tak to je zrazu o tom, že Slováci nie sú kreatívni. Môžem sa nad takým názorom len zasmiať...0

Odpovědět
Rosta19.12.2005

Také jsem byl v Praze a k jednodopadovému nohejbalu musim také říct, že při trojkách skoro odpadá možnost hrát na dva smečaře0

Odpovědět
jan19.12.2005

Pěkně sestříhaný záznam, ale na můj vkus příliš krátký. Taky jsem postrádal tu exhibici Panenka vs. ženský!:-(0

Odpovědět
Maršálek19.12.2005

Delší to být nemohlo - dáno délkou přestávky. Když však projdete graf sledovanosti, tak by takovou neměl ani delší přenos samostatného bloku nohejbalu.0

Odpovědět
Olda19.12.2005

Sestřih byl super, dobrá práce. Zatím jsem lepší nohejbalový shot neviděl.0

Odpovědět
A. Stehlík19.12.2005

Pro Jardu ze zruče: Nemyslel jsem to nijak zle ani hanlivě, ovšem příspěvky na "zetkách" se k fotbalistům vyjadřovaly hodně nevybíravě až hulvátsky. Z toho pohledu jsem tento zápas hodnotil. Samozřejmě jsem nijak nechtěl a doufám že to tak nevyznělo, srazit výkony našich děvčat...0

Odpovědět
A. Stehlík19.12.2005

Pro Jizvu: Moc se mi nelíbí tvůj tón a způsob jakým hodnotíš příspěvky jiných. Ty jsi v Praze totiž nebyl!!! Ty jsi jen jel okolo rychlíkem!!! Vůbec nemáš pojem co se kde, snad kromě Košic, říká a hodnotí. Rovněž tvoje rádoby vtipné bonmoty na naši lásku k pivu trochu smrdí něčím co vzdáleně připomíná vůni jehličí, tedy Borovičkou.0

Odpovědět
Kamarát19.12.2005

Chlapi, serte na to, však sa nebudeme naťahovať

kvôli názorom, každému sa páči iné, tak čo...1,2,3 - dopady, v každej kombinácií je nohejbal - výnimočný !! (aj pri pive, aj pri borovičke)0

Odpovědět
A. Stehlík19.12.2005

Pravdu díš :-)0

Odpovědět
Anonym20.12.2005

Původně jsem chtěl na jazvu taky reagovat ale pak jsem se na to vykašlal a Tonda to zmákl efektně,jenom si neodpustím:až se budeš jazvo smát tomu názoru,tak si vzpomeň jak v Maďarsku jste měli dva mečboly na titul ve dvojkách a jak pak měl Perun krokodýlí slzy ikdyž tam lítal jak veverka v bubnu a Bláha do vrazil techniku a hlavu a zkušenost.A to si myslím dělá nohec tím krásným sportem jak ho znám.Samozřejmě fyzička,ale taky hlava a kreativita úderu.0

Odpovědět
Radek20.12.2005

Líbil se mi ten večerní program. Hlavně ty otázky na hráče, škubánky, morčacie a tak. Taky moderátor to zvládl dobře ale bylo poznat, že nohejbalisti moc na veřejnosti mluvit neumí. Jenom Hanák mluvil jak vodopád. Ale čekal jsem víc lidí, kino bylo poloprázdné.0

Odpovědět
jäzva20.12.2005

Len chcem uviesť na pravú mieru - ja nemám nič proti českým nohejbalistom. Veľmi si ich vážim a sú fakt skvelí! Môj príspevok bol taký tvrdý preto, lebo i na tribúne som počul veľmi veľa až nechutných nadávok na našich chlapcov na ihrisku. Môžem vám zaručiť, že ani počas jedného podujatia v Košiciach nezaznelo z tribúny ani jedno hanlivé slovo na hociktorého Čecha! Na nohejbale je najkrajšia tá družná atmosféra a spoločné posedenia po turnajoch. Tam si Slováci a Česi vždy rozumeli. Chcel som len zdôrazniť to, že s jednodopadovým nohejbalom nemajú problém hráči, ale len niektorí diváci, ktorí patria zväčša do kategórie nad 50 rokov. Ja nie som za zrušenie 2,3 dopadov. Chápem, že jednodopadový nohejbal môžu hrať len špičkoví, trénovaní chlapci. Ale o to práve ide - to ich delí od nás ostatných! My hrajme kľudne hoci aj na 5 dopadov - ale oni sú najlepší a tak si vychutnajme rýchlu, dynamickú hru plnú brilantnej techniky.

Peace :-) inak, názory slovenských hráčov na Den CS nohejbalu nájdete na www.nohejbal.net .0

Odpovědět
čuš babo20.12.2005

Tož kluci, nehádéte se. Nohejbal spěje k rozdělení. Bude to fotbaltenis, který se bude hrát na soutěžním poli a pak nohejbálek kteřý bude hrát široká veřejnost. Myšleno u hospůdek, na koupalištích atd.

Myslím že je to nevyhnutelný.0

Odpovědět
M. Frélich20.12.2005

to Jazva i ostatni:

Tak jsem se kouknul na slovenske reakce a nazory ze Dne C-S nohejbalu na www.nohejbal.net. Skutecne slo o odvetu za ME, jak pisete? Jestli ano, tak potom jsme ji vyhrali a to pomerem 5:2 (souboj muzu), pricemz sestava ČR na trojky byla slepovana...

Utesujte se jak chcete, statistiky si delejte po svem, celkove vitezstvi patri vam (9:8), ale tohle prece nebylo smyslem tehle akce. Jestli nevidite, ze smyslem byla predevsim prezentace nohejbalu, ukazka spluprace cechu a slovaku, pak si priste skutecne zaslouzite jeste vetsi stravne. Nasi ambici zuctovat se Slovenskem jako oplata za ME rozhodne nebyla! Uz jenom proto, ze vystoupeni nasich reprezentantu na ME bylo uspesne.

Rad bych vyzdvihl pristup vsech hracu ke kvalitnimu sportovnimu utkani a tesime se na dalsi stretavani nohejbalovych spicek z obou statu.0

Odpovědět
Anonym20.12.2005

to Jazva: To co píšeš na www.nohejbal.net není novinařina, ale srdcervocí bláboly.

"Česká republika vstupovala do tohto prestížneho duelu s ambíciou odplatiť Slovákom prehru z majstrovstiev Európy." Co to je za blud, šlo o exhibici.

"Napokon sa ale opäť presadila kvalita našich reprezentantov," Jenom reprezentantek, junioři remizovali a chlapi prohráli.

"že ich súper absolvoval sústredenie a v poslednej dobe trénoval oveľa viac" Nevím, kde si sehnal informace o objemech tréninku jednotlivých reprezentantů ČR, ale na soustřední nebyl ze sobotních účinkujících nikdo.

Jestli Ti Tvoje věty přišly jako objektivní zpravodajství, tak to u Vás na Slovensku musí žurnalistika pěkně vypadat.0

Odpovědět
SVK20.12.2005

No, exhibícia to oficiálne bola, ale všetci sme videli ako k nej pristupovali CZ. Ako si máme vysvetliť zmenu pravidiel počas zápasu? Náš tréner sa pred rozhodujúcim tiebreakom pýtal na to, či sa hrá do 10. Odpoved bola ANO. Ked sme získali 10-ty bod, tak sa hralo zrazu do 11. A prečo bol pán Šmejkal taký nervózny a hrešil tam ako v štvrtotriednej krčme? Ved islo o exhibíciu.... Podla mna ma islo naozaj o to, že Cesi chceli Slovákov nabiť a vrátiť im prehru z ME. Uznávam, že sa im to aj podarilo, ved v kategorii mužov vyhrali viac setov0

Odpovědět
jäzva20.12.2005

stránku nohejbal.net nerobím z pohľadu novinára, ale z pohľadu fanúšika. Pripúšťam teda, že niektoré veci sú písané fanúšikovsky a druhá strana ich môže brať ako tendenčné. Ok, ale napr. na vašich hokejových a futbalových weboch čítam niekedy také veci, že by ich mohli zaradiť rovno do príručky mladého nacionalistu. A k téme exhibícia - podľa mňa bola len v názve. Exhibíciou bol zápas Panenkovcov, ale nie repre. Viete ako vyzerá exhibícia? Tak si niekedy pozrite tenisovú. Hráči sa tam smejú, robia srandičky pre divákov a tak. Tu bojovali ako na MS! Exhibícia je o uvoľnení, tieto zápasy boli napäté ako struna!0

Odpovědět
M. Frélich20.12.2005

to SVK

FAKTA - Žádná změna pravidel se nekonala, došlo pouze k nedorozumění mezi mnou a tuším Laci Bertkem. Skutečně jsem před rozhodujícím setem řekl, že set se hraje do 10 dle mezinárodních pravidel, ale nikoliv záměrně (stejně tak to přece mohlo vyznít nepříznivě pro naše reprezentanty). Sám jsem se pak omluvil lacimu i slovenským klukům na hřišti (všichni to v pohodě vzali), které považuji za světovou třídu a jsem rád, že s nimi mám tak dobré kamarádské vztahy.

Trenér Šmejkal je vyhecovaný na každé utkání, třeba i tréninkové (kdyby jste ho zažili jako hráče, tak se vůbec nedivíte) a uvědomte si, že trojku za ČR hráli tři kluci ze čtyř, kteří vůbec na ME ve trojicích nestartovali. Srovnávat tohle exibiční a propagační utkání s ME může jen nohejbalový laik nebo zlomyslný ignorant.0

Odpovědět
Janička20.12.2005

Pane Frélich já Vám musím zatleskat za oba dnešní příspěvky.

Jinak pan Šmejkal se dokáže vytočit doběla i na osadních turnajích kde o nic nejde. Má už takovou povahu, ale asi ho SVK vůbec nezná, jinak by to nemohl napsat.0

Odpovědět
Maršálek20.12.2005

To se nám to rozběsnilo. Min. v jedné věci má Jäzva pravdu - obě družstva k tomu skutečně nepřistoupila v exhibičním duchu, ale natvrdo. A z takového přístupu mohl profitovat divák. Poslední smeč, hraná v tomto termínu, byla vždy tradiční nepsanou odvetou za podzimní evropský či světový šampionát. Nejinak tomu bylo i nyní, a bude jen dobře, když tomu tak zůstane nadále. Toto období se z hlediska tréninkové fáze nazývá přechodným či klidovým a tedy forma hráčů už malinko či více vyprchá (= výkonnost není taková, jako třeba v květnu). Když by se k tomu mělo přibalit ještě exhibiční tempo, tak to bude pěkná holomajzna. Díky "odvetové" motivaci hráčů a trenérů tomu naštěstí bylo jinak.0

Odpovědět
jäzva20.12.2005

Súhlasím s p. Maršálkom. Inak, nechcem rozdúchavať nepokoje, takže už budem radšej ticho :-) Fakt mám Čechov rád a veľmi si ich vážim. Stále vravím, že slovenský a český nohejbal by nebol bez vzájomnej väzby ničím. Ak by jedna z týchto dvoch strán zo špičky vypadla (reálnejšia je pre budúcnosť bohužiaľ naša strana), tak by tým utrpela i strana druhá. Úprimne, určite je lepšie, ak sa na MS a ME bijeme o tituly a raz vyhrá jeden a raz druhý, ako by napr. Slovensko nebolo a Česi by vyhrali s prstom v nose všetky kategórie. Bavilo by vás to? Asi nie. Jednoducho SVK a CZ nohejbal žijú a musia žiť v symbióze, ku ktorej patrí i zdravá rivatila. Peace, howk, dohovoril som. :-) :-)0

Odpovědět
VP20.12.2005

Docela se to hezky čte jak se máme rádi apod. Zažil jsem na vlastní kůži frenetické povzbuzování našich Slovenských přátel - hráči (kromě Ríši Makary), trenéři, funkcionáři, příbuzní ... - na ME v Rumunsku právě když naši hráli o titul v cross-deblu proti Rumunsku. V televizním šotu se říkalo o emotivním povzbuzování rumunských diváků, ale skutečně největší rachot a až fotbalové fans vytvořili Slováci. To byl moůj nejhorší zážitek z ME. Nerad na to vzpomínám, protože jsem z té starší generace a dokážu povzbuzovat i slovenské sportovce na mezinárodním poli když zrovna nehrají proti Čechům. I když je to velmi neslušné slovo, ale tady bych se ho nebál použít, chování členů výpravy a doprovodu SNK bylo nacionalistické.

Omlouvám se za tento příspěvek, dlouho jsem mlčel, ale názory v tomto diskuzním tématu mne k tomu vyprovokovaly.

V.Pabián, ČNS.0

Odpovědět
A. Stehlík20.12.2005

Bylo to vynikající utkání a myslím, že vzájemné hecování a boj až "na krev" k tomu patří, bez něj by polovina diváků odešla domů a druhá zůstala u stánku. Reagoval jsem pouze proto že Čechům je stále přisuzováno permanentní opilectví při sportovních výkonech.0

Odpovědět
VP20.12.2005

Mám k dispozici pořad ČT vysílaný v neděli v přestávce hokeje. Je to v lepší kvalitě MPG 430 MB, v kvalitě PC WMP taky formát MPG na 90 MB. Nemůžu to ale nikde umístit, web ČNS to nebere. Pokud poradíte, dám k dipozici nebo pošlu vypálené na CD aby to někdo umístil na web s možností přehrání.

Na Dni Č-S nohejbalu jsem opět velmi amatérsky natočil cca 1:20 hod. na DVD kameře (bohužel kromě zápasu veteránů >70, to jsem byl na svačince), nyní to stahuji, trochu sestřihnu a pak to mohu poskytnout zájemcům jak jsem poskytoval záběry z ME. Opět je slibovaný záznam od ČT, ale opět trochu se zpožděním. I slibované DVD z ME se ještě nepodařilo sestříhat a asi bude až v lednu (p.Hlavsa v jiném tématu).

V.Pabián, Chabařovice.0

Odpovědět
Persching-220.12.2005

Tak jsem měl smůlu. V době přestávky hokeje, kdy byl ten sestřih, jsem se byl zrovna kopat za uši :-) . Snad se k tomu nějak dostanu.

Chtěl bych požádat Jazvu, aby nejen mě seznámil se stavbou slovenských soutěží, s jejich úrovní, kolik mužstev hraje ve skupinách daných soutěží, kolik dopadů a v jakých úrovních.... Jakou úroveň hraje on sám. Jaké názory na množství dopadů mají i jiní, než ligoví hráči na Slovensku.

Předpokládám, že Jazva je členem Košického oddílu. Proto je kvůli výjimečné výkonnosti úzkého kruhu hráčů ovlivněn podporou 1-ho dopadu. Myslím, že současný 1-no dopadový nohec je pro slovenskou repre vodou na jejich mlýn. Asi všichni jsou z jednoho klubu, kromě R. Makary., a tak spolu jsou nejen lépe sehraní, než jiní, ale taky spolu můžou na tréninku (předpokládám 2 - 4 x týdně ) nacvičovat 1 dopad.

Byl jsem jen na několika utkáních čs. Extraligy ( 2 dopady ) a to co jsem tam občas viděl, zkusím popsat.

Po nahrávce smečař zahraje kraťas a u druhého kůlu ten druhý na síti míč po dopadu zašlápne. To si při jednom dopadu - zvlášť po vybraném útoku nedovedu moc představit.

Nebo, nahrávač nahraje z voleje a smečař má možnost dopadu, možnost si vybrat. Naznačí smeč z voleje, promáchne ( míč třeba skočí mimo blok )- a zakončí. Vím, že na téhle úrovni už jsou blokaři tak dobří, zkušení a urostlí, že si to na jedné noze u sítě do strany odskáčou, ale i v té Extralize jsem viděl na bloku zaváhání. A ten smečař ho nahodil ( dal mu baťoh ? ). Pro většinu lidí jako já, je právě v těchhle věcech krása nohejbalu, to jsou ty lahůdky - a jedním dopadem to bude jěště víc ochuzeno, bude to víc řezničina. Možná to první občas dokážou ti nejlepší z nejlepších, ale v době profesionálů, ( fotbal, hokej, basket,......), skvělých atletů, gymnastů a techniků ještě zdaleka nejsme.

Takhle ten nohec bude míň pestrý, než by mohl být. To se Ti Jazvo bude taky víc líbit, nebo už líbí?

Ono to není jen o pivu ( to si ti nejlepší před i při zápase stejně asi nedají ) a o malém spádu hry ( luštění křížovek ), ale o zajímavosti a přitažlivosti pro aspoň trochu zasvěcené, nebo příznivce.

P.S. Tak mě napadlo jedno přirovnání. Jeden dopad v nohejbalu je jako chtít u odbíjené, aby teč bloku byla považovaná za dotek a jěště jeden dotek ubrat. Zkuste si to představit. To by byla paráda!0

Odpovědět
Anonym21.12.2005

To pivko ani těm nejlepším z nejlepších neuškodí.Vilda si dal v sobotu dost piveček,ňákýho panáčka a viděli jste všichni jak hrál.Prostě na něj zatím nikdo nemá.0

Odpovědět
To anonym21.12.2005

Zas toho Vildu tak nebašti. Ale je fakt, že v sobotu hrál dobře. I akce se celkem zdařila, až na tu zimu v hale. Asi to je Pankrácí fakt špatný.0

Odpovědět
Anonym22.12.2005

Koho by jsi doporučoval baštit? Na kterého nohejbalistu se nejraději koukáš? Myslím samozřejmě na hru,protože se určitě najde dost pitomců,kteří budou psát,že na Pepu nebo Máňu,když se sprchujou.0

Odpovědět
Jirka z Plzně22.12.2005

Po Plzni se říká,ptám se zda je to pravda,že po skončení večerní společenské části museli reprezentanti ČR odejít do horší restaurace a vše si zaplatit,zatím co vybraní funkcionáři z VV atd a 15 reprezentantů Slovenska zůstali v prvotřídním podniku, kde měli vše hrazeno?Může někdo z VV odpovědět?V minulosti naši reprezentanti byli na prním místě.0

Odpovědět
Anonym22.12.2005

Po Praze se říká, že ti vybraní pracují pro nohejbal prý zadarmo, ani se tomu nechce věřit. A ti další vybraní dokonce do takových akcí dávají peníze svých firem. V Plzni se prý bydlí ve třípokojových bytech a v Praze v pětipokojových, co s tím? Všem stejně, ale to už tu jednou bylo.0

Odpovědět
Petr22.12.2005

Kdo by vsadil na fotbalisty? Vsichni vsadili na zensky a prohrali.Stejne si ale myslim, ze si to zensky prohrali sami. Furt ale si verili vic, nez proti Slovenkam. A Vilda byl supr, Peruny tam serezali s Klapkou dobre. Uz jsem mel strach, ze ani na dva dopady Slovaky neporazime a budou se nam smat.0

Odpovědět
Anonym22.12.2005

To jsem zvědav, jestli někdo ze "zainteresovaných" odpoví Jirkovi z Plzně.Nějak se k tomu nemáte!0

Odpovědět
pořadatel22.12.2005

Myslím, že nikdo z účastníků se neměl zrovna špatně. Bude ke cti všem pořadatelům, kteří repre nabídnou podobné podmínky. Jen ty dva rautíky vyšly na 31 000 Kč, což někde ani není rozpočet celé akce. Účast slovenské repre na druhém z nich byla kompenzace za snížené finanční požadavky proti původním. A vyčítat účast VIP, kteří se na akci finančně podílí, nebo jsou členy řídících orgánů, to asi anonym zaspal dobu, protože se to dělá na všech kvalitních akcích.0

Odpovědět
M.Frélich22.12.2005

Pořadatelé odvedli kvalitní práci, o tom svědčí i tahle diskuse (největší zátěž jak technická tak organizační Petr Stejskal a Martin Maršálek). Pro další ročníky určitě jsou přínosné i některé výtky či námitky, které zazněly, díky za ně. Nikdo přece nejsme neomylní. Přeji krásné vánoční svátky všem přátelům nohejbalu a lidem dobré vůle.0

Odpovědět
Maršálek23.12.2005

Nebylo to tak hrozné, já měl na starost to moderování utkání (kde jsi mi kolego Frélichu soustavně odebíral mikrofon pro své zviditelnění:-) a úpravu scénáře večera. Horší bylo to vyjednávání za ČNS a pořadatele se SNA, tam jsem asi příliš lpěl na principu, ale snad to dobře dopadlo. Hlavně jsem rád, že myšlenka Ing.Ivana Matii z roku 2003 byla realizována a snad není poslední.0

Odpovědět
Miloš23.12.2005

A ten slavnostní večer s udělením nohejbalisty roku byl čí nápad??díky0

Odpovědět
Stejskal23.12.2005

Ing.Ivan Matia, časopis Nohejbal č.1/2004, str.6-7, článek "Vrcholový duel SVK-CZE s galavečerom".0

Odpovědět
jäzva27.12.2005

Trochu ma mrzí neúčasť Ivana Matiu na tomto Dni. Neviním z toho samozrejme českú stranu - tá odviedla good job. Ivan urobil pre slovenský nohejbal v posledných rokoch dosť dobrú prácu, ale teraz sa mi zdá, že je tomu koniec. Posledný polrok sa mi zdá, že sa z nohejbalu sťahuje a venuje sa už len hádzanej. Nieže by nechcel, ale zrejme sa nedočkal podpory, ktorú prirodzene čakal. Predplatné časopisu je na SVK biedne a chýba mu aj iná podpora. Výsledok - kedysi bol na každom turnaji v Košiciach - teraz som ho už na nohejbale nevidel ani nepamätám (nebol ani na VC Košic, či turnaji Old Boys).

inak - pridal som na www.nohejbal.net pár nových článkov plus nejaké fotečky :-)0

Odpovědět
Maršálek27.12.2005

To jäzva: Ivana znám dobře a je to zvláštní člověk, bohém. Je velmi vzdělaný a nečiní mu problém během chvíle cokoliv sebenáročnějšího vymyslet, projít souvislosti a dát na papír. Horší je to u něj s realizací, ale to už u takových typů bývá a musí se to předpokládat. Co mi vždy říká, tak na Slovensku několik let jsou jeho snahy nepochopeny (nebo nechtějí být pochopeny). Podpora ze strany SNA je nulová. Ono stačí se zeptat, proč SNA nebyla schopna za více než dva roky projednat třeba možnosti spolupráci s časopisem Nohejbal, či za celý rok nenajít čas na přijetí zástupců ČNS (ochotných přijet na jednání SNA) pro jednání o nové smlouvě mezi ČNS a SNA. Interní situace v SNA je skutečně odlišnější od té, na kterou jsme standardně zvyklí v ČNS. Nelze zkrátka všechno měřit pohledem repre. Ivan je z toho všeho dost zklamán a jeho motivace zákonitě klesá. Na druhou stranu jsme ho již několikrát upozorňovali, ať neupíná své snahy pouze k SNA, že lze tvořit i po linii jiné.

Sice i mnou občas z jeho "slovenských špecifík, pochopenie odlišnej dimenzie a existenčnej situácie" při např. plnění závazných termínů lomcoval vztek, ale takového druhého buditele Slovensko zkrátka nemá. Zatím ještě nikdo jiný tolik článků v tisku o nohejbale nenapsal, knihu o nohejbale také ne a film s nohejbalovou tematikou na festival také nedostal. Myslím, že Ivan by v Česku dostal k ruce dva ryzí praktiky a společně mohli tvořit - a nebylo by toho málo. Možná by mu změna vlasti prospěla.0

Odpovědět
A. Stehlík27.12.2005

Zajímavé a "zapokusstojící" :-)0

Odpovědět