Pro a proti krive licitaci

Gambler01.11.2002

Vazeni karbanici, prosim, poradte: Jsem presvedcen ze falesna [kriva] licitace je po "cinknuti" karet ten nejhorsi hrich mariasnika. Jsem presvedcen ze pro uspesnou spolupraci hracu je presna informace ziskana licitaci naprosto nutna, a ze mylna informace odporne kazi hru. Na vynikajicim Mariasovem Serveru vsak mnoho hracu povazuje krivou licitaci za spravnou a vysoce rafinovanou taktiku. Muzete prosim nekdo uvest nektera PRO a PROTI krive licitaci a poucit me? V pripade ze se nemylim a nekdo mi odpovi, rad bych odkazal posmevacky at se z odborneho vysvetleni pouci a polepsi. Moc Dekuji.0

Reakce

28 příspěvků · poslední 13.01.
Mary01.11.2002

Křivá licitace je něco, čím pravověrný mariášník z duše opovrhuje. Nedělám to, a nikdy dělat nebudu, stejně jako většina ligových hráčů (ale černé ovce se rozhodně najdou a tak málo jich zase neni). Existují takové exempláře, které s úsměvem zalicitují 107 červených bez jediné červené na ruce, a ty pak dáš flek na loženého betla, kdy aktér má v listu 8 rudých. Křivý licitátor se pak může strhat smíchy, jak pěkně ušetřil 3,- za betla.

Za křivou licitaci ovšem nepovažuji, když někdo řekne sedmu na zajímavou kartu a přitom žádnou nemá. Licitování sedmy rudé, aniž by byla na ruce nebo určitě v talonu, už ale křivé je.0

Odpovědět
Luk01.11.2002

Souhlasím s Marym, ještě bych dodal, že 107 bez sedmy taky ještě není až tak křivá licitace, je to z důvodů finančních kolikrát stále výhodnější zahrát 107 bez sedmy.0

Odpovědět
paja01.11.2002

Tak to s Tebou nesouhlasim.Licitovat 107 bez 7 je jedna z nejkřivějších licitací.Většinou následuje betl a po fleku bych ti pěkně poděkoval0

Odpovědět
Mary01.11.2002

Já osobně 107 bez sedmy nikdy nelicituji, protože to nemá vůbec žádný smysl. Forhont obvykle podrží a akorát tim zmatu kolegu. Jiná věc je ale bez sedmy licitovaných 107 podržet, to dělá běžně většina z nás, obzvláště, když to kilo je kované nebo velmi bodované. Obecně mezi přáteli na plzeňsku dodržujeme takové uzance, že 7 při kilu licitovaná je 100% závazná, podržená nic neznamená. Myslim, že asi takhle to měl na mysli i Lukíno.0

Odpovědět
paja01.11.2002

tak to je o ničem jinym-s tím nelze než souhlasit0

Odpovědět
Luk01.11.2002

Tak nějak jsem to měl na mysli, při licitaci 107 bez sedmy ještě většinou licituji stylem sto, pak sedmu k tomu doplatím, atd., čímž myslím, že je to jasné.0

Odpovědět
Romi01.11.2002

Jak jsem se již několikrát všiml, Luk je mistrem v porušování bodu nevim kolik pravidel o naznačování a ovlivňování spoluhráče. Ani po důkladném prostudování pořadí licitačních stupňů jsem totiž "sedmu k tomu doplatím" nikde nenalezl... Mě to říct, hnal bych ho svinským krokem! Jako když jsem tuhle do Bartoše licitoval sedma, tu má, pak sto, to nemá. Třetí se optal, jak že to byla licitace, jestli to sto měl, a on, že ne, že měl jen sedmu červenou (o které vůbec nebyla řeč). Nasralo mě to tím víc, že ke svému kovanému stu jsem měl několik velmi nekovaných rudých a flíček, jakož i porážka se zdála neodvratitelná... Naštěstí ten Paganini zas až tak bubnovat neuměl. Howgh.0

Odpovědět
fantom03.11.2002

Pánové, samozřejmě souhlasím, licitovat by se mělo pořádně, ale neříkejte mi, že se vám třeba nestalo, že řeknete sedmu, pak rudou, protože chcete hrát pěkný bodovaný sto,a le v případě, že někdo červenou podrží, už to sto nejde zahrát ani teoreticky, tak skončíte z licitací. Je to sice křivá licitace, ale má své opodstatnění. Většinou pak prohlásím, že už jsem se přelicitoval dávno......0

Odpovědět
Tygr03.11.2002

Me se neco takovyho stalo ted v Kozolupech hned dvakrat.Maje vsech trhaku (nebo vim ze slohy,ze jsou u 3.hrace),chci hrat 100 cervenejch na 3 trumfy.Forhont ale sedmu cervenou podrzi a ja chte nechte musim skoncit licitaci, protoze jine sto nez cervene nemam. Vzdy to bylo tak, ze vim o trech cervenejch u forhonta a on se mu dovalil i zbytek. (Divny pocity, ale nikdo na to nedoplatil)

Jinak byla ale tradicni Radonicka pecinka z divociny velmi kvalitni. Napr. Bohous ohlasi hru 107. Opily Vajzik:Jeden dam. Bohous:Na co?!? Vajzik: Na chut!!! :-))))0

Odpovědět
Gambler03.11.2002

Dekuji za pouceni, jeste 2 podotazky prosim:

1)Existuji tedy jiste slohy karet kdy skutecne objektivni spoluhrac take uzna ze kriva licitace byla opravnena?

2)V jakem asi procentu her se tyto slohy mohou objevit?0

Odpovědět
Luk04.11.2002

Já ještě k Romískovi: nikdo nemůže vědět, jestli hláška typu "sedmu doplatím" je myšlena vážně či nikoliv, patří to k taktice i k licitaci. V pravidlech má dokonce i oporu: renoncem není ... neurážející mariášnický humor. Tak prosím pana chytrého, aby si moc nevyskakoval...0

Odpovědět
rNEST04.11.2002

to: romi

na prozrazenou červenou sedmu o ktere nebyla řeč bych aplikoval C6 : náznaky, signály a prozrazení karty spoluhráči

otázkou je jak to vyřešit když jsi ještě neohlásil hru zaplatit renonc a zahodit nebo zaplatit a hrát

otázka čistě akademická ale pro příště ??
to:luk

sedmu doplatím považuji za humor pouze v případě že ji licitující má v ruce a vůbec se jí nechystá prohrát, bo jí má spolu s dalšími 4-6 trumfíky0

Odpovědět
Mary04.11.2002

To Luk: když budeš mít u stolu hráče, co striktně bazíruje na pravidlech, tak na tebe při dalším podobném prostředku zavolá rozhodčího a ten tě musí nemilosrdně odsoudit podle C6. Bez diskuze, za jakoukoliv poznámku typu:

  • "Dobrý....už tak jsem tu rudou sedmu licitoval hodně odvážně.", poté co kolega podrží tvou nabídku. -> Potenciální spoluhráč ví, že tvé červené nejsou nejkovanější a kolem máš hovno.

  • "Ještě červenou, třeba je v talonu.." -> Spoluhráč si pak spíše počítá s možností, že betlař koupil sedmu rudou a nedá flek, který by jinak dal.

  • "Sedmu snadno doplatim." -> Opět náznak pro spoluhráče flekujícího betla, že sedmu od stovky na ruce mít nemusíš.

  • "Tak ty mi podržíš betla, jo ? Kdybych já věděl, jestli ta sedma tam je...." -> Spoluhráč pochopí, že máš chuť na dvojky a s velkou pravděpodobností odhadne, jaké. Podle toho pak může onítit betla či durcha.

  • "Ty ...., takhle mi kazit kovaný rudý kilo!", poté co je tvé rudé kilo přelicitováno betlem" -> spoluhráč pak ví, že licitované rudé kilo je velmi silné.

  • "Podržíš ? Tak to ti s tim talonem přeju příjemnou zábavu." -> spoluhráč vytuší, že aktér nekoupí zrovna optimálně do zamýšlené hry a podle toho může dát flek, kterej by jinak nedal (třeba i na dvojky, když má např. 8 bodů)

Neřikam, že podobný projevy ode mě při hře neuslyšíte, ale snažim se to omezit na nějakou přijatelnou míru. Renonc to je v každém případě, u hlášky typu "sedmu doplatim" se to jako renonc dá brát kdykoliv, když daná karta neni na ruce (viz komentář od rnesta). Schválně mi to zkus udělat víckrát na turnaji, a dvojkačky se z tebe posypou, jak z beránka otřes se. ;-P0

Odpovědět
Luk04.11.2002

To jsem teda zvědavej. A jak to chceš dokázat, před hrou nemůžeš, prozradil bys karty a po hře je pozdě.0

Odpovědět
Tygr10.11.2002

Rozhodci muze za renonc prohlasit cokoliv, treba i ze mas blby prispevky na internetu ;-)))0

Odpovědět
Luk11.11.2002

To muze, ale pak uz dlouho rozhodovat nebude... -;)))0

Odpovědět
Mary11.11.2002

Takovýhle voříšků z Východu si dávam k večeři pět najednou. Zaživa a nesolený ! Tak zalez do nory a moc z ní radši nevylejzej. 8-(0

Odpovědět
Bartoš12.11.2002

To: Romi na http://marias.webpage.cz hraju pod prezdivkou Bartos, Luk na ktereho si stěžuješ je tam taky dost často a z toho mi logicky vyplýva, že ten Bartoš jsem asi já, ale na hráče s přezdívkou Romi ani na takovou hru si nepamatuju a tu licitaci jsem jsem z tveho vykladu zcela přesně nepochopil. Jestli jsi skutečně spílal mě - vysvětli mi prosím pořádně průběh té licitace.0

Odpovědět
Luk12.11.2002

Ne ne, Bartos, o kterem je tady rec, je nekolikanasobny mistr Ceske republiky v souteznim licitovanem mariasi, ale patrne nevi, co je internet.0

Odpovědět
Bartoš12.11.2002

To: Luk - diky za vysvětlení, oficiálních soutěží se neúčastním a proto slavného kolegu Bartoše neznám.0

Odpovědět
Tygr18.11.2002

Tak si zmen prezdivku na Bartos II, mistr 2001 zrejme myslel vicemistra 2002.0

Odpovědět
Romi23.11.2002

Jasně, myslel jsem samozřejmě Pavla Bartoše z Prahy. Internetový Bartos se odvolává na logiku, že je to on, mě logika říká, že nezná-li Bartos Romiho, nezná ani Romi Bartose a tudíž si na něj nemůže stěžovat. :-))) Nestěžoval jsem si ani na Luka, jen jsem si do něj tak rejpnul, to já rád. Autory podobných komentářů, jaké uvedl jako příklad Mary, také moc v lásce nemám, trošku to zavání Bartošovským (neinternetový P.B.) machrováním a demonstrací znalosti slohy. Nikdo se tomu sice asi nevyhne úplně, ale je "vocaď pocaď".

A jak jsem již několikrát projevil své přání - s Lukinem u stolu nejlépe, bude - li mít hubu přelepenou leukoplastí.0

Odpovědět
Luk23.11.2002

Huhly, huhly.0

Odpovědět
rNEST24.11.2002

s Lukinem jsem hrál zatím jenom po síti
tam se dá mluvit jenom SMSkama tak bych to doporučoval i u stolu
pak by to asi doccela šlo :-))0

Odpovědět
Kulatina26.11.2002

Nebudte na LUKa tak prisni. Povolil bych v naplasti pres hubu malou dirku na brcko, aby mu alespon jedna jeho radost nebyla odeprena.0

Odpovědět
-1603.12.2002

co by jste si tu bez lukina počali??

máte velký štěstí, že jeho jen tak něco a někdo neodradí, jinak se tu dávno nudíte:-)))0

Odpovědět
R.I.P.13.01.2003

Dlouho jsem tu nebyl. Letmým náhledem jsem někde zjistil, že někdo neví, kdo je Finist-jasný sokol. Je to člen redakční rady, stejně jako R.I.P. a WD, nově chystaného mariášového obšťastníku, který naváže po zhruba dvouleté pauze.

Křivá licitace - nejde až tak zatratit. Existuje varianta dohlášení sedmy červené - obrana1 licituje 100č, obrana2 107č - licitace neznamená nic jiného než 7č u obrany2. Dalším případem je ukončení licitace betla v červených na 107č (třeba bez E a Kr), v tomto případě je to již sporné, ale myslím, že informace o červených převáží možnost dohledávání s čím je licitované 107č hráno. Zrovna tak nepovažuji za křivou licitaci 7č bez ní, licitující ale musí mít povinnost silných červených (nemusí být stovkové) a k tomu alespoň slabé sto.0

Odpovědět
Mary13.01.2003

Ano, v těchto případech je taková licitace oprávněná, ale osobně bych ji nepovažoval za "křivou", ale spíše "upřesňující", neboť místo matení situaci více vyjasňuje. Křivá je licitace a la Jarda Hobl, který bez oka mrknutí skončí na 107 červených bez jediné červené.

Vzpomínám si na situaci, kdy právě jen díky tako "zpřesňující" informaci nastalo vítěztví. Na ruce držim 6 zavřených rudých bez sedmy a 4 nejmenší kule, přičemž předchozí hru jsem měl osmeráka. Moje stovka rudá je tim pádem dost prohraná, ale tušim, že Vašík Hauer by se moh odvážit na 100 kulí. Vynáší kolega, tak podržim sedmu rudou. Vynášející by jinak ten jedinej pro nás vítězný výnos těžko vymejšlel, naštěstí byl dostatečně inteligentní, aby tu sedmu rudou do mě jakožto flekujícího zahrál.0

Odpovědět