Systém utkání play-off

Knop Gerhard11.10.2006
  • STK (tehdy za mého řízení) předkládala několik různých verzí (vč. 11.zápasu). Jsem přesvědčený, že stávající verze je mnohem lepší než 5:5 a počítání míčů (což byl předchůdce stávajícího systému). Jsem zároveň přesvědčený, že ubrání dvojice bylo správně, protože trojice je "týmová" hra více než dvojice. Dokonce jsem zaslechl názory, že by trojice měla utkání ukončovat za nerozodného stavu.

  • že to bylo "vždy" 1:1 je sice pravda, ale spočítejte zápasy, které "slabší" prohrál ze stavu 9:7, 4:1 atp. ve třetím setu - sám jsem jich viděl minimálně takových 5 nebo 6. To byly nezajímavé zápasy?

  • a atmosféra na finále či semifinále Šacung - Vary - zvraty ze 4:1, 4:2? Kolik myslíte, že by bylo utkání se stavem 5:1 či 5:2 obrácených? Z astávajícího stavu si myslím, že tento systém je dost dobrý (na to co se nabízí).

  • A hlavně - je to jedno, protože v souladu s avizovanými plány změn stejně dojde ke změně složení utkání v roce 2007.0

Reakce

34 příspěvků · poslední 30.10.
Anonym12.10.2006

Jsou někde ty avizované plány změn na složení utkání 2007 ? A kdy se to rozhodlo ?0

Odpovědět
Martin K12.10.2006

Ano, to by asi zajímalo každého.. Tajíte to, nebo to můžete zveřejnit?0

Odpovědět
Anonym12.10.2006

Zapátrejte ve starších příspěvcích, bylo to tam opakovaně.0

Odpovědět
Martin K12.10.2006

Ano, párkrát tam o tom psali, ale konkrétního nepředložili nic!0

Odpovědět
Pavel Ondříček12.10.2006

Těžko se obrací zápas, který obratit nejde... 5:1, 5:2...pokud zijeme ve stejnem svete, tak tyhle zapasy muzou skoncit jen remizou...

Neni zadnou vyhodou skoncit po zakladni casti prvni (krome

automatického postupu do druheho kola play off, ale to ma i druhy tym v tabulce). Muze se stat, ze se nekdo dostane na prvni misto v zakl. casti jen proto, ze ma silne dvojky a singl. A jak to bude v play off vypadat? Jelikoz dvojky sou silne v tomto systemu potlaceny, nedopadne to nejspise dobre. +"nevyhoda domaciho prostredi".

Nerikam, ze stavajici system, je uplne spatny, ale lisi se opravdu hodne od zakl. casti. I kdyz se jedna o vypusteni jedne dvojice, uplne se meni cela struktura zapasu.

Je tu taky ztrata mnotivace v zakl. casti, jelikoz první místo opravdu neni oproti druhemu vyhodou.

Muzstvo celou zakl. cast hraje na antuce (a at sou tady vyhody, nevyhody...nohejbal proste patri na antuku a ne do nejake konirny), aby zaverecny souboj, kdy jde o vse odehralo v hale, kde ani nema moznost pravidelne trenovat, kde plati jiny system, kde jako v roli domaciho ma dalsi nevyhodu v nasazovani hracu.

Abych to shrnul...

  1. Pokud muzstvo vyhraje zakl. cast...mely by z toho plynout nejake vyhody. Tim myslim vyhody ne "vyhody" (opravdove domaci prostredi, meli by to byt hoste, kdo nasazuje prvni hrace do zapasu a nemuze se hrat podle tak jineho systemu...)

  2. Problem s vrtkavym pocasim na podzim. Mozna by slo odehrat cele finale o 14 dni, mesic driv. Tim padem by se vyresil problem s domacim prostredim a nohec by se hral tam kde mu to "slusi" nejvice.

  3. System zakl. casti by se nemel tak moc lisit od play off... vzdyt to je skoro jako uplne jina soutez.

Tot muj nazor0

Odpovědět
Anonym12.10.2006

to Ondříček:

Výhodou skončit první je, protože při stavu 1:1 se nemusíš trmácet někam do háje a hraješ 2x doma. A každé finále doma je určitě přínosem a to nejenom finančním.

Nikdo kdo má jenom silné dvojky a singl nemůže vyhrát základní část, proto ji taky vždycky vyhrál tým, který má nejsilnější a nejvyrovnanější všechny disciplíny.

Podle mě o nějaké ztrátě motivace nemůže být řeč. Neznám pořádného sportovce, který by nechtěl hrát nebo by nechtěl vyhrát.

Hala není konírna a podle mě je nesrovnatelně lepší hrát v hale než venku - počasí, svítící slunce do ksichtu, rychlejší podávání míčů a spád hry, lepší atmosféra.

Podle mého jediná myšlenka ke změně je nasazování první od hostujícího týmu, ale třeba když vezmeme letošní finále, stejně by tohle nezměnilo vůbec nic a sestavy by byly úplně stejné.

Nikde není psané že i kdyby se hrálo finále v polovině prázdnin, tak že venku nemůže pršet....

Systém zákl.části oproti play off není jiná soutěž - vyhrává stále první nebo druhý ze základní části0

Odpovědět
Anonym12.10.2006

Nevím, co je tak těžkýho pochopit na tom, že počasí má svoje vrtochy i v létě. Klidně může lejt a to určitě finále poznamená už jen žalostnou diváckou účastí. Taky si nedovedu představit, že se před 400 diváky odehrajou první dvě dvojky a začne pršet. Budeme hodinu čekat, než to přejde, pak se odehrajou dva sety z první trojky a za stavu 1:1 ve třetím zase začne lejt. Počkáme hodinu, jestli se počasí náhodou neumoudří, a pak rozhodčí přesunou zápas do 15 km vzdálené haly. Než se vše přemístí a hráči připraví, ztratíme další hodinu, a tak může kolem 18:00 začít zápas znovu za stavu 1:1 na zápasy a 1:1 v první trojce. To vše samozřejmě před vstřícnými kamerami ČT, která se doslova pere o nohejbalové přenosy, a zmiňovanou čtyřstovkou nabuzených diváků, kteří budou z lásky ke sportu trpělivě čekat 2 hodiny na dešti, jelikož nohejbalové stánky zatím ještě krytými tribunami nedisponují, a pak složitě přejíždět do vzdálené haly.

Taková prezentace nohejbalu jen prospěje. Toť můj názor.0

Odpovědět
Anonym12.10.2006

Navrhoval bych hrát finále na antuce někde kde je jistota počasí, třeba v egyptu, nebo navést antuku do haly0

Odpovědět
Petr Čunek12.10.2006

Jestli se tu zmiňuje např. 400 diváků v ochozech haly, tak odhaduji, že venku by jich při nejisté předpovědi počasí nebylo ani 300. Já osobně bych dost zvažoval, jestli budu cestovat sólo 150 km za nejistých vyhlídek. A jak jsem si stačil všimnout, na finále přespolní nejsou zanedbatelnou částí publika. Myslím, že arugumenty hráčského/pořadatelského postoje zazněly srozumitelně a jsou pochopitelné, ale z mého pohledu diváka hala finále sluší.0

Odpovědět
R.Pytela12.10.2006

V každé debatě,má-li přinést něco konstruktivního,musí obě strany stavět na "neoddiskutovatelných" faktech.Problém HALA: vzetím všeho pro a proti vyplývá jediné praktické resumé,a to "závěrečná utkání v hale ANO !" (viz nejen trend ostatních míčových kolektivních sportů,ale především snaha hrát PRO LIDI a S LIDMI !!!Mám za sebou 20 let aktivního nohejbalu,tzn.považuji se za nohejbalového fanatika,ale ani já se během celého roku neodvážím jet např.200 km do Brna a zpět kvůli diváckému zážitku - nemám-li 100% jistotu v konání akce.Letos jsem přitom obě brněnská utkání shlédl.0

Odpovědět
Knop Gerhard12.10.2006

To P. Ondříček :

  • myslel jsem tím, kdyby se hrálo na 5:5 a rozhodující 11.zápas, jak byl návrh v předchozím příspěvku

  • domácí nasazují první je snad jedna z mála věcí, která mi utekla a napravím ji při změně SŘ - bylo (a je to zatím) ustanovení SŘ, tzn. nelze změnit rozpisem, ale jen Konferencí a to se chystáme udělat (tj. posunout to na úroveň rozhodnutí rozpisu)

Ad hala:

  • pořád nerozumím tomu, kde se bere to přesvědčení, že hrát doma je nevýhoda, když ještě téměř nikdy v Extralize nepostoupilo hroší družstvo na úkor lepšího a ještě nikdy finále nevyhrálo v tomto systému družstvo horší

Ad složení utkání :

  • existuje několik verzí, které byly zde i jinde presentovány a podle výsledků změn Pravidel a Soutěžního řádu budou posouzeny a jeden návrh bude vybrán

  • je možné (a neříkám, že jsme to někdy diskutovali, ale jen říkám, že je to možné), že třeba příští rok by se vyzkoušelo i více verzí, protože každá z možných má svá pro a proti a změna, která se učiní může být zase třeba na 5 a více let = musíme s ní opatrně

  • co se dnešního systému týče, tak právě tu změnu taktiky v průběhu play-off já považuji za velice zajímavou, protože o ruší stereotyp základní části, kdy si každý z nás, kdo to sleduje déle může vsadit na sestavy ještě půl rok před zápasem (pokud se nikdo nezraní nebo nejede na oslavu narozenin) a ty různé změny v průběhu sérií play-off jsou pro mne to lákavé. Mj. tím nutíme družstva se zamýšlet nad taktikou, což nebývá na světovém fóru naše silná stránka.0

Odpovědět
P.Iláš12.10.2006

Za stavu 5:5 se má hrát druhý singl a budou všichni spokojeni.0

Odpovědět
Anonym12.10.2006

Pokud utkání nejvyšší soutěže, tzn. elitní!! nezkrátíte

/v tom případě bude únosné zaplatit i haly, neboť nebude trvat více než 2 hodiny - i tak je to dost jak pro diváky, tak ev.televizní kamery!/

Každá úvaha o prodloužení je naprosto mimo!!

Pokud nezačnete elitní soutěž v halách hrát, protože to je jistota pro případ nepřízně počasí a nehrozí žádné přerušování, nebo dokonce stěhování, což je pro ostudu!

Ve kterém sportu to vidíte?

Pokud elitní kategorii nezačnou hrát,trénovat a rozhodovat jenom opravdu ti nejlepší, protože na ně, když budou předvádět špičkové výkony, se diváci podívat příjdou!

Není letošní vyvrcholení nejvyšší soutěže dostatečným příkladem?

Pokud si konečně neuvědomíte, že "výkladní skříň" je tahoun každého sportu a pro hráče nižší soutěže motivací pro trénink a snahu se do té špičky dostat!

Pokud do této kategorie neinvestujete, tak nikdy neprorazíte a zůstanete na periférii sportů! Zůstanete sportem, kde se hráči v průběhu utkání volně prolínají a baví s diváky,chodí si pro pivo, posedávají kde chtějí,pokřikují na sebe, na rozhodčí, diváky, málem vozí za plotem kočárky....

To patří k osadním turnajům-prosím, ale k ligovým utkáním rozhodně ne!
Všechno do sebe zapadá, tak čeho se bojíte? V čem je problém?0

Odpovědět
Vít Zgarba12.10.2006

Změnu počtu zápasů v play off oproti základní části ligové soutěže vidím podstatnou hlavně proto, že přestává být důležité mít vyrovnaný tým, ale začíná více záležet na individualitách. Zatímco v základní části často rozhoduje třetí dvojka, tzn. uplatní se univerzálnost hráčů, v play off to hraje roli jen teoreticky a to v případě, že třetí dvojka je lepší než první soupeřova. Což se v letošních play off myslím nestalo ani jednou. Pokud to tak chceme, O.K., pokud ne, je třeba schema utkání sjednotit pro základní část i play off.0

Odpovědět
Anonym13.10.2006

zrušte vložku!0

Odpovědět
Martin K13.10.2006

Ještě jednou... Můžeme se dozvědět, jaké změny ve složení utkání navrhuje vedení svazu? Děkuji0

Odpovědět
Maršálek13.10.2006

Hrací systém utkání
Současný stav

Utkání základní části Extraligy a ostatních ligových soutěží se skládá z celkem 10 zápasů v pořadí 1D-1D, 2D-2D, 1T-1T, 2T-2T, 3D-3D, S-S, 1T-2T, 2T-1T, 1D-2D, 2D-1D. Utkání play-off a play-out Extraligy se skládá z celkem 9 zápasů v pořadí 1D-2D, 2D-1D, 1T-1T, 2T-2T, 3D-3D, S-S, 1T-2T, 2T-1T, 1D-1D.

Jednotlivé zápasy se hrají na 2 vítězné sety, všechny sety začínají 0. bodem a končí 10. bodem.

Hlavní priority nového modelu
· snížení délky utkání
· zachování kolektivního pojetí – nutnost min. 6 hráčů
Hrací systém utkání – varianta 1

Zachování stávajícího skladby utkání z počtu 10 (9) zápasů. Jednotlivé zápasy se hrají na 2 vítězné sety, 1-2. set začínají 0. bodem a končí 10. bodem, 3. set začíná 0. bodem a končí 5. bodem.

Hrací systém utkání – varianta 2

Utkání se skládá z celkem 8 zápasů v pořadí 1D-1D, 2D-2D, 1T-2T, 2T-1T, 3D-3D, S-S, 1T-1T, 2T-2T. Jednotlivé zápasy se hrají na 2 vítězné sety, 1-2. set začínají 0. bodem a končí 10. bodem, 3. set začíná 0. bodem a končí 5. bodem.

Hrací systém utkání – varianta 3

Utkání se skládá z celkem 7 zápasů v pořadí 1D-1D, 2D-2D, 1T-2T, 2T-1T, 3D-3D, S-S, 1T-1T. Jednotlivé zápasy se hrají na 2 vítězné sety, 1-2. set začínají 0. bodem a končí 10. bodem, 3. set začíná 0. bodem a končí 5. bodem. Jeden hráč nesmí nastoupit ve více než 2 druzích hry (jeden hráč by neměl odehrát více, než polovinu zápasů).0

Odpovědět
Anonym13.10.2006

To jsou dobrý hovadiny!0

Odpovědět
Radek13.10.2006

Žádný systém v žádném sportu není ideální. Jde o to, co v dané chvíli od něho očekáváte. Jestliže ho berete na vyřádění hráčů, bude jiný, než na přilákání diváků a sportovních redakcí. Nejde sloužit všem pánům, proto vždy budou někteří spokojení, někteří míň. Sám vím, jaká je zejména u starší generace nechuť pro playoff, ale jen do doby, než jim ve skupině někdo někomu na jejich úkor pustí zápas. V nejvyšší soutěži měl být změna už dávno, základní skupina i dlouhé zápasy nikoho nebaví. Přeju odvahu to protlačit.0

Odpovědět
Anonym13.10.2006

to Zgarba: To je nesmysl, spíše tento stav nastal díky připosranosti trénérů, když si nikdo nedovolil risknout a postavit na první soupeřovou druhou vlastní a na druhou soupeřovou třetí vlastní. Každý počítal s 1:1 a ve třetí že to je 50:500

Odpovědět
Anonym13.10.2006

to anonym: náhodou znám spustu sportů kdy se během hry stěhuješ... Minule jsme hráli mariáš (minimálně ligu) a začali jsme na terase a jak padala rosa, tak jsme se přesouvali dovnitř0

Odpovědět
Anonym13.10.2006

Jestliže se má zkrátit čas jednoho zápasu, tak by se mělo buď ubrat počet hráčů v jednom týmů, nebo snažit změnit prostoje na minimum. Můj návrh by byl přizpůsobit zápas systému, jakým se hraje slovenský pohár, tzn. střídání disciplín po setu a počítání setů. V tom případě by se mohl i set prodloužit třeba do 12-15 ti bodů. Tím by se zvýšil čistý hrací čas, protože by na odehraný počet míčů bylo méně tajmů a méně střídání stran, což jsou prostoje. Myslím si že by nebylo od věci zkusit odehrát takhle zápas na 10 zápasů, a zjistit jak to vyjde časově. Hrát by se pak mohly všechny zápasy i za rozhodnutého stavu, aspoň by někteří mohli ladit skóre. Případně dát šanci nastupující generaci.0

Odpovědět
Anonym13.10.2006

to Maršálek: A jaké varianty uvažujete v souvislosti s reorganizacemi soutěží ?0

Odpovědět
Anonym13.10.2006

A co hrát uplně jinej sport?!?!0

Odpovědět
Chynoranský,Aš13.10.2006

Martine,je jednoznačné ,že délka některých vyrovnaných zápasů 4- 5 hodin je neúnosně dlouhá a ODPUZUJÍCÍ PRO DIVÁKA .

Proto se mi nejvíc líbí varianta 3 ,ale s drobnou změnou - a/vypustit vložené dvojice a končit 2 zápasy trojek

b/vypustit vložené dvojice, systém : 1D-2D,2D-1D,1T-2T,2T-1T,
S-S,1T-1T,1D-1D
Myslím,že v tomto duchu - zkrácení zápasů, je ZMĚNA POTŘEBNÁ !0

Odpovědět
Anonym13.10.2006

Pokud se jedna dvojice,či trojice nebude opakovat,stane se "vloženou" tudíž "béčkovou". To asi nebude ta správná cesta ke kvalitě,že?!0

Odpovědět
Martin K13.10.2006

Děkuji za odpověď p. Maršálkovi. Osobně se mi nejvíc zamlouvá varianta 2, ovšem při takovém zkrácení mi připadá zbytečné hrát třetí set do pěti, nechal bych ho celý.0

Odpovědět
Anonym13.10.2006

1D-1D,S-S,1T-1T a máte to do hoďky ,ale pro tři lidi,to asi neva co?0

Odpovědět
Anonym14.10.2006

Přidal bych k tomu ještě obráceně dvojky a trojky tzn.

5 zápasů a aby se musely odehrát všechny a nekončilo se po 3:0, bodoval bych za 5:0 3 body, za 4:1 2 body a za 3:2 bodík.Dokonce jsem to už takhle někde slyšel,nebo četl,ale nevzpomínám si kde.To je fuk, ale podle mě to nemá chybu!0

Odpovědět
Karel Jonák st.16.10.2006

V ústeckém kraji hrajeme KP mládeže následujícím způsobem:

1D-2D,2D-1D,1T-1T,S-S,2T-2T,2D-2D,1D-1D. Dohráváme všechny zápasy a pro výsledky 7:0 a 6:1 jsou do tabulky 3 body, pro výsledky 5:2 a 4:3 - 2 body, pro výsledky 3:4 a 2:5 - 1 bod a pro 1:6 a 0:7 - 0 bodů. Kontumace je -1 bod. Hrajeme na minimální počet hráčů = 4.

Pro účely mužských ligových soutěží bych podle našich zkušeností navrhoval také utkání na 7 zápasů, ale pozměnil bych je takto: 1T-2T,2T-1T,1D-2D,2D-1D,S-S,1D-1D,1T-1T.

Minimální počet hráčů bych nechal 6. Nechal bych to odehrát celé - to je max. 2,5 hodiny včetně bodování. Utkání by mělo 3 trojky, 3 dvojky a 1 singl. Posledními zápasy prvních dvojek a prvních trojek by utkání gradovalo ! Utkání je zajímavé i za stavu 4:0, protože se ještě hraje o další body do tabulky (např. i za stavu 5:1 je 7.zápas motivační pro oba soupeře, protože vítěz hraje o to, jestli získá 3 body a poražený hraje ještě o 1 bod do tabulky za výsledek 2:5).0

Odpovědět
Anonym16.10.2006

V ligových soutěžích je nesmysl bodovat větší rozdíl více body, protože to zavání vypuštěním zápasů a ovlivnění tabulky. Navíc ještě v časopisu nohejbal nebylo metodicky rozmalováno jak trefit do Děčína.0

Odpovědět
anonym Koala17.10.2006

A nechcete hrát třeba 1D-1D, 2D-2D, 1T-2T, 2T-1T, 3D-3D, S-S, a pak 1D-2T a 1T-2D. :-)) trošku jsem zapřemýšlel, hihi.0

Odpovědět
Ivan30.10.2006

Co hrát třetí dvojky v lize jako cross double, ale na jeden dopad a tři doteky ?0

Odpovědět
Anonym30.10.2006

A co třeba hrát se zavázaným pravým oken a na levé noze?0

Odpovědět