Návrh systému dlouh.soutěží 2008

Chynoranský,Aš12.10.2007

Dnes jsem obdržel návrh na soutěže 2008.Pár postřehů :

  • systém 2007 - Aš byla s těch mužstev II.ligy,které skončila soutěž již v červnu 2007.Velký nesouhlas všech v oddíle i u sponzorů - nový návrh to řeší lepším způsobem.

  • zrušil bych baráže mezi mužstvy různých soutěží.Postupy a sestupy:první 2.družstva II.ligy automaticky postup do 1.ligy,poslední 2 mužstva 1.ligy automatický sestup do II.ligy.

To samé mezi 1.ligou a WAE ligou.Také bych nedoporučoval,aby se sestupující z II.ligy účastnily kvalifikaci o zpětný postup -rovnou sestup do kraje.

  • v souvislosti se soutěžemi roku 2007 bych navrhoval zahájení

soutěží již třeba v únoru každého roku.Vím je s tím problém z důvodu vyšších finančních nákladů a ne vždy možnosti včasného zajištění termínů v tělocvičně.Nám se prostě zdá sezona krátká.Toto je však bod ještě k diskusi.Záleží na situaci a možnostech jednotlivých oddílů.0

Reakce

27 příspěvků · poslední 04.11.
honza28.10.2007

Je to krasny navrh, ale jde tu o princip. Také si myslím ,že když chce někdo postoupit z druhé ligy do první, tak je přece zbytečné, když hraje celou sezonu skvěle, aby se mu poté nepovedla baráž o první ligu. Ješte bych chtěl podotknout, že se některým týmům nelíbí systém, kde v play-off, tj. do konce června, kde tým vypadne a na podzim si nezahraje. Pro mladé hráče to je určitě škoda, když nemají poblíž nabídku na hostování. Jinak souhlasím.0

Odpovědět
Petr28.10.2007

S baráží souhlasím. To, že mužstvo vyhraje 1.ligu, ještě neznamená, že má na Extraligu. A skončit soutěž v červnu je samozřejmě nesmysl.0

Odpovědět
Karel Jonák st.28.10.2007

Nesouhlasím s Petrem. Viz letošní baráže mezi 1.ligou a Extraligou. Vítězové 1.ligy Žatec a Janovice přehrály Plzeň a Děčín.

Jsem pro přímé postupy a sestupy z nižší soutěže do vyšší a naopak !0

Odpovědět
Petr29.10.2007

Ano, letošní rok Vám dává za pravdu. Ale co posledních X let, kdy postupující okamžitě zase sestupoval.0

Odpovědět
Anonym29.10.2007

Kdyby se baráž nehrála, tak se alespoň obměňují týmy v soutěžích.Co na tom,že postoupivší za rok spadne.Když uhraje první místo, měl by mít automaticky postup!!!Pro tým který hraje třeba jenom rok vyšší soutěž je to obrovská zkušenost!!!0

Odpovědět
Maršálek29.10.2007

Jen na vysvětlenou, proč ano a proč ne baráž a ne přímý postup. Je to asi stejná diskuse jako zda je lepší skupinový systém nebo vyřazovací. Odpověď zní jak kdy a proč. Protože jsme zvolili baráž a rádi bychom jí zachovali, zodpovím proč. V minulých letech se často stávalo, že nováček do soutěže nahlédl a pakoval se. Někteří se ale uchytili. Na prvoligové hřiště při baráži přijede účastník extraligy a do vyšší soutěže mohou proniknout i 2 týmy (což se letos Janovicím a Žatci podařilo), pokud na to mají a ne jen jeden. Takže z těchto důvodu je to spíše taková "kladná plichta" pro baráž. Co ale pro ní mluví zásadně, je to, že se hraje do posledního kola soutěže o všechno a bez dalších vlivů (např. koupě utkání při přímých postupech). Čím menší sport, tím více se musí snažit zachovat jak termínovou gradaci soutěží dle jejich výše, tak i atraktivitu do posledního možného momentu. Znát vítěze či sestupujícího tři kola před koncem moc vzruchu do vyvrcholení soutěží nepřinese.0

Odpovědět
Anonym29.10.2007

A co sestupující z 2.ligy?Není to trochu nespravedlivé vůči klubům které postoupily do kvalifikace?Chápu že ste doplnily chybějící kraje,ale není to zbytečné když některé týmy ani nepřijedou?0

Odpovědět
honza29.10.2007

souhlasím s Anonymem. Vemte v potaz kvalifikaci, která se hrála ve Strakonicích. Měli přijet 4 týmy, ale nakonec kvalifikaci sehráli jenom Strakonice a Plzeň - Škvrňany.0

Odpovědět
Štěpán29.10.2007

Probuďte se pane Maršálku, myslím, že hlavně z baráže o 2.ligu se stává fraška. Oddíly krajského přeboru vůbec nic nemotivuje aby kvalifikaci vůbec hráli a proto třeba ani nepřijedou jako tomu bylo letos ve Strakonicích. Kvalifikace je nastavena spíše tak aby se sestupující udržel než aby někdo postoupil. Pro postup do 2. ligy musíte vyhrát kraj a pak ještě kvalifikaci v níž musíte porazit nejen vítěze jiných krajů, ale zároveň i sestupujícího z 2. ligy a to ještě na jeho hřišti. Váš argument o kupování zápasů k zajištění postupu je vymazán tím, že sestupující pokud jen trochu chce si své udržení pohlídá. Za prvé je zkušenější, za druhé hraje se na jeho hřišti, za třetí v 99% ze sta si sestupující zařídí hostování hráčů z jiných oddílů druhé ligy a tím ještě podtrhne výkonostní rozdíl mezi mužstvy. Uvedu příklad letošní baráže v jihomoravském kraji. Sestupující Kroměřiž i předtím dost silná si zajistila hostování jednoho hráče ze Vsetína a jednoho hráče z Vyškova. Výsledkem byla docela fraška a debakl mužstev krajského přeboru.

Kroměříž - Holešov 5:0
Hradec Králové - Holubice 5:4
Kroměříž - Hradec Králové 5:0

Promiňte, ale jako hráče krajského přeboru mě vůbec nic nemotivuje se kvalifikace zůčastnit, když ve výsledku pojedu spoutu kilometrů, abych nakonec prohrál 5:0. Šance na postup je prostě minimální.0

Odpovědět
Anonym29.10.2007

jak je vůbec možné, že se 4. kvalifikační skupina do 2. ligy hrála v Kroměříži? byla tam snad dohoda VŠECH 4 oddílů? Pokud ano, tak považujte můj dotaz za bezpředmětný...0

Odpovědět
Jan Dutka29.10.2007

pro Štěpána : Prosím Tě, nevzpomněl by sis na jména těch hostujících hráčů v kvalifikaci, jak uvádíš a z jakých oddílů byli ? (nebo kdokoliv jiný by věděl) .Díky0

Odpovědět
Roman29.10.2007

Podle mého názoru je jednoznačně v pořádku aby se hrála baráž, kterou by hrál i sestupující a to ve všech soutěžích, protože rozdíly mezi týmy mohou být velké a nevidím důvod proč by neměl hrát vyšší soutěž lepší tým.

Co se týče příspěvku Štěpána... Podle mého názoru za Kroměříž nastoupili Kočička a Šlézar - na stránkách ČNS oba do Kromeříže šli na přestup a co vím, tak o oba měli zájem už hodně dlouho.0

Odpovědět
A.Stehlík29.10.2007

Myslím že Štěpán si spletl přestup a hostování... hostovat nemůže nikdo kdo v tom roce hrál za domácí oddíl...0

Odpovědět
Maršálek29.10.2007

Tak jak píše Roman, vyšší soutěž by měl hrát lepší tým, tj. princip zachování kvality v soutěži. Pamatuji roky, kdy např. postupující neuhrál ani bod. Je to skutečně věc těch principů, ne jen diskuse, neboť oddíly z vyšší soutěže budou hájit baráž a z té nižší přímý postup. Stejné dilema řeší i jiné sporty a některé se přikloní k přímému postupu, některé k baráži. Tady jsme se z výše uvedených důvodů přiklonili k baráži. A letos, jak vidno, si s tímto Taxisem navíc v podobě finále play-out WAEL např. v Janovicích i Žatci poradili, čímž jejich kvalita dostala to správné srovnávací vysvědčení. Baráže a kvalifikace, tj. nepřímé postupy nalezneme spoustu let mezi 2.ligou a krajským přeborem mužů, mezi dorosteneckou ligou a krajským přeborem dorostenců, mezi 1. a 2.ligou žen, mezi krajským a okresním přeborem mužů.0

Odpovědět
Karel Jonák st.29.10.2007

Jedna věc je kvalita jednotlivých teamů letos a kvalita těch stejných teamů za cca 6 měsíců na jaře příštího roku. Podle mé zkušenosti za cca 7 let působení v nejvyšší soutěži se mohlo vždy předpokládat, že špičková mužstva jako K. Vary, Modřice, Čakovice a v posledních letech i Šacung si svoje sestavy a výkonnost zachovala. Úplně jiná byla však situace v dolní části tabulky. Do příští sezóny se dejme překvapit, rozhodnou to také přestupy a hostování. Nějaké signály jsou mezi hráči Šacungu a Břve. Ale mám takový dojem, že např. do Janovic se stáhnou někteří hráči z Plzně atd.

Chtěl jsem jenom říci, že to mužstvo, které si vybojovalo např. právo hrát Extraligu 2008 teď, nemusí na ni za 1/2 roku mít výkonnost ! Platí to jako v jiných sportech - díváte se na fotbal nebo lední hokej ? Posuďte sami !0

Odpovědět
Anonym29.10.2007

Tak si ty soutěže Maršálku uzavřete a hrajte si tam mezi sebou jako buzíci, to by vám asi nejvíce vyhovovalo!!!Ono je to s vámi pane Maršálek těžký,když pořád kryjete řiť těm silnějším...!Ale u vás je samozdřejmě na prvním místě nohejbal...nazdar0

Odpovědět
Maršálek29.10.2007

Moc povyku pro nic. Stačí se podívat na letošní dvě nejvyšší mužské soutěže. V barážích se utkala 4 + 4 družstva a jediná TJ Pankrác si post ve vyšší soutěži uhájila (na rozdíl od Plzně, Děčína, Zruče), naopak nahoru míří tři týmy z nižší soutěže, NK Janovice, SKN Žatec, TJ Solidarita Praha. Takže úspěšnost nováčků 75%. Soulasím s Karlem, příští rok to může být jinak. Baráž je určitou, možná pro někoho nespravedlivou pojistkou pro zachování kvality. Nemusí platit vždy, ale co je vlastně spravedlivé?0

Odpovědět
Anonym30.10.2007

I ja myslim ze baraz je naprosto v poradku. myslim ze problem v nasich soutezich je jinde a to spis v te zakladni casti. ALe presto zas bych videl jako velky plus ty play off. Je uplne jasny ze se v techto zapasech zveda sledovanost a tak i reklama naseho sportu at uz treba jen v mestech ci obcich konani.0

Odpovědět
Maršálek31.10.2007

Asi tak. Základní část byla východiskem ze čtyř základních požadavků, které se dost vzájemně rozporují (viz diskuse na fóru ČNS) a silně termínově limitují tvorbu systémy. Bezpochyby je lepší hrát v jedné skupině, najde-li se vůle hrát dvoukola (a přistoupí-li k nim hostující družstva druhý den zodpovědně - což býval obrovský problém). Letošní play-off a play-out bylo z hlediska atraktivity nejlepší - hrálo se do posledního utkání o všechno, nikdo neměl nic jisté. Ten, kdo párkrát zažije play-off (a je jedno, zda jako hráč, nebo trenér), tak ví, jak diametrálně je odlišný přístup oproti utkáním základní části. Plná lavička, marodi se uzdravují, náhradníci nežárlí, když nehrají, pivní příprava je minulostí... Play-off a play-out je kořením soutěží většiny sportů a nohejbal by zase neměl hledat specifickou cestu.0

Odpovědět
Anonym01.11.2007

Ty si ale brepta0

Odpovědět
paparazzi01.11.2007

to sem netusil ze Martin Maršálek ma krome nohejbalu I jine zaliby a to oblbovani prodavacek v DBK na Budějovicky :-) Jses hold znama osobnost0

Odpovědět
Maršálek01.11.2007

Tyhle pseudonovinářské hyeny po nás nebohých funkcionářích pasou tvrdě. Já myslel, že v nohejbalové sféře mají v merku spíše Svatou trojici a oni už sledují i mě. Nebohá nohejbalistka teď z brigády bude mít noční můru a já budu mít publicitu větší než má Čunek. Sakra, zase se téma svezlo jinam...0

Odpovědět
rejpal02.11.2007

Nejlepší systém byl do sezóny 2006, první a druhý postupovali ze základní skupiny přímo do semifinále, třetí až šestý hráli o dvě postupová místa do semifinále, sedmý a osmý o sestup. Pokud chcete baráž tak ať ji hraje sedmý a osmý.Myslím, že tento systém vymyslel Ivan Černý a byl opravdu nejlepší.

Pan Maršálek bude svůj přiblblý systém vždy vychvalovat. Nezapomínejte, že nohejbal je malý a amatérský sport.0

Odpovědět
Martin02.11.2007

Souhlasim s rejpalem jenom bych posledním dvou týmům spestřil baráž s první ligou, poslední z extraligy by šel k.o na prvního a předposlední na druhého... a myslím že systém nemá chybu..

Ale aby každej soutěžní ročník byl uplně jinej, chce to postupně... ale všeechno hned hrrrrrrrrrrr.0

Odpovědět
Maršálek03.11.2007

To anonymní rejpal - Když už chceš rýpat, tak si ověř fakta. Systém, který ty vychvaluješ, vznikl v roce 2004 a byl změněn na VV těsně před soutěží, raději nebudu uvádět z jakých důvodů ke změně původně schváleného systému při revokaci došlo. Dobře to víš. A nevím, kde jsi sebral, že systém 2007 jsem zrovna vymyslel celý já? Já jsem se na něm podílel několika prvky, pak to prošlo přes celou schvalovací proceduru (STK, následně VV) a bylo zcela standardně schváleno. Nebo myslíš, že svazové orgány fungují, jak já nebo někdo jiný mávne? To Martin - projdi si diskusi na fóru ČNS a zjisti si, jak je "lehké" stvořit systém, vyhovující všem nárokům různých oblastí. I proto se posledních cca 10 let systémy měnily jak na běžícím pásu. I proto teď chceme rozříznout soutěže na dva základní typy a ty už nebudou muset podléhat tolika různým a občas si rozporujícím nárokům. Nemyslím si, že za těch 10 let byli tvůrci systémů hloupí, vystřídala se tam řada lidí a nikdo nedokázal postavit něco, co by vydrželo dlouho. Právě pro ty svazující limity a to nemluvím o různých zájmech různých oddílů. Uvidíme, co se upeče dnes v Nymburce.0

Odpovědět
Anonym03.11.2007

Aktuality : Dvě 2.ligy sk.A ?
Kroměříž sestupující,postupující,udržující...0

Odpovědět
Maršálek04.11.2007

Aktuality ke včerejší schůzce ligových klubů s orgány ČNS na webu ČNS.0

Odpovědět